Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DEAD RISING 2 (PLAYSTATION 3)

Talán elsőre roppant furcsának – sőt merésznek – tűnhet, de a Capcom berkeiben fogant, 2006-os évjáratú Dead Rising első része (mely sajnos csak a Microsoft konzoljára jelent meg, illetve később egy kissé megcsonkított Wii-s átirat látott napvilágot) bizonyos szempontból még akár egy Heavy Rainhez is hasonlítható produktum. Még mielőtt teljesen buggyantnak tartanál Kedves Olvasó, szeretném leszögezni, hogy a párhuzamot természetesen nem magukban a játékokban, hanem a két cím általános megítélésben kell keresni: bár mindkettő messze átlagon felüli színvonalú, minőségi alkotás, rétegjátékokról lévén szó még a jó pontszámok ellenére sem ajánlhatóak nyugodt szívvel mindenkinek.Mitől is számított rétegjátéknak tulajdonképpen a Dead Rising? Elsősorban témaválasztása, valamint az izzasztó nehézsége miatt, kellő türelem nélkül ugyanis nehezen emészthető falat volt: ha a játékos nem érzett rá megfelelően néhány játékmechanikai apróságra, hamar kínszenvedésbe torkollott az egész, és emiatt sokaknak bizony meg is akadt a torkán. A DR csak azt követően mutatta ki a foga fehérjét, amikor ezekkel az apró dolgokkal sikerült megbarátkozni, ezt követően viszont egyértelműen láthatóvá vált, hogy mitől is olyan remek darab. Fontos már az elején megemlíteni, hogy a folytatás gyakorlatilag semmiben nem nyújt többet – nem is akar! –, a [b]Dead Rising 2[/b]-őt pontosan ugyanazokért a dolgokért lehet szeretni, vagy éppen utálni, mint amikért az elődjét. A tesztben igyekszem választ adni arra, mik is ezek pontosan.([i] Aki egy kicsit is ismer engem, az tudja, hogy élek-halok (ha frappánsan szeretnék fogalmazni, írhatnám úgy is, hogy „élőhalok” 🙂 a zombis témájú filmekért és játékokért, így nálam egy pillanatig sem volt kérdéses a Dead Rising 2 mihamarabbi beszerzése. A stuff befejezése után pont néhány nappal keresett meg Martin tesztírás céljából, friss élményekkel a tarsolyomban tehát abszolút kapóra jöttem erre a feladatra.[/i])[GT]705033[/GT]Az események öt évvel az első járvány kitörése után veszik fel a fonalat: végleges immunitást adó ellenszer továbbra sincs, csupán egy „zombrex” nevű gyógyszer létezik a piacon, mely naponta adagolva 24 órára képes megállítani egy – már fertőzött – személyben a vírus továbbterjedését, elkerülve ezzel az átváltozást. A kór megállíthatatlanul terjed, így a „drogra” egyre több embernek van szüksége, többek között főhősünknek, Chuck Greene-nek is, aki maga ugyan nem fertőzött, ellenben néhány éves kislánya, Katey viszont nagyon is. A zombrex persze nem olcsó mulatság, a megfelelő mennyiség beszerzéséhez rengeteg pénzre van szükség, melyet Chuck nem tisztes és becsületes munkával, hanem egy zombi gyilkolós gladiátorjátékban (Terror is Reality) való részvétellel fedez – a legtöbb zombit lemészárolni képes résztvevőnek ugyanis nagy zseton üti a markát. Maga a show egy óriási kaszinóvárosban, Fortune Cityben kerül megrendezésre, de természetesen ezúttal is beüt a gikszer, ahogy az a nagy könyvben meg van írva: valaki szabadon engedi a karanténba zárt élőholtakat, pillanatok alatt haspókos kannibálokká változtatva ezzel az ott tartózkodó emberek zömét. Chuck és Katey sikeresen elmenekülnek egy