Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Dead or Alive 5 Alpha (Playstation 3)

Emlékszem, anno 16bites korszakban milyen jó is volt droidnak lenni. Sorra jöttek ki SNES-re és Mega Drive-ra az újabbnál újabb bunyós játékok. De jó is volt……várjunk csak, dehogy volt jó, rengeteg hulladék is megjelent a minőségi játékok mellett! Tekintve, hogy internet még nem igazán volt elterjedve, leginkább a játék doboza alapján választott a player. Így fordulhatott elő például, hogy hazavitt valaki mondjuk egy [URL]http://www.youtube.com/watch?v=WRbRxkRQnRo]Justice League[/A]-szintű förtelmet…A 32bites korszakban szintén vegyes produktumok születtek, ott kicsit óvatosabb voltam. Abban az 576 Konzol számban, amelyiknek Tekken 3 volt a borítóján, akadt egy fél oldalas iromány egy VS címről, ami felkeltette az érdeklődésem. A képek jók voltak, és a teszt sem húzta le igazán. De mi van akkor, ha ez is csak egy átlagon aluli borzalom? Hagyom is a fenébe. Bátyám viszont később mégis meglepett ezzel a Dead or Alive nevezetű játékkal, karácsonyra. Finoman szólva is kellemeset csalódtam benne! Jól teltek az ünnepek akkor, főleg a szilveszter. Egy 10 éves gyerek, fél pohár pezsgő, és egy csomó bögyös kocka csaj…Visszakanyarodva a témához: droidnak lenni most a legjobb! Verekedős játékok reneszánszukat élik mostanság, és nem kell félnünk attól, hogy valamilyen közepes, kidolgozatlan vackot fogunk kapni, ezek a szörnyűségek kihaltak szerencsére. Nincs okunk panaszra, a nemrég megjelent VS játékok szinte mind nagyszerűek voltak. Az összes nagyobb sorozatnak kijött egy folytatása, kivétel egynek, amelyik mindig is amolyan „fekete báránynak” számított. Természetesen a jó öreg DOA-ról van szó, ami elég rég tette tiszteletét Sony konzolon. (PSP-s DOA Paradise nem VS cucc volt, hanem egy volleyball spin-off.) Utolsó sorszámozott epizód a DOA4 volt, ami X360 exkluzív, sajnos. Éppen ezért örömmel olvastam, hogy egy újabb PS3-as rész van készülőben. Mit ne mondjak, ideje volt!Sokan előre temették az ötödik részt, ami Tomonobu Itagaki, a széria megalkotója nélkül fog elkészülni. A kiadott [URL]http://www.youtube.com/watch?v=JwB1xhVVb9s]trailer[/A], ahol Hayabusa és Hayate harcol, egyszerűen túl jól nézett ki. A karakterek túl jól festenek, a pálya túl interaktív, rengetegen kételkedtek annak valódiságában, amit láttak. Gondolom a fejlesztők – vagyis a Team Ninja – főleg ezen emberek meggyőzése érdekében döntöttek úgy, hogy egy korai „Alpha” buildet kipróbálhatóvá tesznek. Igen ám, viszont árukapcsolás céljából csak azok próbálhatják ki a demót, akik megvették a frissen megjelent Ninja Gaiden 3-at. A sima verzióhoz csak két DOA5 karakter jár, a gyűjtőihez pedig négy. Jómagam nem vettem meg a szűk bőrruhás besurranó harmadik ámokfutását, azonban egy kedves ismerősöm igen, aki hajlandó volt a letöltőkódot nekem adni. Szóval hatalmas (akárhová is szeretné) pacsi és köszönet [URL]http://playstationcommunity.hu/u/alucccard] Alucccard[/A]nak!

