Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DEAD TO RIGHTS: RETRIBUTION (PS3)

[i] – Tudod mi jár a hősködésért? Semmi.– Akkor miért csinálod?– Mert most épp nincs más, aki csinálja.[/i](John McClane)Azt, hogy ez jó vagy rossz előjel, majd te eldöntöd kedves olvasó, de a teszt alanyául szolgáló programot készítő Volatile Games-től nem sok címet láthattunk ez idáig. A Blitz Games Studios egyik divíziójaként számon tartott fejlesztőcsapat első produktuma a 2006-ban megjelent [i]Reservoir Dogs[/i] volt, mely akkoriban meglehetősen vegyes értékeléseket kapott a szaksajtótól. Legutóbbi játékuknál, a [b]Dead to Rights: Retribution[/b]-nél is hasonló a helyzet, így amikor lehetőséget kaptam a game tesztelésére, a kíváncsiságtól hajtva rögtön el is vállaltam, hogy megírom róla a cikket.A DtR gyökerei az előző generációig nyúlnak vissza: legelső része még az Xbox/PS2/Gamecube trióra jelent meg. Bár túl sokat nem játszottam vele, emlékeim szerint egy elég korrekt anyag volt akkoriban, mely leginkább a Max Payne által kitaposott irányvonalon haladt. A Retribution alcímmel ellátott új epizód ezúttal a jelenlegi generáció HD konzoljain kívánja újjáéleszteni sorozatot.A Retribution története nem egy Oscar-díjas alkotás, de ettől függetlenül nem szeretném elrontani azok élményét, akik esetleg kíváncsiak rá, úgyhogy erről csak nagy vonalakban lesz szó. Grant City lakosai egykoron még büszkén emlékeztek vissza városukra, mely a világ egyik legnagyobb kulturális- és pénzügyi központja volt, manapság azonban ez csupán egy emlék. A város egészét behálózta a korrupció, és az óriási metropolisz a rosszfiúk egyik kedvenc székhelyévé vált. Mi, a játékosok Jack Slate bőrébe bújva az igazságszolgáltatás – és némi bosszú– keretein belül fogjuk felszámolni a bűnözést Grant City utcáin. [GT]65058[/GT]A recept roppant egyszerű: a DtR: Retribution egy külső nézetes – a már sokszor elsütött fedezékrendszerre alapozó – lövölde, melynek lényegéről már az alcímet elolvasva (retribution = büntetés) hamar teljes képet kaphatsz. Persze ez még önmagában nem is lenne akkora gond, hiszen nem kell világmegváltást várni egy ilyen stílusban fogant játéktól. A fő probléma leginkább abban rejlik, hogy sem a dirr-durr, sem pedig a piff-paff részét nem sikerült hosszútávon élvezetesre varázsolniuk a készítőknek. Ahogy haladunk majd előre, egyre sűrűbben fogod észrevenni azt, hogy ásítozol, miközben ontod az áldást egy-egy fedezék mögül.Az erre alkalmas fegyverek kínálata egyébként meglehetősen bő: az egyszerű pisztolytól kezdve a gépfegyvereken át, egészen a rakétavetőig mindenki meg fogja találni a számítását, ám a változatos fegyverarzenál ellenére mégis sokszor leszünk majd lőszer híján. Ebben az esetben kénytelen leszel az öklödre hagyatkozni, a közelharc ugyanis nagy szerepet kap a játékban, ami némileg legalább feldobja az egyhangú lövöldözős részeket. Gyors, de gyengébb, valamint lassabb, de annál erősebb ütéseket mérhetsz ellenségeid arcára (persze védekezni is tudsz), illetve ezek variálásával kombózásra is lehetőséged nyílik majd. Természetesen nem kell olyan szintű aprólékosságra számítani, mint például egy verekedős játék esetében, de érződik, hogy erre elég nagy hangsúlyt fektettek a játék készítésekor. Az időlassítás, mint olyan, nem egy új keletű dolog, annak idején a Max Payne használta először, azóta pedig nagy előszeretettel alkalmazzák ebben a zsánerben. Itt is élhetsz ezzel a lehetőséggel: sőt, amennyiben életben akarsz maradni, nem csak, hogy javaslott, hanem egyenesen kötelező lesz a használata! Ahhoz, hogy ezt megtedd, fel kell töltened a kép bal alsó sarkában található „Focus Meter” csíkot, amit különböző cselekedetekkel (pl. fejlövés) tudsz megtenni. [20928]A főhős nem csupán lelövi vagy kiüti ellenségeit, hanem sokszor brutális módon ki is végzi őket. Ezeket a mozdulatsorokat a rosszfiúk meggyengítése, valamint a megfelelő