Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DIRT RALLY (PLAYSTATION 4)

[i]A Codemasters megcsinálta az időgépet…[/i]Újra fiatal vagyok, 2000-et írunk és én a Colin McRae Rally 2-vel játszom. Nyúzzuk a pályákat a haverokkal, lenn a pinyóban a LAN-ba kötött PC-inken, zabáljuk a pizzát, ami alig fér be az ajtón. Ja nem…….csak valahogy visszataláltak a sorozattal oda, ahol lennie kell és alkottak egy elképesztően jó simet, a [B]Dirt Rally[/B]-t. Visszataláltak oda, ahonnan indultak, ahová tartozni akarunk, amit át akarunk élni. Ez egy fantasztikus élmény lett! Benne van az a kis megfoghatatlan, leírhatatlan valami, ami kell minden JÓ JÁTÉKba! Amióta megkaptam a tesztpéldányt, alig aludtam. Egy hete folyamatosan nyomom. Ennél nincs jobb ajánló.A játék alatt ugyanaz a Codemasters által készített EGO motor duruzsol, ami 2007-ben (akkor még Neon néven) az első DiRT, majd a későbbi részek, no meg a GRiD és az F1 széria alatt is tette a dolgát. Persze azóta folyamatosan fejlesztették, ez már a 3.0 verziószámú EGO, a látvány pedig pazar összképet alkot, betonstabil 60fps képfrissítés mellett, kedvenc PlayStation 4 konzolunkon is!A szoftver PC-n egy éve még Early Access volt, rengeteget tesztelték, ezt ezúton is megköszönném nekik. A végleges verzió viszont csak most érkezett meg, április 5-én, PS4-re is. A platformok közt a különbség nagyon kicsi. Néztem több összehasonlító videót és a PC-s verzió picit élesebb, de összességében és hangulatában tökéletesen megállja a helyét a PS4-es változat is!
[YOUTUBE]3j7T6-YPXMQ[/YOUTUBE](Mivel én írom a tesztet, már mindenki tudja hogy hideg élelmet érdemes bekészíteni, de ahogyan szoktam, itt az elején egy rövidebb összefoglalóval kedveskedek azok számára, akik nem szeretnének egy őrülten részletes tesztbe belefolyni.)Tehát pár szóban: a játék brutálisan jó lett! Kontrollerrel és kormánnyal egyaránt élvezetes. A hangok irgalmatlan durván szólnak. A grafika gyönyörű, a képfrissítés betonstabil 60fps! A pályák hangulata frenetikus. Elképesztően hitelesek és valósághűek a visszajátszások, a DiRT szériából ismerős szuper lassítás itt is üzemel. Akciókamerás, kézi kamerás, helikopteres és drónos légi felvételek. Egy pillanatra sem esel ki a csodálatból, mondjuk egy oda nem illő vágókép miatt. Itt nincsen hirtelen bevágva egy a levegőben autóra “ragasztott” kamera, ami egyértelműen irreális és mű. Itt remegős, kézi kamerás pályaszéli, vagy autóra felfogatott recegős akciókamerás videók váltják egymást. A légi felvételeket készítő drónt nem egyszer láttam felszállni a rajtot megelőző pillanatokban. Ott lebegett előttem. Nagyon nagy poén! Emellett:- Hatalmas a porfelhő, akár több száz méteren keresztül mögöttünk kavarog. Ezt nagyon hiányoltuk az eddigi produktumokból.- Összesen 92 pálya, változtatható napszak és időjárási körülményekkel (éjjel, nappal, reggel, este, hó, eső, köd, napsütés). – Rally, RallyCross, HillClimb (PikesPeak 3 verzióban).- A kollekció 46 autó, sokféle külsővel (festés, matrica).- Az AI, azaz a mesterséges intelligencia elképesztően jól muzsikál.- Vannak napi, heti és havi szakaszok/bajnokságok, ahol jó pénzeket lehet nyerni, különlegességük, hogy csak egyszer futhatunk neki!- Van PVP multi is (privát szoba, ütközés kikapcsolható), de a pályarekordokat is össze lehet vetni barátaink legjobb eredményeivel.- Rengeteg állítási lehetőség az autóknál.- Szabad gombkiosztás! Az Options menü játék közben is elérhető, minden elemével!- Csapatmenedzselés!Az egyetlen negatívum talán csak az a játékkal kapcsolatban, hogy kezdőknek, vagy autós játékokban nem túl jártas szaktársaknak túl nehéz lehet, így nekik nem ajánlom olyan bátran. Aki viszont egy poros SIM-re vágyik, annak kötelező darab. Majdnem maximális kilenc pont. Polcon a helye. Jó szórakozást!Nos, akkor akit érdekelnek a további részletek, azzal haladjunk tovább.[B]ALAPOK, MENÜ, OPTIONS[/B]Amíg a játék felrakja a 43 gigányi adathalmazt, kapunk két bajnokságot, amivel elüthetjük az időt. Ha kiszórakoztunk magunkat, a főmenüben találunk egy Tutorials menüpontot, ahol videókban mesélnek nekünk vezetéstechnikai dolgokról. Igen hasznos.Mellette az Options & Extra menü kapott helyet. Ennek amúgy minden elemét elérjük vezetés közben is! Egyedül online verseny alatt van lezárva. Itt a szokásos dolgokat találjuk, kép, hang, HUD és vezérlő beállítások. Amit itt kiemelnék, hogy a gombokat szabadon variálhatjuk! Ez manapság becsülendő dolog itt konzolfronton. Mivel ez egy közösségi oldal is egyben, engedjetek meg nekem egy személyes kitérőt: Bloody kollégának direkt megnéztem, rá lehet konfizni a jobb analógra a gázt/féket!Ha beáldozunk pár funkciót, az ülést is állítgathatjuk menet közben (belső nézetben), előre/hátra, fel/le és háttámlát is dönthetünk.További beállítások is vannak még ebben a blokkban. A rezgést részletesen be lehet lőni, hogy a felfüggesztés, a gumicsúszás, a motor és az ütközés mennyire hasson a vezérlőnkre. A beállításainkat összesen 8 profilba menthetjük el.Találunk továbbá még egy részletes finomhangolást is (Advanced Settings), ahol a kormánymű, a fék, a gáz és a kuplung fogáspontját, holtjátékát, érzékenységét tudjuk személyre szabni.A hangbeállításoknál megadhatjuk, hogy a navigátor a TV-ből/fülesből, vagy a kontrollerből ossza az észt. A profilunkban (hogy ez miért került külön, nem tudom) még arra is kitérhetünk, mikor adja az infót pontosan. Van a normál, ez az alapbeállítás, ehhez képest lehet korábban és később. Számomra az alap korai