Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DRAGON’S DOGMA: DARK ARISEN (PS3)

Mint azt megszokhattuk, egy DLC azt jelenti manapság, hogy egy már megjelent játékhoz az ember némi pénzmagért letölthet új pályákat és miegymást, esetleg ömlesztett verzióban újra megveheti az összes kiegészítőt a játék GOTY, vagy egyéb kiadásában. De én olyat még nem láttam, hogy egy játékot újra kiadnak pár frissítéssel, plusz egy jó nagy új helyszínnel, amihez persze új küldetések, szörnyek, fegyverek és egyebek is járnak, de ezt az új tartalmat és a frissüléseket nem teszik közzé különállóan letölthetően is, hanem mindenképpen meg kell venned hozzá újra a szoftvert. Persze lehet, hogy a fejlesztőknek jobban bele kellett nyúlniuk a játékba, a néhol észrevehető fegyvertámadás és skill rebalance miatt, és ezt már nem tudták megoldani olyan szinten, mint a hirdetőtábláról elérhető The Chosen, vagy The Challenger bővítményeket (ha ezeket lehet egyáltalán annak nevezni). Szerintem a Capcomnak a fejébe szállt a dicsőség, hogy ilyen módon juttatta el a Pawnnak nevezett játékosokhoz a dolgokat, és úgy vélem, csak a leghardkórságosabb réteg fogja megvenni eme újra kiadást – bár igazság szerint eleve nekik szól a mókás kis sziget.Azért a [B]Dragon’s Dogma: Dark Arisen[/B]nel új játékot kezdők se keseredjenek el, mert a régi, első kiadáshoz képest például ebben sokkal szabadabban lehet – gyorsan – utazgatni, magyarul teleportálgatni, ugyanis több a készen, városoknál elhelyezett portkristály, és alapból mi is többet tehetünk le általunk szimpatikusnak tartott helyekre, mint anno. Sőt, az utazáshoz szükséges [I]feriköveket[/I] (Ferrystones) is olcsóbban tudjuk megvásárolni az erre (is) szakosodott árusoknál, valamint a tizedére csökkent a Prémium-szintű gyűrűk és fülbevalók ára. Azok pedig, akik már egyszer megvették és végigvitték a történetet most örülhetnek, mert egy örök életű utazókavics számukra az ajándék, 100 ezer RC költőpénz és hat új ruházat mellett. (No, és néha egy kis korrupt save game, mivel ezt is felülírja az extrákkal a játék, így az első legyen a már meglévő állásunk backupolása valahova.) Nekem szerencsére nem volt semmi gond és nem is izgultam, mert csak utólag olvastam a game hivatalos fórumán, hogy valaki (ha jól emlékszem) egy level 110-es karakterét vesztette el, csicskástól…

