Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DRAGON QUEST HEROES: THE WORLD TREE’S WOE AND THE BLIGHT BELOW (PS4)

Az egykori Enix zászlóshajója, a Dragon Quest egy olyan sorozat, amelynek egy-egy új megjelenése eseményszámba megy a szigetországban. Egy afféle városi legenda szerint Japánban csakis hétvégi napon jelenhet meg egy új Dragon Quest játék, különben a DQ-fanatikus munkások teljesítménye meglátszana az ország gazdasági mutatóján az adott héten. Jó pár korábbi rész végigjátszása és az új mellékszál, a kacifántos című [B]Dragon Quest Heroes: The World Tree’s Woe and the Blight Below[/B] tüzetesebb megvizsgálása után tökéletesen megértem miért van ez…A Square-Enix másik húzónevével, a Final Fantasy szériával ellentétben a Dragon Quest a lehető legritkábban újul meg gyökeresen, inkább a hagyományőrzés stratégiáját választja. Bizonyos dolgok már a legelső NES-re megjelent rész óta megvannak: a zenei alapok, az art design, a szörnyek, és úgy en bloc a meseszerű, könnyed és vidám hangulat. A játékmenet alapjai is közel változatlanok maradtak a számozott részekben, ha összevetjük például a PS2-es nyolcadik és a Nintendo DS-es kilencedik epizódot, akkor a látványbeli különbségen kívül nagyjából ugyanazt nyújtja a játék. A számozott epizódok minőségére tehát bizonyos garanciát jelent ez a hozzáállás.De mi van a mellékszálakkal? Itt már nagyobb a szórás, találunk jobbakat (Dragon Quest Monsters Joker, Rocket Slime), és kevésbé jól sikerülteket is (Theatrhythm Dragon Quest, Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors), viszont a számozott részekhez egyik sem ért fel. És ekkor jött a meglepetés a Dragon Quest Heroes képében, mert bár volt egy bizonyos minőségi elvárásom vele tekintetben, ám a játék azt minden szempontból magasan megugrotta!Mellékszál lévén a játékmenet végre szabadabban elrugaszkodhatott a megszokott tradícióktól, és így a Heroes egy szabadon értelmezett, a Dynasty Warriors hagyományait továbbgondoló játék képében született meg.
[YOUTUBE]WQ2i0hfcJSI[/YOUTUBE]Amikor Arba városát elözönlik és megtámadják az emberekkel egykoron békésen együtt élő szörnyek, Doric király és testőrségének két legkiválóbb tagja, Luceus és Aurora útnak indul megvédeni a királyságot a szörnyek fenyegetésétől. Útjuk közben más világokból származó csapattagokkal is bővülnek, akik szintén annak a rejtélyes fekete csuklyás embernek a nyomát keresik, aki látszólag a szörnyek lázadása mögött áll…Nos, a történet a legkevésbé sem csavaros, vagy összetett, de igazából erre nincs is szükség. Cserébe viszont vidám, pörgős és könnyed, nagyon könnyen (és akkor nagykanállal) fogyasztható bárki számára. Bár a sztori tartogat japán játékokban lépten-nyomon elpuffogtatott közhelyeket, a hangulata azonban mégis kiemeli a haszonszőrű játékok tömegéből.A főbb szereplők egyúttal játszható karakterek is, azonban Doric király két testőre lesz az igazi központi karakter. A higgadt és gondosan előre tervezgető Luceus és a forrófejű, vakmerő Aurora képességeikben hasonlóak, ám természetükben igazi tűz és víz módjára különböznek egymástól. A játék legelején le kell tennünk valamelyikük mellett a voksunkat, ami magát a sztori alakulását is befolyásolja a későbbiekben (ezáltal az újrajátszhatóságot is megdobja elég szépen). Állandó társuk Helix, egy healslime, akin nem jelentkeznek a szörnyekre jellemző agresszivitás tünetei. Királyuk, Doric nem az a szokványos uralkodó típus: a hegyomlás méretű, mindig jó kedélyű uralkodó a becsületesség bajnoka, ráadásul félelmetesen erős harcos is. Csapatuk hamar kiegészül az Isla névre hallgató feltalálóval, aki egy városrészből(!!!) átalakított léghajóval válik a csapat segítségére. A brigádhoz ezek után hozzácsapódó tagok pedig már a totális rajongói vágyak kielégítését jelentik, ugyanis egytől egyig a korábbi részekben szereplő karakterek találják magukat hipp-hopp a szörnyfelszabadító sereg kötelékében. A negyedik részből a káprázatos táncos Maya, Alena, a vakmerő cárnő és a szerzetes Kiryl, az ötödikből a lelkes íjász Bianca és a varázserővel bíró Nera, a hatodikból a magányos kardforgató Terry, a nyolcadikból pedig az ostorok úrnője, Jessica és az útonállók ásza, Yangus bukkan