Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Dragon’s Dogma (Playstation 3)

A sárkányok népszerűsége töretlen, mióta a kínai és mezopotámiai mitológiából átrepültek a fantasy világokba. Sárkány itt, sárkány ott, sárkány a Skyrimban, sárkány a Dark Souls-ban. És most itt, a Capcom-féle [B]Dragon’s Dogma[/B]-ban is. Ez a sárkány viszont nem a ritkaságszámba menő kedves fajtából van, hanem a rombolj-pusztíts kategória egyik képviselője, ami mellesleg a „Gonosz végső megtestesülése” címet is birtokolja. A régvolt időkben már megpróbálták leöldökölni, ám az intro helyett/gyanánt beépített előzmény-játékban ez nem sikerül. Így most egy újabb kor újabb kiválasztottja, vagyis az Arisen örökli eme nemes feladatot.A történet bevezetőjét modern szokás szerint nem nyújtják el. Adva van a békés parasztfalva, ami funkcióját tekintve a vidék peremén lévő halászfalu, ahol a frissen generált hősünk éldegél. Ám hirtelen jő a hatalmas vörös sárkány, ami ellen felvesszük ugyan a kardot, de csak azt érjük el vele, hogy a látjuk a tíz kis lila pöttyöt az életerő csíkja alatt. Ekkor eszünkbe jut a Kiméra két pöttye a bevezető játékból, és az, hogy a kimunkált harcos ex-Arisen nem pikk-pakk győzte le a haverjaival.No mindegy, azért próbálkozunk, de végünk elkerülhetetlen, bár a sárkánynak csak a szívünk kell, és el is végzi a kardiovaszkuláris műtétet, a körmét használva a median sternotomia eljáráshoz. Az eljárást csodálatos módon túléljük, bár a készítők nem térnek ki sajnos a keringési rendszer működésére, pedig érdekelne a dolog. Innentől a fő feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk a sárkányt és a gyomrában lévő szervünket.Hát, eme felvezetés és olyan tizenvalahány óra játék után nem mondanám azt, hogy ez olyan „hű de story driven alkotás”, de persze lehet, hogy valakinek bejön a dolog. Egyébiránt (mint az közismert), az alkotók között található Hideaki Itsuno, aki a Devil May Cry 2-3-4 direktora volt, és Hiroyuki Kobayashi, aki a Resident Evil 4 és a Killer 7 (az a cel-shaded PS2 stuff, ha emlékszik valaki) munkálataiban vett részt, továbbá Makoto Ikehara desinger a Breath of Fire-ből. Mint látható, a készítők garanciát adnak a jó szörnyekre, az akcióra (beleértve a magas helyekre történő kapaszkodós felmászást) és a borzongásra, de hogy RPG-szinten mire elég a tudásuk, azt majd csak a végigjátszás után lehet elmondani. Mert ugye itt volt a KoA: Reckoning, ami szintén jól indult, de okos fejlesztéssel a játék felétől szinte alig akadt olyan ellenség, ami komolyabb kihívást jelentett volna a sima gombnyomkodáson kívül.Itt vérzik el sok szerepjáték, mivel egy jól kiegyensúlyozott fejlődési rendszert elég nehéz összehozni. És, hogy mire lesz elég eme sárkányos stuff 100+ elérhető szintje, az egyelőre kérdés…