volt, de ezt majd mindenki kitapasztalja.A játék támogat minden újabb PS4-es kormányt. A listában Fanatec, Logitech, Thrustmaster és Hori szerepel. Utóbbi számomra nem volt ismerős, ezért utánanéztem. Ez egy hivatalos, PS3/PS4 kompatibilis, 20-30.000-es kategóriájú, 180 fokos kis perec, FFB nélkül, brutálisan gagyi pedállal (a gázpedál vízszintesig fekszik) amit senkinek sem ajánlok. Ennyiért akkor már inkább a T80, bár véleményem szerint a T150 az alja.A kormánnyal kapcsolatban egy dologra mindenképpen kitérnék. Az előző DiRT-ök után az első kérdés számomra az volt, mennyit forog. És kérem, megvan a 900 fokos támogatás! Rossz hír viszont, hogy belső nézetben nincs leanimálva, csak az a fél fordulat. Ez azért gáz, mert aki látott már ralifutamot belső kamerából, az tudja milyen irgalmatlan gépészkedés folyik ott. Viszont így, hogy csak alig forog felet az animáció szerint a perec, egész egyszerűen sok esetben olyan, mintha sétakocsikáznánk. (Mármint a belső kamera képe szerint.) Nem érzem a drámát. Persze van megoldás, ugyanis ki tudjuk lőni belső nézetben a vezetőt és a kormányt is (Profil / GamePreferences / Gameplay / Cockpit Driver & Wheel). A vezetési élmény is kérdéses volt, de a felhasználók visszajelzéseire nagyon odafigyeltek a fejlesztők, így ennek már semmi köze az előző DiRT-ök és GRiD-ek rettenetes kormányzásához.A főmenüben tovább haladva a Profile menüpont következik. Itt találjuk a statisztikánkat, a személyes adatlapunkat és a legfontosabbat, a Prefereces menüt. Itt tudjuk ugyanis megadni, hogy milyen segítségeket akarunk használni vagy épp nélkülözni. Minden segítség kikapcsolásával egy szorzót kapunk, ami a nyereményünket toldja meg bizonyos százalékkal. Lehet automata váltást vagy félautomatát kérni (ilyenkor belenyúlhatunk), de ha ügyesek vagyunk és mi magunk váltunk, azzal +5%-ot nyerünk.Komolyabb kormány esetében tovább variálható még a váltás. (H-váltó, H+kuplung, szekvenciális.)A kontrollerre amúgy felkerült alapértelmezésben a kuplung (R1), amit tanácsos is használni!A szokásos kipörgésgátló, ABS, Stability Control és társaik engem például zavarnak. Ízlés szerint tessék alkalmazni. Egyre viszont figyeljetek oda. Fentről a harmadik opció az Allow Exterior Cameras. Ez azért érdekes használni, mert ha ezt kilövitek, ugyan jön a +5%, de ez esetben csak a cockpit nézet és a műszerfal nézet lesz használható, ugyanis a motorháztető és a lökhárító nézet is külsőnek számít. (Amúgy van két rendes külső nézet is.)Egy dolgot viszont ne is keressetek. Nincs idő-visszatekerés. Én magam nem rajongok érte, csak gondoltam leírom, hogy itt már nincs, mivel az előző részekben volt. Továbbá már a törés sem választható opció (nem a vizuális, hanem a mechanikai). Menet közben a zene is elhallgat automatikusan. Láthatóan eléggé elhagyták az árkád vonalat. És én ennek nagyon örülök.Nos, megvagyunk a főmenü alsó sorával. Fenn középen van a LEAGUES. Ha jól értem, itt tudunk saját bajnokságokat szervezni. Nem merültem nagyon bele, mert ez csak egy weboldalra dob, ahol nem igazán igazodtam el. Fontosabb menüpont viszont a jobb és bal felső.
[YOUTUBE]8ZS7vkcYnv0[/YOUTUBE][B]CAREER és CUSTOM EVENT (Sztori, Pályák, Gyakorlás)[/B]A fő különbség az, hogy a sztoriban minden pénzbe kerül, méghozzá elég komoly összegekbe. Az összes autó megvásárlása több mint 10 milkába fájna, de itt nem kell megvenni mindet. Ez nem az a játék. Itt karrierünk során kezdünk 50.000 kredittel, amiből megvehetjük első autónkat, amivel elindulhatunk az általunk kiválasztott bajnokságon. Első blikkre rögtön döntenünk kell, ugyanis a pénzünkből csak egy autóra futja. A Hill Climb vasak nagyon drágák, ott majd csak később tudunk indulni. Tehát választanunk kell. Rally Cross vagy Rally.Ha megvettük az autót, össze kell állítanunk a csapatunkat is. Egy kis menedzseres rész is helyet kapott a játékban, ugyanis a csapatunk folyamatosan fejlődik, szerelőket kell felvennünk, ami pénzbe kerül. A bajnokságokban levezetett km-ek után nyílnak meg további SLOT-ok (összesen 4) és PERK-ek (minden slotra 3).A perkekből rengeteg van, mindegyik 5%-ot gyorsít az adott autó fejlődésén. Van, ami az első kerekeseket, van ami a német gyártmányokat, van ami egy konkrét autót segít. Mind pénzbe kerül, ha kivesszük, vagy lecseréljük az egyiket, de később újra szükségünk lenne rá, akkor újra fizetni kell érte!Arra figyelni kell, hogy a szerelők szerződése meghatározott időre szól (30-40 stage-re), és ha nem hosszabbítjuk meg időben, bizony megeshet, hogy egy bajnokság kellős közepén hagynak ott minket.Az olcsóbbak 3.200 kreditért már eljönnek hozzánk, de van 42.000 pénzért is szakember!Ők azért fontosak, mert a versenyek után adott idő van a javításra. Minden alkatrész más más időegység alatt javítható. Ha ügyesebb szerelőnk van, vagy már többen vannak, hamarabb és jobban helyrehozható a verda. (Vagy megtanulunk vezetni és nem törjük össze). A javítás nem kötelező és ha tanácstalanok vagyunk, kérhetünk tippeket a szerelőnktől is, hogy mit érdemes javítani.A Custom Event blokkban bármelyik pályát és autót kezelésbe vehetjük, vezethetjük akár az első pillanatban a legdrágább vasakat is. Rally, Hill Climb és RallyCross kategóriában gyakorolhatunk büntetlenül, ugyanis az autókat itt nem kell javítani. Természetesen pénzt sem nyerünk a futamok végén. Ez csak gyakorlásra való.Vásárlás előtt mindenképp érdemes itt kipróbálni a kiszemelt vasakat![u]Rally (72 map)[/u]Gyakorló módban a 6 fő helyszín közül (Wales, Monaco, Németország, Finnország, Svédország, Görögország) kiválasztjuk a nekünk megfelelőt, majd megadjuk, hány futam legyen. Max. 12 állítható be, ugyanis minden helyszínen ennyi pálya van. A pályák valósak és nagyon részletesen ki vannak dolgozva. A bevezetőben nagy számot mondtam. Persze nem hazudtam. Tehát 92 indítható útvonal van, amiből 72-t találtok itt a Rally blokkban, ahol a szokásos módon ennek jó része oda-vissza szakasz. Persze ez nem számít, mivel ha lejövök egy hegyről, felfelé egészen más lesz az egész vezetési technika. Bizonyára sokan hiányoltok régi kedvenceket, klasszikusokat. Nos, infó erről még nincs, de biztos vagyok benne hogy fognak érkezni még ide pályák.Ezután jön az eredménylista szereplőinek megadása. Lehet csupa AI, vagy a saját legjobb időink, vagy a többi játékos átlaga. Az AI esetében, legalul a nehézséget tudjuk megadni (Open, Clubman, Professsional, Elite, Master).Ha belépünk, ott be tudjuk állítani hogy milyen sorrendben jöjjenek a pályák egymás után, milyen időjárás és napszak legyen rajtuk, vagy akár random is összedobáltathatjuk vele. Itt hiányolom a kis térképet a pálya kis képéről. A pálya adatai, hossz, szintkülönbség, felület összetétele ugyan megtalálható, de a kis térkép ami a betöltőképernyőn látszik, itt is jól jönne.A sztoriban saját kis autónkkal kell magunkat végigküzdeni a bajnokságokon. Helyezésünk függvényében pénzjutalom üti a markunkat, ebből tudunk majd autót venni és fizetni a szerelőket. Szerelni amúgy csak minden második etap után lehet. Nehézséget itt nem lehet állítani, szép sorban küzdjük fel magunkat a ranglétrán. Az OPEN Championship után, ha sikerül a bajnokság végén a dobogóra állni, megyünk a Clubman szériába, majd a profik közé és így tovább. Ahogy fentebb írtam, a játék elég nehéz, az úton maradásért, a sikerért, bizony itt keményen meg kell küzdeni. Sokan már itt az elején fel fogják adni. Nekem is beletelt egy egész éjszakámba, mire úgy ahogy össze tudtam rakni egy értelmes menetet, de további egy napba került, hogy egybe be tudjak vinni egy autót. Tehát gyakorlottabbaknak és kezdőknek is szól. Nem kell feladni azonnal. Kitartás. Türelem.Egy kiskapu azért akad, mégpedig a restart. Azt tudni kell, hogy van a végelszámolásban egy lista, ahol látjuk mennyit nyertünk, és abból mennyi ment el a javításokra (átlag 5000 megy el szerelésre egy bajnokságban). Itt írja hogy ha nem volt restart, akkor kapunk 5000 kredit bónuszt (később ez az összeg nőni fog). Ha mégis szükséges az újrajátszás egy egy pályán, akkor ott elveszítjük ennek az összegnek az 1/5-ét, minden restartnál. Viszont ha elfogy, akár a végtelenségig nyomhatjuk újra és újra. Nincs limit, csak ezt a No Restart Bonus-t bukjuk.A futamok előtt van lehetőség gyakorlásra, melegítésre. Használjátok ki ha kell, bár arra figyeljetek hogy ez véges, 10 alkalommal tudunk egy kisebb szakaszon melegíteni egy bajnokság alatt.Az elinduláskor nyomni kell a kéziféket. Amíg nem hasalsz rá, nem indul el a futam. Utána viszont ha idő előtt kiugrasz, időbüntetést kapsz, ha túl korán, kizárnak.A versenyt bármikor el lehet menteni és ki lehet lépni ha épp dolgod akad (akár futam közben is), vagy másik bajnokságba mennél. Legközelebb innen folytathatod vagy bármikor fel is adhatod.Íme az első pálya, ahol elhasználtam a restart bónuszt. Ez elképesztően nehéz, főleg ezzel az autóval. Nagyon könnyű beakadni a hófal szélébe és ha megperdülsz, vége a dalnak. Abból jó idő már nem lesz. Ezt a kört már elfogadhatónak találtam.https://youtu.be/YJFidrJ27LgAztán egy héttel később, már jóval ügyesebben, a finn pályán passzíroztam egy igen tempósat. Hiba még akad, de már élmény nézni a visszajátszást.https://youtu.be/VQfOi_2EAfY[u]Hill Climb (Pikes Peak, 12 map)[/u]A világhírű, veszélyes, közel 20km-es, kanyargós hegymenet, a Pikes Peak három verziója kapott helyet a játékban. Megtaláljuk a régi poros kaptatót, a felemást és a végig aszfaltozottat is. Hossza miatt 3 részre bontva is tudunk gyakorolni rajta, különböző időjárási és fényviszonyok közt.Sajnos csak az adott kornak és kategóriának megfelelő autókkal lehet ide felhajtani. Nem. Az E30-as BMW-t nem lehet itt megküldeni. Sajnos. (De miért nem?)Sébastien Loeb 2013-ban állította fel azt a brutális világrekordot, mellyel másfél percet(!!!) vert az előzőre.Ha meglesz a kormányom, életcélom lesz ezt az időt megközelíteni. Addig meg tanulgatjuk a pályát.Sztoriban ezt a részt még nem nyitottam meg, mivel ide elég drága a belépő vas. Így erről nem tudok részletesebben írni.https://youtu.be/Y20CLumT2Sg[u]RallyCross (8 map)[/u]A gyakorló módban itt 3 helyszínt találunk. Ugyan összesen 8 verzióban, de ez elég karcsúnak tűnik, és az is. Utánanéztem és a hivatalos oldalon 12 országba látogat el a széria. Pont most jönnek ide Belgiumba és Németországba is. Ki is ugrok meglesem őket. (http://www.fiaworldrallycross.com/calendar)Van egy olyan érzésem hogy lesz itt még tartalom, amire én tuti befizetek.Aki nem ismeri a versenyformát, annak pár szóban vázolom.Ez egy zárt pályás móka. Rövidebb körpályák, nem túl széles, vegyes felülettel, csak hogy izgalmas legyen.Pontszerzős kvalifikációval kezdünk. Négy fős csoportokban indulunk, köridőnk alapján pontokat szerzünk. Egy futam 4 körös.Minden pályán van egy hosszabb, nehezebb útvonal is. Ezt nevezzük Joker körnek. Minden futam alatt, minimum egyszer erre kell menni, de hogy mikor, azt a versenyzőkre bízzák. Nagyon izgalmas, amikor mindenki másfelé megy, vagy éppen bezuhannak a seggedbe a