biztonságos helyre, így nem marad más hátra, mint megvárni a 72 órán belül megérkező mentőosztagot. Kezdetben a zombrex hiánya a legnagyobb gond, ez a probléma viszont gyorsan eltörpül, mikor kiderül, hogy az egész incidenssel magát Chuckot gyanúsítják! A hadsereg megérkezéséig az lesz a feladatunk, hogy tisztára mossuk a nevünket, valamint ki kell derítenünk, hogy ki áll az egész ügy hátterében. No meg persze a 24 óránként zombrexet igénylő Katey-ről sem szabad megfeledkeznünk…[25181]Számos laikus legnagyobb tévhite a DR-al kapcsolatban, hogy ez csupán egy agyatlan, mészárlásra kihegyezett játék, pedig ez a tényleges valóságot nem igazán – vagy csak nagyon kis részben – fedi. A Dead Rising 2-őt sokféleképpen, eltérő stílusokban lehet játszani, és a program ennek tükrében jutalmaz minket – például a befejezés terén! Ha a rendelkezésedre álló 72 (valóságban körülbelül olyan 10) órát csupán a zombik minél nagyobb tömegben történő kiirtására fordítod, nem fog kibontakozni a valódi történet, helyette valamilyen alternatív lezárást kapsz majd (ezekből van jó néhány). Ellenben ha képes vagy megfelelően gazdálkodni az idővel, folyamatosan egyre több és több dologra deríthetsz fényt. Ha rám hallgatsz, elsőre inkább juss el a sztori legvégéig, második nekifutásra pedig nyugodtan nekiállhatsz élőhalottakat is ölni, ha ahhoz van kedved. Mindebből következik, hogy meglepő módon a DR2-ben nem a zombik legyilkolására helyeződik a fő hangsúly, hanem az [i]időmenedzsmentre[/i]: állandóan figyelned kell az órádat, hogy melyik misszióra mennyi időd maradt. Természetesen nem csak egy fő történeti szál van, hanem köztük számos mellékküldetés is akad, ezek általában a megmaradt túlélők kimentését, majd biztonságos helyre történő szállításukat jelenti, ami rengeteg PP-t ad (a tapasztalati pont itteni megfelelője). Bizonyos mennyiség összegyűjtésével a karakter szinteket lép (ezek pozitív hozadéka a szokásos: nagyobb életerő/inventory, új mozdulatok, gyorsaság stb.), ami nélkül szinte lehetetlenné válna az életben maradás a későbbiekben, ugyanis nem csak túlélőkre, hanem sokszor bossharcokra is számítanod kell. Itt jön képbe a DR2 egyik sajátossága: bizonyos fejlettség hiányában több mint valószínű, hogy el fogsz vérezni egy-egy ellenséggel való találkozás során, és bár ez a szegmens némileg könnyebbé vált az első rész óta, még mindig kifejezetten izzasztó tud lenni, nem is kicsit. Az ebből fakadó idegeskedések – vagy rosszabb esetben kontroller széttörések – elkerülése végett ajánlatos gyakran menteni, és talán ez a stuff egyik legkényesebb pontja. Checkpoint-rendszer mint olyan, [i]egyáltalán nincs[/i], menteni csak az állandó biztonságot nyújtó Safe House-ban, valamint az illemhelységeknél lehet (erre csupán három slot áll rendelkezésre, szóval nem árt beosztani a helyet).