Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Dragon Ball FighterZ – kipróbáltuk a bétát

Dragon Ball témakörben nehéz olyan rókabőrt keresni, amit még nem nyúztak le, nem szipolyoztak szárazra és nem használták fel annyiszor, hogy teljesen megalázzák vele a forrásanyagot. Ettől független a sorozat 30 éves fennállása alatt rengeteg olyan klasszikus született, mint sokunk gyerekkorának Ultimate Battle 22-ja, a legendás Budokai 3, a Tenkaichi triógia, a Revenge of King Piccolo, a két (nem túl régi) Xenoverse, valamint a kritikailag nem túl elismert, ám a rajongók körében igen népszerű Extreme Butoden 2.A sort nem véletlen fejeztem be ezzel a címmel: ugyanaz az Arc System Works fejlesztette, mint a hamarosan megjelenő [b]Dragon Ball FighterZ[/b] című, klasszikus 2D-s, hardcore bunyós játékot. Apropó, megjelenés: a közelgő premiernek hála, a kiadó Bandai Namco néhány napra megnyitotta a játék béta verziójának kapuit, hogy a játékosok letesztelhessék, mire is számíthatnak, illetve, hogy a fejlesztők felmérhessék a szerverek kapacitását. Ugyan utóbbival a nulladik napot követően akadtak problémák, szerencsére kitolták egy nappal a bétát, így panaszra igazán nem lehet ok.Lássuk, mit is hozott a FighterZ első blikkre!A játék elindítását követően egy 64 fős lobbyba kerülünk, itt pedig különböző tevékenységeket űzhetünk. A béta alkalmával csak a normál, illetve ranked meccseket érhettük el, valamint a practice mód leckékre osztott, betanító részét (ezt a teljes játék megjelenésével melegen ajánlom mindenki számára). Az Arc System Works kifejezetten ismeretes a részletekbe menő pontosságáról, és nincs ez másképp ezúttal sem: a lobby minden lehetősége egy híres Dragon Ball helyszínről lett mintázva, ami már önmagában megadja az alaphangulatot. Ezen felül minden játékos egy kiválasztott karakterről mintázott avatarral kezd: ezek az animéből megszokott harcosok nagyfejű, cuki chibi változatai. Teljesen lehetetlen nem rajongani értük![YOUTUBE]C3rTYAGu51k[/YOUTUBE]A béta alkalmával 11 karakter közül választhattunk: ezek Goku (Super Saiyan), Vegeta (Super Saiyan), Gohan (Adult), Krillin, Piccolo, Frieza, Kid Buu, Perfect Cell, Nappa, Android 18 (és 17 assistként), valamint a jelenleg is futó Dragon Ball Super sorozatból Beerus, a pusztítás istene. Nem ostoroznék azonban senkit további felesleges részletekkel, hiszen erre való a játékteszt. Így engedjétek meg, hogy egy huszárvágással áttérjek a bunyóhoz. Amint sikerült valamelyik opció segítségével meccset kreálni, láthatjuk ellenfelünk csapatát (a harc 3v3 felállásban zajlik), valamint eddigi teljesítményét, győzelmeit, vereségeit (a játék ezt BP-ként, azaz Battle Powerként méri, ami a Dragon Ball rajongók számára ismerősen csenghet). A játék irányításába pofon egyszerű beletanulni, az Arc System ezúttal láthatóan igyekszik kiszolgálni a nagyközönséget is, amellett, hogy helyet hagy a profi játékosoknak. Egészen bámulatos kombókat lehet összehozni igen könnyedén, a Super támadásokról nem beszélve. Ezek kivitelezéséhez Ki-re, azaz harci energiára lesz szükségünk, amelyet tölthetünk, valamint a bevitt normál támadások is növelik. Ezekből háromfajta létezik, és össze is tudjuk fűzni őket különböző módon – a változatosságra igazán nem lehet panaszkodni!Harc közben egy mutató jelzi, hogy mikor válthatunk a csapattársak közt, ám a dolog igazi érdekessége az assist: a váltás helyett egy pillanatra beugrik a kiválasztott csapattárs és egy közös, bika erejű támadással kínálja meg a gyanútlan ellent. Emellett vannak bizonyos esetek, amikor a segédkarakterek valami egészen különleges interakcióba lépnek az aktív szereplőnkkel. Ilyen például az, mikor Krillin a sorozatból ismeretes, gyógyító hatású Senzuval segíti a küzdőtéren lévő társát. (A japán hangsávon a tipikus “Senzu desu!” monológgal kísérve. Hát mi ez, ha nem részletesség?) A kivitelezés fantasztikus és szemet gyönyörködtető, minden villámgyors, mégis követhető – akárcsak az anime. Olyan aprólékos műgonddal rakták össze ezt az Arc System srácai, hogy öröm nézni. Sőt, már előzetesen vállalom azon kijelentésemet, hogy ennél jobb helyen még (az általam egekig magasztalt) Dimpsnél sem lett volna a licenc. Annyi már az előzetes verzióból is kiderült, hogy egy végletekig profi szintre tanulható, mégis bárki által megszerethető és könnyen élvezhető játékot fogunk kapni a FighterZ képében. A nagy e-tornák verekedős címeivel nem feltétlen hiszem, hogy képes lesz vetélkedni, ám, amennyiben mégis indul belőle komolyabb verseny, az nem a véletlen műve lesz: erre a játékra nagyon megéri odafigyelni, ugyanis bőven több kraft van benne, mint ami elsőre szembetűnik.

