Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DEATHLOOP (PS5)

Halj meg újra… és újra… és újra.

Nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy az Arkane Studios játékai különleges darabok. Számomra örök kedvenc marad a Dishonored széria, de természetesen a Prey-nek és a Dark Messiah of Might and Magicnek is megvan a maga hatalmas rajongótábora. Nagyon boldog voltam, amikor először hallottam a Deathloopról, és bár voltak kétségeim, sőt, sokszor össze voltam zavarodva a lényegét nem túlzottan egyértelműsítő marketingkampány miatt, mégis nyugodtan kijelenthetem, hogy a stúdió nem okozott csalódást. Ráadásul fantasztikus hír volt, hogy streamelhetem és tesztelhetem is a játékot, ám mikor már majdnem írtam volna a tesztet, az e-mail fiókomban – egyáltalán nem enyhén szólva – furcsa üzenetek tűntek fel, majd néhány el is tűnt nyomtalanul. Szerencsére kimentettem párat, ezért meginvitállak titeket arra, hogy együtt vesézzük ki, mit is jelenthetnek…

AEON Főhadiszállás, Blackreef
Idő: Ismeretlen nap, reggel
Ciklus száma: Ismeretlen

A mai ciklus alkalmával alanyunk (Colt Vahn) jóval nagyobb ismerettel rendelkezik, mint eddig. Vizsgálataink alapján bizonyossá vált, hogy ciklusonként újabb és újabb információkra tesz szert. A vizsgált alany célja a ciklus megszakítása azzal, hogy likvidálja a szigeten lakó 7 Látnokot egyetlen nap alatt. Abból a meggyőződésből teszi, hogy megszakítsa az ismétlődést és visszatérjen egy általa emlegetett „normális” életbe. Természetesen a tesztalany nincs tisztában azzal, hogy a Látnokok szigorúan betartják a napirendjüket, ezért képtelenség – vagy legalábbis nagyon nehéz – elcsalni őket máshová. Blackreefen jelenleg a szubantarktikus klíma jellemző, éppen ezért a szigeten csupán 4 helyszín alkalmas arra, hogy hosszútávú életet éljünk rajta. A 7 említett Látnoknem fogja elhagyni az AEON program által kialakított rendszert, hiszen ez nem csak a kísérlet eredményét befolyásolná, de jelenlegi helyzetben az életüket és az AEON-t is veszélyeztetné – nem beszélve arról, hogy egyszerűen jól érzik magukat. Szerencsére a sziget terjedelme miatt Colt csak lassan képes a 4 helyszín között utazni, hiába van rá lehetősége a – szerinte – titkos alagútrendszerében. Vizsgálataink során észrevettük, hogy egy napszakban csak egy negyedet képes bejárni, tehát akárhogy siet, képtelen átfésülni az egész szigetet éjfélig, amikor is a ciklus újraindul, már amennyiben legalább 1 Látnok él a 7-ből. Ebből következik, hogy amíg a napirend üzemel, addig a reggel, dél, délután és este nem elég ahhoz, hogy mindenkihez ellátogasson, hiszen a Látnokok néha egy helyszínen váltogatják egymást napszaktól függően, éppen ezért az ingázással alanyunk egyszerűen kifut az időből. Izgalmas felfedezésként tekintünk arra az információra, hogy a sziget ciklikus ereje bonyolultabb, mint gondoltuk: úgy gondoljuk, bizonyos esetekben láthatóvá válnak alternatív valóságok, vagy régebbi vagy akár jövőbeli ciklusok – melyek eredete továbbra is tisztázandó. Régi felvetésünket az igazolta, hogy Colt véletlenszerűen képes kommunikálni saját személyével ezekből a dimenziókból. Bármennyire is érdekes számunkra Colt és az ő saját abszurd célja, mindenképpen veszélyt jelent számunkra, még akkor is, ha a misszió kivitelezése közel lehetetlen, főleg egy olyan „átlagos” személynek, mint ő. Sajnos átlagos intelligenciáját kivételes arzenál segíti, amely még veszélyesebbé teszi. Éppen ezért e feljegyzés célja kijelenteni a mostanra nyilvánvalót.