[YOUTUBE]N9wYdiCqX58[/YOUTUBE][B]Dead or Alive 5 Alpha[/B]Indítás után csak egy startképernyőt kapunk, intro videóval egyelőre nem készültek a fejlesztők. Utána jön a főmenü, ahol elég limitáltak a lehetőségeink. [B]Fighting[/B] és [B]Options[/B] választhatóak csak, a Story, Online, és Extras pontok nem elérhetőek. A történettől nem kell majd túl sokat várni, de azért remélem, hogy hozza a szokásos „két rivális elleni meccs, majd ending” színvonalat. Az Online egyértelműnek tűnik, viszont az extráknál érhetnek talán majd még meglepetések.Játékmódoknál csak a [B]Versus[/B] választható, de látszik, hogy lesznek majd még Arcade, Time Attack, Survival, és Training lehetőségek is. VS-en belül csak 1-1 elleni küzdelem érhető el, a páros Tag Match szintén kilőve.Elérkeztünk a karakterválasztáshoz, ahol négy ismert arc szemez velünk: Hayabusha, Hayate, Ayane, Hitomi. Kedvencünk megtalálása után kiválasztjuk, hogy melyik ruhájában küzdjön, és ahogy Ben Grimm, vagyis a Lény mondaná: „Most jön a bunyó!”[38254]Sajnos csak egyetlen pálya érhető el a demóban, amit a kamera mérkőzés előtt be is mutat nekünk. Egy japán belvárosi építkezés tetején kezdünk este, lent autók közlekednek, fent a tetőn egy daru tartja a gerendákat, és a generátorok is szikrázva jelzik, hogy üzembe vannak helyezve. Kiválóan hangzik egy kis pofozkodásra! Megjelenik a két harcos, még intéznek egymáshoz egy-egy mondatot, és indulhat az összecsapás.Az első észrevétel, hogy a játék kifejezetten szépen fest már most! A pálya jól néz ki, és jól van kialakítva, mindenhol van valamilyen kis érdekesség (amit ki is tudunk majd használni, ezt majd kifejtem bővebben). Karakterek is pofásan festenek, és úgy tűnik, hogy a női szereplők megváltak a sorozat [I]legnagyobb[/I] védjegyeitől, a szilikon implantátumaiktól. Így legalább nem néznek ki felfújható manga gumibabáknak, a reálisabb ábrázolásnak köszönhetően. A DOA Xtreme Beach Volleyball 2-ben a mellek szó szerint önálló életet éltek, ha egy helyben álltak, akkor is repkedtek minden irányba. Néha már szinte vártam, hogy a nyaka köré tekeredjen valamelyik csajnak a bal melle és megfojtsa, miután elutasította a csini ajándékom! (Létezik vajon ilyen fetisizmus? Ha nem, akkor most feltaláltam.)A kezelőfelület nincsen túl bonyolítva, nincsenek EX csíkok, gyémántok, semmi, csak egy szimpla életerő sáv.[38252]Elkezdek mozogni, ismerkedni a játékkal, nézegetni, hogy mi változott az előző rész óta. Örömmel veszem észre, hogy szerencsére nem sok minden, a bevált harcrendszeren nem akartak nagyon variálni. Ezt pozitívumnak tekintem, hiszen a negyedik rész nagyon jóra sikerült, és abból mi PlayStation tulajdonosok kimaradtunk.A játék irányítása kifejezetten érdekes. Van egy ütés, rúgás, dobás, és védés gombunk, ezeket kell majd irányokkal kombinálni. Egy egyszerűbb kombináció kinézhet mondjuk így: P (ütés), P, P. Ha viszont ezt egy iránnyal megtoldjuk, már teljesen mást fog végrehajtani a harcosunk: P, P, előre + P, K (rúgás). Ebben a játékban kombózás közben valamelyik irány lenyomással tudunk variálni. Központi szerepet fog játszani még a dobás a játékban, rengeteg van karakterenként. Ami viszont ennél is fontosabb, az az „elhárítás” vagyis [B]Counter Hold[/B]. Minden harcos tud legalább hármat: láb, test, és fejmagasságban hárítani. Vagyis ha tudjuk, hogy ellenfelünk testre fog támadni, akkor lenyomjuk a hátra + H (védekezés) gombokat és végignézzük, ahogyan látványosan megbüntetjük kiszámíthatóságáért. Nagyon dinamikusak és látványosak ezek az animációk! Egyébként, ha nyomunk egy startot, akkor beállíthatjuk, hogy a választottunk mozgásainak inputjai megjelenjenek alul, vagy mozdulatainak adatait (mi hány frame-ből áll, mennyire büntethető, hova irányul, stb.) kijelezze a játék. Hasznos és érdekes dolgok!Végül lássuk az egyik legnagyobb újítást, a [B]Power Blow[/B] támadást. Ha lenyomva tartod a P + K + H gombokat, akkor karakterünk erőt gyűjt, megsorozza ellenfelünket, majd a kamera hirtelen mögénk ugrik. Ekkor az idő belassul, és manuálisan kiválaszthatjuk, hogy egy jól irányzott támadással, hová repítjük a szerencsétlent. Miért fontos ez? Mert a pálya rengeteg veszélyforrást rejt! (amelyeket ilyenkor piros színnel direkt ki is jelöl nekünk.)