fel játszható karakterként. A csapattagok pedig mind eltérő harcstílusban küzdenek, így kellő változatossággal szolgál a csapat összetétele minden játékos számára.Egy ilyen csapattal pedig nem is annyira nehéz feladat a szörnyek megregulázása. A játékmenet alapjai az Omega Force Dynasty Warriors sorozatából lett megörökölve, ám a kor elvárásaihoz mérten könnyedebben játszhatóvá, áramvonalasabbá lett csiszolva. Ez azonban egy percre sem jelenti azt, hogy egyszerűsödött volna, sőt, nagyon durván be kell tanulni a játékmenet finom mechanikáit a teljes siker érdekében. Mindösszesen arról van szó, hogy az egykori rétegstílus most már az „easy to play, hard to master“ elvet követve alapból sikerélménnyel jutalmaz, de igazán csak akkor mutatja ki a foga fehérjét, amikor hosszú játékórák után teljesen a mesterévé váltunk.Megszámlálhatatlan mennyiségű szörnyet kell lekaszabolnunk, akik általában a gyengeségüket kompenzálva tömegesen támadnak, néha pedig erősebb „mawkeeper“ bossok is felbukkannak, hogy a leverésükkel a simán feláldozható alap monszterek özönét megállítsuk. Minden fejezet végén akad egy igazi bossharc, a sorozat egy-egy jellegzetes bestiájával. Harcolunk a Zöld Sárkány, az Egyszemű Óriás, vagy az Élő Szobor ellen is. A szörnyek felhozatala dicséretet érdemel, ugyanis csak és kizárólag a legesszenciálisabb DQ-ellenfelek bukkannak fel, akiket már több mint húsz éve ismernek a rajongók. Slime-ok, csontvázak, zombik, Brownie-k, Archdemonok és Gólemek is tiszteletüket teszik.A játékmenet első rétege a harc: egyszerű darabolásnak tűnik, de nem az. A karakterek eltérő fegyverekkel és képességekkel rendelkeznek, amik ráadásul fejleszthetőek, és újabbakkal bővíthetőek, valamint maguk a karakterek is fejleszthetőek, ami már a klasszikus szerepjátékos szintlépéseink után kapott skill pontok elköltésének függvénye. A skillek és kombók mellett fontos szerepet kap még a Tension méter is, ami egy picit Dragon Ball ízt ad a csatáknak. A tension manuálisan, a szörnyek kalapálásával, vagy a sérülések bekapásával növelhető, és elsütésekor sebezhetetlenné válva, megnövelt sebzéssel apríthatjuk az ellenlábasainkat, majd a mérő lemerülésekor egy szuper effektív, területre ható támadással beadhatjuk a végső kegyelemdöfést.A következő réteg a feladatok végrehajtása: néha nem elég minden szörnyet jégre tenni, annál speciálisabb dolgokat is végre kell hajtani. Például megvédeni egy stratégiailag fontos helyet, egy személyt, vagy pedig egy útvesztőt kipucolni. Ez már azért nagyobb nehézséget jelent, mint a sima öldöklés. Főleg mikor nem is egy, hanem egyszerre két-három ilyen feladatot is kapunk, viszont a támadó szörnyek rohama ezzel arányban még meg is nő.Az utolsó réteg pedig a stratégia: ugyanis egy húzósabb helyzethez nagyon nem elég, ha jó harcosok vagyunk, mert a túlerő mindig győz. Ha boldogulni akarunk, akkor trükközni kell: egy szörnyhorda elől elzárva az utat, azokat kerülőútra terelhetjük, amivel épp annyi időt nyerünk, ami alatt egy másik feladatot végrehajthatunk, amivel biztosan elbuktunk volna, ha vállaljuk a szemtől szembeni agyatlan küzdelmet. Okosan kitalált, jól működő, élvezetes rendszerről van szó.A karakterfejlesztés a megszerezhető és fejleszthető képességek után sem merül ki, a szerepjátékos hagyományok őrzése gyanánt felszerelésünk egyre jobbra cserélgetése is döntő lesz. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen karddal és páncéllal ugrunk a csatába, egy jobb cucc jelentős előnyhöz juttathat. Ahogy a kiegészítők is. A kis varázsgömbökből csak egy darab javíthatja a statisztikáinkat, viszont karakterenként három extra képességeket garantáló ékszert aggathatunk a hősökre. Ez azért is érdekes, mert ilyen kiegészítőket nagyon ritkán találni, boltokban pedig nem is kapni őket. Akkor hogyan juthatunk ezekhez? Nos az elhullott szörnyek elég jelentős lootot hullatnak maguk után, amiknek nagy része elsőre haszontalan apróság (lótrágya, gombok, rongyok, stb). Viszont van nekünk egy titkos fegyverünk, amit úgy hívnak: alkímia. Igen, a jó öreg kotyvasztás itt is visszatért, és jobbnál jobb recepteket felfedezve jobbnál jobb kiegészítőket gyárthatunk magunknak. A végeredmény pedig a