[YOUTUBE]F-fxMSFyYRc[/YOUTUBE]A fejlődés persze még odébb van, mert először is meg kell adnunk hősi karakterünk mindenféle tulajdonságait, ahogy az lenni szokott. Az ismert külsőségi beállításoknál viszont még nem adhattam a hősnek foglalkozást, mivel ez majd csak később, a szívműtétet követően aktualizálódik.Alapvetően három, maximum kilences szintig nyomható vocation lehet indulásnak, a Fighter, Strider és Mage. Ezek egyértelműek: a harcos a kardos és pajzsos erőember, a kósza az ilyen vegyes figura, mivel ő íjjal és tőrökkel nyomja (szóval inkább a gyorsasága az erőssége), a mágus pedig kap egy botot és annyi, mivel kétkezes cucchoz nem jár másodlagos fegyverzet. Ezek fejlettebb változata a Warrior / Ranger / Sorcerer, és innentől már csak a kevert kasztok érhetőek el (kizárólag az Arisenünk számára): a Mystic Knight (Fighter + Mage), a Magick Archer (Strider + Mage) és az Assassin (Strider + Fighter).A fejlődés és kasztváltás viszont igen egyszerű: a Gran Soren nevű fővárosban a fogadóban lehet eszközölni jó sok Discipline pontért, ami a hagyományos Skill pontok helyi megfelelői, és questek, legyilkolt szörnyek, valamint élve átélt éjszakák után kapjuk meg őket. Ez a fejlődési útvonal nem igazán jött be számomra, de nem azért mert rossz, hanem mert az én stílusom az íjász / harcos, vagy íjász / mágus (bár itt a mágusnak is van távoli támadása). Messziről megszórni a kis szemeteket, majd ha élve eljutnak a közelembe, akkor adni az arcukba az acéllal vagy pár tűzlabdával. Így meg kardozhattam egy darabig, míg egyáltalán a Warrior elérhetővé vált. Objektíven nézve ezt a kötött rendszert nem ítélem el, sőt talán jobb is, mint a teljes szabadságot adó „amit jobban használok, az fejlődik” evolúció, pláne olyanoknak, akik kezdőnek számítanak a mindenféle kasztok meg skillek világában. Az egyszerűsített RPG koncepció miatt a karaktertulajdonságok nem bonyolultak: életerő, stamina, erő, és mágikus erő külön a bal és jobb kézre, valamint egy-egy fizikai / varázslatos bántalmazás elleni védelem érték az összes, amit nyomon követhetünk. Skillekből jó a választék, minimum 15 eltérő tudomány, és ebből sok képességnek a 2-3 verzióval fejlettebb formái taníthatóak be. Ezen kívül még az alap skilleket és az értékeinket érintő tulajdonságainkat is feljebb nyomhatjuk némileg.[38942]A harcos emberek képességei a Sárkánydogmában két fő részre oszlanak, lévén három-három jel gombra tehetünk mindenféle megmozdulásokat, amiket általában támadó és védekező stációnk közben nyomhatunk el (L1 / R1). Ez gondolom érthető, de akinek nem, az képzelje el, hogy mondjuk a kardos erőember a kardjával háromféleképpen tud figurázni, és a pajzsával ugyancsak három védekező mozgást tud, persze a default erős / gyenge támadásokon felül. A skilleket illik komolyan venni, mert kezdetben én is a hagyományos hackolásra és slasholásra hagyatkoztam, amitől az emberem elég hamar kifeküdt, de miután egy pajzsos beállást és egy körkörös kardcsapást megtaníttattam vele, egyből jobb lett a túlélési rátája – mivel az ellenségek ebben a világban általában csapatosan vetik ránk magukat. A skillek ugyancsak a Discipline pontokért vásárolhatóak, így az aranyunk megmarad a fegyverek és ruhafélék shoppingolására.Ez utóbbi szintén igen fontos, bár a boltosnál nem igazán láttam át a logikát, mivel egy pár ponttal többet adó páncélért majdnem dupla árat kért (talán valami híres Arisen aláírta egyszer). A vásárolt cuccaink tuningolhatók is három szint erejéig, amihez gyűjtögetnünk kell mindenféle