Colt Vahn: Likvidálandó Személy

Végül is nagyjából ilyen az élet Blackreefen. Egyébként a Coltot játszó színész, Jason E. Kelley kivételes munkát végzett. Elképesztően jó a szinkronja mindenkinek, de a főszereplő magasan viszi a prímet. Minőségi az egész színészkedése és a hangjátéka parádés, nem beszélve a remekül megírt dialógusokról, amelyek egyáltalán nem ismétlődnek, humorosak és életszagúak. Maga a történet nem túlságosan bonyolult, de megvannak a saját, érdekes csavarjai, és mindenképpen a jobban sikerült sztorijai közt helyezkedik el. Blackreef egyébként nagyon jól meglett csinálva, a 4 helyszín változatos és napszaktól függően az időjárás – sőt, a pályatervezés – is változik. A grafikai dizájnnal már más a helyzet: nem foterealisztikus és erősen stilizált, ami még nem is lenne baj, sőt épp ellenkezőleg, de úgy érzem lehetne azért sokkal is szebb a játék. Nem tűnik indokoltnak az, hogy csak újgenerációs konzolra elérhető, hiszen ez még mindig ugyanaz a motor (Void Engine), ami a Dishonored 2-őt és a Prey-t hajtotta. Ráadásul találkoztam akadásokkal és a töltést se mondanám a lehető leggyorsabbnak, annak ellenére, hogy a játék nem open-world. Lehet elavult lenne már a Void Engine? Nem tudom, de inkább nézzük, mit sikerült még lementenem.

Feladó: AEON Programvezető
Címzett: Julianna
Tárgy: Likvidálandó Személy

Tisztelt Julianna!