[25182]Néhány sorral feljebb még azt boncolgattam, hogy a DR-ban nem elsősorban a zombik kiiktatásán van a legnagyobb hangsúly – viszont ha már van egy ekkora játszóterünk, dugig mindenféle bolttal és érdekességgel, hát éljünk vele! Fortune City területe óriási, egyetlen végigjátszás valószínűleg nem is elég ahhoz, hogy minden zegzugát bejárd (én legalábbis csak másodjára fedeztem fel egy csomó új helyet), illetve a fellelhető tárgyakat kipróbáld. A Dead Rising egyik legvonzóbb eleme mindig is a fegyverválasztékban rejlett: [b]bármi[/b] ami a pályán mozdítható, felhasználható tizedelés céljából, a felfújható gumimacitól kezdve, a láncfűrészen keresztül, egészen a gépfegyverig – minden! Ezt a fejlesztők megfejelték még azzal, hogy bizonyos tárgyakat kombinálva készíthetünk újabb gyilkolásra alkalmas eszközöket (egyik személyes kedvencem az evezőlapát a két végére celluxozott láncfűrésszel, de nagyon állat még például a… áh, inkább nem lövöm le a poént!). A pályán számos plakát helyezkedik el, amikből Chuck ihletet tud meríteni: ilyenkor kapsz egy ún. „kombó kártyát”, amin pontosan rajta van, hogy egy bizonyos fegyver elkészítéséhez milyen összetevőkre van szükség (ilyen kártyákat a legyőzött bossok után, illetve szintlépéskor is kapsz).[25180]Látvány téren egyértelműen szembe tűnik, hogy mire lett felhasználva a rendelkezésre álló erőforrás jelentős része. Míg az első részben körülbelül néhány száz élőhalott próbáld felzabálni minket egyszerre (már ez sem volt kevés), addig Chucknak már több ezer(!) fertőzött között kell átverekednie magát valahogy (én személy szerint mondjuk nem számoltam meg egyesével, viszont ha valaki vállalkozik rá, azt behívom egy sörre). Sajnos ennek egyenes következménye lett az itt-ott felbukkanó frame-rate ingadozás, de szerencsére közel sem olyan zavaró mértékben. A helyszínek kidolgozottsága sem lett elhanyagolva szerencsére, a nagy területek miatt a távolban lévő részeket mindig homályosan látod, amit szerintem marha jól kiviteleztek. A néhai belassuláson kívül egyedül a – olykor már-már zavaróan – sok töltés rondít csak bele az összképbe, minden más egyébként abszolút a kor elvárásaihoz igazodik.A programba sajnos nem került semmilyen free roam opció, cserébe viszont van multiplayer – konkrétan a teljes sztorit végigjátszhatod valakivel online kooperatív módban. Ez elsősorban azok számára lesz előny, akik nehezebben boldogulnak a játékkal, ketten már minden sokkal egyszerűbbé válik. Akik már eljutottak egyszer a történet végére, azoknak maximum bohóckodni lesz alkalmas a többjátékos opció, arra viszont tényleg remek. A másik internetkapcsolatot igénylő játékmód a „Terror is Reality” névre hallgat, itt három másik playerrel kell versenyezned egy ringben: aki a legtöbb zombit gyilkolja le adott idő alatt, az lesz a győztes. Az első helyezést pénznyereménnyel honorálja a játék, amit az egyjátékos módban később természetesen felhasználhatsz vásárlás céljából.[25179] Az első rész kedvelőinek valószínűleg nem kell tovább taglalnom, hogy miért is érdemes beszerezniük a folytatást, ezért zárásként inkább a kissé előítéletesebb játékosokhoz szólnék: nekik ajánlom elsősorban, hogy ha van rá lehetőségük, kérjék kölcsön valakitől, mindenképp tegyenek vele egy próbát, mert a végén még kellemes meglepetésben is lehet részük! A Dead Rising 2 nem veszi komolyan magát – te se vedd komolyan, és akkor egy bőséges tartalommal ellátott, a hardcore játékosok igényeit abszolút kielégítő játékkal lehetsz gazdagabb!(A Dead Rising 2-t kiemelt támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] pesti és budai üzleteiben, vagy webshopjukon keresztül tudod megvásárolni.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