18 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Most nézem, itt milyen kiváló társalgás folyik. Hajrá, várom a tesztet.

  2. termeszto bene lessz!!?!?! tugyatok aza lilafeher dozsa szurker!??!?

  3. Nagyon várom a többi karaktert! Bár a történet egyelőre nem izgat (nem kanon, szóval egyelőre skippelni fogom azt a részét).Bízok benne, hogy behoznak még több Super karaktert és nem kerül bele pl Broly, ne keverjük már a kanon/nem kanon dolgokat, ha már eddig szépen összehozták az egészet (bár C21 eléggé zavar a kínálatban)Jöjjön még Kefla, Jiren, Toppo is belefér, Brianne de Chateau, C17 is nyugodtan jöhet különállóként, hisz már visszatért. Na meg Muten Roshi, és speckója lehet simán a Mafuba, mert baromi jól mutatna a játékban is.

    • Szerintem szinte borítékolható, hogy lesznek movie karakterek. Broly-t már most követeli a fél internet, nagyon meglepődnék, ha nem engednének a nyomásnak, talált pénz. Egy movie pack sztem tuti érkezni fog maximum négy karakterrel (ha tippelnem kéne Broly, Janemba, Cooler/Metal Cooler, Bojack), a többi javarészt Super (Jiren Toppo assisttal, Ribrianne bármennyire is utálom, Keflát kihagyni óriási mellélövés lenne, emmellett Vegito/Vegito Blue se lenne rossz, arra meg a nyakam tenném, hogy Migatte Goku lesz kb. az uccsó DLC). Most, hogy vége lesz a sorozatnak, lesz idejük utolérni magukat, mind itt, mind a Xeno 2-ben, bár az jelenleg jobban áll.

  4. Pont szilveszterkor vettük elő haverral sok év után a Budokai 3-at. Még mindig etalon – minden hibájával együtt. Erre meg majd kíváncsi leszek, valamikor biztos beszerzésre kerül.

  5. Ja és Budokai 3 ALKALMATLAN volt versenyszintű játékra. Nem úgy mint ez majd. Szerethető volt, de nagyon sekélyes harcrendszere volt, ha egyáltalán nevezhető az annak.

  6. “Mivel Arcsys cucc, ergó a harcrendszer is Arcsys, tehát pont olyan alkalmas lesz competetive playre mint egy GG vagy BB. Bőven felér majd a nagy címekkel, mert őszintén, egy GG vagy BB harcrendszere sokkal nehezebben tanulható mint egy Tekken, itt nincsenek “”low hanging fruits”” ok. Nagyon kíváncsian várom. Anno még a Super Butoden sorozat volt hasonló DB játék, de ott a balance nagyon el volt rontva. Ez viszont elég komoly és mély cucc lesz már. Nem tudom aki teszteli mennyire ért a fighterekhez, de én átírnám azon részét, mely azt állítja, hogy “”A nagy e-tornák verekedős címeivel nem feltétlen hiszem, hogy képes lesz vetélkedni””. Ez EVO-ready cucc lesz ez már most kétségtelen.”