másik útvonalról érkezők.Négy futam után a legjobb 12 továbbjut a középdöntőbe. Itt 2×6 fős csoportban harcolunk 4 körön keresztül. Mindkét csoportból az első 3 jut tovább. A döntőben ez a 6 ember, 6 körön keresztül harcol és az így kialakult végső sorrend alapján osztják ki a pénzdíjakat.A mesterséges intelligenciát nem tudom, hogyan programozták, de marha jól mennek. Már normál nehézségen is tökéletes versenytársak. Mintha élő emberek ellen nyomnám. Itt nincs olyan hogy hopika, beszúrok belső íven, kifékezem és hali. Ez nem ilyen egyszerű. Nyomultunk Hatrix-szal online, közvetlen utána sztoriban ugyan azt és nagyon hasonló volt az érzés.Arra azért figyeljünk oda, hogy a túl sok levágásért plusz Jokert kapunk, vagy akár ki is zárhatnak.Sztoriban annyi a különbség, hogy ott a saját autónkkal megyünk és a restartokra itt is figyelnünk kell, ahogyan a Rally-nál. A sztori belső menüjében van egy titokzatos zöld blokk, benne a felirat azt hirdeti, hogy a FIA World RallyCross Championship itt fog megnyílni, amint eléred a profi szintet a sima RallyCross bajnokságban. Nos egy hét után ezt megnyitottam ugyan, de indulni nem tudok rajta, mivel ide csak a profi Cross paripákkal lehet nevezni, ami 350.000 kreditbe fáj. Erre még gyűjtenem kell.Íme az első RallyCross döntőm. Nagyon jól látni mennyire agresszíven nyomják. Beszúrok belső íven, de simán visszaszúrnak ők is:https://youtu.be/vkqugNn2iagA CAREER menüpontba került pár olyan dolog ami szerintem nem ide illik, de itt fért el, így ezt itt külön szedem. Először is itt találjuk meg a GARAGE-t, azaz az autókat (amiket megvettünk és amiket még nem). Mellette a TEAM MANAGEMENT. Erről fentebb beszéltünk. Bal legalul pedig a CUSTOM CHAMPIONSHIP. No, itt tudunk alkotni saját pénzes bajnokságokat magunknak.Rally-ban maximum 6 Event indítható (a 6 helyszín ugye), maximum 12 szakasszal. Így a maximális nyerhető összeg eventenként 130.000 kredit körül van.Hill Climb módban max 4 event, 2 szakasz, 21.000-ért.RallyCross módban pedig beállíthatjuk hogy hány körös legyen a selejtező, a középdöntő és a döntő. Maximum 42.000 körüli összeg ütheti a markunkat. Itt állíthatunk egyedül nehézséget, easy és normal között.Azzal viszont nem árt tisztában lenni, hogy ezzel ki is fújt. A pályákat és azok kondícióit (időjárás/napszak), azaz a bajnokság összetételét ő rakja nekünk össze random. Kiválasztjuk a saját autónkat és mehet is a móka. Ezzel lényegében a sztorit végtelenítették.
[YOUTUBE]t1oUCLc-MyY[/YOUTUBE][B]ONLINE EVENTS[/B]Ezek a Napi, Heti és Havi versenyek. Különlegességük, hogy mindegyiken csak egy próbálkozásunk van, így érdemes megnézni milyen pályán kell menni, milyen autóval és azzal gyakorolni egy keveset mielőtt nekifutnánk.Minden esetben van egy, vagy több limitidő, ami elválasztja a szinteket. Ha egy limitidő van, akkor ott általában látjuk előre az időt, amit meg kell döntenünk, így garantáltan megkapjuk a magasabb nyereményt, a kérdés már csak az, hogy mennyire végeztünk elöl, azaz a felső szinten belül hol helyezkedünk el.Ha három szint van, akkor az idők nem láthatóak, csak futam után. Ugyanis ez esetben a szinteket elválasztó szintidő a résztvevők eredményei alapján alakul, folyamatosan a futam végéig!Mondjuk a felső kategóriában végzünk, ahol a nyeremény 7.000-15.000 kredit között van. Annyit kapunk, amennyire közel vagyunk az adott kategórián belül a felső vagy az alsó határhoz.Minekutána mindenki csak egyszer próbálkozhat, megeshet hogy valaki ügyesebb nálad, de pont a mért körén hibázott. Így sokkal nagyobb a tét, mindenki jobban izgul és nem kerül előnybe az aki többet ér rá mint mi. Maximum azért, mert többet tud gyakorolni.Van olyan ahol kockáztatni is kell, mivel van egy minimum 100.000 kredites nevezés. Ha a középmezőnybe végzünk, garantált 110.000 a nyereményünk, azaz kerestünk 10.000-et. Ha a felső szakaszban végzünk, 25.000-et keresünk, de ha pechesek vagyunk és az alsó szintre kerülünk, bukjuk a pénzünk felét. A maximum nevezés 200.000. Ez esetben a nyeremény is dupla (20-50.000).A napi versenyeknél néha kapunk autót a futamra, ellenben a heti és havi versenyeken sajáttal kell indulni. Heti versenyben 6 szakasz szerepel, a nyeremény pedig 50-100.000 körüli.A havi versenyben 24 szakasz van, hetente 6 jön hozzá. Tartalmaz több éjszakai futamot is, viszont aki itt az élre tör, az 400.000 kredittel lesz vastagabb! Ez egy igen izgalmas kihívás, mert ugye egy autóval kell végigcsinálni az egész bajnokságot. Ha hibázunk, az autót nem fogjuk tudni megjavítani és végül kiesünk, mert tönkremegy az autónk. Egy alkalommal van lehetőségünk vészjavítani, 1.5 perc büntetés fejében, de ez nem sokat fog segíteni, mivel csak 2 etaponként van szerviz és ezekben a bajnokságokban nem egy alkalommal fogunk 10km-es pályákon száguldozni éjjel, szakadó esőben. Én az első ilyenen a 9. etapban haltam meg. Nagyon mérges voltam, mert túlbecsültem magam és túltoltam. Most megy éppen az új havi bajnokság, ott a 6. etap végén karcmentes az autóm! Itt az utolsó pálya. Éjjel, hóban, az új BMW-vel.https://youtu.be/iKNmwX-vBjE[B]PVP EVENTS[/B]Ez a játék online multija. Itt kizárólag a RallyCross mód játszható, ami jelen pillanatban mindössze 8 pályát jelent. Itt én egy dolgot hiányolok csak. Más játékokban már találkoztam azzal, hogy mondjuk mi csak ketten vagyunk haverral, a szoba többi részét meg feltöltjük AI-vel. Ez mókás lenne, főleg mert ahogy fentebb említettem, az mesterséges intelligencia nagyon jó.Ami a leginkább tetszett, az az, hogy ha nincs autónk (ugyanis itt bizony a saját autóinkkal megyünk) bérelhetünk. Alsó kategóriában 100 kredit a bérlés egy futamra, felső kategóriában pedig 1.500. Viszont van pénznyeremény, így bőven megéri. Valójában itt lehet a leggyorsabban pénzhez jutni. Futamonként 3-4000-et kapunk, bajnokságok végén pedig 7000 körül fizet a dobogó.Csinálhatunk privát szobát és kikapcsolhatjuk az ütközést is! Lag vagy akadás itt sem fordult elő, nagyon stabil és élvezetes meccseket lehet nyomni.Ha meg akarjuk változtatni a szoba beállításait (pálya vagy autóosztály csere, megkötések), ehhez nem kell kilépnünk. A szobák max 8 fősek lehetnek.