[YOUTUBE]m8TMuKx4J6Y[/YOUTUBE]Mielőtt bemutatnám az új szigetet, mely a keresztségben a Bitterblack nevet kapta, gondolván az Arisen-szűz playerekre, röviden elmondanám, miről is van szó. (Bővebben olvassátok el [URL]http://playstationcommunity.hu/note/7297]ezt a tesztet[/A].)A Dragon’s Dogma egy akció orientált kalandjáték, amiben a szokásos fő kasztok szerepeiben indulhatunk a szívünk után egy viszonylag nyitott világban, mert a dobogó szervet precízen kiműtötte belőlünk egy igen nagy sárkány, hogy ezáltal mi legyünk a kiválasztottak. Imigyen kardozhatunk, nyilazgathatunk, valamint varázsolgathatunk kedvünkre utunk során, illetve fejleszthetjük vagy keverhetjük is ezeket a vocationnek nevezett foglalkozásokat. Ebben eddig nincsen semmi különleges, viszont az Arisennek nevezett főhős kap maga mellé segítőket is, amiket itt Pawnnak hívnak. Belőlük összesen három lehet mellettünk, amiből az egyik a fő társunk, aki nagyjából velünk együtt lép szinteket, mi választhatjuk meg a kinézetét, vocationjét, és a viselkedésére is adhatunk némi útmutatást. A másik két szolgánkat a géptől is kérhetjük, de a rendszer lényege a más játékosok által felnevelt segédek alkalmazásában rejlik, ahogyan a mi haverunkat / havernőnket is bedobjuk a közösbe. A pawnok felszedése a mi aktuális szintünkig ingyenes, felette viszont egy Rift Crystal nevű fizetőeszközzel kell leperkálnunk az árukat, ami elég húzós is lehet egy jóval százas szint feletti emberért.A játékmenet a szokásos gombnyomkodós, akciózós, kardozós, nyilazós, varázslásos téma, két esettől eltekintve. Az egyik az, hogy megragadhatunk egy kisebb ellenséget, amit így hatékonyabban végez ki valamelyik társunk, vagy fordítva. (Úgy értem ő ragadja meg és mi végzünk vele, nem pedig a szörny végez velünk, bár ez utóbbi sem ritka eset.) A másik pedig szintén a fogdosáshoz köthető, mert a nagyobb lényekre rá lehet mászni, hogy ezáltal rajtuk csimpaszkodva döfködjük, ütlegeljük vagy szurkáljuk őket. Ez utóbbi néha kifejezetten ajánlott megoldás arra, hogy érezhető sebzést is bevigyünk egy keményebb ellenfélnek, szóval, ha valami immúnis a távolsági cuccainkra vagy a sima vágófegyverrel történő csapdosásra, akkor érdemes ezzel próbálkozni, foglalkozástól függetlenül.A játék hangulatában amúgy néhol erősen érződik a DMC és Resident Evil behatás, és ez fokozottabban igaz a mostani új helyszínre, mert több olyan lény is az utamba került, ami simán elmenne bármelyik klasszikus RE epizódba – mint például a nagyra nőtt, méregokádós élőhulla. [46056]Hogy a szörnyeknél maradjunk, elvileg olyan 25-30 új kreatúra akar majd minket megverni, felszúrni, megharapni, elégetni, agyoncsapni, kővé változtatni, egyszóval megölni. Ez nem baj, csak éppen van pár olyan, ami egy 75-85 szintű kalandornak is csak olyan 1-2 perc szórakozást jelent, mert a kalandor utána meghal, akárcsak előtte az esélytelen pawnjai. Az már nagyobb baj viszont, hogy a társak még mindig főleg a hülyeségük miatt kerülnek a földre, ahonnan szerencsés esetben az egyik még talpon lévő odahozza a közelünkbe az agonizálót, ha tudja, de jellemzően nekünk kell értük menni, felsegíteni őket, miközben az aktuális szörny figyelme már ránk irányul. Örültem volna, ha a mesterséges intelligenciához is hozzányúlnak Capcomék, mert ez felidézte azokat az időket, mint amikor anno az 5-6 szintű kis csapatommal játszottam ugyanezt az alapjátékban, csak éppen itt már durvább a helyzet. Mert oké, egy kezdőt hamar leüt egy sima kiméra vagy ogre, mire az illető elmegy még gyúrni egy kicsit, majd 10 levellel később visszamegy, és elégedetten leveri. De amikor egy körülbelül fél órás kemény harc ér így véget, ráadásul úgy, hogy tipikusan már csak fél életerő csíkja maradt a rohadéknak a kezdeti tizenegyből, akkor az ember óhatatlanul is kissé ideges lesz, és indulatszavakat használ (hangosan). Néha komolyan mondom, csak hüledeztem, hogy a pawn odaáll bármelyik durva monster elé és nézi, mint valami látványosságot, majd megfordul és elkezd gyógyítani, vagy valami elemi cuccossal feljavítani a fegyvereimet, hogy pár másodperc múlva már segítségért óbégasson. A másik kettő eközben sétálgat, ugrál, vagy valami olyat csinál, amire nem jövök rá, hogy mi. És bár (kezdőknek mondom) van „Menj”, „Segítség”, és „Gyere” parancs is, ezeket nem igazán hajtják végre. Például, az új szigeti dungeonben elég gyakori, hogy menekülni kell, mert szégyen a futás, de még mindig jobb, mint az állás visszatöltése. Én rohanok is, ahogy az erőcsíkom bírja egy ajtó felé, miközben nyomkodom a gyülekezési parancsot, de látom a mini térképen, hogy csak egy csicska jön utánam, a másik kettőből az egyik áll egy helyben félúton (gondolom akkor akadt neki sürgős gyógyítani vagy valami mágiát castolni valója), a másik meg kering körbe egyhelyben, majd megjelenik a helyén a színes koponya… és mehetek vissza. Egy másik esetben pedig a bíborszíves Cursed Dragon elől pont be tudtam futni egy ilyen kis L-alakú alagútba, ahonnan fedezékből kiválóan nyilazgattam kifelé, míg a dög a bejáratnál animált (gondolom egy suliban tanult a pawnokkal). A segédeim viszont nem féltek tőle, és vagy kimászkáltak mellette, hogy kint elakadva koponyásodjanak be egy támadásától, vagy a bejárati nyílásba álltak be gyógyítani.