Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DRAGON BALL FIGHTERZ (PLAYSTATION 4)

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vártam a bejelentése óta tűkön ülve a legújabb Dragon Ball játékot, a [b]Dragon Ball FighterZ[/b]-t. Abból kifolyólag, hogy közel 20 éve rajongok a témáért, mindig nagy kíváncsisággal figyelem a kapcsolódó újdonságokat, legyen az egy spin-off manga, kártyajáték, ne adj Isten egy új sorozat, mint a 2015 óta futó – és sajnos végéhez közeledő – Dragon Ball Super, avagy a soron következő videojáték. Utóbbi kategóriáról sajnos nem tudok ódákat zengeni és most inkább bele sem mennék a “péeskettőn minden jobb volt” gondolatmenetbe, ugyanis ezt minden Dragon Ball tesztem alkalmával megteszem – és lassan agyonütnek érte a komment-szekcióban. Maradjunk annyiban, hogy a PS3-érától mostanáig egy kezemen meg tudom számolni az egyáltalán említésre méltó Dragon Ball játékokat, nemhogy a kiemelkedőeket. Emlékszem, olyan 2-3 éve standupoltam a munkahelyen az egyik kollégámnak, hogy mekkora királyság lenne egy igazi, klasszikus, 2D-s árkádbunyó a témából, és mit ad Isten, pont az efféle játékokról elhíresült, egyébként (szerintem) az egyik legjobb ilyen csapat műhelyéből meg is érkezett a FighterZ. Akkor kellett volna elkezdjek lottózni…Kicsit több mint fél évvel az első bemutatót követően meg is érkezett az Arc System Works játéka, amelyről már elöljáróban annyit elárulhatok, hogy minden pillanatnyi várakozást megért![YOUTUBE]u0eAqt8cqmU[/YOUTUBE][b]WE GOTTA POWER![/b]A játék indítását követően már bele is merülhetünk az instant bunyóba, ugyanis a telepítés befejeztéig lehetőségünk van néhány árkádmeccs végigpüfölésére. Alapvetően 3-vs-3 karakterrel szállunk harcba, és itt már azonnal elérhető a teljes karakterfelhozatal. Ez 22 karaktert jelent, akik mellé megnyitható (illetve előrendelői DLC által feloldható) Goku és Vegeta SSGSS formája. A teljes listát nem sorolnám fel, maradjunk annyiban, hogy a Dragon Ball Z és a Dragon Ball Super legjelentősebb karakterei mind jelen vannak, ám azért ráfér a brigádra a bővítés (ez az előrejelzések szerint érkezik is hamarost). A bemelegítő meccsek során megtanulhatjuk az alapokat, ám a játék nagy hangsúlyt fektet arra, hogy mindenki megfelelően el tudja sajátítani a mechanikát: a gyakorló módban leckénként vehetjük végig a teljes irányítást, minden apró trükköt beleértve, valamint a sztori mód folyamatosan opcionális tutorial mérkőzéseket dobál elénk. Az alaprecept igen egyszerű: a csapatonkénti 3 karakter közül 1-1 tartózkodik egy időben a pályán, ám bármikor váltogathatunk, amennyiben a partner csík feltöltődik. Ezen felül, lehetőségünkben áll a partnerünkkel közös, ún. assist támadásokat is végrehajtani (Marvel Versus Capcom fanok előnyben). Érdemes kitanulni, hogy melyik karakter miben segítheti az aktív bunyót. Az alap kombók mellett (amelyek megtanulásához nem szükséges atomfizikusi elmeszerkezet) igen látványos különleges támadásokat is indíthatunk, ehhez pedig Ki-t kell gyűjtenünk. Ezt tölthetjük manuálisan, ám minden sikeresen bevitt támadás is dob a képernyő ránk eső oldalának alsó sarkában található mérőn. Az így behozható támadások, amellett, hogy