[B]IRÁNYÍTÁS / FIZIKA[/B]A program fizikai része fantasztikus lett. A szalagkorlát megállít, de ha a visszajátszásban kilassítjuk, látható hogy deformáljuk, a felfüggesztési pontokat kinyomjuk a helyükről. A vastagabb fakerítést ki tudjuk törni de van ellenállása.Kisebb bokor megfelelő sebességnél elhajlik az autó alatt, de eléggé le is lassítja. Borulás közben a levegőben repülő autó elhajlítja a növényeket, azaz reagálnak rá!Kisebb táblába/sorompóba mondjuk sikerült beleállni úgy hogy az nem deformálódott, ellenben az autómat lebontotta. https://youtu.be/jt7F3zwJfT8A pálya menti szalagokat gond nélkül átszakíthatjuk, a pályát elhagyhatjuk, bár nem mehetünk túl messzire: 15mp kavarás a málnásban és automatikusan visszarak a pályára. (Természetesen kapunk jutalmul +15mp-et.) Ugyanez történik akkor is, ha túlságosan elhagyjuk a pályát. Ha valahová beakadunk, egy gomb megnyomásával vissza tudjuk magunkat rakni a pályára, ha a gomb megjelenik, vagy a menüben kattintva. Ha 10mp-nél tovább visszafelé haladunk a pályán, kizárnak.Az irányítást a menüben tökéletesen testre szabhatjuk. Kontrollerrel is kiválóan játszható és kormánnyal is élvezetes.Arra készüljön fel mindenki, hogy ez már nem egy árkád móka! Itt vért kell izzadni a sikerért. Be kell magolni a pályákat és végig koncentrálni kell. Könnyű eldobni, ezért érdemes a gyakorló módban próbálgatni minden autót, mert nagyon különbözőek.[B]TÖRÉS[/B]Láttam gyönyörűen leszakadni cafatokban alkatrészeket. Az első lökhárítóból apró darabok törnek le, leszakad a kipufogó és magammal vonszolom, az első lökős három darabban, leszakad a szárny, deformálódás miatt az ajtó nem záródik és menet közben nyiladozik.A külső visszapillantót gond nélkül tudjuk szilánkosra törni, a szélvédőn a repedések pedig dinamikusak, azaz reagálnak a bevilágításbeli változásokra. Ha más szögből éri a fény, a repedés éle megcsillan. Nagyon élethű.[B]AUTÓK[/B]Valós autók, legendás darabok, ikonikus festések és matricázások. Mi kell még. Jelenleg 46 autót hajthatunk meg, de a sorozatot ismerve, lesz itt még bőven DLC. Most idefirkantom csak a Ford modelleket ízelítő gyanánt: Ford Escort MK II, Ford Sierra Cosworth RS500, Ford RS200, Ford Escort RS Cosworth, Ford Focus RS Rally 2001 és 2007, Ford Fiesta RS Rally 2010, Ford Fiesta RallyCross.[B]SETUP[/B]Minden futam előtt lehetőségünk van az autót saját vezetési stílusunkra és a pályára szabni. Itt is van lehetőségünk menteni 8 különböző beállítást. Ha belepiszkáltunk, a Háromszög megnyomásával megmutatja nekünk a gyári beállítást (kis narancs jelzésekkel a csúszkán). Ez nagyon hasznos dolog.Az alapbeállítások elég felületesek, fékerőelosztás, felfüggesztés keménysége. Szokásos. Viszont a sztoriban idővel feloldható az Advanced Setup (a Custom Event-ben ez mindenhol elérhető alapból), ahol minden a lehető legrészletesebben babrálható. Kerékdőlés/összetartás, váltó fokozatonkénti állítása, felfüggesztés aprólékos beállítása. A gumikkal nem kell bajlódni, mindig a megfelelő van fenn.[B]HANG[/B]A játékban zenét csak a menüben és esetleg a visszajátszás alatt hallunk. Itt kellemes muzsikák szólnak. Ezzel nincs baj, de ha bárkit zavar, menüben ki lehet lőni, a visszajátszás alatt pedig csak egy gombnyomás a némítás és máris csak a motor üvöltése tölti ki a hallójáratainkat.Az autók hangja brutálisan jó. Mind más, minden nézetben máshogy szól. Durrog, puffog, zörög, csörög, föttög. Benzinvérű barátaim orgazmus-közeli állapotban fogják nézni és hallgatni egy-egy jól sikerült kör után az eredményt. (Monaco egyik szerpentinjén találtam egy alagutat. Az a hang. Hagyjuk…)A váltásnak is pont olyan a hangja amilyennek lennie kell. A fék ha felmelegszik, cicereg, zenél. A motortérből is jönnek olyan hangok amitől a férfiembernek feláll a tarkóján a szőr.A pálya mellett az emberek drukkolnak, szólnak a gázdudák, a pályabírók sípjai.A navigátor hangja is hiteles. Most először ilyen játékban észrevettem, oda is figyelek rá.Most, miközben ezen sorokat írom, most is egy hosszabb szakaszról készült videofelvételemet hallgatom a háttérben. A pályát és az autót is először láttam, ez csak amolyan pályabejárás, de a hang frenetikus. Egy vasárnapi ebédhez simán beraknám háttérzajnak.https://youtu.be/MGmjK1xXn6c[B]GRAFIKA[/B]Mint fentebb írtam, grafikában a PS4-es változat alig marad el a PC-s verziótól. Ugyan nem egy DriveClub, de fantasztikusak a fények, az autó is részletes, a beltér is gyönyörű. A pálya fantasztikusan meg van csinálva, főleg az tetszik hogy a sok légi felvétel miatt, a távoli dolgok is szépen ki vannak dolgozva. Nincsenek szögletes hegyek. Gyönyörűek a felhők. Brutál hangulatosak az erdők, a havas táj, az esős aszfalt, vagy a saras agyagos talaj is, ami szépen meglátszik a keréken. A poros napsütötte részeken, a szálló port több száz méteren keresztül láthatjuk magunk mögött, nagyon lassan oszlik el.Az eső belső nézetben is fantasztikusan néz ki, de a legbrutálisabb talán az éjszakai vezetés. Ha fák között haladtok el, valami eszméletlenül jól néz ki!Sajnos a játék egyetlen igazi negatívuma is itt található. Mégpedig az árnyékok. A légi felvételeken az árnyékok brutálisan szétesnek. Alul lesz róla kép. De csak ilyenkor ilyen. Amúgy, vezetés közben, vagy simán külső nézetben nem, csak és kizárólag akciókamera módban látható ez a hiba, ott is leginkább ha megállítom. Amúgy tökéletes az árnyék az autó körül. Mondjuk ez nem igazán a játék hibája, hanem a PS4 kevés hozzá, a fejlesztők szerint pedig fontosabb volt a fix 60 frém (és milyen igazuk van).A pálya menti járművek egész elfogadhatóak, a közönség is elmegy. Bár ez szerintem a legmellékesebb egy ilyen játéknál.