54 hozzászólás

Hozzászólás

  1. lehet beszerzem lassan a coop miatt!

  2. nem tetszik

  3. “Magánvélemény,biztos sokan nem fognak egyetérteni vele,de szerintem:Ez a játék az állítólag””elqrvult””Resident Evil sorozat nyomába sem léphet,lehet szórakoztató,millió zombi a pályán,ügyesen megvalósított játékmenet,szép grafika(bár szerintem ez nem az),az alapötlet komolytalansága,vagy inkább komolytalanul vétele végigvonul a játékon,és nagyon hamar unalmassá válik.Szerintem túlértékelik,és a Capcom-nak nem ezt a projektet kéne fejlesztenie,hisz a Resident Evil semmiképp sem veszett még el,az 5. rész még ha ma adnák ki is jobban megfogna a DR 2-nél,a többi névről nem is beszélve(Onimusha,Devil May Cry),és ezekre kitérve szerintem nem az visz új színfoltot egy játékba,ami előzőleg már bizonyított,hogy emósítjuk a főhőst,könyörgöm,hol maradnak az egyszerű,okos ötletek???”

  4. 1 pont elég volt nekem, kb 50%ig végig szenvedtem:)

  5. ennyit is er!

  6. Ezt a tesztet is olvasva már biztos, hogy nem az én játékom.

  7. Elolvastam itt is (és még máshol is) és egyetértek az átlag 8 körüli értékelésekkel. Én most kezdem újra, mert lejárt az idő.Jah, és joteszt! 🙂

  8. Videók alapján ezt nem veszi be a gyomrom. Grafikája elég csúfnak tűnik, idiótaságnak gondolom.

  9. Gratula Duke tényleg jó cikk lett!8 pont bőven elég rá, és méltán megérdemli hogy nálam talán az év játéka címet is megkapja a God of War 3 helyett. :PMartin: menj a p*csába a beszólásoddal együtt! 😛 Ez minden idők legjobb újkori zombi szériája! A resi teljesen elk*rvult, ellenben a Dead Rising jól felkeverte és lehet át is veszi a trónt a nagy elődtől.

    • Szia karez!Neked sikerült a 72000 zombis trófeát megszerezned?Ha igen, hogyan?Én jelenleg még benne vagyok a SUV-ban, és kb 50.000. zombit nyírom a 5-1 case ideje alatt. Megcsinálom a case feladatokat is, de nem tudom, lesz e elég időm a 72e-re? Te hogy csináltad?

  10. kéne demo

  11. Szerintem durva jó játék. Ma játszottam vele 4-5 órát alig lehet abba hagyni.

  12. 2fajta videót szoktam látni a youtubeon:Az egyik,hogy kikerül mindenkit és csak fut, csak fut és fut, mire én megunom és keresek mást.A másik meg a monotón csapkodás ide…aztán oda…aztán jobbra..aztán balra… Egyik se hozott lázba. Mint ahogy az sem,hogy egy lángszórós gitárra szerelt szögbelövővel lő vagy egy szöges baseballütőre szerelt kalapáccsal.Továbbra se értem az értelmét a játéknak. Ami nem gond,mert egyéni ízlése van mindenkinek. Kihagyjuk.

  13. Egy kövér nyolcas? Ide vele, hamm :D(Köszi!)

  14. Kifejezetten fárasztó játék. Számomra.

  15. “””DR2-ben még overtimed módban is csak párszáz zombit képes megjeleníteni a capcom által tülértékelt framework motor.”” Ha tényleg úgy gondolod, hogy az előző rész több zombit szerepeltetett, akkor valószínűleg csak az idő szépítette meg ennek az emlékét.”

    • Tévedsz. Ezt nem szép emlékekre támaszkodva állítom, hanem a tényekre alapozva. Kapcsold csak be az előző részt. Játszottál egyáltalán vele?Vagy itt egy kis segítség. 1:03-nál.Vagy alant.http://www.youtube.com/watch?v=cqx_fxl2HME&feature=relatedhttp://www.google.hu/images?hl=hu&safe=off&q=dead%20rising%201%20pics&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1024&bih=617

      • Természetesen játszottam az első résszel (nem szokásom nulla tapasztalattal véleményt alkotni valamiről), van benne vagy 30+ órám. Ha a DR mélygarázsában megtalálható zombimennyiségre gondolsz: a folytatás simán megmozgat ennyit, de azért nem olyan feltűnően, mert jóval kevesebb a zsúfolt hely. A külső helyszíneken ez tökéletesen látszik.Egyébként, az első alatt is ugyanez a motor ketyeg.

