Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Devil May Cry 5: Special Edition (PS5)

Az ördög koronaékszere.

Azok számára, akik némileg képben vannak a Devil May Cry sorozat korábban megjelent epizódjaival, biztosan nem okozott nagy meglepetést, hogy sok találgatást és – a fejlesztők részéről érkező – tagadást követően a 2019-es Devil May Cry 5 is kapott egy bővített verziót. Korábban mind a DMC3, mind a DMC4 átesett ezen a folyamaton, ezek a Special Editionök pedig mind tartalomban, mind játékmenetben hozzáadtak a korábban megszeretett formulához. A friss konzolgeneráció év végi megjelenése kiváló apropó volt arra, hogy a Capcom fejlesztői újfent bebizonyítsák, még mindig a képességeik csúcsán vannak és értik, mitől döglik a légy. A Devil May Cry 5 Special Edition gyakorlatilag az eredeti játék definitív változata, hiszen mind technológiai, mind tartalmi szempontból a maximumot préseli ki az előző generációra megjelent játékból, illetve: az végre elszabadulhat olyan formában, amilyennek megálmodták, és amit nem korlátoz a korábbi konzolok véges teherbírása. Ennek megfelelően, aki nem olvasta az alapjátékról készült cikkünket, annak mindenképp ajánlom átolvasását, hiszen jelen anyagunk kifejezetten a bővítmény újdonságait hivatott bemutatni.

A DMC5 SE alapvetően két igen fontos újítást kapott tartalom terén, ezek közül az egyik a játék elejétől elérhető Legendary Dark Knight Mode, amely a leginkább erőpróbáló, legnagyobb kihívás, amellyel a program szerelmesei szembenézhetnek – a DMC hagyományokhoz hűen. Egy mindennél könyörtelenebb nehézségi beállítás, ahol az ellenfelek brutálisak, a sebzésük már-már irreálisan magas, túlélési esélyeink ennek megfelelően pedig csekélyek, ha nem vagyunk szakavatott játékosok. Ez az opció azok számára lehet kecsegtető, akik már elejétől-végéig, végétől-elejéig végigjátszották a főjátékot, mesterire polírozták a képességeiket és bármikor beadják az S-kombókat, anélkül, hogy pislognának és egyszer is megsérülnének. Tekintve, hogy a Devil May Cry jó ideje a hack’n’slash Kánaán azok számára, akik efféle kihívásokat keresnek, nem meglepő, hogy sokan felszólaltak amellett, hogy a friss epizódba egy végső, minden korábbit felülmúló nehézségi szint kerüljön – imáik pedig meghallgattattak.

A másik nagy tartalmi újítás gyakorlatilag atombombaként robbant a rajongók körében. Sok korábbi kijelentés született arról, hogy az ötödik részhez nem lesz bővítmény, ezáltal új játszható karakter sem. Hogy ez miért fontos? Anélkül, hogy bármilyen spoiler lelőnék (egy több, mint egy éves játékból): Dante testvére, a hatalomvágytól túlfűtött, mindig stílusos, kimért és kegyetlen Vergil elérhetetlennek tűnt, legalábbis, egy ideig. A Special Edition bejelentése mondhatni arra a tényre épült, hogy mégis érkezik Vergil, aki ugyan saját kampányt nem, de néhány rászabott átvezetőt kapott, á la Devil May Cry 4 SE. Mindezek ellenére, a bekerülése olyan szinten megváltoztatja az eddig ismert játékmenetet, hogy mindenképp érdemes vele végigcsapni a teljes sztorit. Vergil eszköztára és fegyverei impozánsak, meg merném kockáztatni, hogy a játékban elérhető karakterek közül az ő használata a legkifinomultabb, kiválóan összefűzhető kombói és technikái egy egészen új dimenziót nyitnak meg a kísérletezni vágyó játékosok számára, akik nem csak egy “sztori végigjátszás” erejéig tartanak igényt a DMC5-élményre. Vergil legérdekesebb, karakter-exkluzív mechanikája a “Concentration”, amely jutalmazza a pontos, kimért és precíz játékmenetet. Amint ez a mérő feltöltődik, minden fegyver extra lehetőségeket kap, ám érdemes vigyázni, hiszen a rohangálás, támadások elvétése és a sérülés jelentősen csökkenthetik is töltődését – ezt érdemes észben tartani, hiszen karakterünk eszköztára terebélyes. A kétféle karddal kivitelezhető villámgyors vágások, teleportálás, a brutális közelharci mozdulatokra fókuszáló Beowulf mellett Vergil – a Devil Triggerjének használatával – képes megidézni a Doppelganger nevű másolatát, amely a mérő kiapadásáig követi karakterünket és támadja annak ellenfeleit (ezt négyféle beállítással variálhatjuk). Emellett használatba vehetjük a Sin Devil Triggert is, amely a klasszikus, megszokott démoni átváltozást eredményezi Vergilnél. Mindent összevetve, a Vergillel történő játékmenet több, mint kielégítő, nem egyszerűen egy játszható szereplőt kapunk, hiszen ilyen mélységgel implementálni egy már létező játékba egy olyan új karaktert, amely frissen hat játékmenet szempontjából, mégsem bontja meg annak folyamatát és már lerakott alapelveit, nem kis feladat. A Capcom fejlesztői ismét megvillantották, miért a DMC az egyik, ha nem a legfontosabb sorozat a hack’n’slash zsáneren belül, aki pedig tényleg rászánja az időt, hogy elmerüljön ebben a fantasztikus, villámgyors és óramű pontos játékmenetben, nem fog csalódni.