[B]VISSZAJÁTSZÁS[/B]A visszajátszások fantasztikusak, de sajnos nem menthetőek.Fotómód nincs, de a visszajátszást megállítva, szuper képeket lőhetünk. Ha a megállított visszajátszásban kamerát váltunk, a képen a háttér mozgása “megfagy”, de ha picit megmozgatjuk valamelyik irányba az idősíkon, akkor újra bemozdul a háttér, ezzel sebességet adva a képnek. Külső nézetben körbe tudjuk mozgatni a kamerát az autó körül.A korábbi részekből ismerős szuper lassítás itt is működik, csodás felvételeket lehet készíteni, mivel nagyon finoman mozgatható. https://youtu.be/7CIm3ncCAfMOnline sajnos nincs visszajátszás.Érdekesség, hogy állatokat és pályán átszaladó nézőket nem láttam, de drónok akár a verseny közepén is szállnak fel egy kereszteződésből, vagy elhúz mellettünk egy helikopter.(Sajnos nekem még mindig nem sikerült beszerezni a PS4-es kormányomat, így Hatrix barátomat kértem meg, lessen már rá a játékra a G29-esével. Alant az ő véleményét olvashatjátok.)[u]Különvélemény: Hatrix[/u]Bindernek hála volt szerencsém kipróbálni a Dirt Rally-t kormánnyal. Elsőnek is megjegyzem, nem értem miért nem csináltak ebből demót. A WRC5 és a Sebastian Loeb Rally játékokból van demo, de azokat szerintem magasról veri, csak a játékosok nem tudják kipróbálni, hogy megtudják ezt. A két játék demóját csak azért nem töröltem le anno, hogy amikor megveszem a kormányt kipróbálhassam azzal is őket.- Sebastian Loeb Rally: Kontrollerrel ROSSZ/Kormánnyal ROSSZ- WRC5: Kontrollerrel JÓ/Kormánnyal ROSSZ- Dirt Rally: Kontrollerrel JÓ/Kormánnyal JÓ!!!!!Komolyan mondom meglepett mennyire jó kormánnyal. A másik két játékban szenvedés, totál nem éreztem a kocsin azt, hogy azt csinálja amit én szeretnék. Itt összeraktam és semmin nem állítottam és működött, ment rendesen és úgy ahogy én irányítottam és elvártam. (Egyedül amin utólag állítottam, az a rezgés mértéke, mert majd szétrázta a kormányt.)Online toltunk pár RallyCross versenyt (zárt pályás verseny), ami nagyon szórakoztató volt. Egyedüli negatívum, hogy mivel “rali játék”, így térképet verseny közben nem látunk, és ez, amíg nem tanultuk meg a pályát, addig kissé nehézséget okoz. Ezeket a pályákat mondjuk a karrierben megtanulhatjuk, így nem ér minket hátrány online. (Csak engem, aki rögtön ezzel kezdte.)A game karrier részével egyetlen gondom van (amiről nehéz eldönteni, hogy hátrány-e), de szerintem picit túl nehézre lőtték be. Olyan, mint ha valódi versenyzők ellen tolná az ember, sőt még nehezebb, mert az ember hibázik, a gép viszont kevésbé. Nincs kegyelem. Aki lazább rali játékot szeretne sok sikerélménnyel, az lehet hogy nem jó helyen keresgél. RallyCrossnál például a 4 fős selejtezőknél örültem amikor sikerült harmadiknak lennem. A döntőben viszont 30. nekifutásra sikerült elérnem egy 2. helyet. Persze mondta Binder, hogy majd lehet fejleszteni a kocsit pár lóerővel, meg kilókönnyítéssel, de ez itt nekem nem derült ki, csak szenvedtem. Szerintem, ha egy nagyon picit könnyítettek volna rajta, még úgy is mindenkinek szórakoztató élmény lenne. Mert a rali nem egy könnyű sport, ezért nehezebb jól teljesíteni benne. A játékok terén ezért kell egy kicsit elnézőbbnek lenni. Mert pályaversenyzést SZERINTEM könnyebb megtanulni, mint többféle típusú talajon csúszkáló kocsit terelni. Szóval ez a játék nem lesz elnéző sehol senkivel. Ez ott büntet, ahol kell. Szóval ez szerintem inkább a szimulátoros profik/félprofiknak való, akik izzadva akarnak a siker kapuján bedöngetni egy-egy bajnokság végén. Nekik kötelező. Persze a könnyed ralisok is elszórakozhatnak vele, mert jó az irányítás, csak túl sok sikerben szerintem nem lesz részük, vagy nem jutnak el odáig, mert feladják rögtön az elején a játék nehézsége miatt. Esélyes…Azok akik a Gran Turismo-ban hiányolták a jó ralit, mindenképpen csapjanak le rá, mert ez tényleg kegyetlenül jó. Ha már Gran Turismo: ezt a “versenynehézséget” szívesebben látnám viszont a GT következő részeiben. Mert pályaversenyen ILYEN NEHÉZSÉG KELLENE, hogy tényleg küzdeni kelljen, és ne arról szóljon, hogy a 2. körben első vagyok és a maradékban elalszom az unalomtól. Ennyi!Végszóként nem is tudom mit mondhatnék. Kell-e mondanom bármit is egy ilyen regény végén?! Ha érdekel titeket az autósport legbrutálisabbika, nyugodt szívvel szaladjatok és adjátok el a fél szemeteket. Ezért megéri. Aztán gyertek és mocskoljuk össze a lelkünket is. Búcsúzóul íme a kedvenc célba érésem: https://youtu.be/ZRNe_TZz_PI(A remek játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/playstation4/dirt-rally-ps4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető, az előbbi linkre bökve.)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