hozzávalókat, hogy aztán a kovács (aki egyben a boltos is) elvégezze rajta a műveletet. Emellett megtalálhatók az elmaradhatatlan, egymással kombinálható növények és egyebek, gyógynövényes lányok és pár utazó árus is (öt tőrt egy százasé’!).A ruházkodás pozitív megvalósítású, mert a páncél dolgok alá felvehetünk alsóruházatot, amik különálló módosítókkal rendelkezvén egy jól variálható Barbie-zást jelentenek. Bár itt is találtam kissé ellentmondásos eseteket, mert egy sima szájmaszk jobb védelmi értékeket mutatott fel, mint az addig hordott és hármas szintre felkovácsoltatott fémsisakom. Hm, talán még azt emelném ki, hogy a shopping menüből egyből átmehetünk az öltözködéshez, nem kell ki-be lépegetni feleslegesen.Erről az öt tőrről egyébként nekem elég rossz emlékek jutottak most az eszembe, amivel kitérnék egy kicsit a számomra kissé irreális mentési rendszerre. Az van, hogy a játékban csak egy fő save lehetséges a fogadókban szunyálással, vagy a szolgatároló Riftbe tett látogatásunk esetén, ami a „rendes”, visszatölthető játékállás például kezdéskor. De emellett van egy gyors mentési lehetőség is, amit megtehetünk manuálisan, vagy a gép eszközli (felülírva a manuálist, némi belassulással körítve), és ami a halálunk esetén aktiválódik, a Continue által. Na már most, valamit elnéztem a fővárosban a boltosnál a checkout rendszerben, és vettem öt darab íjat, amire ráment a teljes tizenvalahány ezer aranyam, és persze a fickó jóval nyomottabb áron vásárolta volna vissza a készletet (a játékban nincs rábeszélés vagy ütlegelés opció). Én meg gondoltam, hogy a kapun mikor bejöttem úgyis volt egy checkpoint save, hát visszatöltöm. Vissza is töltöttem… egy két órával ezelőtti állapotot, amikor éppen egy tolvajt készültem elkapni, aminek a sikeres teljesítése után túléltem pár farkas falka és rablóbandita csapat kötekedését úgy, hogy felzabáltam az összes gyógycuccot, ami nálam volt. Ez sajnos magával vonta azt is, hogy a kontroller repült egyet, én pedig egy kis szünet után új játékot indítottam, kipróbálni a nyilazós és varázslós karaktereket.És bizony, ha valaki több karakterrel akar nyomulni párhuzamosan, akkor azt csak több profil váltogatásával teheti meg, ami eléggé macera. Nem értem, miért nem lehetett egy normális, több slotos mentést implementálni a játékba? Vagyis értem, csak nem értem meg a szándékos szopatás okát.Ennek magyarázatához azt kell tudnotok, hogy Gransys földjén el kell felejteni az olyan luxus dolgokat, mint a fast travel, vagyis pikk-pakk utazás. Van ugyan teleportálási lehetőség, ha találunk vagy aranyárban veszünk hozzávaló Ferrystone cuccost, de ez is csak a fővárosba rakja vissza a partit. Marad tehát a kocogás, ami nem vesz el staminát, vagy a rohangászás, ami viszont erősen fogyasztja azt, és ha a főhős kimerül, akkor görnyedezve kapkod levegőért pár másodpercig. Ez utóbbi inkább harc közben, gyenge szereplővel kellemetlen, mert pl. az erősebb pajzsos védekezések hamar kifárasztják a nem megfelelően tuningolt hőst. [38939]No, de visszatérve a koncepcióra, a készítők ezzel akarják a kedves playert benne tartani a kalandok közepében, miképpen az rákényszerül a hosszadalmas gyaloglásra a hamar újratermelődő (bár ezáltal jó tápolási forrást nyújtó) ellenfelekkel benépesített vidékeken. A két mentés is ennek fényében lett kialakítva, hogy a kalandor átéreztesse a helyzetet, és ne variáljon senki a save / reload párossal. Hát nem tudom, ez mire volt jó. Személy szerint inkább pénzfüggővé tettem volna a mentést, és