[38253]A DOA játékok mindig is híresek voltak az interaktivitásukról. Itt ezt sikerült egy újabb szintre emelniük a fejlesztőknek! A pálya önmagában rombolható, vagy befolyásolható bizonyos mértékben. Előfordult például, hogy neki vágott ellenfelem a falnak. Mikor felkeltem támadtam volna, de a fejemre esett egy doboz, amire a karakterem odakapott, így megszakadt az ellentámadásom!Az igazi káosz akkor fog bekövetkezni, hogy ha valakit neki vágnak egy [B]Danger Zone[/B] tereptárgynak. Vegyük például az egyik generátort. A neki csapódás hatására felrobban, ami eltaszítja a neki repült karaktert, közben a daru elszabadul és elkezd körbe-körbe forogni a gerendákkal. A kamera egy kicsit lejjebb kerül, hogy jobban lássuk a pusztítást. Egy sziréna beindulása fokozza az izgalmakat, miközben mellettünk egy fal omlik le (ami ránk is eshet akár), és acél gerendák potyognak le a tetőről. Ne feledjük el, hogy közben megy a harc is! Ha a tető szélén beviszünk egy izmosabb támadást, és neki vágjuk delikvensünket az egyik fent maradt építő elemnek, akkor elkezd lefele gurulni a megrongált tetőszerkezeten. Ha gyorsan reagál, akkor meg tud kapaszkodni egy kézzel, viszont harcosunk vadul rohan felé. Mi legyen? Látványosan verjünk rá párat a levegőben? Csonttörő dobással döngöljük a földbe? Vagy csak szimplán rúgjuk le, hogy egy arra száguldó kamion elüsse, majd rá is robbanjon?Földet érés után egy lángoló, romokkal körülvett körgyűrűbe kerülünk. Bunyó közben neki száll valaki az egyik tűrhető állapotú autónak. A kamera ráközelít, mikor megrázza a bevert fejét, majd hirtelen felnéz és láthatjuk, ahogyan egy lezuhanó gerenda elől éppen hogy csak elhajol, viszont a kocsi felrobbanásától berepül a pálya közepére. Itt rávágunk egy Power Blow-t, és véletlenül pont most ugrat arra egy éppen maradt jármű, amihez hozzá vághatjuk a pórul járt ellenfelünket… Meccs végén pedig pózol egyet az összekoszolt, és izzadt harcosunk. (Hitominak például átázik a felsője, ilyet még nem láttam VS játékban!)[38251]A játék egy kegyetlenül dinamikus, hihetetlenül látványos VS cucc! A legtöbb támadásból, vagy dobásból azonnal fellehet kelni, így az egész menet lehet egy intenzív adok-kapok. A mozdulatokban meg van az a bizonyos plusz, amitől felszisszen az ember, és elképzeli, hogy milyen fájdalmas is lehet egy ilyet átélni. Ha sima fejrúgással fejezed be a menetet, már az bitangul néz ki, ahogy belassul találatkor a játék, utána pedig a földön fekvő opponens fogja, vagy megrázza a fejét. Danger Zone támadások pedig igazi közönség kedvencek, szinte látom magam előtt, ahogyan verseny közben fel fognak kiáltani izgalmukban a nézők.Nagyon jó úton halad a Team Ninja a játékkal kapcsolatban, egyelőre tuti siker várományosnak néz ki a dolog. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg remek ötleteik vannak még pályák és támadások tekintetében. Teljesen más élmény játszani vele, mint egy Tekkennel, vagy SoulCaliburral. Arra is kíváncsi leszek, hogy a Virtua Fighter vendégkarakterek hogyan fognak beilleszkedni ebbe a rendszerbe. Remélem bebizonyul, hogy a játék tud teljesíteni Itagaki és szilikon nélkül is!

