Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Death Road to Canada (PS4, PSN)

Rogue-lite stílus, pixel-art grafikai megjelenítés, indie stúdió, és zombik. Manapság képes már csak az egyik tényező megfeküdni a gyomrunkat, de mind a négy együtt már akkora klisének és annyira lerágott csontnak számít, hogy sokan fejvesztve menekülünk a játék leírását elolvasván. Pedig kivételesen a “minden elemét láttuk már valahol” masszából egy igazán szórakoztató termék áll össze ami garantáltan a képernyő elé szegezi még a megfáradt veteránokat is. De mitől működik az egész? Rögvest kifejtem.Amint létrehoztuk virtuális énünket a viszonylag részletes karaktergenerálóban, kiválasztottuk a nekünk tetsző jellemvonást illetve perket és eldöntöttük, hogy egyedül vagy többedmagunkkal vágunk bele a kalandokba (igen, “kanapé-co-op” a cucc), már az események sűrűjében is találjuk magunkat, amikor is tudtunkra adják, hogy a zombi invázió elől a legjobb lesz Kanadába menekülni, mert úgy hallottuk, hogy az a hely biztonságos. A nyugalom és béke, valamint a pingvinek és jegesmedvék hazája (nem, nem szívtam) viszont nem éppen a sarkon van, hanem bizony tizennégy napi autóútra. Alapjáratban az úton zötykölődő járgányunkat látjuk (amennyiben van egy a tulajdonunkban) és erre pakolja rá a program az események garmadáját, minden újrajátszásnál teljesen máshogy és századik játéknál is új elemekkel, jó rogue-lite játékhoz híven (ez a “roguelike” egy alfaja, amiben nem fedezhető fel a stílus minden kritériuma, jellemzője).Bármilyen szituáció is van azt egy szövegdobozban hozza a stuff tudtunkra, amikre lehetőségünk van különböző aktivitásokkal reagálni. Útonállók támadnak meg és el akarják orozni az üzemanyagod és ételed, mit teszel? Megadod nekik, harcolsz velük, vagy egy rátermett társad elijeszti őket, esetleg kompromisszumot kötsz velük? Minden attól függ, hogy neked és partnereidnek (négy fő lehet a csapat maximum, de amúgy csak ketten játszható a DRtC) milyenek a tulajdonságaik, jellemvonásaik és ezeken belül is mennyire fejlettek. Vannak olyan lehetőségek, amiket fel sem ajánl opcióként, mert nincs mondjuk olyan tökös társad. De van amikor van egy sérült a támadók között és felajánlhatod a jártasságod a gyógyítás terén és esetleg jól jössz ki a szituációból, de olyanba is belefutottam, hogy töketlen kezdő volt az ellen és könnyen el lehetett ijeszteni. Ilyen és ezekhez hasonló helyzetekből rengeteg van és azoknak is sok alfaja van így a változatosság garantált.
[YOUTUBE]BAExp8roAcQ[/YOUTUBE]
Viszont az igazi móka akkor kezdődik, mikor egy helyszín felfedezésére, “kilootolására” kerül a sor. A széklábtól kezdve a kardon át egészen a lőfegyverekig szinte bármilyen valós és kitalált fegyver megfordulhat a kezünkben (láncfűrész, csontvágó, gránát, bárd, Thor pörölye, zweihander, kunai, lángszóró, Link Master Swordje, játékkalapács, Mega Man fegyvere, Uzi, shotgun, boxer, felmosó, turret, gerincoszlop egy koponyával a végén és így tovább) összesen több mint százötvenféle támadóeszköz van! De ha elég erős vagy akár egy nagyobb szekrényt, ágyat vagy akár még szobrot is hozzávághatsz az élőholtakhoz.A hentelés pedig nagyon jó móka! A sűrűn “lakott” területeken akár ötszáz zombi is támadhat egyszerre és ilyenkor igazán élvezetes egy jól irányzott csőbomba után belegázolni egy láncfűrésszel a tömegbe. Persze ha csak egy bökőnk meg egy csizmánk van mint támadásra alkalmatos tárgy, akkor inkább lefelé fog biggyedni a szánk széle mintsem felfelé. Mikre kell figyelni? Arra, hogy mindig, mindent átfésüljünk, szerezzünk elég élelmet, üzemanyagot, muníciót, értékes társakat, elsősegély dobozt. Arra, hogy megfelelő fegyver, megfelelő attribútumú ember kezébe kerüljön, hogy ne fáradjon ki hamar egy nehéz kardtól és használja jól a lőfegyvereket. Arra, hogy pihenjünk eleget, ne merüljünk ki. Késő délután vegyünk magunkhoz elemlámpát, mert ki tudja meddig fogunk barangolni és este “természetesen” agresszívabbak a kis dögök (hát még esőben). Nem árt felmérni a boltosok portékáit is, mérlegelni kell és nem elszórni mindenáron csere gyanánt az élelmünket, mert éhesen oda a morál. Eljutni Kanadáig nagyjából két-két és fél óra (persze ez is csak sokadjára fog bekövetkezni, ha egész jól felfejlődtünk és megvettük a szükséges perkeket és tulajdonságokat), de minden egyes újrajátszás szinte más és más a számtalan változónak köszönhetően. Komolyan mondom ritka tartalmas egy játék, le a kalappal a maréknyi fejlesztő előtt. És ha mégis ráunnál, nyílnak meg új játékmódok (nehezebb, rövidebb, hosszabb, olyan ahol nem átlagos társakat találsz), így kitolva a játékidőt a végtelenségbe. A grafika a pixel-arton belül tökéletes, a zene és hangeffektek is bájosak, nem veszi magát komolyan és hemzseg a remek poénoktól és popkultúrális utalásoktól. Az irányítást csak ki kell ismerni és azzal sem lesz gond, azt is jól megoldották. …ellenben a menükben való lépegetéssel. Itt már akadnak nem átgondolt húzások és megoldások (néha túl “telefonos”, ami egy érintőképernyőért ordítana. Igaz van okos eszközökre is a cucc). És ha már negatívum: Sajnálatos módon csak egyféle típusú zombi létezik, nincsenek nagyobbak, kisebbek, boss-ok, egyéb kreálmányok. Valamint online sem lehet játszani, hiába lenne rá partner. Bár, ha elég jó a neted, akkor a Share Play a segítségedre lehet. De ezeket a hibákat még fél csillagra sem méltatom (maximum negyedre), hiszen kevesen alkották meg a [B]Death Road to Canada[/B]-t és egy végtelenül változatos, szórakoztató és szavatos munkát tettek le az asztalra, ami minden fillérét megéri (mennyire lehet már eklektikus a game, ha úgy is be lehet fejezni, hogy ember híján, csupán négy kutyával és egy földönkívüli lény járgányával mész a végső csatába?)! [i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: UKIYO Publishing
Fejlesztő: RocketCat Games & Madgarden
Megjelenés: 2018.05.08.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP3736-CUSA10629_00-DEATHROADPS4EU01]4590 Ft[/url]
Játékosok száma: 1-2
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 206.44MB
Web: http://www.deathroadtocanada.com/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/url] [/b]

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A lófejű karakter ijesztő. Viccesnek tűnik, de ijesztő.

  2. online co-op is van benne?

  3. Ez atom jol hangzik!