Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

DMC DEVIL MAY CRY: DEFINITIVE EDITION (PS4)

[I]A démonok köztünk élnek. Mi több, köztünk élnek és irányítanak bennünket. Észrevétlen, a színfalak mögött, mi pedig bólogatva engedelmeskedünk nekik, akaratunkon kívül. De idővel feltűnik majd valaki, aki felnyitja a szemünket![/I]A Devil May Cry sorozat mindig is különleges helyet foglalt el videojáték toplistáim felső szegmensében. Általában azokat a játékokat szoktam kedvelni, ahol a történet valamilyen szinten a játékmenet fölött helyezkedik el fontossági sorrendben, de ennél a sorozatnál sosem ez volt a helyzet. Itt a játékmenet volt az igazi egyeduralkodó, egészen a harmadik részig, mikor a narratíva végre kinőtte magát az addigi kereteiből. Az utána következő negyedik epizód szintén ezt az útvonalat követte. De az igazi reformra a 2012-es rebootig kellett várnia a rajongóknak.A simán csak DmC címen futó újragondolás sokkal komolyabban vette a történetmesélést, köszönhetően a teljesen új koncepciónak, és az addigi japán fejlesztőcsapatot leváltó angol Ninja Theory-nek. Az eddigi gótikus stílusú démonvadászat picit átalakult, egy modern nagyvárosi környezetbe és annak pokolbéli változatába helyezett kaszabolássá.A sorozat eléggé tökös és pózer főszereplője, a félig ember, félig démon Dante is fazonigazításon esett át, amit a kőkemény rajongók nem viseltek túl jól, de ez is szükséges volt történetmesélés szempontjából, különben is a játék végére már az új Dante nem is igazán különbözött a régi énjétől.A Devil May Cry volt a kétezres évek elejének egyik stílusteremtője, az addigi 2D-s beat’em up játékok általa költöztek át a harmadik dimenzióba, és így született meg a modern hack’n’slash műfaja. A poén az egészben, hogy tulajdonképpen nem is szándékosan jött létre, ugyanis egy menet közben kukázott Resident Evil epizódnak indult a Capcom boszorkánykonyhájában. Dante jött, látott és győzött, azóta sem igazán volt kihívója. Persze csak saját magán kívül, mert részről részre magasabbra tette a lécet.Az új inkarnáció, a DmC nem is akarta ezt lelökni, inkább más utakon kezdett el járni. Az általa bemutatott világ a mi világunk. A mi fogyasztói társadalmunk, ahol mindenkit megvezetnek, és csak néhány különleges személy ismeri az igazságot. Dante is egy ilyen személy. Nem is csoda, hogy nem átlagos, apja Sparda az alvilág egyik fejedelme volt, mígnem elárulta testvérét, Mundust, hogy beteljesítse szerelmét egy angyallal, Eva-val. Ennek a frigynek két gyümölcse lett, Dante, és eltitkolt testvére Vergil. A boldogság nem sokáig tartott, Mundus kegyetlen bosszút állt, saját kezével tépte ki Eva dobogó szívét, Sparda pedig az alvilág vendégszeretetét élvezi láncra verve. De a gyerekeken nem tudott bosszút állni. Dante árva utcagyerekként nőtt fel, és nem igazán tudta feldolgozni azt, amiről még ő sem tudott, azt hogy ő nem átlagos személy. Az önpusztításba menekülve napról-napra élte életét, míg egy titokzatos maszkos alak, és segítője Kat be nem lépett az életébe.Dante nephilim lévén képes átjárni a mi világunk és a démonok birodalma, a Limbo között. A Limbo nem is igazán különbözik a miénktől, pusztán annak groteszk, pokolbéli karikatúrája. Vagy a mi világunk az álcája ennek? Könnyen lehet, ugyanis Mundus ezen a világon is uralkodik, nem csak a sajátján. Mindezt a háttérből teszi, a médián és a fogyasztókon keresztül, úgy hogy mi észre sem vesszük, kit szolgálunk ki, sőt még örömmel is tesszük. Ez a motívum az, ami az új változatot a régi fölé helyezi a szememben, a történet, ami bár alapjaiban megmaradt, mégis mert változtatni annyit, hogy egy jókora társadalomkritikává váljon, és többletjelentéssel turbózza fel ezt az elsőre agyatlannak tűnő démon-darálót.A pokoli hangulatot zeneileg Noisia és a Combichrist garantálja, a dubstep és a metál tökéletes elegye kiváló adrenalinfokozó ehhez a démoni menethez.Bár már a második évét tölti a játék, mégis aktuális a mai napig, ugyanis az eddig PS3, Xbox360 és PC platformokon elérhető szoftver átköltözött az újgenerációs gépekre is, mégpedig alaposan ráncfelvarrva!
[YOUTUBE]t8Fv9dh8Jfk[/YOUTUBE]A játékmenet már a játék alap kiadásánál is az egyik legösszetettebb harcrendszerre épült, ugyanakkor pár egyszerűsítésen átesett a korábbi felvonásokhoz képest, de amit kivágott belőle a fejlesztőcsapat, annak helyére legalább ugyanannyi újdonság került. Az egyik kéz elvett, a másik kéz adott. Soha rosszabb változtatásokat!Viszont a hardcore DmC rajongók még így sem lehettek maradéktalanul elégedettek, egészen mostanáig, ugyanis a Ninja Theory a [B]DmC Devil May Cry: Definitive Edition[/B] készítésekor gyakorlatilag nekik kedveztek leginkább. Mivel a játék sokat vitatott történetén, karakterein, és stílusán utólag változtatni már lehetetlen, így a gameplayt csiszolták közel tökéletesre. Minden ami eddig működött, az még jobban működik, minden ami eddig kevésbé volt tökéletes, immáron azzá vált.Első és legfontosabb, ami már az én szemem is szúrta két éve, hogy a játékmenet sokkal lassabb lett a korábbi részekhez képest, és ez nem egyedül az alacsonyabb képfrissítés hibája volt. (A PC verzió 90, sőt, akár 110 FPS-t is képes volt kisajtolni a játékból, a gameplay mégis lomha maradt.) Nos, ennek a problémának végleg búcsút inthetünk. A játék immár fixen kipakolja a másodpercenkénti 60 képkockát a képernyőre, ráadásul 1080P-ben, és köszönhetően a küldetésválasztó képernyőn bekapcsolható Turbo Mode-nak, a tempó is begyorsult 20%-al. Mondanom sem kell, hogy egy Hack&Slash esetében ez mennyire hatalmas jelentőséggel bír: mintha nem is ugyanazzal a játékkal játszanánk a bevadult tempónak hála.