Elsősorban köszönetünket szeretnénk kifejezni, hogy minden nap emlékezteti Blackreef lakosságát arra, hogy Colt Vahn veszélyes és minél hamarabb végezni kell vele, minden egyes ciklus alatt. Sajnos azonban aggodalmunkat szeretnénk kifejezni – mely nyilván a maga figyelmét se kerülte el –, hogy Colt fegyvertára folyamatosan bővül, ezért a szigeten lakó Eternalisták dolga napról napra nehezebb. A sokadik ciklus alkalmával most már több Látnokkal és megannyi követőikkel végez. Jóllehet az Eternalisták valóban borzasztóan – bocsásson meg a szóhasználatért – idióták, de többször bizonyították, hogy azért képesek legalább a fegyvereiket elsütni. Viszont Colt válogatottabbnál válogatottabb módon végez velük, gyakran úgy, hogy észre sem veszik. Tisztelettel mondom, hogy alanyunk igen kreatív a gyilkolásban. Amikor a helyzet úgy kívánja elsuhan, mint egy árny, csakis halott embereink hűlt helyét hagyva maga után, de van, amikor töltényt nem kímélve tombol és igen káprázatos fegyvereket vet be ahhoz, hogy keresztbe tegyen nekünk. A helyzet nyugtalanító. Colt előéletét ismerve nem volt meglepő számunkra, hogy jól bánik a fegyverekkel, de lassan akármivel képes gyilkolni. Pár ciklussal ezelőtt egy magas nyomású pneumatikus Mako szögbelövővel likvidálta megannyi egységünket, viszont később már bevetett sima lőfegyvereket, gépfegyvereket, sörétes puskákat és vadászpuskákat is. Természetesen ezek közül több is speciális képességekkel rendelkezik: van amelyik savval mérgez, de van pisztoly, amely hatalmasat sebez, de késleltetett a lövése, van, amelynek felrobbannak a töltényei becsapódáskor és láttunk nála olyan sörétes puskát, amely lelassította a célpontokat találat esetén. A helyzetet rontja, hogy megszerzett néhány különösen erős darabot is a fegyver-prototípusaink közül is. Akad nála olyan pisztoly, amellyel megállás nélkül képes lőni, hiszen a két tár lehetővé teszi a töltés és a tüzelés egyazon történő cselekményét. Megszerezte tovább a dupla pisztolyt, amelyek összecsatlakoztathatóak egy tripla lövetű gépkarabéllyá, de megtalálta azt a puskát is, amely sörétet és puskagolyót egyaránt képes használni. Bár Blackreefen nincsenek hatalmas terek, ahol kihasználhatná ezeket, de sajnos megtalálta a maga mesterlövész puskáját is, így távolról is veszélyes. Bár említettük, hogy nem lep meg minket a fegyverismerete, az sajnos mindannyiunkat lesokkolt, hogy Colt képes használni a sziget energiájából keletkezett Lemezeket. Ezek még mindig tanulmányi fázisban vannak ugyan, ezért osztottuk szét a Lemezeket és a fejlesztéseiket a Látnokok között, Colt mégis hamarabb kezdte őket tudatosan használni, mint bárki más. Sőt, rendelkezik egy saját, számunkra eddig ismeretlen Lemezzel is. Úgy fest, ennek az ereje abban rejlik, hogy Colt egy ciklus alatt képes többször is feléledni, ellentétben másokkal, akik halálukkor megszűnnek létezni a következő napkeltéig. Ha ez nem lenne elég, ahogy telik az idő, a Lemez ereje újratöltődik: vizsgálataink azt mutatják, hogy újra használhatóvá válik, amint alanyunk áttér egy másik negyedbe. Továbbá szert tett más Lemezekre is a Látnokoktól: van, amivel teleportálni képes, van, amivel láthatatlanná válik, megtalálta azt, amitől megnövekszik a sebzése egy kis időre, de nála van az is, amellyel több emberrel képes „összekötni” egy ember sorsát (példa: ha egy ember meghal, a közelben lévők ugyanígy járnak). Továbbá feltűnt, hogy hasznosítja az apróbb erősítésre képes tárgyakat. Ezeket mi haszontalannak gondoltuk, ezért is neveztük el őket kacatoknak, de úgy fest, Colt képes használni őket, hiszen kacattól függően változnak a képességei: képes duplán ugrani, halkabban osonni, kevesebb sebzést szerezni, de a fegyverit is tudja gyorsabban tölteni, pontosabban használni, de akár messzebbre is képes velük lőni. Sajnos a Lemezek, kacatok és fegyverek permutációja végtelen, ezért Colt Vahn könnyen képes katasztrófát előidézni Blackreefen és számításaink szerint képes lehet megtörni a ciklust. Ha ez eddig nem volt elég aggasztó, Colt képes minden tárgyat megtartani. Úgy gondoltuk, hogy nem lehetséges ciklusonként átvenni tárgyakat, de Wenjie (Látnok) kutatásai bebizonyították, hogy lehetséges. Vahn sajnos rátalált erre a felfedezésre és immáron a Blackreefen fellelhető ritka matériának köszönhetően (Residium) képes kimenteni bármilyen eszközt, amelyhez elég Residiumot gyűjtött. Javaslatunk továbbra is az, hogy Coltnak meg kell halnia minden ciklus elején, minél hamarabb, amíg nem találunk valamilyen permanens megoldást. Mivel az Eternalisták és a többi Látnok megbukott, ezért a maga segítség kérnénk Julianna! Kérjük fontolja meg, hiszen maga jóval tapasztaltabb ilyen téren, mint bármelyik másik Látnok.

Köszönöttel,
Az AEON Program csapata

Az biztos, hogy rengeteg lehetőségünk van arra, hogy likvidáljuk az embereket. A mechanikák nagy része ismerős lehet a régebbi Arkane játékokból, de a kreativitásnak nem szabnak határt, és remek játszóteret biztosítanak arra, hogy elszórakozzon az ember. A mesterséges intelligencia borzasztóan gyenge, de ebben a felállásban kifejezetten jól tud esni az ostobaságuk. Nagyon megadja azt az érzést, hogy profi gyilkológép vagyunk, persze egyáltalán nem ez a legnagyobb erőssége, éppen ezért nagyon emberfüggő, hogy mennyire fog bejönni a kicsit butácska ellenfél. No, de nyálazzuk át a további üzeneteket is.

Feladó: Julianna
Címzett: AEON Programvezető
Tárgy: RE: Likvidálandó Személy

Tisztelt Idióták!