felhasznált anyagoktól függően kiugróan jóra is sikerülhet, akkor egy képesség mellett további státusz effekteket nyerhetnek az üstben készült kiegészítőink.A harcmezőn tett látogatásaink közötti pihenőidőben a bázisként szolgáló léghajónkon különböző kéréseket is teljesíthetünk, amik javarészt abból állnak, hogy bizonyos lootot megszerezzünk, és azt új gazdájának átadva őt boldoggá, magunkat pedig gazdaggá tegyük. A jutalmunk pénz, és/vagy mini medál, amikből egyre jobb fegyvereket, kiegészítőket, esetleg recepteket vehetünk magunknak. A kérések teljesítésén felül a megölt szörnyek után is jutalmat vághatunk zsebre, minden századik, egy-egy fajtából elpusztított teremtmény után jutalom üti a markunkat. És higgyétek el, ebben a játékban nem százasával, ezresével hullanak az ellenfeleink.Mellékküldetésekként visszamehetünk tápolni a már teljesített pályákra, hogy a véget nem érő hullámokban támadó szörnyek lecsapásával még több pénzt, lootot és tapasztalatot zsákolhassunk be.A léghajón egy kis kápolna is található, amit öreg motoros DQ játékosok már jól ismerhetnek, ugyanis itt, a papnőnél tudunk menteni, skill pontokat újra elosztani, vagy pedig megnézni azt, hogy mennyi tapasztalati pontot kell még össze harácsolnunk a szintlépés érdekében. (Külön öröm és meglepetés, hogy mint már húsz éve mindig, egy-egy gyónás végeztével megkérdezi tőlünk, hogy tovább akarunk-e játszani, vagy kilépünk a főmenübe.) [63508]A játék audiovizuális oldala maga a tökély! Ugyan látszik rajta, hogy az előző generáció technológiai hátterével készült, de az erősebb hardver beton stabil 60fps közeli képfrissítést, és brutálisan szép effekteket garantál, még több száz egyidejűleg a képernyőn lévő különböző szörnyeteg esetében is. Emellett a csúcs szuper designnak köszönhetően azt a rajzfilmes kinézetet mondhatja magáénak, ahol nem a tökéletes realista kinézet, hanem az egységesen szép, bohókás, és nagyon szerethető stílus a legfontosabb. Ráadásul már az első Dragon Quest óta ez az Akira Toriyama (akit mindenki ismer, ha csak látott minimum egy Dragon Ball részt) nevével fémjelzett látványvilág nőtt a szívünkhöz. A világ színes, vidám és nagyon változatos, ahogy az azt benépesítő karakterek is. A szörnydesign pedig páratlan, néha már sajnálom is a levadászott áldozataimat, a vidáman mosolygó csontikat, a pihe-puha plüss kinézetű Drackmage-eket, és a kis nyálkás Slime-okat…Ahogy a látvány, úgy a zenei oldal is ugyanaz maradt, ugyanúgy a klasszikus dallamok csendülnek fel (még ha picit más hangszerelésben is), és a régi ismerősként üdvözölt 8 bites hangeffekteket hallhatjuk mondjuk mentéskor, szintlépéskor, vagy egy nyertes csata végén. Nosztalgiafaktor kimaxolva!Az igazi távol-keleti rajongók pedig opcionálisan választható angol és japán hangsávval lettek elkényeztetve ez alkalommal. Végre megtörni látszik a régi japán játékok lokalizációját sújtó egykori átok!Maga a sztori mód jó hosszú, én olyan 16-17 óra alatt értem a végére, úgy hogy csak négy karaktert használtam túlnyomórészt. Viszont maximalisták számára ott vannak a mellékküldetések, a többi karakter fejlesztése, az összes alkimista recept összegyűjtése, az összes titok feloldása. Szavatosság tekintetében egy rossz szavunk nem lehet, azt hiszem.A technikai oldalt éltettem már eleget; ugyan kameraproblémák nagynéha akadnak és a loot is, mielőtt felvehetnénk, kettővel többet pattan a földön, mint ami tolerálható lenne, de ezek csak olyan nüansznyi dolgok, amik nem igazán befolyásolják az élményt.A Dragon Quest Heroes tehát egy nagyon jól játszható, letisztult, áramvonalas, ugyanakkor komplex és tartalmas hack&slash kaland lett, ami a nosztalgiafaktorral a régi, friss játékmenetével pedig az új rajongókat is abszolút meggyőzi arról, hogy miért is a DQ a japán szerepjátékok leginkább megkerülhetetlen bástyája. Én azt hiszem megyek is vissza levadászni néhány ezer vidáman mosolygós csontvázat…(A kiváló játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=dragon+quest+heroes&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, akár gyűjtői változatban is, vagy webshopjából kényelmesen meg is rendelhető a linkre bökve.)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

