Dread Nautical (PS4, PSN)

Rémség a mélyből.

Jól megy a sora mostanában a magyar Zen Studios-nak, sorra jönnek ki a játékaik, és csak jobbnál- jobbakat hallani róluk. Korábban príma flipperasztalokat gyártottak digitális platformokra, de mostanában másfelé is elkezdtek kacsintgatni, legyen szó az Óperenciáról, ami a dungeon crawler RPG-ket ötvözte a magyar mitológiával, vagy a Kickbeatről, ami a verekedős ritmusjátékokat képviselte. A tavaly mobilokon debütált Dread Nauticallal is jó nagy fába vághatjuk a fejszénket… pontosabban szigonyozhatunk lovecrafti szörnyeket.

A játék nyitányában egy luxushajós utazást élvezhetünk, egészen addig, amíg hajónk megmagyarázhatatlan módon eltűnik világunkból, mi pedig a szörnyekkel megfertőzött fedélzeten ébredünk. Gyorsan világos lesz a helyzet: valami paranormális zajlik körülöttünk, memóriakiesések, holtak és szörnyek kísértik a szereplőinket… akikből elég sok van. Eleinte választhatunk egy főszereplőt hasznos képességekkel: egy nyomozót, aki például könnyebben talál meg rejtett tárgyakat, egy gémerlányt, aki előszeretettel üvöltözik idióta sztereotípiájára jellemző dolgokat, de könnyen barátkozik. Van egy énekes hölgy, akit nem mellesleg egy igazi énekes, Sena Dagadu szinkronizál, és korábban a magyar League of Legendsben adott hangot egy Lovecraft ihlette karakternek; ő támogató képességekkel rendelkezik; és van egy japán karakter, aki támadásban jeleskedik. A többi szereplőt majd mi találjuk meg a kampányunk alatt, mindenki saját képességekkel, történettel és dialógussal bír, és eltérő módon szervezhetjük be őket. Van, akinél 1-2 küldetés teljesítése elég, megint mással gyakrabban össze kell futnunk és össze kell barátkoznunk vele, hogy csapatunkba álljon.

Háromfajta nehézségi szint van: Normál, Nehéz, és az Őrült. Normálon, ha elhalálozunk, csak elölről kezdjük a napot és nagyon nem vesztünk semmit, az Őrülten viszont az egész játékmenetet elölről kell kezdenünk. A cél az, hogy minden nap bejárjunk egy fedélzetet, felfedezzük a különböző kabinokat, feltöltsük a készleteket, és megszólaltassuk a hajókürtöt. Az utunkat különböző, egyre erősebb szörnyek állják, akiket az XCOM-ból , vagy a Mario + Rabbidsból ismert módon verhetünk le. Mit is jelent ez? Tulajdonképpen egy kijelölt vonal mutatja és szabja meg a mozgásterünket, és mindegyik karakter limitált cselekvésponttal rendelkezik. Mi döntünk úgy, hogy ezt használjuk fel: mozgásra, illetve támadásra a felszedett fegyverekkel vagy képességekkel.

Ha mindent felfedeztünk az adott fedélzeten, akkor nem maradt más, mint a hajókürt, ami a következő napra dob minket. Cél a túlélés és a történet megismerése. Felfedezhetünk könyveket, amik megfejtik a mitikus jeleket, amik a töltő-képernyőkön vannak, és meghallgathatjuk a karaktereink véleményét is a helyzetről.

 Az atmoszféra fantasztikus, tökéletesen átadja a lovecrafti horrorhatást: sötét, borongós, a színek csodásak, a szobák szépen vannak felépítve, emellett randomizáltak, minden egyes menet során másmilyenek, a hangok pazarok, a színészek hangja is megnyerő. Sajnos a játék teljesen angol, de a szinkronszínészek fele magyar, akik jeleskedtek angolból. A karakterekkel nem voltam teljesen megelégedve: jól néztek ki, de kissé elnagyoltak, és a túlzott mozgásuk is zavaró beszélgetés közben. A másik nagy probléma az irányítás. Ha bárhová akarunk menni, akkor mindenhová nehézkesen húzkodni kell a szereplőket, egyenként átváltani minden karakterre, minden fegyverre, mindent kijelölni. Más, hasonló játékokban ezt max 2 gombnyomással meg lehet oldani, itt viszont nagyon túlkomplikált az egész. Sokkal könnyebben kivitelezhető ez máshol, mobilon pár érintés, vagy PC-n egérrel jobban lehet navigálni. Nem egyszer történt meg, hogy nem lehetett átlátni mindent, és a karakterek saját magukat sebezték meg, vagy sétáltak bele a letett bombáikba. A resource management rész viszont szerintem jól ki lett találva, szereplőink és fegyvereink fejleszthetőek a beszerzett alapanyagokból, a fegyverek pedig bizonyos mennyiségű használat után törnek, ami tovább ösztönöz a stratégiázásra. Nagyjából 10-20+ óra játékmenet van a programban, ami ilyen árért nagyon baráti! A kontroll okozta fejvakargatás ellenére csak ajánlani tudom ezt a gamne-et, mert sok más indie-vel ellentétben tényleg képes lekötni, és szépen motivál, hogy egyre jobb légy. Csak így tovább a Zen csapatának!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: Zen Studios
Fejlesztő: Zen Studios
Méret: 2.47 GB
Megjelenés: 2020. április 29.
Ár: 5990 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Szuper kis összefoglaló, köszi, hogy írtál róla, meg is hoztad a kedvem hozzá, már jön lefelé!

  2. Tanakodtam, hogy ezt vegyem, vagy a Stranded Deep-et. Ezt kellett volna. 😀