Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Deliver Us The Moon (PS4, PSN)

Magányos kalandok a Holdon.

Hogy a bolygónkat lassan teljesen tönkre tesszük, az már nagyjából 40 éve terjedő paradigma – ha nem több. Hogy a nagy ökológiai-válság milyen formában fog beteljesedni, arról már több elmélet is kering a köztudatban. A fokozódó üvegházhatásnak köszönhetően elolvad a sarki jégtakaró és a szárazföld nagy része a víz alá kerül? Teljesen felborulnak az éghajlati viszonyok, megfordul a Golf-áramlat és ítéletidő teszi lakhatatlanná a bolygót? De az a teória is népszerű, amikor a Föld energiaforrásai apadnak el teljesen és az emberiség vagy talál valami alternatívát, vagy elpusztítja önmagát a maradékért.

A KeokeN Interactive által fejlesztett Deliver Us The Moon című történetében az utolsó elmélet ad otthont a 2030-ban beütött energiakrízisnek, csak itt az emberiség megtalálta az alternatív energiaforrást. A WSA (World Space Agency) a világűr felé vetette fürkésző szemeit és a tudósok felfedezték a Holdon a Helium3-as izotópot, minek a feldolgozása következtében rengeteg energia szabadul fel. A dolgok úgy alakultak, hogy az éltető energiát a Holdon állítják elő, amit a Földre sugároznak egy mikrohullámú energiatovábbító eszközzel. 2032-re a Hold átesett a kolonizáción és évtizedeken át egész jól mentek a dolgok, amíg 2054 egyik napján az energiaáramlás megszűnt, és semmi életjel nem érkezett. A WSA egy év múlva bezárta kapuit, de egy maréknyi dolgozójuk elhatározta, hogy nem törődnek bele a helyzetbe és megoldást találnak a válságra. Hosszas munka után, 2059-ben egyetlen egy embert küldenek a Holdra. Ez az ember leszünk mi!

A küldetés egyértelmű: leszállítani a Holdat.

A DUTM stílusát tekintve logikai-kalandjáték, de magán hordja a sétaszimulátorok jellemvonását is. A környezetet hol FPS, hol TPS nézetből láthatjuk. Hogy éppen melyikben, az attól függ, hogy van-e tömegvonzás, vagy nincs és lebegünk. A zéró-gravitációs esetek egyébként csak a játék első harmadában-negyedében fordulnak elő, amikor még csak a Hold előszobájában járunk, illetve levitálunk.

Feladatunk a fentebb felsoroltakon túl a helyes irány megtalálása, illetve megnyitása lesz, amennyiben valami gonosz akadály utunkat állná. A továbbjutás érdekében legtöbbször eszközöket kell aktiválnunk, vagy deaktiválnunk, illetve nagy ritkán különféle tárgyakat kell eljuttatnunk A-ból B-be. De olyan is akad, hogy lopakodnunk kell, vagy hogy egy QTE szegmenst szükséges abszolválni. Szerencsére az elénk gördülő feladatok elég változatosak, és ami a legjobb: nem ismétlődnek unalomig, mint megannyi más játékban! (Illetve találkoztam olyan feladványokkal, aminek a megoldása nem a klasszikus megoldásokkal operált, ergo tudott valami újat mutatni.)

Ha a játék atmoszféráját egyetlen szóval kellene leírnom, akkor az a “magány” lenne. Teljes mértékben egyedül fogunk bolyongani az elnéptelenedett folyósokon, elhagyatott lakosztályokban és a kihalt állomásokon. Csak abból tudni, hogy valaha emberek népesítették be a létesítményeket, hogy szanaszét hevernek a holmijaik, mintha sietősen kellett volna távozniuk. A néhai emberi jelenlétre még az itt-ott fellelhető audiojegyzetek utalnak, amikből szépen lassan kezd kibontakozni egy családi dráma, valamint egy lázadás története. Később találunk egy kis drónt, ami a memóriájában hordozza az általa korábban látott eseményeket, amiket a megfelelő helyre állva hologram formájában megjelenít. Ez is nagyban hozzásegít a háttértörténet felgöngyölítésében. Egyébként a kis drónt is képesek vagyunk irányítani, jó pár probléma megoldásában kulcsfontosságú szerepet fog játszani.

A látvánnyal sajnos vannak apró gondok, amik a textúrákat illeti. A modellek, illetve az effektek még rendben lennének, de a textúrák néhol alig ütik meg a PS2-es szintet. Régen láttam már ennyire elmosott felületeket, de ezek általában csak a falakat, padlókat, plafonokat érinti. A karaktermodellek, objektumok rendben vannak. Viszont külön jóság, hogy a nem egészen elhanyagolható információk – mint például a lámpa aksijának töltöttsége, vagy az oxigén mennyisége – a backpack-on látható. Így nem zavar semmiféle fölösleges HUD.

Kezelésileg semmi probléma a programmal, illetve a hangok terén is remekel. Gyönyörű aláfestő muzsikákat kapunk gyakran a háttérbe, amik kellően mélyítik a már-már húsba maró atmoszférát arra a nagyjából 10 órára, amíg végére járunk a Hold kálváriájának.

A Deliver Us The Moon képében egy remek kis kalandjátékot köszönthetünk. Lehet grafikailag akadnak problémák, de a feladatok változatossága, az atmoszféra érzete és maga a sztori feltárásának élménye simán feledteti a látványt érintő hiányosságokat. Ha sci-fi kalandokra vágysz,de nem kell a horror, akkor mindenképpen érdemes belekezdened és leszállítanod a Holdat.

(A játékot a kiadó biztosítotte tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: Wired Productions
Fejlesztő: KeokeN Interactive
Megjelenés: 2020. április 24.
Ár: 7490 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Amúgy az ilyen játékokra gondolok amikor azt mondom hogy új ötletek kellenének. 😉

  2. Húzóra nyomtam le, bitang jó élmény volt.

    1
  3. Ezt a játékot emlegetted többször is a Twitch stream-ek közben. Jópofának tűnik érdekes egyedi…