[46055]Na jó, abbahagyom a szidalmazást, csak még bennem van, hogy hányszor vettem ki a lemezt nem éppen nyugodtan, például akkor, amikor ötödször futottam neki egy kedves nekromantalichpap-dragonpajtása párosnak, ahol a földön megjelenő instant halálkörök a pawnok szerint kiválóak voltak séta és ácsorgás céljára. És akkor még hol van a Daimon főellenfél…?Na, ezt még elmesélem, mert a 90-es szintű csapatomat hamar kivégezte. Gondoltam, nem elég neki a nyilazgatás – mivel Rangerként űztem éppen az ipart –, hát felveszek a maradék RC pénzemből két durva mágusnőt (mindig csajok társaságában kalandoztam, egy harcos és két mágus, amiből az egyik a saját pawn-nőm, Brute Funa). Fel is béreltem két csajt a bejárat melletti rift-kapunál a maradék 250 ezer RC-mből. Már nem tudom pontosan, milyen szinten álltak (volt választék, 800 ezerért level 145-ös, 3,7 milláért pedig kimaxolt, végtelen jelű), aztán bőszen mentem vissza a szarvas egyénhez. Bent ráuszítottam őket, minden jól is ment az első 5-6 másodpercben, mert egyből levitték vagy félig az első életcsíkját. Igen ám, de utána egyszerre sérültek le! Nem hittem a szememnek: körbe állva elkezdték egymást gyógyítani! És ez így ment a továbbiakban is: vagy egymást istápolták, vagy engem, attól függetlenül, hogy tele voltam mindenféle gyógycuccal, amiből nekik is adtam. Harmadszorra végül levertem a főfőbossellenféldarkarisent, a fentebb említett rámászásos technikával, de a nagy tanulság ebből tulajdonképpen az, hogy a Knowledge fotelban bizony állítsuk be legalább a mi segédünket agresszív Scather lelkiállapotra, ha már mindenki más a default „segítős mentőangyalos” Medicant figurán hagyja (ami jó nekünk, de így a munka neheze is ránk marad). Ja, és ajánlom mindenki figyelmébe az új extra skillt, ami pont arra való, hogy csimpaszkodás közben ne tudjanak a ficánkoló áldozatok könnyen megszabadulni tőlünk…[46054]A fentebb említett piros halálköröket amúgy szeretik más esetekben is elsütni, mert van még egy, elég „poénosan” megjelenő kukackígyó, ami szintén ilyennel operál, és ezekben az esetekben is nyugodtan odamentek az embereim a kör közepébe, vagy ácsorogtak benne. Az ilyen menthető helyzeteknél viszont sokkal veszélyesebbek a Halál és barátai. Ha ők jönnek, akkor szürke lesz a képernyő, és egy bizonyos szint alatt teljesen felesleges leállni velük szórakozni, hanem futni kell egy ajtóig és lelépni. Főleg a nagy kaszással kell vigyázni, aki helyes kis lámpással keresi aktuális áldozatát, hogy suhintson egy kill-all mozdulatot a nagy kaszájával. Ha leállunk velük meccselni és szerencsénk van, akkor ki lehet cselezni őket néha, például az izmos brute akármit – talán Elder Ogre-t mondott be az egyik csaj –, ami elől fel tudtam mászni a folyosó oldalán lévő nyiladékokba, vagy az Eliminator becenevű minotaurosz-félét, aminél meg a lakótornya alján ugráltam ki-be egy ablakon, ezáltal megzavarva gépi unintelligenciáját. Itt az ablakos helyen egyébként újra feltűnt a csicskák másik jól ismert tulajdonsága is, miszerint imádnak leesni olyan helyekre, ahol vagy meghalnak, vagy képtelenek visszajönni onnan, szóval ilyen magas pontok mellett erre is vigyáznunk kell.A morgolódásom ellenére viszont be kell látnom, hogy az új szörnyek amilyen brutálisak, olyan jók is lettek. Igaz, az ember felkészületlenül vért vizel néha, de hát egy kalandor 80-as szint környékén ne legyen felkészületlen. Akkor majd türelmesen nekiáll a kissé túlméretezett, leláncolt rab ütögetésének és nyilazgatásának, miközben nem akar arra gondolni, hogy az csak akkor támad, ha lement a fél élete, és mennyire keveset tudott levenni ebből az eltelt negyed óra alatt, sőt mi lesz itt, ha az alany kiszabadul? Egyébként én 75-ös kisgyerekként mentem be a szigetre, és talán 92 lettem másnap reggelre, mert a cikk véglegesítése előtt mindenképpen végig akartam nyomni legalább a fő irányvonalat, szóval úgy látom, hogy ez az a szint, ahol azért már nem csak szívás van, hanem sikerélmény is adódik néha. Például a Halál így már megérezte a tízes sorozatnyilazást, míg a kezdeti állapotomban és az akkori játékíjammal csak megrezegtetni voltam képes az életkijelzőjét.