Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Dragon Ball: The Breakers (PS4, PSN)

Aki bújt, aki nem: KÁMEHÁMEHÁ!!!

Imádok animéket nézni, de valahogy a Dragon Ball soha nem tudott beszippantani. Ez ízlés dolga, de az biztos, hogy elvitathatatlan érdemeket tudhat magáénak a széria, amióta 1986-ban hódító útjára indult a képernyőkön, és nem csak Japánban, de Európában is tömegeket szögezett a készülékek elé. Magyarországon kevés japán rajzfilmsorozat rendelkezik olyan emlékezetes szinkronnal (vagy egyáltalán szinkronnal), mint amilyet Lippai László színművész úr (Isten nyugosztalja) kölcsönzött a DB főszereplőjének és egyben legikonikusabb karakterének, Son Gokunak. Sorozatok, filmek, videojátékok hada jelent meg napjainkig, mellyel a világ egyik, ha nem a legnagyobb franchise-áról beszélhetünk, ami ráadásul mindmáig aktív. Jelenleg is fut anime, és nemrég jelent meg egy vadiúj program is Dragon Ball: The Breakers címmel – róla lesz szó jelen tesztemben.

Legutolsó Dragon Ball játékélményem nem is ma volt, és nem is volt jó. Ez egy 2D-és fighter cucc volt még az első PlayStationön, de egyrészt fingom sem volt arról, hogy a mindenféle fura karakterek mi fán teremnek, másrészt akkor már rég a jóval fejlettebb Tekken játékokon edzettem az ujjaimat. A The Breakers szerencsére valami egészen más. Egy hide n’ seek műfajú online multiplayer koncepcióról van szó, ahol összesen 7 túlélő küzd 1 Raider ellen. A hét túlélő nem a játék választható karaktereiből alkot egy csapatot, hanem személyre szabható civilekként szerepelnek, ellenben a Raiderrel, aki viszont már a DB világából választható valamelyik szupergonosz.

Hogy miért abuzálja a szerencsétlen hétköznapi lakosságot több rosszindulatú p*cs is, arra a sztori adja meg a választ egy jópofa tutorial alatt. E szerint furcsa jelenség keseríti meg az egyszerű emberek mindennapjait, az úgynevezett Temporal Seamek, avagy olyan hasadások, ahol az idő és a tér összekeveredik, ezáltal pedig a gonosz is olyan helyre téved, ahova nem kellene neki ─ már, ha kéne egyáltalán valahova keverednie, de akkor meg kinek a pofájába repülne a kámehámehá?

A tutorial nem csak a történetet, de a játék alapjait is prezentálja. Túlélőként a cél az, hogy a Raider elől bujkálva különböző feladatokat teljesítsünk, mint például kulcsok keresése és használata egy gépnél, illetve az említett masina megvédése a gonosz csapásai elől. Egyszerűnek hangzik, de annyira mégsem az, ugyanis a Raider gyors, és nagyon erős. Ha megtalál, az szinte egyenlő a biztos halállal, és ha nem segít fel minket valamelyik társunk, akkor már csak megfigyelőként nézhetjük a meccs végkimenetlét.
Ahogyan az nyilvánvaló, Raiderként meg kell akadályozni a túlélők sikerre jutását. Mindkét oldalon adottak különböző buffok, túlélőként például a Dragon Change, melynek köszönhetően rövid ideig valamelyik szuper erős hős bőrében húzhatunk be pár jól irányzott csapást az ellenfél arcába.

A koncepció jó és ötletes, olykor kifejezetten izgalmas is, ami még úgy is értékelhető, ha az ember nem kifejezetten van oda a Dragon Ballért. Azonban ezek sokat nem érnek akkor, ha a játszhatóság a béka feneke alatt van, márpedig itt sajnos erről van szó. A koncepción kívül ugyanis minden téren hiányt szenved a cucc, ami vélhetően kis költségvetésből készült, ami látszik is.

Ha elmegyek a PS3-mas korszakot idéző, alacsony részletességű textúrákat és baltával faragott formákat idéző grafika mellett, akkor is ott van például a borzalmas kamerakezelés, amihez foghatót én már nagyon régen nem tapasztaltam. A karakter gyakran a képernyő valamelyik szélén található meg, ide-oda csúszkálva a bal és jobb oldal között, mintha a kamera nem is követné a hősünket, csak lazán lógna a levegőben. Nincs, és nem is lehet fókuszt választani, ami gyakran okoz problémát olyan képességek és eszközök használatakor, ahol fontos, hogy éppen merre nézel, és akkor még nem említettem a menekülést vagy bujkálást.

A másik bosszantó dolog, az a gacha rendszer, ahol például a Dragon Change képességhez szerezhetők további hősök, akiknek az erejét használhatjuk. Tegyük tisztába, hogy a játék ugyan nem teljes árú, de fizetős cucc. Ilyen programba még gacha rendszert is beszúrni egyenesen felháborító, még akkor is, ha önmagában a Dragon Change mechanika nem egy olyan dolog, amitől valaki rettenetesen nagy előnybe kerül másokkal szemben. Viszont a kicsi előny is előny, én meg egy fizetős játék esetében nem azt várnám, hogy fizessek még többet a jobb szereplésért.

A Dragon Ball: The Breakers a jó koncepció, az érdekes ötletek, és a gyenge kivitelezés megtestesítője. Hiába kínál a játék szórakoztató, feszült, izgalmas momentumokat, ha egyébként játszhatatlan szintű a vezérlés és a kamerakezelés, és a látvány sem nő fel a mai standardok legaljáig. Ha pedig ezt a gacha rendszer komolyan gondolták, akkor lehet, hogy egy free-to-play modellel kellett volna próbálkozni, és akkor mindjárt máshogy nézi a játékos a hiányosságokat is.

(A játékot a Cenega biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: Bandai Namco
Fejlesztő: Dimps Corporation
Megjelenés: 2022. október 14.