A DMC5 SE a tartalmi újításokon felül néhány, a kor technológiai elvárásainak megfelelő beállítást is kapott, ezek pedig a felbontást és a másodpercenként megjelenő képkockák számának személyre szabhatóságát befolyásolják. Egészen pontosan, négy opció közül választhatnak a játékosok: a legoptimálisabb a 1080p és stabil 60fps kombináció, hiszen kiváló minőségben élvezhetjük a játék által prezentált nagy sebességű játékmenetet, olyan formában, amely leginkább a játékmenetnek kedvez, mindezt bekapcsolt ray tracing mellett. Elérhető egy teljesítményre fókuszáló, 4K felbontás és 30fps mellett játszható opció is, azok számára, akik a látványban mélyednének el, ám – véleményem szerint – ez jelentősen el tud venni az élményből, de tény, ami tény: a RE Engine remekül teljesít a játék alatt, ezért mindenképp érdemes kipróbálni, ha esetleg pl. képeket szeretnénk készíteni – a ray tracing természetesen itt is érvényesül. Amennyiben hajlandóak vagyunk lemondani a ray tracingről, akkor a játék játszható igen impozáns 4K és 60fps mellett is, ám azt hozzá kell tennem, hogy itt észleltem kisebb dropokat, ahogyan az utolsó, 120fps-sel működő játékmódban is. Ez utóbbit kifejezetten nem ajánlom, hiszen nem zárolt 120 képkockáról van szó, a játék legtöbb esetben igyekszik ezt tartani és korrigálni, ám a legszembetűnőbb malőrök ebben az esetben fordulnak elő, szerencsére azért nem túl gyakran.

Egy szó, mint száz, a Devil May Cry 5 Special Edition a játék legjobb és legelőremutatóbb verziója, valódi “következő generációs” élmény, amelyre minden bizonnyal sokan vártak. Tekintve, hogy a PlayStation 5 játékkatalógusa jelenleg nem túl vastag, érdemes mindenkinek beszereznie, aki géphez jutott, garantáltan nem bánja meg, ha hajlandó egy kis időt rászánni a játékmenet betanulására. Borzasztó stílusos, szép és játékmenet tekintetében is kiemelkedő címről van szó, amely most nyerte el méltó formáját. Ahogy a mondás tartja, az ördög a részletekben rejlik, a DMC5 SE pedig minden részletében egy olyan élmény, amelyet az akció orientált játékok rajongói megérdemelnek.

(A játékot a Cenega Magyarország biztosította tesztelésre.  Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nekem nagyon tetszett a DMC5 (- V játékmenet), szal nem kérdéses, hogyha lesz jelengen konzol, jön ez a turbózott verza is!

  2. Jó lenne beszerezni valamikor.

  3. Az a baj, hogy kezdenek elmenni a konzolok a “melyik a legpávább beállítás” pc–s életérzéshez.
    Én nem akarok állítgatni, tegye elém a fejlesztő csapat a legjobb formájában a játékot.
    De sebaj, majd márciustól (ha minden igaz) állítgathatom a Ps5-ön…

    2
    • Mert valóban egy konzol is csak egy kevésbé(?) forrósodó laptop…Simán bele lehet rakni, lásd ps4 Nioh.

      • Persze, az, de nekünk konzolosoknak mindig is az volt, hogy megvettük és évekig nem kellett hozzá nyúlni hardveresen, ha csak nem tönkre ment valami. Nem kellett telepítgetni a játékokat és nem kellett generáción belül a fejlesztett verziót megvenni, ha a legjobb játék élményt akarjuk.
        Sajnos, nem sajnos én is megvettem a prot. Nem vagyok akkora gamer, de volt rá, hát lecseréltem. Innentől kezdve szinte tuti, hogy ez bevett szokás lesz a konzol gyártóknál, hogy kiadnak egy feltuningolt gépet a konzol élete alatt.

  4. Két dolog miatt próbálnám ki, az egyik Vergil, tetszett a leírás. Soha nem mertem másodjára végigjátszani a cuccot, mert a PS4 pro gépemet féltettem tőle. Ezt a halk változatot egyszer bemérem.

  5. Tehát, ha jó értem a technikai rész leírását, még PS5-ön sincs egy olyan mód sem, ami egyszerre gyors is és szép is. 😀