        • Ugyanez a motor, csak az erőforrásokat itt másra fordították. Önmagához képest nagyobb/részletgazdagabb környezet és grafika. Ami a megjelenített zombik rovására ment.Pl.: A második részben is megtalálható dettó ugyanolyan mélygarázs, mint az első részben. És ott látszik, hogy simán nem mozgat anyi ellenfelet mint az elődje. Egyébként nem csak az alagútas részről van szó. DR1 pláza belső vagy kűlső nyílt terén is köröket vert 7day survivor 4.-5. napjától kezdve, megjelenített ellenfelek terén a második részre. Csak ott nem volt enyire kidolgozott. A DR2 egy hajszállal szebb.

  16. az egyet toltam boxon, és éveztem is amíg ki nem kapcsoltam a gépet hogy majd másnap új zombigyilokba kezdjek megpihenten, aztán arcon vágott hogy mikor bekapcsoltam a statok és az xp ugyanott volt, de…. (itt kilőtte a biztosítékot) teljesen az elejéről indult a játék, mondom miafa…, beletoltam vagy 5 órát, mentetem is, ami a statokból is ki derült, és a játék elejéről indultam, nem csak a helyszínt hanem a sztorit is beleértve, akkor nem sok hiányzott hogy a boxot kihaistam, ps3mon max akkor szerzem be ha olyan nyugodt lelkiékében leszek hogy egy buddha szerzetes is megirigyelné és az elba..ot mentési rendszer nem fog felidegilni, na meg feldolgozom lelkileg az első részt. 🙂

  17. Szép, igényes teszt!

  18. Na akkor. Csak a tisztánlátás végett dióhéjban, amit a cikkíró kifelejtett.A játék kinézete sajnos tényleg köszönőviszonyban sincs a kiadott képekkel. Mondhatnám azt is hogy gyakorlatilag majdnem ugyanúgy néz ki mint az előző része, ami azért marha nagy kedvencem volt annak idején. Csak az ugye durván 4 évvel ezelőtt volt. Ennek ellenére gyönge égés, hogy a karakterünk szája meg sem moccan ingém. Mintha Chuck hasbeszélő lenne. Pont mint 4 évvel ezelőtt Frank West. Apám, tényleg 2010-et írunk? Vagy csak a capcomnál ragadt be a naptár?Az ,,ingém,, átvezetők, nem kicsit tupírozottak a tényleges játékhoz képest.Az erőforrások nagy része látszik mire ment el, ha előhozzuk a térkép gombot. Fortune Cityben bejárható terület kiterjedése kétszer akkora, mint Willamette-é. Plusz szép csicsás fények minden sarkon, és persze feleannyi zombi mint az előző részben.Míg az első részben a plázában eltöltött napokkal arányosan nőtt a fertőzöttek száma, itt (DR2) nincs változás. Dead Rising 1 harmadik-negyedik napjára, több ezer élőhalott volt valós időben megjelenítve. Szó szerint anyian voltak, hogy egy négyzetméter szabad hely nem volt a pályán! Gyakorlatilag biztonságosan közlekedni Frankel, csak az 50-es szint kifejlesztésére unlockolt speciális mozgással (zombie walk) lehetett. Vagy pedig a zombi sereg fején mászkálva, a zombie ride képesség segítségével amolyan élő aszfaltként lehetett használni a hömpölygő tömeget. DR2-ben még overtimed módban is csak párszáz zombit képes megjeleníteni a capcom által tülértékelt framework motor. Plusz még ehhez jönnek a kissebb-nagyobb lassulások.A két játék közötti különbség felér egy erős arculcsapással.A játék tele van pszichopatákkal. Ők azok akik a zombivész kitörésekor ugyan életben maradtak, de agyilag megzakkantak.Amolyan főellenfelek.Hát az előző részben szerepeltekhez képest ezek is elég jellegtelenek lettek. Talán kettőt kivéve. Az egyik, Chuck Terror Is Reality ellenfele. A ma oly nagy divatnak örvendő buzeráns, kinézetű és úgy is viselkedő, tenyérbemászó Leon Bell.Öröm volt kitaposni a belét. :DMásik, Carl a plázapostás. Aki ahogy ő mondta: -ha esik, ha fúj, ha zombikatasztrófa, a postásnak mindig ki kell kézbesíteni a csomagot. Szeva Makker, egyből te jutottál eszembe. Bocs. :)Az előbb felsorolt dolgok tükrében, furcsa olyan nyilatkozatokat hallani neves capcom honcsóktól hogy a japán játékipar hanyatlik. A japán fejlesztők nem tudnak jó játékokat csinálni. Közeledni kellene a nyugat felé. Remélem elsősorban magukról beszélnek és ez amolyan önkritika féle. Rajtuk kívül itt nincs oka szégyenkezni más keleti fejlesztőcsapatnak.Mert az utóbbi években, capcom által kidobott cuccok sorra hasalnak el mind a pénztárnál, mind a rajongóknál, ahogy simára gyalulják az előző évtizedben felépített megszokott minőséget és kultsorozatokat.