valamiféle random encountert raktam volna a fast travelbe, hogy jól meggondolja a dolgokat gyors utazgatást kedvelő player. De ez, meg a spártai szigort és odafigyelést igénylő save rendszer szerintem csak rontani fog a játékélményen úgy globálisan. Mert az jó, ha az embert a TV elé ragasztja egy játék, de ezt ne úgy tegye, hogy az odaragasztott player nem mer addig felkelni, míg nincs biztosan lementett állása valamelyik kocsmában. És ha közben mondjuk megjön a barátnője, aki enyelgési kívánalmakat támaszt, akkor azt mondja neki, hogy várj mézbogaram, még van húsz kilométer és pár goblincsapat a csehóig?No, úgy látom, lassan rátérhetek a játék valódi lényegére, a „csicska rendszerre”. Ez annyit tesz, hogy a partinkat maximum három segítővel egészíthetjük ki, amiből egy az állandó saját szolga, a másik kettő pedig akár egy másik élő player (bocsánat, Arisen) által kitanított és felszerelt egyed is lehet, akiket a Rift nevű helyen (online), valamint a nagyvilágban (offline) szedhetünk fel. Ez amolyan közvetett multiplayer megoldás.Most elvileg nem idétlenül ide-oda rohangászó, és egy kutya értelmi szintjével rendelkező mesterséges intelligenciát kell elképzelni, bár az én embereim általában idétlenül ide-oda rohangásztak, majd meghaltak. Az a baj, hogy a készítők túl komolyan vették az önállósodást, és nem adhatunk nekik parancsokat azon kívül, hogy „segíccség’”, „mennyé’” és „gyere” (bár ezeket szerencsére jól hajtják végre), hanem előre beállított paraméterek szerint kezelik az egyes helyzeteket. Ez magában foglalja, hogy mennyire segítsen a többieknek, maradjon mellettünk az úton, vagy menjen előre felderíteni a dolgokat, de a legjobb mégis az automata tanulási rendszer.Ez olyan, hogy ha legyaktunk egy monstert, és az mondjuk a tűzre érzékeny, akkor a csicska megjegyzi egy külön megnézhető log rendszerben, és legközelebb már eleve úgy támad rá az adott típusú szörnyezetre (erre különben vannak néha skill bookok is). Emellett még olyan skilleket is betaníthatunk, illetve tanulhatunk, amik kimondottan páros harcra készültek, és például a pajzsunkkal feldobhatjuk a szolgát, hogy így kapja el a magas monszta nyakát, vagy repülve kivitelezzen egy jóféle támadást – a Strider amúgy is szeret magasról az ellenfélre ugrálni. A páros tevékenységre ezen kívül jó példa még a megragadás, amit mi is megtehetünk, hogy utána valamelyik pawn belezze ki a lefogott egyént, farkast vagy akármit, de ő is lefoghat ugyanígy bárkit. A lefogásos technika továbbfejlesztése a nagyobb testű ellenségek ellen való felmászásos action, ami a Shadow of the Colossus példáját követi, csak kicsiben. Ezt a részt szerettem, mivel mókás volt nézni az ogrén csimpaszkodó és annak ülepét szurkáló Arisenemet, mindaddig, míg ezt megunva a nagy állat a hátára nem vetette magát.[38940]Én azt mondom, hogy ha az ember ráérez a csicska rendszer előnyeire, értelmesen állítja össze a csapatát, és legalább az állandó segítőjét felszereli skillekkel és jó cuccokkal, akkor a szisztéma tartalmas szórakozást nyújthat. Viszont ezzel nem lesz mindenki így, és a már eddig is felhozott nehezítések miatt attól félek, hogy rétegjáték-szindróma alakul végül a dologból. Az azért dicséretes, hogy a fejlesztők ki mertek lépni az eddigi sémákból, én drukkolok nekik a sikerért – mármint a készítőknek.A harc hagyományos elemeiből kiemelném még az igen fontos lerohanást, amit ellenünk is előszeretettel alkalmaznak, mert egy földön hempergő szerencsétlent sokkal könnyebb lecsapkodni, mint álló és aktív