41 hozzászólás

Hozzászólás

  1. jobban várom mint a tekkent, jómagam nagy fanja vagyok ennek a csöcsös harcos brigádnak. Einnel vagy Hayatevel szeretném rúgni az arcokat lefelé:)

  2. Remek írás, Fight Clubban eszeveszetten fogjuk tolni.

  3. “Jó írás, várom a játékot nagyon! A Power Blow-val kapcsolatosan érdekelne, h ez most egy tartható támadás esetleg több szinten át is, és meg is szakíthatom anélkül, h kiengedném? Mint amilyenek a super charge mozgások SFxT-ben pl. Vagy egy “”Super”” féleség ami azonnal aktív lesz ahogy beadom az inputot?”

    • Mondjuk ilyen erő gyűjtős támadás eddig is volt DOA-ban, némelyiket ha jól emlékszem meg is lehetett szakítani a védekezéssel.

    • Ha simán megnyomod akkor csak egy kis támadás, ha lenyomva tartod akkor jön az animáció. Belehet combózni dolgokba majd valószínűleg, egyenlőre nem lehet cancelezni, de ezen szerintem változtatnak majd.Idáig is voltak charge-olható támadások, de azok teljesen különbözőek.

  4. jó teszt èn már remegek èrte főleg hogy megint láttam +2 karit hihetetlen hogy ebben a generációban mennyit fejlődtek a verekedős játèkok ès még mindig tudnak újjìtani 😀 jöjjön már ki már lassan megveszek èrte de még előrendelni se lehet :/

  5. Frankó írás! Ígéretes játék, kár, hogy a TTT2-vel egy időben jön, mert így hosszú időre kimaradok belőle. 😀

  6. rohadt jo iras!!! annyira nem szeretem a verekedos gameket de lehet egyszer kiprobalom en utoljara verekedos jatekkal sega mega driveon jatszottam mortal kombat 2-ot mai napig emlekszem kockultam a tv elott es allandoan johhny cage-el voltam ert az elore elore le fel volt a legegyszerubb fatality :DDDDDDDDDD

  7. Christie vs Baymanhttp://youtu.be/3CVk0zivV8c

  8. Jó írás … meghozta a kedvem a játékhoz 😀 már minden van ebben a generációban csak egyetlen egy game nem ami nekem ps2-ön a kedvencem volt és nagyon hiányolom már ebbe a generációban … Bloody Roar … hol van, mi van vele, nem lesz ??? 🙁 http://www.youtube.com/watch?v=xNn6uGMZYes