    • “Ez a játék iszonyatosat fog robbanni mindenhol, minden téren. Nem én fogom tesztelni, sajnos ilyesmi most abszolút nem fér bele nekem.Budokai3 akkoriban jópofa, casual egygombnyomkodós móka volt, de magyarország ősember szinten van a VS game témában. Tűűűz rosssz, tekken3budokai3 jóóóóHazudnék, ha azt mondanám, hogy nem kiemelkedő érzés egy új meme megszületésénél jelen lenni. “”Utolsó jó DB a budokai3 volt, itt már nincs meg a sayainjinbecsület, hogy hagyjuk felkelni a másikat”””

      • “Félre érted. Nem azt mondjuk, hogy nem lehet egy új DB jobb mint a régi. Csak eddig ugye nagyon el vitték a sorozatot a Tenkaichi irányába, ami már az első óta el volt rontva szerintem (mindenkinek egyforma támadása volt csak más színben, rossz volt a kamerakezelés meg a harc se jött át nekem).Ez most tényleg valami más. Valószínűleg kell idő megszokni a harcrendszerét, legalábbis nekem biztos. Játszottam a BlazeBlue-val, nem sikerült megszokni. Mondjuk nekem ott maguk a karakterek se jöttek át. Ez most azért mégiscsak DB.Szóval várom a tesztet, engem érdekel milyen lesz a story része (pl. én azt is imádtam a B3-ban, repkedni, sárkánygömböket gyűjtögetni, stb.).Viszont továbbra is tartom magam ahhoz, hogy megvárom ameddig kijön az igazi végtermék valami GOTY formájában.Sajnos ma már érdemes ezt a vásárlási szokást alkalmazni, ha a teljes élményt akarja megkapni az ember.Szóval szorítok ennek a résznek. Már nagyon vágytam egy NEM Tenkaichi-s alapokon nyugvó DB-re és most itt van.””So fingers crossed.”””

      • “Ugye tudod, hogy nagyon röhögök? 😀 Igen, ez a játék FORRADALOM lesz, amit az átlag magyar gamer fel se fog fogni mennyire. “”Gyöngyeiteket…..”” szól a mondás az egyik legrégebbi írásosan dokumentált igen népszerű mesekönyvben is. Nem fogom első nap megvenni, aztán lehet mégis :P”

      • “Mondjuk azzal azért vitáznék, hogy ez csak itthoni viszonylat, ha visszanézed a bejelentés körül bármelyik nagyobb fórum kommentszekcióját, mindenki egyből a Budokai 3-hoz hasonlította, az sem véletlen, hogy a mai napig fanmade bővítések készülnek hozzá. Én nem állítom, hogy nem készült azóta jó Dragon Ball játék, de az akkori viszonylatban nagyobb durranás volt, mint bármelyik másik cím a saját idejében (és nem, sztem nem a Tekken 3 volt az utolsó jó Tekken :D:D:D). Annak nagyon örülök, hogy véget ért a “”Tenkaichi-korszak””, sztem a Xenonál tovább azt nem nagyon lehet vinni (már kérdés, hogy sztem kissé el is fáradt a koncepció), nem csoda, hogy több, mint 1 év után még most februárban fog kijönni hozzá a sztori DLC.”

  7. Én kipróbáltam. Nem rossz, de nekem még mindig a Budokai 3 az abszolút etalon.Lehet csak azért, mert nekem ott sokkal jobban bejött a harcrendszer.Pl. a Budokai 3-ban, ha akartam nyomni egy Kamehameha-t akkor nyomtam az előre+ O-t. Ebben meg nem tudtam csak úgy lőni egy nagyot, hanem csak egy kombó végén adta be.Én akarom eldönteni mikor akarom megszórni az ellenfelet egy nagy bombával, ne egy kombó következménye legyen.Kivárom a teszteket, na meg a Super Ultimate GOTY CollectorZZZz Edition-t és majd akkor fogom beszerezni.Még egy dolog:Itt is divat lesz a megvehető karakterek. Hol vannak a régi szép idők, amikor a karaktereket még meg kellett nyitni, kemény munkával, titkos dolgok teljesítésével. Valahogy jobban bejött az a rendszer…

    • Nyomasd majd a tutorialt, simán lehet kombó nélkül is lőni akármit, le-előre/hátra + X/R1-R2 behoz minden szupertámadást Kitől függően, nagyon egyszerű csak picit gyakorolni kell. Beleraktam eddig 2 órát a sztoriba és sehol nem tartok btw, megérte várni rá, simán fej-fej eddig a B3-mal, pedig az aztán nálam tényleg a trónfoszthatatlan királya a Dragon Ball játékoknak.

  8. jó nektek, hogy ki tudtátok próbálni :D2 napig próbáltam, nem volt hajlandó semmit csinálni.