[46053]A történetről még nem mondtam semmit, de ez azért van, mert nincs történet. Adva van egy nő, akivel este találkozhatunk a lila körrel megjelölt helyen a falucskánk mólóján, ő elvisz minket a szigetre, és előadja, hogy fogalma sincs semmiről, segítsünk neki emlékeket keresgélni. Ezen kívül négy hirdetőtábláról szedegethetjük le a különféle feladatokat tartalmazó papírfecniket, például, hogy öljük meg a Halált, és ennyi. Ez igazán sajnálatos, mert a hasonló játékok hasonló méretű DLC-i mind új, érdekes történettel és szereplőkkel érkeztek, gondolok itt pl. a két nagy kedvencemre, a Kingdoms of Amalur: Reckoning és Two Worlds II gamékra. Ez a szigetelés meg voltaképpen csak új monstereket mutat fel, bár belátom, hogy vannak, akiknek ez bőven elég, hiszen a Monster Hunter sorozatban sem nagyon kell mást csinálni a levadászásukon / elkapásukon kívül.A feledékeny Olra mellett csak egy emberrel találkozhatunk az itteni kalandokban, a szintén Arisen titulussal bíró Barroch-kal, így ők képviselik a hely minden egyéb funkcióját is, vagyis a cuccaink pakolászását, a vocation-váltást, a skillek tanulását – amiből kapunk új, extra képességeket is –, valamint két speciális dolgot, amit most bővebben elmagyarázok.Keresgélés közben nem csak hagyományos fegyvereket, ruhákat és kiegészítőket találunk, hanem elátkozott cuccokat is, amikről nem tudunk semmit a szintjükön kívül, így használhatatlanok. Ezekről csak Olra tudja eltávolítani a rontást, persze nem ingyen, hanem némi RC-ért cserébe, mi pedig örülhetünk, ha valami hasznosat sikerült találnunk. Barroch specialitása már kevésbé populáris, hiszen nála az eddig maximumnak számító, sárkánytűzben edzett dolgainkat javíthatjuk még feljebb, persze olyan ritka dolgokkal, amiket csak a nagyon elkötelezettek fognak megszerezni. Az elátkozott cuccok viszont jók, az ember mindig izgul, mire költi el a jó sok rift-kristályát, már ha maradt neki a felsőbb szintű pawnok leigazolása, illetve a hozzájuk vezető széttört rift-kapuk egyre dráguló megrenoválása után. Szerencsére a legyilkolt monszterek halmozottan dobálnak el RC-t, emellett a ládákban és egyéb helyeken is találunk belőlük bőven, nem beszélve a már említett plusz 100 ezerről, amit jó esetben megkaphatunk bónuszként.[46057]A játékmenetben nem állt be lényegi változás, csak annyi az eltérés a régebbi helyekhez képest, hogy a sziget inkább a klasszikus dungeonöket idézi fel, nem csak kialakításában, hanem mert jóval több a zárt ajtó, amik kinyitásához skeleton vagy speckó kulcs, illetve a néha elég eldugott helyeken fellelhető Moonbeam Gem szükséges. Érdemes ezeket a holdsugár drágaköveket megkeresni, mert én egy ilyen ajtó mögött találtam végre egy mágiával is felszerelt íjat, amivel rangerként jobban tudtam érvényesülni a fizikai támadásokra nem túl fogékony monsterek ellen, akik nem szerették a hideget (Ice Element volt beleépítve a szerszámba). Sajnos a kezdeti erő-értéke kétszáz ponttal alacsonyabb volt, mint az addig hurcolt eszközömé, de nagy szerencsémre a Gran Soren-i kovács fel tudta javítani egyből két szinttel, mert megvoltak a művelethez szükséges cuccaim.Amit viszont hiányoltam, az valami átfogóbb térkép lett volna, mert valamiért nem mindig jelezte lila kör az aktuális emlékgyűjtő questem irányát, és kezdetben el is tévedtem párszor. No, meg valami kétirányú teleport is jól jönne, mert van ugyan olyan kő, ami kivisz a kijárathoz, de utána kutyagolhatunk be újra a rettenet bugyraiba. És ha már kívánságműsort tartok, azt is megoldhatták volna, hogy a varázslatok elengedéséhez ne kelljen egy helyben ácsorogni, miközben mindenféle formájú borzalmak fenik ránk a fogukat, vagy amijük van. Sajnos nem valószínű, hogy efféléket kapunk a jövőben, viszont egy új Adventure csomagot beharangoztak, így remélhetjük, hogy tartalmas bővítménnyel gazdagodik a kaland.A szörnyek közül kiemelném a kedvencemet, ami egy bazi nagy szem, afféle klasszikus Beholder kinézettel, meg gonosz csápokkal, de a többiek sem lettek rosszak, bár az igazat megvallva a főgenya kissé csalódást okozott – de ez csak ízlés kérdése, szóval biztos lesz, akinek bejön az alak és majd fél tőle. Vagy valami hasonló.[46058]Grafikai téren sem változott a cucc: nagyon jól néz ki, mint eddig. A képfrissítés viszont párszor nekem behalt, amikor egyszerre két máguslány castolt egymás mellett valami látványos effektet, ami már sok volt az engine-nek, és gyakran én sem láttam tőle semmit, csak vaktában nyilazgattam. A hangok is jók, csak a végső csata alatt szólt valami bárgyú ír népdalhoz hasonló végtelenített kompozíció, amitől megfájdult a fejem, majd fél óra múlva inkább lehalkítottam az erősítőt.Viszont a pontozást nem tudom, hogy kellene kivitelezni, hiszen ez ugyanaz a Dragon’s Dogma lényegében, amit már megvettünk egyszer. Akiknek még nincs meg, azoknak egyértelmű a vastag kilences, de akik csak az új szörnyek, fegyverek, védőruházatok és képességek miatt szeretnék magukénak tudni, azok nem biztos, hogy maradéktalanul úgy érzik, megtérült a befektetésük.Játékra fel, most szezonálisan úgyis gyengébb az Ur Dragon! Brute Funa pedig puszil mindenkit.(A játékot partnerünk, a CNG.hu kalandorai biztosították tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [URL]http://consolecorner.hu]Console Corner[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából kényelmesen meg is rendelhető pár kattintással, amennyiben nem vagy egy kimozdulós típus.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