állapotában. De mint ahogy az egyik tippképernyő is megjegyzi, ha meleg a helyzet, akkor inkább fussunk, és majd később visszamegyünk a színes halálfej jellel ellátott, éppen hasznavehetetlenül haldokló szolgáinkért segítségnyújtás céljából – bár ha egyikük még él, akkor a hátán cipeli utánunk a balszerencsés társát.Kezdőknek és lustáknak ajánlott még szétnézni a központ Craftman’s Corner részén, ahol jó erős NPC-ket fogadhat a csapatába szükség esetén. Az erő lényeges különben, mert egyszer egy útszélen heverő sziklát felvéve azzal úgy dobtam fejbe az ott tébláboló, és amúgy vastagon kard-álló réteggel bevont útonállót, hogy az kapásból elfeküdt.Mivel eddig nagyrészt csak a harcos kasztról írtam, megemlítem azért a másik két szakmunkást is. Az íjászember mindenféle mérgezős és egyéb nyílvesszők implementációjával lehet hatékony, egyszerre több nyilat is kilőhet, egy acélháló-féle dologgal távolról megragadhatja az ellenséget és a földre ránthatja, valamint mozgás közben a célkereszt nagysága úgy változik, mint egy FPS játékban, és ugyanúgy a lövés pontosságát jelzi. A pajzs hiánya miatt statikusan nem tud védekezni, de a tőrökkel jól távol tarthatók az életére törő támadók. Lopakodni sajnos nem lehet, de az Assassin képes úgy támadni, hogy az alanyok nem tudják, honnan jött az áldás, ami majdnem olyan.A mágus gyengébbik támadása távolról is használható, mert kis izéket lövöldöz a botja végéből, a közelije pedig erőteljes suhintásokban nyilvánul meg. A skillek használata nála ugyanúgy fogyasztja a staminát, a varázserő feltöltődését pedig az aktuális skill-gomb melletti csíkocska jelzi. Egyes varázslatok azonnal elsüthetők de várni kell a visszatöltődéssel, míg másoknál a feltöltődés is időt vesz igénybe. Meglehetősen sok skillt lehet rátolni, van mindenféle tűz-jég-villám dark és light kategóriákban, védekezésnek pedig én a erőteret használtam, ami jégből a legjobb, mert az ellent néha jól lefagyasztja egy időre.Essék szó most a nyitott világnak beharangozott területről. Gransys jó esetben is olyan harmad / negyed Skyrim méretű terület, de ha a bejárható részeket vesszük, akkor inkább a negyed a jó arány. Van benne pusztaság, erdő, hegyvidék meg tengerpart, így a vízrajzi és domborzati viszonyok változatosnak mondhatók. Dungeon sajnos csak a városokhoz tartozik (és le is zavarnak minket, hogy legyünk hősök), de aki a survival horror részt szereti, az megkaphatja az este leszállta után is az élményt. Ezt a részt jól eltalálták, mivel nem látunk semmit azon a kis területen kívül, amit az olajlámpásaink megvilágítanak – míg van bennük olaj, vagy nem másztunk bele nyakig valami vízbe. És ha a sötétben kap el minket valami, akkor nem csak az ugyancsak kihagyott enemy-lock rendszer hiányában csapkodunk vaktában.Így belegondolva már sokkal több értelmet nyer a save és a fast travel visszafogottsága, hiszen ki lenne olyan ostoba, hogy éjnek évadján mászkál kint a biztonságos városok védelme, vagy a fogadóban történő alvás helyett – hacsak nem akar jó sok Discipline ponthoz jutni. Sajnos néha nappalra is jut vaktában csapdosás / nyilazás / varázsolás, mert a bokros területeken a kamerát nem érdekli a vegetáció, és rendszeresen a növényzet leveleit nézhettem közelről, vadul nyomkodva a gombokat, remélve, hogy az ellenfél nincs elég messze ahhoz, hogy lerohanjon és a földre vigyen. Van ugyan egy reset kamera az R3-ra téve, de ez néha csak annyit ér, mint halálfejes pawnnak a csók. Haszonszerzés tekintetében ebben a világban leginkább a