gomb megnyomása után abszolválhatod, és innentől kezdve már csak élvezned kell az előadást. Jack kezeket, lábakat, nyakakat tör, kíméletlenül golyót ereszt a már ártalmatlan ellenség fejébe, és így tovább. Ezek a jelenetek kétségkívül a játék leglátványosabb és egyben legbrutálisabb elemei. Mindezt olvasva azt hinné az ember, hogy a Retribution ezen része rendben van, de ez sajnos nem teljesen igaz. Mint azt már korábban említettem, a sok látványos tűz- és közelharc ellenére hamar egyhangúságba torkollik az egész játékmenet, önismétlővé válik, és kezdeti lelkesedésünk hamar alábbhagy majd. A game egyik legfontosabb szereplőjéről még nem esett szó, ő pedig nem más, mint Jack segítőtársa, [i]Shadow[/i]. Az igen termetes husky végig a nyomodban lesz, várva az utasításainkat, melyeket a d-pad gombjaival adhatsz ki neki. Ez igazából kimerül abban, hogy felvesz neked fegyvereket, illetve ráküldheted valakire, amíg te mással foglalkozol. Persze ezzel óvatosan kell bánni, hiszen a négylábú jószág sem halhatatlan, és ha a földre kerülése után nem gyógyítod meg időben, hamar a másvilágra kerülhet. Shadow felett néhány alkalommal te magad is megkapod az irányítást: általában a továbbjutáshoz szükséges dolgok (pl. kulcsok) megszerzése miatt kell az ő bőrébe bújni. A vele való játék egyébként teljesen másfajta stílust igényel, ilyenkor ugyanis a lopakodásra helyeződik a hangsúly. Bizony, ebben a játékban ilyen részek is vannak, ráadásul ez egy nagyon jó dolog, mert legalább egy kis üde színfoltot csempész a folyamatos, megállás nélküli rambózásba. Jómagam is ezeket a részeket élveztem a legjobban, a mit sem sejtő őrökre lesből rátámadni, csendes gyilkosként tevékenykedni igazán remek móka![20931]A grafikáról a BlitzTech engine gondoskodik, a legtöbb esetben leginkább átlagos szinten. Egy-két helyen találkoztam szép megoldásokkal (ez elsősorban a fényekről mondható el), de összességében a látvány – sem a helyszínek, sem a karakterek kidolgozottsága tekintetében – nem nevezhető nagy durranásnak. Ezzel egyébként nem lenne nagy gond, ha cserébe folyamatos, stabil képfrissítést kapnánk, de sajnos ez sincs minden esetben így. Jó párszor vettem észre szaggatást a játék során, sokszor indokolatlan esetben. Néhány programozás technikai hibával is összefutottam, de ezek nem fordultak elő akkora mértékben. Egyedül az zavart – amit egyébként több helyen is kritizált a szaksajtó –, hogy Shadow többször is a levegőben járkált, valamint túlzottan nagy termete miatt sokszor támadt olyan érzésem, mintha nem is ebbe a játékba tartozna.Maga a szürkés színvilág amúgy hangulatos atmoszférát teremt, ami remekül passzol a játék sztorijához. A hangokról nagy vonalakban ugyanaz mondható el, ami a grafikáról: nincs vele különösebb gond, de szuperlatívuszokban sem tudnék beszélni róla. Annyi pozitívumot azért meg tudok említeni ezzel kapcsolatban, hogy a szinkronhangok egész jól passzolnak a szereplőkhöz (káromkodásban egyébként nem szűkölködik a játék).[20932]Azt hiszem nagyjából ez minden, amit tudni érdemes. Mivel multiplayer mód nem került a programba, a játék – még normál tempóban haladva is – talán nyolc órát vesz igénybe. Summa summarum: ha röviden jellemeznem kéne a Volatile Games új üdvöskéjét, akkor azt hiszem a [i]csiszolatlan[/i] szó illene rá a legjobban. A Dead to Rights: Retribution távolról sem nevezhető rossznak, csak éppen semmilyen téren nem kiemelkedő alkotás. Bizonyos elemeket jól használ fel, de ez maximum arra lesz elég, hogy egyszer, és nem többször végigjátsszuk, aztán rövid időn belül elfelejtsük. Kár érte!(A játékot kiemelt támogatónktól, a [URL]http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A]tól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha szívesen lövöldöznél és kutyáznál, a game boltjaikban megvásárolható, vagy a linkre kattintva megrendelhető. Klikkelj és böngészd át a Platinum kínálatát!)