úgy néznek ki, mintha egyenest az animéből léptek volna ki, jócskán lecsökkentik az ellenfél életerejét. Ezek kivitelezése sem egy nagy feladat egyébként, a játékmechanika tökéletesen élvezhető és elsajátítható az átlag játékosok számára is, azonban elég teret hagy a versenyszintű kibontakozáshoz. [YOUTUBE]YNAfOG4GfFQ[/YOUTUBE][b]Super Saiya-Jin?![/b]A telepítés végeztével bele is csaphatunk a mókába. Minden esetben egy maximum 64-fős online lobbyba kerülünk, ahol az elcsépelt menüpontok helyett egy interaktív minitérképet járhatunk végig (ala Guilty Gear Xrd). Itt a Dragon Ball-univerzum olyan ismert lokációi fedik le a különböző játékmódokat és opciókat, mint a Kame House vagy Trunks időgépe, a Hope. Azt már most leszögezendő, hogy a FighterZ teljesen kimaxolja a fanszervízt, a különböző poénok, vonatkozások tökéletesen merítenek a forrásanyagokból, rengeteg konkrét epizódra, karakterre és történésre van utalás, emellett néha a történet sarkalatos pontjait és szereplőit is kiparodizálja a játék (khm… Yamcha).A hangulat már csak emiatt is tökéletes. Első körben érdemes végignyomni a Practice Mode leckéit, majd érdemes nekimenni az Arcade Mode kihívásainak. Itt a teljesítményünktől függő mennyiségű bunyót kell végigtolnunk, a sikereket követően pedig rengeteg Zeni (a Dragon Ball-világ fizetőeszköze) üti a markunkat, amelyből új matricákat, valamint karakter színeket vehetünk. A lootbox-rendszertől eltérően ez nem befolyásolja a játékmenetet semmilyen irányba, ez külön dicséretes. Amennyiben valaki nem rendelte volna elő a játékot, az Arcade két Hard kihívását minimum A rangra teljesítve megnyithatja a Dragon Ball Superből ismert SSGSS formájú Gokut és Vegetát. Amennyiben ezt a móduszt már perfektre pörgettük, nem árt elkezdeni a teljesen új történetet prezentáló Story Mode-ot sem. [YOUTUBE]IW8iG0Bqd3Y[/YOUTUBE] A Story nagyjából a Dragon Ball Super sorozat harmadik felvonásának környékén játszódik: ez már csak a rajongók számára biztosan ismerős lehet, és Bulma kinézetéből vagy a karakterek párbeszédeiből is megállapítható. Nem tartozik azonban hozzá a sorozat/manga sztorijához, inkább egy spin-offként fogható fel. Sajnos nagyjából egy közepesen unalmas sztorivonalat visz végig a játék, amelyet még a Dragon Ball atyja, Toriyama Akira által külön ehhez kitalált karakter, Android 21 sem ment meg. Mindezek ellenére nem nevezném kifejezetten rossznak, az pedig felettébb dicséretes, hogy akár közel 20 óra játékidőt is felölelhet a teljesítése, amely a mai bunyós játékok sztorimódjait jócskán kenterbe veri. Ebben a játékmódban a Dragon Ball világ helyszíneit járhatjuk be kis csapatunkkal, három nagy epizódban, körökre osztott fejezetekkel. Minden fejezetben adott számú lépés áll rendelkezésünkre, amennyiben ez alatt nem teljesítjük azt, game over. A kötelező bunyók mellett vannak kékkel jelzett opcionális tutorial harcok (talán több is, mint kellene), zöld összecsapások, ahol karaktereket menthetünk meg, akik csatlakoznak a csapatunkhoz, valamint a pálya végét jelentő lila bossfightok. Érdemes minél több harcot megcsinálni, ugyanis karaktereink ezek által fejlődnek, erősebbé válnak. Szerezhetünk különböző képességeket