kereskedőkre kell hagyatkoznunk, mivel az irigy halottak maximum egy tárgyat dobnak el, de az is erősen jellemző az adott fajra – vagyis általában hárpiánál toll, banditánál pénzes erszény, farkasnál bunda lesz a jutalmunk. A felnyitható ládák és szétverhető dobozok pedig ugyancsak egy darab akármivel gazdagítják a csapatot. Ebben a tekintetben sajnálom, hogy nem mentek el kissé jobban a hagyományos, minden kacatot begyűjtögetős irányban, mert személy szerint imádok turkálni a mindenféle tárolókban és hullák cuccai között. Az igaz, hogy így nehezebben érjük el az adott emberünk terhelési határértékét, ám fura módon tárgyakat nem tudunk eldobálni, hanem csak eladni, vagy a fogadósnak megőrzésre átadni.És hogy mennyi ideig fog minket lekötni a sárkánykaland? Hivatalosan 40 és 50 órára teszik a fő szálat (aminek első negyedében például még egy szó nem esik a sárkányról), a többi NPC-ktől, illetve hirdetőtáblákról begyűjtött feladat (mint a Two Worlds II-ben) pedig további 80-100 órácskába fog kerülni, aminek természetesen a nagy része a gyaloglásban nyilvánul meg. Ez nem feltétlenül baj, de a játék hardcore stílusa miatt jó felkészülni arra, hogy ez nem egy 100% RPG, hanem valóban egy gyurma, amiben van mászka és akció is bőségesen, így nem kell meglepődi a kemény helyzeteken és a gyors halálokon.[38943]Grafikai téren nincs semmi kiemelkedő látványosság, de szerencsénkre hitványság se nagyon. A nyitott világok jellegzetességét viszont megfigyelhetjük, ami az előttünk semmiből feltűnő kisebb tárgyakban nyilvánul meg, meg néha látunk egy helyben sétáló kreatúrákat is, no és a szájmozgások feltűnően nem passzolnak a hallott szöveghez, de ennyiben kimerül részemről a hibalista. A táj simán mozog, a szél rázza a fákat, bokrokat, hordja a port az úton, és csak mentésnél van belassulás, mint már említettem – bár egyszer egy nagy szörnynél konstans lassított felvétel volt az egész, amit csak a kilépés orvosolt, de ilyenbe csak egyszer futottam bele, ráadásul nem a bolti, hanem a fejlesztői gépes tesztverzióban. Az esti és dungeon részek nagyon jól néznek ki a lámpáink fényköreivel, és a neurotikusabb playerek bizonyára majd aggódnak, hogy mi ugrik vagy repül rájuk a nagy feketeségből. A nagy szörnyek királyságok, de a kisebb hagyományosak sem unalmasak, még akkor sem, ha már teljesen kitapasztaltuk a gyenge pontjaikat és esetleges elementális sebezhetőségeiket. Viszont nem győzöm újra kihangsúlyozni, hogy minden player számoljon azzal, hogy kezdetben majd két pofára eszi a gyógyításra való zöld növényt, almát, szőlőt, és kiabál segítségért a gyógyítós csicskájának, míg észre nem veszi, hogy az már rég megfeküdt, és rohan felsegíteni, hogy legyen némi supportja.Összefoglalva: ez a játék egyénfüggő, de nagyon. Van, akinek hét pont, másoknak meg kilenc vagy akár tíz is lehet. Én kilencest adtam neki, mégpedig azért, mert önmagát tekintve körülbelül a nyolcat kapott Amalurral egyenértékű, de annál azért sokkal jobban néz ki, és a lehetőségeink is jelentősen tágabbak az online és offline igénybe vehető pawnok miatt, így mindenképpen járt a +1 pont. Ajánlani mindenképpen ajánlom, főleg a mászkálós-kalandozós stílust szeretőknek, mert szerintem leírtam mindent, amit figyelembe véve nem érhet senkit nagyobb csalódás.(A kiváló sárkánykalandot partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható vagy rendelhető támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] online és offline boltjaiban.)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