19 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én most jutottam hozzá ingyen pusszba, kb 10 órám van benne eddig, de ennyire epic eksön-errpégével még nem játszottam…..Dark Souls mellette kutyafitty!

  2. “Bitterblack szigete 2. végigjátszás esetén nagyobb kihívást nyújt. Az összes ellenfél erősebb. Minimum 100-as szint kell, hogy “” könnyebb “” legyen haladni. Jobb loot, keményebb ellenfelek…mi kell még?#9. Milyen retkedék? Vicces vagy…”

  3. Dzson, Daimon második alakját is leverted?

  4. Hát ha a framerate sem javult akkor felejtős számomra.Akinek van egy minimum 2006-7 utáni pc-je, annak már a 30fps is elég sovány,de ez a retkedék 25-10fps között mozog folyamatosan. Mondjuk látom miért, mert tényleg szép, és igen sok mindent kell renderelnie, de ne ilyen áron.

  5. Tetszik az értékelés! 🙂

  6. Még mindig birom a stilusod Dzson.A DD nagy kedvencem ebben a generációban, úgyhogy amint lesz szabadidöm, ezt is be fogom szerezni. Gondolom 155-ös szinten már nem akkora kihivás.

  7. Szóval ez olyan mint egy goty edition, alapjáték + dlc-k és balansz, mint mondjuk a Super Street Fighter 4 a sima SF4-hez képest?

  8. “””Nincs értékelhető történet””Nálam már itt elbukott.”

    • van története, csak nem a felszínen van, a DLC terület története egyszerű de a sima történetnek több szála is van amik a karakterekhez kötöttek, leírnám szívem szerint de a jó pár üzenet lenne! Csak dolgozni kell azért hogy megismerd a karaktereket és a történetet.

  9. Mi ez az Adventrue pack?:O Valaki eltudná mondani?:O