És ezt a szintén opcionálisan bekapcsolható Hardcore Mode még jobban kihangsúlyozza. Ellenfeleink erősebben sebeznek, kevesebb időnk van kitérni a támadások elől, és a Devil Trigger is a régi bevált módon működik, kevésbé akasztja meg a kombózást az aktiválása, mint két éve. Sokak hiányolták a manuális célpont befogást, nos, imáik meghallgattattak, vége a vaktában csapkodásnak, tökéletesen kontrollálható immár, hogy éppen melyik ördögfattyat csépeljük. HC módban a teljesítményünket jutalmazó Style rendszer is teljes újrakalibráláson esett át, aminek köszönhetően most már keményebben meg kell dolgozni a szebb értékelésekért, valamint, ha kipörgettünk egy szép SSS-minősítést, akkor sem nyugodhatunk meg, ugyanis az értékelés feltornázása csak egy dolog, a megtartása az igazi művészet. Ezzel a húzással szintén a régi részek rajongói lesznek maradéktalanul elégedettek, igazi DMC 3 féle kemény szívatás lesz az S rang megszerzése. Igazán mazochisták pedig még egy opcionális kapcsolót átkattinthatnak, hogy aztán tényleg megszenvedjenek a játékkal: a Must Style módban S rang alatt nem okozunk sebzést az ellenfeleinknek.És akkor most jöjjön az ultimate csodafegyver az új kiadástól, ami kombinálva az eddigi változásokkal még a legelfogultabb öreg DMC harcosok gyomrát is összerándulásra készteti: a Gods Must Die nehézségi fokozat! Ha valakinek nem lett volna elég a Dante Must Die, akkor most tolhatja a keményebb változatát, ahol az ellenfeleink kétszer erősebbek, ráadásul a tárgyhasználatot is elfelejthetjük. Illetve, az igazi ősz hajszálak érdekében egyszer talán megpróbálkozhattok a Hell And Hell igazi örömeivel is. Tudjátok, ez az a nehézségi mód, amikor Dante egyetlen bekapott találattól is meghal, viszont az ellenfeleink ugyanannyira életerősek és virgoncak, mint Gods Must Die fokozaton. Erre még pakoljuk rá a Turbo és Hardcore Mode kihívását a Must Style móddal fűszerezve! Az azonnali ideg összeroppanás garantált, ha nem teljesítesz minden egyes alkalommal 110% felett! (Bár nem tartom kizártnak, hogy némelyik őrültebb fórumtársunk hamarosan elkezdi kipakolni a blogba a Definitive Edition SSS végigjátszását.)Aki annak idején előrendelte a játékot, az valószínűleg emlékszik az extra tartalmakra, amiket ajándékba kapott. Nos, ezek egytől egyig itt is megtalálhatók: a karakter és fegyver skinek (DMC1 és DMC3 Dante!!!), az Item Finder nevű tárgy, valamint a Vergil’s Downfall című sztori DLC. Utóbbi már csak azért is érdekes, mert egy új játszható karakterrel bővül a játék Vergil személyével, valamint hat küldetésen keresztül az alapjáték történetét is folytatja Dante testvérének szemszögéből. Vergil Dante harcmodorától gyökeresen eltérő módon harcol, így az egyediségére nem lehet panasz. Olyannyira, hogy annak idején az igazi kemény mag játékmenet szempontjából Vergil sztoriját sokkal többre tartotta, mint Dante 20 küldetését.[58591]Régi Devil May Cry hagyomány a több száz szinten keresztül vezető challenge-sorozat, a Bloody Palace. Az előző generációs verziók ezt egy későbbi letölthető frissítés során kapták meg, most már viszont alapból a csomag része. Ráadásul nem csak Dante, hanem Vergil esetében is!A változásokat még naphosszat lehetne sorolni (a Ninja Theory ki is adta egy 23 oldalas dokumentumban a változtatások listáját, pontról-pontra szedve), bár amiket nem említettem, azok többnyire nem többek egyszerű, de annál fontosabb bugfixeknél. Ami hasonló helyzetben még kérdés szokott lenni, az a vizualitás. Nos, a felbontás és képfrissítés növelésén kívül nem történt változás, mindössze annyi, hogy az erősebb vas miatt az Unreal Engine most már nem késve pakolja rá a textúrákat a karaktermodellekre, mint azt tette az előző generációban. Viszont a játék képi világa még mindig borzasztóan egyedi és meggyőző, úgyhogy nem is igazán hiányoltam az újgenerációs grafikai tuningot. Amúgy is, kinek lenne ideje arra figyelni a démon-dara közben? A Ninja Thory munkájának köszönhetően DmC Definitive Edition lett az újrakiadások mostantól követendő iskolapéldája. Mindent megtartott, ami jó volt eredetileg, de a konstruktív rajongói visszajelzéseknek köszönhetően játékmenet szempontjából egy sokkal magasabb szintre lépett. És ezt még azok is kénytelenek lesznek beismerni, akik a mai napig zokognak, hogy „ez a Dante már nem az a Dante“. Igazából őket is megértem, mi több, maga a Capcom is megérti: ugyanis nyáron érkezik számukra a mostanihoz játékunkhoz hasonlóan durván felturbózott Devil May Cry 4 Definitive Edition. Ezzel végre számukra is helyreállhat a világegyetem békéje.Addig a pár hónapig pedig élvezzük ki a piacon kapható legnagyobb H&S nagyágyút!(A játékot partnerünk, a Cenega Hungary szállította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/playstation4/dmc-devil-may-definitive-edition-ps4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából a linkre kattintva meg is rendelhető.)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