Hogy hagyhattátok, hogy megtartsa a fegyvereket? Tényleg ennyire nehéz titokban tartani itt valamit? Wenjie nem normális, hogy ilyen felelőtlenül széthagyja a találmányait. Hihetetlen, hogy egyre jobban fejlődik és képtelen vagytok megállítani. Természetesen nem bíztam az ostoba Eternalistákban, de az, hogy se ti, se a Látnokok nem tudják megállítani: fenomenális. Másrészt meg természetesen rég tudok az egészről, innen fentről figyelem az eseményeket. Coltnak el kell jönnie hozzám is, ha szeretné megtörni a ciklust, de arra nem fog rájönni, hogy ide hogy juthat fel. De ne aggódjatok, segítek. Vadászni fogok arra a semmirekellőre. Ha kell csapdákat rakok, messziről fejbe lövöm vagy a saját Lemezeimet használom ahhoz, hogy kiiktassam azt a szerencsétlent. Már van is pár tervem, hogy fogom kinyírni és ó, milyen édes lesz a szemébe nézni mikor meghal újra, meg újra, meg újra… Először is lezárom az alagútjait, természetesen megtudja majd hackelni a rádióadót, hogy kinyíljanak a kaput, de ott fogok várni. Lehet Eternalistának álcázom magam és amikor azt hiszi majd, hogy egy jelentéktelen senkit intéz el, akkor a szívébe szúrom a késem. De ha úgy tetszik teli pumpálom ólommal vagy esetleg az őrületbe kergetem csapdákkal, vagy azzal, hogy megölöm azt a Látnokot, akit ő szeretne és elveszem a cuccait. Szerencsére ezerféle módot tudok arra, hogy végezzek vele és biztos vagyok benne, hogy borzasztó jó buli lesz. Legrosszabb esetben szerencséje lesz és meghalok, akkor meg holnap elölről kezdjük. Ami fontos, hogy továbbra is emlékeztessetek mindenkit arra, hogy tartsák a napirendet és akkor nem lesz baj. Hadd játszadozzon Colt. Még nem is tudja, hogy ő az űzött vad…

Julianna, a keménykezű gyilkos folyamatosan ránk vadászik, random pillanatokban feltűnhet és teljesen tönkre vághatja az adott ciklust, ha kinyír minket. Julianna lehet NPC (ha offline módba rakjuk a játékot), de becsatlakozhat egy barátunk vagy akárki az interneten. Sokan ezt tartják a legizgalmasabbnak a játékban, sőt van, aki csak Juliannaként játszik. Nekem ez az aspektusa annyira nem tetszett. Persze lehet, hogy barátokkal jó lehet, de random emberekkel kifejezetten frusztráló. Rengetegszer úgy haltam meg, hogy nem tudtam honnan öltek meg, vagy esetleg hihetetlen gyorsan kaptam nagy mennyiségű sebzést. A probléma az, hogy nincs szint a játékosok között, ezért simán belefuthatunk olyanokba, akik már full extrás cuccokkal rendelkeznek. Ilyenkor lehet próbálkozni, de jobb elfogadni a tényt, hogy vége a ciklusnak és elveszik az eddigi haladás – vagy nagyon gyorsan meghackelni a rádiótornyot és pattanni, amint lehetőségünk nyílik rá. Tudom sokaknak tetszik, érdemes rápróbálni Juliannával is, de már most lassan talál játékost, szóval könnyen lehet, hogy pár hónap múlva már egyáltalán nem lehet majd találni olyat, akire lehet vadászni. Végül találtam egy feljegyzést Colttól is.

Tőlem – nekem (vagy akárkinek, aki megtalálja)