54 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Bő 1 hét rallycross után kijelenteném , hogy az AI nem túl jó . Kilöknek , rápréselnek a falra , nekivezetnek a falnak , leszorítanak – BUTA és UNFAIR módon . Ha elfér , ha nem , akk is rátol , 10-9 x képes uazt beadni …

  2. Nme tecik a test.

  3. Engem nagyon érdekel ez a játék, a Dirt 3-at rongyossá játszottam Online. Érdekelne, hogy itt is van-e több pályás bajnokság?

    • Ahogy írtam, itt online csak a Rally Cross játszható.Ha belépsz egy szobába, ott folyamatosan mennek eegymás utána bajnokságok. A sztorival ellentétben itt egy menet egy pálya, max 4 fő (ha 8 fős fullszobával mentek akkor 2 külön csoport lesz 4-4 fővel viszont az időeredmények egy táblázatba kerülnek)3 futam után vége a bajnokságnak és jön a következő…nagyon pörgős, csak sok a k*csög… :)Viszont pénzszerzésre ez a leggyorsabb…meg a szezonálok (Online Events)

      • Akkor ez más. A Dirt 3 is tele volt köcsögökkel, kilöktek, feltartottak stb, ha meg bejelölted, hogy ne legyen ütközés, akkor meg sima időmérő lett a rallycrossból is.

  4. Végre egy rally ami nekem is tetszik :)Már csak egy kormány kéne a Logi GT helyett :)Köszi a tesztet, jó volt 🙂

  5. Eszméletlen jó teszt, rendesen meghoztad a kedvem a játékhoz, úgy érzem megvan mire verem el a ballagásra kapott pénzt 😀

  6. “Akármilyen rallys játékot próbáltam mostanában, semelyik nem tetszett. Havernál X360 a Rally Dirt, de a boxom már eladtam. Ez jó volna, de berezeltem a “”kezdőszopatástól””. Pedig csapatnék már egy jó kis rallyt Ps4-en.”

    • Nem ertem miert nem dobnak ki belőle egy demot…Nezd…alapvetoen nem kell túlgondolni…a RallyCross az ahol igazán kijön ez, de az csak egy kis része a programnak sőt, a sztoriban totál külön van választva. A Rally-ban is kell a skill a továbbjutáshoz, de sztem ha valaki kitartó, bele fog jönni.Itt arrol van szó csupán, hogy aki egy laza mókára vágyik, az ezzel mellényúlna, mert ez a vértizzadós szimulátorvonalon mozog, ahol a kontrollert a földhözcsapkodós emberek pórul járnak.Én kifejezetten élvezem hogy ennyire nehéz…de sokan nem ennyire mazohisták…hatalmas gratula a fejlesztőknek, hogy mertek ilyet csinálni és nem akartak mindenkinek megfelelve egy árkád szemetet gyártani. Még akkor is ha ezzel sok vevőt veszítenek.Ha szereted az autós játékokat és kitartó vagy, mindenképp ajánlom mert hatalmas élmény mikor belejössz (pár nap vagy egy hét max) és sikerül egy egy hibátlan kört vagy szakaszt összerakni. 🙂

    • Kozel sem olyan dramai a helyzet, mint te azt gondolod a cikk alapjan.Annak nem valo ez, aki csak annyit akar, hogy tovig nyomva a gazt, a program kormanyozzon helyette.Erzesre konnyebb mint a regebbi GT-k rally reszei.

