Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Days Gone – a rendező szerint több fogyott belőle mint a Ghost of Tsushimából…

…az alkotója szerint mégis csalódásként fogta fel a Sony, bár a számok vitathatók.

Nemrég közölte a Sony Interactive Entertainment és a Sucker Punch Productions, hogy a Ghost of Tsushima elérte a 8 millió eladott példányt. Jeff Ross, a Days Gone alkotója most azt nyilatkozta, hogy az ő projektjük hasonló sikereit azonban nem ilyen büszkeséggel fogadta a Sony.

Ross szerint másfél éve volt kapható a zombis kaland, amikor átlépték a 8 milliós mérföldkövet – még amikor elment a cégtől. Azóta úgy véli, több fogyott belőle, majd több mint egy milliót vittek el a 2021 májusában kiadott Steam-verzióból. A feltételezett siker ellenére azonban a Sony nem engedte a csapatnak, hogy folytatást készítsen, feltételezhetően a kritikai fogadtatás és a hosszú fejlesztési idő miatt: még áprilisban volt szó arról, hogy a Bend Studio sikeretelenül próbált belevágni egy folytatásba 2019-ben. Helyette a Naughty Dognak segít be a csapat egy multiplayer játékkal, míg egy második csoport a cégen belül egy új, a Naughty Dog által felügyelt Uncharted játékot készített. Több vezető is elégedetlen volt a döntéssel és elment a cégtől azonban, és a vezetőség attól félt, hogy beolvasztják őket a Naughty Dogba, így arra kérték őket, hogy vegyék le a teamet az Uncharted projektről, ami meg is történt 2021 márciusában.

A számokkal kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy nem hivatalos források alapján jelentette ezt ki: egy már nem létező Gamestat nevezetű oldalra hivatkozott. Akkoriban a site a trófeadatok alapján próbálta megbecsülni a játékosok teljes számát, azonban nem vette figyelembe azokat, akik PlayStation Plus-előfizetésen keresztül szerezték meg, ahogy azokat sem, akik használt vagy kölcsönzött kópiával játszottak, illetve a PlayStation Now-szolgáltatáson keresztül fértek hozzá – nem beszélve azokról, akik játékmegosztással nyomták. Ez a halmaz ugyanis nem vett példányt, így a tényleges szám jóval 8 millió alatti lehet: bár Ross “kiáll” mellette. A Sony maga hivatalosan nem tett közzé eladási adatokat a Days Gone-ról, csupán a kilenc hónappal ezelőtti, első évfordulós statisztikákból derülhetett ki, hogy összesen több mint 200 millió órát játszottak az emberek és több mint 100 millió trófeát szereztek meg. John Gavin, a játék kreatív rendezője és írója egyébként májusban még arról beszélt, hogy ha az emberek teljes áron vették volna meg játékát, akkor most lehetne folytatás – ami szembemegy Ross eladási sikersztoris értelmezésével.

Az eredeti Days Gone-t a rendező már akkor is sikernek tekintette, de belátta, hogy vegyes fogadtatásban részesült a kritikusok részéről. Ross szerint a terv mindig is az volt, hogy ezeket orvosolják a folytatásban, ahogy az alapjátékot is igazgatták frissítésekkel. A Sony hivatalos számadatokat eddig nem osztott meg a játékról, de a 71-es Metacritic-értéke valószínűleg csalódás lehetett úgy, hogy egyébként szinte egyöntetű kritikai elismerésnek örvendő alkotásokat ad ki. “A Days Gone-ból több példány fogyott mint a stúdió összes korábbi játékából együtt, így ebből a szempontból, valamint a közösségi és játékosi visszajelzésből is sikeres. A kritikusok… hát, az vérfürdő volt” – mondta anno Ross. “Én nagyon büszke vagyok rá. Tisztában vagyok minden hibájával. Nem egy tökéletes alkotás, de az első része egy sorozatnak, és mindig tudod, hogy az első az egy nyitány, és erre lehet majd építeni, ennek a dolgait lehet majd javítani, illetve erősíteni.” Az alkotó kitért arra is, hogy a folytatásban lett volna kooperatív mód, amelyet eredetileg már az elsőbe is beleraktak volna. “Már a kezdetektől akartuk a co-opot, de nyilván tudni kell, hogy mi nem fog menni” – magyarázta.

Jelenleg saját játékon szorgoskodik a Bend Studio.

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. szerintem kurvaszar döntés volt a sonytól, h egy ekkora cliffhanger befejezéssel nem folytatják, csak mert pár idióta lehúzta. a népnek tetszett, ezt mutatják a számok. De amíg kretének vannak a plésztésőn részleg élén, addig a MS köszöni szépen, és felfalja a piacot.

    1