72 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Kipróbáltam a demot na végre egy fasza JRPG, ami hozza a ps2esek szintjét hangulatilag tuti vétel majd…

  2. Biztos nagyon jó lesz. Meg fogom venni valamikor, de ha teli tömik DLC-kel akkor csak a complete edition-t fogom beszerezni.

  3. japan store-rol mar lehet tolteni! Huzzatok 🙂

  4. http://www.youtube.com/watch?v=NrCiV4LOYk4szarok a grafikára ha ennyire fullos a game,Martin meg ért hozzá no comment,tuti vétel lesz csak most hegyekben állnak a platinázandó cuccok itthon hála az égnek.szóval nem megjelenéskor de meglesz az tuti!!

  5. nagyon taszít a szörny/karakterdizájn, pedig biztos tartalmas meg fun

  6. A napszakváltozás hihetetlenül hangulatos.

  7. Hibátlan lesz!Addigra talán végzek a Wicher 2 vel.

  8. Engem ez érdekel , végre lehet majd jókat barangolni haverokkal, és valszeg jó kihívás is lesz majd.

  9. Elindultam megnézni, mekkora a térkép. Vagy 2 in-game napig mentem, de belefutottam pár LÁTHATATLANNÁ váló ellenfélbe. Mindenkit megöltek, én elszaladtam. Vissza 2 nap a városba, odamentem a varázskőhöz, és visszakaptam a main pawnomat.

    • Ha jól emlékszem valamikor 96 környékén írtál egy tesztet a Vandal Hearts-ról a Kbytban.Akkor az írásod hatására(na meg hogy imádom ezt a stìlust),vettem meg a jâtékot,ami azóta is a gyüjteményem ékes része.Most ezen cikked elolvasva tükön ülve várva biztosan megveszem a Dragon‘s Dogma-t.Köszi az objektív és mégis személyes véleményt.

  10. “Le a kalappal Martin! Ez nem semmi “”kis”” kedvcsináló volt. Aki eddig csak hezitált, vagy netán nem is ismerte ezt a gyöngyszemet, annak is végleg meghoztad az “”ihletet””! :)) Én már azóta várom, mióta az első screen kikerült róla a netre. Ami eddig is a legjobban izgatott a gémet illetően, az maga a co-op. Nem tudtam elképzeli, hogy miképp lesz megvalósítva ez a mód a gémen belül. De a soraidból azt veszem ki, hogy nincs ok aggódni, frankón megoldották. Már alig várom, hogy végre leülhessek elé, és elmerülhessek benne! Csak “”sajna”” nagyon úgy néz ki, hogy nem kevés időmet fogja felemészteni. Mit fog ehhez az asszony (megint) szólni?! :D”

  11. Az előbb volt kergetőzős-elkapós quest is. Beszarás ez a játék.

  12. Nagyon állat ízelítő volt, köszi!Martin, én csak azt kérdezném meg, így első látásra, milyenek a mellék küldik? Sima szörnyhent, hozd ide-vidd oda feladatok, vagy mutatnak egy kis változatosságot, vagy esetleg a körítés különleges. Mittudomén, úgy van előadva, hogy észre se veszed, hogy megint tápolsz.

  13. Eddig is város volt a játék. Nekem csak egy bajom van mivel Capcom a kiadó garantálható lesz a minimum 3-4 ultimate dlc kiadás:(

    • Az lehet, nem tartom kizártnak, hogy a sokak által hiányolt valós coop-ot is DLC-ként tolják be később.

      • én kizártnak tartomKi van dolgozva ez a rendszer, erre készültek, ez lett felépítve.DLC-ben max fegyverek,küldik,ilyenek lesznek.

    • Ez van, ez nekem se gyere be, de ettől függetlenül nem fogom kihagyni! De az is biztos, hogy nem fogom azt a kevés pénzem DLC-kre költeni.

      • kell ide dlc?alap sztori 50órás körül vanmellékküldivel lehet 100 isplusz amit kirándulsz magadtólmass effectre is várták a multit, nyomták is a demót, azt 1 haverom se játsza már 1 hónapja (de az elején se tolongtak rajta)

        • Ez igaz, ha valami fostaliga csőjáték lenne 6-8 órás játékidővel, akkor kihagynám, de ez önmagában is megéri a pénzét, akár lesz később DLC, akár nem.

          • németek nem kapnak resi6 demót hozzá (ez is új, meg nem tudom pontosan mit jelent)cserébe 100an kapnak bonus questet mint ingyenes dlcszal ilyen mellékküldis dlc-k lesznek majd

  14. Köszi a kedvcsinálót martin! Nálam elérte a célját! 🙂 Elő is rendeltem. Jövőhéten demó. A vásárlás előtt még megvárom a PSCs tesztet. Mondjuk, ha a demó nagyon bejön, akkor premier napos vásárlás lesz. 🙂

  15. Be kell szereznem ez már biztos

  16. Köszi, ez kurvajó beszàmoló volt!

  17. Nagyon faja beszámoló:) Én direkt nem néztem meg róla semmit sem, azt akartam, hogy meglepjen, de tutira beszerzem.

  18. hát ez a video nem ejtett rabul…

  19. Ahogy a képeket elnézem, a Skyrim sokkal szebb ennél!

    • Egy fantasy játéknál a hangulat a lényeg nem a grafika.Tekints erre úgy mint a japán választ a skyrimre.Nekem bejövős nagyon..