  19. Jó lett a teszt, a pontszám korrekt.

  20. Majd 1x, Capcomot kerülöm………….

  21. Az ost egy részét (boss fight-ok) Celldweller biztosítja, +1 pont a Capcom nak.

  22. Engem nem fogott meg egy picit se a game.

  23. Ehhez is lesz zombi-dlc majdan? Egyébként király játéknak látszik.

  24. Kurva jónak hangzik a leírás alapján. Még sose találkoztam élőben a DR-el, de a videók ezek szerint nagyon rosszul adják vissza, mert azokban csak a zombigyilkolásra mennek rá általában. A sztori vonal nagyon vonzó főleg, hogy több alternatív befejezése van és számít, hogy mivel is foglalkozik a játékos… Ezek után tuti, hogy beszerzem. Köszi a cikket!

  25. Megsem érdemli a Ps3 tábor ezt a gyöngyszemet…

  26. Az első része volt az első játékom anno box-ra, nagyon vártam, mert a körítés, hangulat érdekelt, pont előtte láttam a Day of the Dead-et… de a játékmenet iszonyat nem jött be sajnos. Mondjuk nem vagyok 100% hardkór ez is lehetett a bibi.

  27. Simán érdemli a 8 pontot.

  28. agyatlan játék

  29. Az elsőt is szerettem amíg Boxom volt… A másodikat is imádom… 🙂

  30. nekem ez az esztelen kaszabolás nagyon nem jön be. max. L4D, de az is co-op-ban. X-en kipróbáltam, bejött. persze X-em nem lesz xDD

  31. Na majd beszerzem ha olcsó lesz.

  32. Hú, ez a játék már nagyon régóta szimpatikus, előbb-utóbb kelleni fog.

  33. Majd megolvasom, mert most mennem kell.

  34. “”” valamilyen szabadon mászkálós (időlimit nélküli) módozat nem ártott volna””Van. Elején a Kislány->Zombrex után ,hagyod elmenni a sztorit,és 3 napig azt csinálsz amit akarsz! Pl ez tök alkalmas pszichokat irtani ,vagy túlélőket menteni.Marha jó anyag amúgy! Tápolás-tápolás és tápolas. Szeretem”

  35. Jajj de vártam már ezt a tesztet! Kezdem is olvasni… Köszi!