is, amelyek növelhetik például a támadásaink erejét, az életerőnket stb. A sztori mód legfontosabb pozitívuma azonban az, hogy mire végigüti magát rajta az ember, addigra lesz egy átfogó tudása a legtöbb karakter képességeit illetően, valamint, hogy milyen felállásban érdemes kombinálni őket a bunyóhoz. [YOUTUBE]C3rTYAGu51k[/YOUTUBE][b]It’s over 9000!!![/b]Mindezekkel nem árt tisztában lenni, mire eljutunk odáig, hogy online is megmérettessük magunkat, hisz mi értelme egy bunyós játéknak manapság, ha nem ütünk össze az internet túl felén tartózkodó játékosokkal. Meglepő mód erre több lehetőség is adott: kreálhatunk mi magunk ringet, ide maximum 8 játékost vehetünk be, ahol körökre osztva csaphatunk össze a többiekkel. Ezen felül rendelkezésre áll a hagyományos baráti és ranked meccskeresés is, utóbbi feltüntetésre kerül a statisztikáink között. A program – jelenleg – legnagyobb problémája, hogy a matchmakingen még egy Senzu sem segíthetne, hogy rendbe jöjjön. A teszt első 2-3 napján nagyjából 30-50 percig tartott egy meccs elkezdése, arról nem beszélve, hogy a barátlistámon lévő emberek közül senkivel nem sikerült egy árva kört sem nyomni több óra próbálkozást követően sem. Az Arc System már dolgozik a probléma kiküszöbölésén, elmondásuk szerint nem számítottak ekkora érdeklődésre. Egyik szemem sír, másik nevet, ám tény, ami tény, a UK szerverek majd’ mindegyike 64/64-et jelzett minden alkalommal, amikor felmentem.A Dragon Ball FighterZ nem váltja meg a csapatalapú bunyós játékok világát, azonban annyi szent, hogy megmutatta, hogyan is kell ezt a formulát tökéletesre csiszolni. Amellett, hogy a rajongók számára az eddigi legtökéletesebb adaptáció (igen, ide lőjetek), a laikusoknak is szórakoztató játékélményt garantál. Egyaránt jól fogsz vele szórakozni te, a 6 éves kisöcséd és az eSportoló unokatesód, ugyanis a játékmechanika mélységei rád vannak bízva abszolút. Szinte biztos vagyok benne, hogy az idei nagy versenyeken képviseltetni fogja magát a FighterZ és minden joga megvan hozzá. Amennyiben szereted a témát, most végre eljött maga a Kánaán, ugyanis ez a játék (a XenoVerse 2-vel egyetemben) minden Dragon Ball rajongó számára remek választás. Az animéből és mangából átemelt mozdulatoktól, a belsős poénokon át a legapróbb részletig mindenen látszik, hogy a FighterZ-t rajongók készítették elsősorban rajongók számára, már csak nézni is öröm. Ilyen alázattal és műgonddal nagyon kevés adaptációt vetettek eddig digitális vászonra, ezért nem lehet kérdés, hogy érdemes-e beszerezni, hisz [i]több a harci ereje, mint 9000 egység[/i], sőt az Arc System eddigi talán legjobb alkotása. Mindezek fejében semmiképp sem lenne meglepő, hogyha több évadot megélne a játék, akárcsak a Street Fighter V, ugyanis hosszútávú szórakozást garantál a verekedős játékok szerelmeseinek.(Ezt a kiváló játékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://platinumshop.hu/product/7917/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Verekedos/Dragon-Ball-FighterZ-ajandek-szilikon-karkoto-elorendeloi-DLC]Platinum Shop[/A] budapesti boltjaiban, vagy e kék linkre bökve meg is rendelhető.)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