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

33 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Szerintem lepontoztátok, nálam 7-8 a játék, mindenképp jobb mint az előző részei. Nálam ez jobb, mint egy Max payne sorozat..

  2. Azért még +ér 1 misét..Nem?

  3. Sajnálom, hogy olyan középszerű lett mint az előző részei, úgyhogy ezért valószínűleg nem is lesz meg.

  4. Nem is kutya ez hanem egy medve:)

  5. Abszolút közepes játék, minden szempontból, de vannak napok, mikor erre van szükség. Egészen szórakoztat, így első próba után.

  6. Ez még a Halász Sanyinál is jellegteleneb figura.

    • nem rossz a DtR annyira,mert ellehet vele lenni(tehát nem kaki mint ahogy manowar állitja)csak ez nem uncharted,ez más mint például a Dark Void.nem jellegtelen a Jack,mint például a watchman-hösei,..vagy ne is sorroljam.én nem sajnálom az idöt hogy kinyomtam platináig.

  7. vau

  8. Igen a dtr egy közép katos cucc, de nemisnagyon akar több lenni, semmi baj ezzel ilyen is kell.Hozza a megszokott szintet, én speciel szerettem az első 2 részt, egyszer végiglehet játszani és még élvezed is, lazán belefér egy komolyabb gyűjteménybe.

  9. Ez már PS2-n is középszerű volt

  10. Ebed utani kis sziesztanak jo csak

  11. az előző részek elég nagy kakik voltak főleg a ps 2 portok.

  12. úgy néz ki a csávó mint Chris Redfield a Resi 5-ből

    • lehet hogy Jack Slate téged,Chris Redfieldre emlékeztett,de hasonló eset Pl:Rikimaru a Tenchuból,öszhajú,kékszem,balszeménél vágás.ugyanigy a Tekkenes Bryan Fury is,de a Dynasty Warrioros Zhou Tai szintén,bár ott nem láttod hogy öszhaja van,de a kék szem,ill. a vágás meglelhetö rajta is.de Dante(DevilMayCry)és Leon S.Kennedy is hasonlóak,mondjuk Leon vöröshajzatú,de pofázás meg a karakter stylusa egy(mondjuk ök mindketten Capcomosok).

  13. Köszi, tetszett a John MacLane-es idézet 🙂 Én tuti beszerzem, tetszett a 2. PS2-es rész, és bejön a tudatosan erőltetett ‘noir’ hangulat.

  14. Nem valószínű, hogy beszerzem…

  15. A nem olyan szuper értékelés ellenére én tuti megveszem majd, mert PC-re annó a kedvencem volt a 2… 🙂

  16. Őszintén szólva meglepődtem,hogy csináltak 3. részt belőle.Számomra van de minek kategória.

  17. számomra ezek azok a játékok amiket viccből készítenek

  18. anno az első részt 1500 ftért vettem a Saturnban. Annyit is ért. Én ebben sem bízom…

  19. Nekem Platina,hát a ps2-es elsö rész jobb volt,sajnos a bullet time itt nagyon tompa,sokszor ott halsz meg,mert az ellenfelek jobban kihasználják,érdemes a lassitást csak közelebb lévö ellenfelek buksiátszétlövésre használni.a föellenfél meg egy elö terminátor(és ez legfelsöszinten,már nagyonbosszantó)a Kutyás rész az jó,maga tenchu-s fillingel,nem rossz game,de többet kilehettet volna hozni a témából..hát egy erös 6,de már gyenge7-est nem érdemel,…..meg ami furcsa volt a gameben,hogy a ez a ps2-es elözménye,akkor hogy tudot az apja mindkét részben meghalni?és ezután fog Jack bosszút állni,és kerül börtönbe?

  20. Ha olcsóbb lesz, beszerzem. 🙂

  21. Csúnya.

  22. Majd beszerzem mikor 2-3e ft lesz.Addig meg kibírom nélküle is valahogy:)

  23. “”” egy játék mely nem kisebb cél tűzött ki maga elé, mint megdönti a Resident Evil népszerűségét. Egy játék mely jobb és tartalmasabb mint a Siphon filter. Egy játék mely megdönti a Metal Gear-t””Na honnan idéztem? Lehet nem szó szerint, de szerintem felismerhető…..”

  24. Én tök jól elvoltam vele!1000/1000, az avatar awardsoknak meg kifejezetten örültem!

  25. Amilyen rosznak tünt az első videókon képeken annyira hangulatos lett Jack Slade új kalandja. A ps2 részek is csak szimplán jók voltak, ezt is csak jó lett. Majd ha olccsób lesz akkor talán…..