24 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Velemenyetek szerrint Fallout-ra vagy inkabb erre erdemes beruhazni? 🙂

  2. Pénteken megvettem és iszonyat jó lett tényleg!2 napig le sem tettem, és alig várom az estét, hogy végezzek a melóval és folytathassam:)

  3. Ezt odaülnék valaki mellé megnézni, hogy mi fán terem. Nekem ez a stílus kimaradt idáig az életemből.

  4. A legutóbbi One Piece eléggé csömör szintjére juttatta a műfajt, de elolvasva a tesztet, megnézve videókat, ezt nem fogom kihagyni az fix. Főleg mert imádom a DQ világát.

  5. A Tales of Zastiria és e közt hezitáltam, végül a Tales lett a nyerő de ezt is meg kell vennem úgy látom:)

  6. Néztem róla twitch közvetítést amikor még csak ázsiai formában létezett. nagyon bejött, igyekszem mihamarabb megvenni. 🙂

  7. Ez egy kurva jó játék, a platináig meg sem álltam. 🙂 Remélem jövőre jön a 2. rész angolul is. 🙂

  8. ha végképp nem vagyok képben a DQ világában az sokat ront ? a játék nagyon érdekelne, cuki belezés.

  9. Yangus a kiraj. (Najó MrZ is)

  10. A 4-5-6 és 8 mellett a helye ennek is.

  11. MARTIN EZT IS MEG FOGOM VENNI HA LESZ PS4-EM. CSAK GONDOLTAM SZÓLOK!!!<3

  12. felkerült a listámra.

  13. Mindössze az ötödik(android)és a nyolcadik(PS2) részhez volt szerencsém, de a Final szériához hasonlóan játszatta magát. Amint lesz billegőm, ez kötelező darab a számomra. Köszönöm a tesztet. Btw… Luceus kiköpött úgy néz ki, mint Chrono a Chrono Triggerből.

  14. na erre nem számítottam :O

  15. Egy Dynasty Warriors stílusú játékhoz képest elég jó értékelés kapott. Mégis képes megújulni a sorozat. Pedig több része van mint a cod és nfs-nek eggyüttvéve.