Húha, nem semmi hely ez a Blackreef. Mindenki azt hiszi teljesen idióta vagyok, még Julianna is, de szép lassan kezdem összerakni a dolgot. Hiába dumálgat velem rádión a csajszi, ez csak álca, én vagyok itt a legtökösebb seggberúgó bajnok az fix! Keménykedhet amennyit akar, de úgyis mindenkit megfektetek itt… hát ez lehet nem így kellett volna mondanom. Mindegy. Van már egy csomó stukkerem, meg tök király dolgokat tudok csinálni: teleportálok meg láthatatlanná válok, meg ilyenek, elképesztően őrült egy hely ez, ráadásul megpróbálnak kicsinálni állandóan. De hát ezt a fickót rohadt nehéz elkapni. Plusz full egyedül jöttem rá arra, hogy tudom megtartani a cuccokat, na ki a hülye Julianna? Najó…Wenjie segített, hogy úgy mondjam. Na amúgy, néha látom magam, de van, hogy öregebben, vagy fiatalon (mondjuk mindegy mert baromi jól nézek ki) aztán dumálunk egy kicsit, segítünk egymásnak, hogy hátha sikerül megtörni ezt az eszeveszett ismétlődést és lazíthatok kicsit. Az Eternalisták és a Látnokok se vágják, hogy velem nincs kecmec, hiába próbálkoznak ők fognak veszíteni. Már arra is rájöttem, hogy meg lehet ám akadályozni dolgokat Blackreefen és nem minden ciklus ugyanolyan. Például mindig leégett egy ház délutánra, de reggel odamentem és megakadályoztam a bajt, így délután a házban találtam egy csomó csilli-villi cuccot, sőt, a többi Eternalista is másfelé kóricált az aprócska változás miatt. Érdemes szétnézni és megváltoztatni egy-két dolgot, mert lehet, hogy valami számunkra kecsegtető cuccot fogunk kapni. Mindenesetre most megyek és befejezem a mai napot! Azt hiszem rájöttem, hogy bizony a Látnokok se szentek és nem tartják ám be a napirendet. Kis nyomozással rájövök majd kiket és hol lehetne kinyírni, hogy véget vessek ennek az egész őrültségnek. Bár bevallom, nagyon menő ahogy háztetőkön járkálok, meg árnyként suhanva ritkítom az Eternalistákat… De, mint említettem: dolog van, úgyhogy kapd el őket Colt! Nincs kegyelem!

Mindent összevetve a Deathloop nagyon jól sikerült! Arkane minőség, remek karakterekkel, szuper pályadizájnnal és egy roppantul kreatív arzenállal – olyan, mintha a Prey: Mooncrash kiegészítőjével bétatesztelték volna ezt a koncepciót, most pedig felépítettek rá egy szuper, teljes kalandot. A színészi munka pazar, a zenék és a hangok nagyon jók és a maga egyedi módján jól is fest a játék. Jól kivitelezett a története, de akadnak benne bőven lyukak – főleg, ha nem olvassuk el azt a temérdek szöveget, amelyet a pályákon találunk. Sajnos azonban a buta mesterséges intelligencia, illetve a teljesítménybeli problémák hagyhatnak keserű szájízt. Nem ez a legjobb Arkane játék, viszont FPS-ek között egy egészen egyedi alkotás: pörgős, tempós, adrenalinnal teli kaland. Mindenki számára tudom ajánlani, mert egy teljesen egyedi élmény, amelyet csak ez a stúdió képes produkálni! Természetesen közel sem hibátlan, ezért 8 pontot érdemel, de ilyen magas pontszámmal kötelező darab mindenkinek ebben az évben! Irány Blackreef srácok, és vessünk véget a ciklusnak! Ha pedig elsőre nem sikerül… akkor halj meg újra… és újra…és újra!

(A játékot a Cenega Magyarország biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Remek Arkane-minőség, kiváló szinkron, szórakoztató dialógusok, szinte tökéletesre csiszolt játékmenet

Negatívum(ok)

  • Roppantul buta AI, elavult látványvilág, teljesítménybeli problémák
8/10
Látványosság: Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang: Kiemelkedő
Hangulat: Kiemelkedő

martin beleszól:

6 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez tipikusan olyan játék számomra aminél a sokadik videó után sem tudom eldönteni, hogy kell ez nekem vagy sem.
    Teljes áron biztos nem teszek próbát, de úgy érzem karácsonykor már 50%-os akciók lesznek rá.

  2. Ez mindenben egy középkategóriás fos, én nem is értem azt a sok 95%-os értékelést amit kapott,én ezt még bottal sem …

    • Távol van azért a középkategóriátol, de a 10 pontos értékeléseket én sem értem. Lett volna mit dolgozni még rajta, nekem a szinkron a setting, a hangulat, illetve a játékmenet miatt tetszett nagyon, de megvannak a maga hibái bőven. Érdemes azért rápróbálni, főleg, hogy elvileg patcheltek az AI-on is, hogy okosabb legyen.

    • Nem az.

  3. Itt a képek alapján valami gamma-probléma biztosan van, mert egy halom screenshot olyan, mintha ki lenne lúgozva.