39 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Szuper és kész. Hétvégén már szemeztem vele a boltban, de végül a Shadow of Mordort hoztam el, az mégiscsak újdonság.

  2. 9 az reális.

  3. A sima resz nekem mindenhogyan kellemes meglepetes volt. Zeneileg pedig marha nagy elvezet. Foleg a Lilith klubjaban valo allatsag, na ott nem birtam magammal. 🙂

  4. Köszi a tesztet,kedvet kaptam a beszerzéséhez,vmikor majd,nyomott áron,használtan…de beszerzem.

  5. Ez a Dante csak a sok amorf homofóbnak nem tetszik, de ezt a PS3-as tesztnél már megbeszéltük. Szép is lenne egy videojáték olyan karakterekkel, mint ahogy a gémerek általában kinéznek. 😀

    • …csak el kell menni egy PlayIT-re és onnan választani Dantét a következő részhez. xDMenő Danték #1http://www.jatekok.hu/img/Image/rendezvenyek/playit2014/osz/nintendo-stand01.jpgMenő Danték #2http://www.gamechannel.hu/pictures/hirblock/a_2014es_playit_show_meg_nagyobb_lesz_1.jpg

    • Erre mondhatnám, hogy ez a Dante meg a sok metroszexuálisnak tetszik csak, de nem vagyok se amorf, se homofób és gondolom te sem metrószexuálius.