13 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Túl van hájpolva. Én csak a bétát próbáltam, de nem lett szerintem túl nagy szám. Még mindig azt mondom, hogy ennyi pénzért ez a tartalom ami benne van, nagyon kevés szerintem.

  2. Ígéretes játéknak tűnik. Nem megyek bele hasonlítgatásba, főleg hogy ezt még ki sem próbáltam.Ami nem tetszik:- Story módban nem lehet végignyomni a teljes Z és Super storyját- Átváltozni a többi karakterrel sem lehet meccs közben vagy úgy értitek hogy ssj-ből godba nem lehet csak?- alapból megvan az összes karakter- offline coopAmi pozitív:- Visszatérés a 2d-s látványvilághoz- Anime grafika- Jól kitaláltnak hangzó harcrendszer- Nem teljes még a játék (dlc karakterek, story, stb)Egyszer szeretném majd beszerezni, ha minden tartalmat belecsomagolnak.

    • Engem nem lep meg, hogy a sztori más, mint egyébként, azt a vonalat szerintem a XenoVerse kimaxolta. Amennyiben az lenne, akkor meg azért lázadnának az emberek, hogy ismét ugyanazt kapták, mint 37 másik játékban. Az Arc System bepróbált valamit, ami nem lett ugyan tökéletes, de egyedibb az összhatása, mintha megint végig kéne verni sokadjára ugyanazt a sztorit. Azt szerintem mondjuk meg lehetett volna oldani, hogy az Arcade Mode kap egy, a történet fő pontjaira fókuszáló módot párbeszédekkel stb., a Story pedig az új különálló történet. A játéknak még így sem kell szégyenkeznie a közel 20 órával és abban a Hard nincs benne.

      • “Mondjuk aki ettől várta “”a sztorit””, az meg is érdemli. Örülni kéne, hogy van.”

        • Szerintem tök oké, hogy új sztorit akartak, ha esetleg lesz még valami bővítés, akkor akár a Super eddigi szálait is bele lehet vinni. A mostani bajnokságot nem lenne baromság megjátékosítani.

    • “Volt egy elírásom. Természetesen a “”Nem teljes még a játék”” az nem pozitívum hanem negatívum.”

  3. Pont mostanában gondolkodtam azon, hogy szépen végignézem az összes Dragon Ball szériát és az egész estés filmeket is.Természetesen a játék is meglesz, a teszt és a képek nagyon meghozták hozzá a hangulatot.

    • Soha jobb alkalom, a Supert kezdem elölről márciusban angolul, amint vége a japánnak a 131. résszel, addig pedig épp darálom a Kai-t, az eddig kimaradt.

  4. Ami csodás ebben a játékban, hogy mint minden Arcsysben a karakterek EGYEDIEK. Nincs palatte swapmeg hasonlók mint a Budokai és tsa szériákban. Szerintem ennek a játéknak ez a kiemelkedően nagy erőssége.

  5. Egy gyors kérdés – ami nekem egyelőre negatívum – van opció arra, hogy lássam mennyi cucc hiányzik még? Mert egy-két dolgot lehet követni, de a stamp kollekciónál nincs ott, hogy mennyi van meg és elég szar számon tartani, de pl a player kártyák számozása is hiányzik. De a lobby karaktereknél ott van, hogy mennyi van meg, meg hogy mennyi szín áll rendelkezésre. Van ezekről valami infó, vagy ezt kihagyták? Mert tök jó lenne ezeket is begyűjteni, de ha nincs infó, hogy mennyi van még hátra, úgy elég kellemetlen lesz, főleg, hogy random dobálja a kapszula.

  6. Köszönjük a tesztet, nagyon tetszett! 😀 Egy valamibe belekötnék, a Lobby-ban nem Trunks időgépe van, hanem a (SPOILER) Bulma által megépített sugártörő hajó (vagy mi). 😀

  7. Köszi a tesztet, teljes mértékben egyetértek veled. A játékban még csak pár órám van, így kicsit korai lenne szuperlatívuszokban beszélnem róla. De ettől függetlenül nagyon tetszik, mind a hangulat, mind a látványvilág, mind maga a játékmechanika. Amit kicsit sajnálok, hogy külön-külön karakterek vannak pl. SSJ és SSGSS Gokura. Ergo, lenne egy karakter és azzal tudnám megoldani játék alatt az átváltozást a következő formára, ha elég KI-t gyűjtött össze. Nem tudom hogy balance, vagy milyen játékmechnikai döntés, koncepció van emögött. Mindenesetre nagyon örülök, hogy ez megjelent. Tetszik, nagyon tetszik. 🙂

  8. BEST GAME EVÖR.