  7. Martin! Nem lesztek jó batárok?:D

    • Felügyelet mellett átvinném hozzá hogy kipróbálja, de ha egy percre is magárahagynám, tuti összetaposná a lemezt, mint Bloody a GTA-t xD

  8. Kiváló teszt. Engem például meggyőzött és meg is fogom venni! Kicsit hezitáltam ugyan ,de úgy fest ez a játék minden pénzt megér.

  9. Fasza lett a teszt! Úgy ahogy szoktad…. Assetto Corsára van már teszt időpont? Lesz kormányod amikor teszteled. Igazán kaphatnál egy kormány valamelyik sponzortól ilyen tesztekért cserébe.

    • Hát nem lenne rossz…:)Nekem még kb fél év sajna mire összejön a perecre…

      • Martint kérdezted már, hogy nincs valahol a sarokba neki egy teszt perec? A kontrolleres teszt is érdekes, de szimulátornál már kezd egy kicsit sovány lenni. Jővő hónap Assetto Corsa. Ha nem kormánnyal teszteled nem fogom elolvasni….

        • Hát az a baj, nekem még minimum 3-4 hónap mire összejön rá a della.Én csak attól félek, hogy majd megint felmennek az árak, mert kijött egy SIM…Én is sajnálom hogy kontival kell tesztelnem ezeket a cuccokat, de jelenleg nem nagyon van választásom…a Logi jól kib*szott velünk…

        • Amúgy nem lenne rossz egy komplett perecteszt sem…a jelen generációban kapható kormányokat egyben megnézni…

        • Az Assetto-t eltolták augusztus 26-ra… 🙁

          • Valójában ez nekem jó hír mert azt már nem szeretnem kontrollerrel tesztelni.Addigra esélyes hogy összejön a péz az új szettre…

          • Engem nem zavar, én már december óta játszom az Assetto Corsa-val és a Dirt Rally-val. A köcsög sony meg úgysem fogja támogatni a G27-em. Ezért a ps3 3 hónapja dobozban. A ps4 meg porfogó, meg néha a gyerekek tolnak rajta Minecraft-ot.

  10. Remélem az íróúrnak feltünt az eddigi hozzászolások közül pár.Amúgy a játékot kb ien hangulatban lehet játszani. (feltéve ha az ember szereti ezt a szakágat)http://youtu.be/jvHHwtNl3SI

    • Mire gondolsz? Hogy sokaknak megjött a kedve a Dirt Rally-hoz a cikket olvasván? Igen. A jó játék hamar meggyőzi az embereket és könnyű eladni.

      • “A 2-nél nekem valami nagyon ismerös, és nekem elmondták ezekröl a videókrol mi a vélemény.A 5. meg szerintem magáért beszél.Amúgy nem értem mit keres a DIRT RALLY TESZTBE a Wrc és az evo?EGY KÉRÉS MIND AZOKNAK AKIK OLVASSÁK EZT A HOZZÁSZÓLÁST!Legyetek oj kedvesek,szánjatok rá 5 percet és guglizzátok ki Hátrix úr által “”tesztelt”” 2 program szupportját vagy face oldalát és nézzétek meg menyi panasz van az általa említett irányíthatatlansággal kapcsolatban. Mert amit írt az hazugság, és hazudni nem szép dolog.”

        • Cimbi! Te milyen kormánnyal és üléssel tolod az autós játékokat?

        • Na figyel kedves Albert eddig amit a DIRT3 topicban műveltél elviseltem. De hogy engem HAZUGNAK merj nevezni azért, mert SZUBJEKTÍV véleményt mertem alkotni. Bocs, de arról én nem tehetek, hogy te nem tudod feldolgozni azt a tényt, hogy valakinek más a véleménye. Ha agyilag erre nem vagy képes azt én sajnálom, de vannak erre specializálódott orvosok akik tudnak rajtad segíteni.Jobbulást és rövid felépülést kívánok!

  11. ki írta a tesztet? lusta vagyok elolvasni…. xD

  12. En megadtam volna a 10-et a jatekra.

  13. Akit érdekel az majd vegye fel a kedvencek közé a játék topikját: http://playstationcommunity.hu/forum/972

  14. Régen olvastam már ennyire jó tesztet, gratulálok. :)Különösen tetszett, hogy minden részletre kitértél, így elég nagy képet kaptam arról, hogy meg vegyem-e. Régen imádtam a rally játékokat, és talán itt az ideje, hogy újra belevessem magam ebbe a világba.

    • Köszönöm…mondjuk én álltalában így szoktam…nem is tudom sikerült e valaha rövidebb tesztet kreálni…emiatt eleinte kaptam is az ívet rendesen hogy minek ennyit írni. 🙂

      • Tegnap olvastam a tesztet és még munka után meg is vettem a játékot. Nagyon bejön. A WRC Rally Evolved óta nem játszottam ilyen jó rally játékkal. Ráadásul át tudtam tenni az irányítást a D-padra analóg helyett. Nagyon bejön. 🙂

  15. kötelező lesz a PS4 mellé, feltéve ha támogatja a Force GT Logitech kormányom…

    • Sajnálom…akartam erről külön írni, de úgy gondoltam, ezzel ma már mindnki tisztában van. Ezekszerint van aki még nem hallott a Logi mizériáról. Sajnos egyik kormányukkal sem megy semmi sem PS4-en, csak a legújabb (és legdrágább), kifejezetten PS4-re kiadott G29-essel.Tehát a G25, G27, DrivingForceGT, DrivingForcePro, MOMO stb pereceket el lehet felejteni.A hivatalos magyarázat, az USB biztonsági Chip hiánya. Egy ideig bizakodtunk, hogy ez csak időleges korlátozás lesz, de mára egyértelművé vált, hogy mi rákeféltünk. Én egy speciálisan átépített G27-es szettet bukok el emiatt.Ha maradni szeretnél a kategóriában, javaslom a Thrustmaster T150-es szettet. DFGT szintű, de később tetszés szerint bővíthető akár kuplungos pedálszettel és H váltóval is.

  16. Ez a koca autósok Dark Souls játéka. Esélyem sem lenne.

  17. Tartalmas teszt. Ezer éve nem játszottam autós cuccal, de most még a kormányvásárlás is megfordult a fejemben.