  6. Annyira erdekelne, hogy a latszolagos rajongason kivul miert kapott ez a jatek 9-et? Tobb mint 2 eves, az akkori 9-est meg eltudtam fogadni, de igy 2 ev utan kozel sem ad annyi pluszt ez a remaster, hogy ezt a pontszamot megerdemelje. Szerintem. Az pedig, hogy meg csak meg sem eroltettek magukat grafikai teren az nonszensz.

  7. az átvezetőket át lehet ugorni a touchpad klikkel első végigjátszásnál isszerintem dante milyenségével semmi baj nincsamúgy van egy klasszikus dante skin is annak akit ez zavarsokan írják, hogy lassú a játék, hát akkor nekem kell felpörögni hozzá

  8. Az írásból inkább egy DMC fan rajongása, mintsem egy független, vagy inkább objektív(abb) tesztelő véleménye jön le, de lehet csak én látom így. Amúgy jó írás, de kicsit túlzásnak tartom azt a kilencest. Inkább olyan 7.5-8 körül mozog szerintem.

    • Az eredetit anno én olyan 7-re értékeltem volna, épp az ottani hiányosságok kijavítása és a mérhetetlen extra tartalom miatt adtam rá most kilencest. Nem a szokásos remastered kiadásról van szó, hanem egy jelentősen felturbózott cuccról, és ez jelen esetben jelent is valamit, nem csak parasztvakítás.De azt hozzáteszem, hogy aki nem ássa bele magát a keményebb nehézségi fokokba és a gameplay új, plusz lehetőségeibe, annak ez továbbra is egy hetes marad. Vagy annyi sem, ha valaki Dante-hater…Úgyhogy a kilenc pont a harcrendszernek és a gameplaynek szól. Amit úgyis csak a HC Hack&Slash fanok fognak értékelni. Talán ezért tűnik úgy, hogy egy DmC fan rajongása a teszt… 😀

      • Ez egy hc hack and slash? 🙂

      • Nem hiszem, hogy egy játék egyetlen, de amúgy remekül sikerült alkotóelemének kiemelése és annak pontozásának kivetítése az egész játékra valós képet festene a produktumról. Ebben az esetben a The Order-nek egy 10 pontos játéknak kellene lennie, ami a látványosságnak szólna, amit amúgy is csak a grafikamelegek értékelnének. :)Félreértés ne essék, szeretem ezt a DMC-t (is), megvan a régi és ez a felhúzott verzió is, meg vitázni sem szeretnék, csak leírtam a véleményem a tesztről. 🙂

  9. Aki valaha játszott a korábbi DMC kkel(nem a 2 vel az egy szégyenfolt) az ezt nem veszi kezébe. Aki látta milyen volt ott Dante, vagy épp Vergil az ignorálja ennek a trágyadombnak a létezését. Nem lenne bajom, ha külön játék lenne amiben nincs Dante, nincs Vergil, valami egészen más a főhős neve, a világ nem annak a világnak az újragondolása. Akkor talán megérne egy misét objektíven. De így nem más, mint gyalázat, semmi több.

  10. a zne/hang csak jó? én a játék után kezdtem el dark metálos lenni

  11. Aki a főhős kinézete, stílusa miatt nem próbálja ki a játékot, az az egyik legnagyobb ökörséget követi el!

  12. Ps3 is játszottam vele, és most ps4-en is. Nagyon jó játék, pörgős az egész, nehéz megunni. :DEgy kérdés:A ps3-as verzióban ellelhetett nyomni az átvezetőket, nem? De itt már nem lehet.Ez azért fontos, mert ha az ember neki kezd a platinázásnak, akkor nem keljen ismét megnézni az átvezetőket.

  13. “Én sem voltam soha DMC-s főleg mikor egyszer a spektrumon bemutatták, hogy miszerint kreálták meg a főhőst. Inkább a “”SWAG & YOLO”” réteget vették szempontnak, ezért nekem alapból felejtős, de aki szereti az fogyassza egészséggel. :D”

  14. Nekem sose jött be a DMC.

  15. Ez ilyen jó lett?Nekem a PS3-as is nagyon tetszett.

  16. Szerintem egy bőven jó spinoff, az eredeti dmc-nek. Tény hogy a harcrendszer is könnyebb lett. De ami a legnagyobb probléma inkább a kevés típusú ellenfél és fegyverek.