  20. Vége? Én még tovább is olvastam volna ezt az írást, de azért így is köszönöm a kedvcsinálót főszerkesztő úr! Engem már korábban is meggyőztek a játékról készült előzetesek, de ez a fergeteges élménybeszámoló még jobban megerősített abban, hogy minőséget/élményeket kapok a pénzemért! Dragon’s Dogma az új kedvencem, pedig még nem is játszottam vele! 🙂

  21. Ha ez tényleg mind igaz, brutális egy játék lesz. Nem akartam megvenni, sőt eddig egyàltalán nem is érdekelt, de ezek után – ha persze a demó is bejön – muszáj lesz egyből megvenni ezt is. És ugye májusban emellett még a Max Payne 3 és a Ghost Recon Future Soldier is kötelező vétel. Megint csődbe megyek… 😀

  22. Baszott jó lett ez a kedvcsináló, mondjuk én már eddig is tűkön ülve vártam ezt a játékot.

    • Hát nem is tudom… Néztem egy darabig az adást, és megmondom őszintén, hogy nem igazán nyűgözött le a látvány világ. Kissé el is bizonytalanodtam!

      • “Nekem a látvány elég a látottak alapján! Ha tényleg van benne rengeteg tartalom és “”lélegzik”” a világ !”

  23. Az írás alapján felkeltette az érdeklődésem, még ha nem is vagyok túl fantazi’ kedvelő, de jó sok kiváló cím fog jönni az évben, amik tuti elsőbbséget fognak élvezni. Ezek után kíváncsi leszek milyen visszajelzéseket fog kapni a játék.

  24. Hát Martin! Libabőr ez a cikk! Bizton állíthatom, hogy ha véletlenül kihagytam volna ezt az irományt, akkor nem érdekelt volna egyáltalán ez a játék. Viszont az írásoddal sikerült nagyon felcsigáznod! Utolsó játékom ps3-ra a Castlevania lords of shadow-volt. Úgy nézem megjött a következő! Köszönöm!

  25. Nekem már elő van rendelve de még olyan messze van :S

  26. Most úgy is fantasy láz van, Skyrim mellett jól jön majd ez. Jónak ígérkezik. Legalább 9 pontos szerintem tutit lesz.

  27. bárcsak már a ps-ben lenne 😀

  28. nézegetem a képeket de az a 4.ik kép valami iszonyat csúnyának tűnik :/lehet mozgóképen jobbnak tűnik de így

  29. Már Böjti élménybeszámolója a KM-ban is nagyon meghozta a kedvem a játékhoz, ez az igen méretesre sikerült kedvcsináló viszont végleg.Minden túlzás és seggnyalás nélkül mondom, ittam minden szavadat.

  30. rég vártam ennyire játékot.. talán az RDR-t vártam ennyire még annoMartin annyi kérdésem lenne hogy a fő küldetések azért megtalálhatóak vagy nagyon rá kell gúvadni a szövegre hogy kiderüljön hol és kit kell megkeresni egy adott küldetésért?az angol tudásom sajna hiányos :/

  31. Gyereke, ez nagyon komoly lesz! Annyi kérdésem lenne, de inkább bele sem kezdek, majd adjon választ a játék.

  32. Hümm… pedig a diablo3 is közeledik

  33. Korai ha kikiáltom most az év játékának?

  34. Kell kell kell kell!

  35. “Április végén érkezik a próbaverzió. :)””We’re pleased to confirm that the previously announced playable demo of Capcom’s forthcoming open world action–RPG, Dragon’s Dogma, will be available to download globally via Xbox LIVE MarketPlace from Tuesday April 24 and on the European PlayStation Store the following day, Wednesday April 25.”””

  36. Baromi hangulatos kèpek o.0

  37. gz, jó cikk

  38. Áh ezaz!na olvasom is:)