  9. Egy Fight Club erejéig nem akarja valaki lehozni a c4p-be?

  10. Jaj, de csapatnám én is.:)

  11. Emlékszem annak idején hosszú sorokon keresztül vitáztunk 576 fórumán azon, hogy igenis a DOA nem csak a méretes csöcsökről szól! Már az első rész is unikumnak számított főleg nálam, a hihetetlenül pörgős bunyóival…..Aztán ott volt a 2. rész, ami gyakorlatilag hozta a kívánt színvonalat mégis folyamatos támadások érték…persze hozzáteszem leginkább Tekken rajongók részéről. Majd jött a konzol váltás, ami kifejezetten pozitív irányba terelte az egész szériát, egyre többen kezdtek megvilágosodni, és vele együtt ráharapni a doa ízvilágára. Én meg csak álmodozhattam, mivel soha nem volt xbox a közelben 🙂 Szerencsére, ahogy olvastam a tesztet, megérte rá várni, szóval fakanál eldob……irány vissza kockulni 😀

  12. 3. résszel el voltam 1-2 hetet, erre is kíváncsi vagyok.

  13. Egyébként ma lesz bemutatva két új karakter.

  14. Én ma rendeltem meg a DOAXBV2-t pótlás gyanánt.

  15. Nagyon tetszik! Jo iras, igeretes jatek =)A counter hold most mar hatra+vedekezes? A 4ben, ha jol emlekszem elorevel volt… nem is tudtam megszokni…

    • Middle kicknél volt előre + védekezés, többinél hátra, a DOA4-ben négy pontos counter volt. Itt viszont már csak 3 van megint.

      • Hal az egnek, baromira nem tudtam azt az elore fele haritast megszokni. Orom es bodotta! Ezek utan lehet, h beruhazok egy Ninja Gaiden 3ra 😀

  16. Nagyon várom , és vhogy ki kellene próbálni . :] Vhol nem lehet hozzá kódot szerezni ( vagy esetleg egy megosztható ACC se lenne rossz .:] ) ? NG3-on kívül term . Jó kis kedvcsináló .

  17. Jól néz ki, a pálya szétrombolhatósága meg nagyon állat. Itt van egy hosszabb videó, bár xboxos, de legalább 10 perces: http://www.youtube.com/watch?v=rOIstawKW4A

  18. Egyik kedvenc sorozatom. A doa4-et sajnáltam otthagyni amikor xbox360-ról áttértem PS3-ra. Azok a jó kis team harcok, visszajátszások és final videók… Számomra kötelező vétel lesz.

  19. Klassz írás, jó volt elolvasni, amolyan igazi kedvcsináló! Igaz, manapság tényleg el vagyunk árasztva minőségi játékokkal. Csak sajnos az időnk nem annyi, mint régen.Néha még így is megkapom, hogy kocka vagyok…

  20. Jól fest a játék, várós nagyon:)

  21. Mivel nálam az SCV az év csalódásaként lett elkönyvelve, így -bunyós fanként- minden bizodalmam ebben a játékban van. Meg a Virtua Fighter 5 FS-ben. Meg a TTT2-ben. Tényleg jó most droidnak lenni!Akira vendégszereplése meg rulez, csak azon imádkozom, hogy leegyszerűsítsék az inputjait a VF-hez képest, mert abban konkrétan a legösszetettebb, legnehezebben kitanulható karakter, bezony!

  22. Régen vártam mélysziből ennyire játékot.

  23. Nekem meglepően szépnek tűnik a képek alapján, zenékre lennék kíváncsi, rákeresek youtubeon.

  24. Jól hangzik. A harmadik résszel nagyon jól elszórakoztam anno xbox-on. De kicsit még mindig szilikon bőrűek a karakterek. 😀

  25. Szerintem műfajában 2012 egyik nagy nyertese lehet a DOA5, nagyon drukkolok neki! Persze ebbe az is bejátszik, hogy a kedvenc bunyós sorozatom.

  26. Igazán nincs mit! :)Nagyon jól megírtad, képek nagyon szépek! 🙂

  27. Teljesen egyetértek. Nagyon jó írás!