Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Dark Souls II: Crown of the Ivory King DLC (PS3, PSN)

[I]”Messze Északon, egy király pompás katedrálist épített a tomboló lángok csillapítására – de megérezvén lelke hanyatlását, egy szó nélkül távozott, otthagyva mindent Alsannának, ki ismeretlen okokból megtalálta helyét mellette. De ezek régmúlt idők történései, s ma már a király nevére sem emlékszik senki.”[/I]
[YOUTUBE]6iY07Z-VSrk[/YOUTUBE]Elérkeztünk a Dark Souls II DLC trilógia befejező részéhez, amiben ezúttal kissé hűvösebb tájak felé vesszük az irányt. A Sunken King és az Old Iron King után már szinte biztosra lehetett venni, hogy az utolsó felvonás, a [B]Dark Souls II: Crown of the Ivory King[/B] bejáratát képező oltár a Drangleic felé vezető úton található meg. Az előző kettőtől eltérően most nem a főellenség utáni Prime Bonfire-nél keletkezett egy járat a falon, hanem az már kezdetektől fogva ott volt. Elég esélyes a másik kettő korábbi megléte is, csak a készítők az ajtókat „vakolták be” digitálisan a DLC-k megérkezéséig.Majula halálokat számláló oszlopánál (érdekességképpen: a halálok száma már átlépte a 380 milliót is), online játék esetén olvasható a harmadik DLC-re utaló írás, a 100kbyte-os feloldó kulcs letöltése után pedig kapunk egy jeges virágot, aminek leírása elmondja, hogy merre találjuk a fentebb említett bejáratot. Az oltár itt is beenged a helyszín elejére, mint a többinél, majd a szokásos mintára egyből jönnek az ismerős szobrocskák, amikhez a spórolósabb játékosok tehetik jelüket, ha esetleg nem vettek volna külön tartalmat – majd ezáltal be tudnak csatlakozni olyanokhoz, akik megvásárolták és segítséget keresnek. Ezután pár lépést megtéve lesz majd a szokásos „fizetős” VIP kapu, ami csak a hóvirág birtokában tárul ki. Az első bonfire-re nem kell sokat várni, egyből a kapu után le is csüccsenhetünk melegedni, beállítani a használni kívánt varázslatokat, stb.Az alapjáték rongyosra játszása után az ember azt gondolná, hogy nem tudnak már újat mutatni a From Software emberei, de ennél nagyobbat tévedni sem lehet. A Crown trilógia minden egyes részében olyan játékmechanikai megoldások bukkannak fel, amik ez idáig még soha, s ez most sincs másképp. A fejlesztők kreativitása nem ismer határokat, ugyanis az Ivory Kingben is elismerően csettintettem egy-egy rendkívül ötletesen kivitelezett dolog láttán. Sajnos azonban pár grafikai gányolás, papírvékony kerítés, trehányul vagy sietősen összecsapott dolog miatt meg a farpofáimmal csettintettem, kevésbé elismerően…[56064]Jeges városkánk az Eleum Loyce névre hallgat, az utolsó megszerzendő korona pedig a végén vár ránk. Az ellenfelek itt tematikusan mind-mind jegesek, havasak, vagy ahhoz hasonlóak. A terület szinte az elejétől a végéig nyitott, sőt: az egyik opcionális főellenséghez vezető út a játék történetének eddigi legnagyobb összefüggő nyílt helyszíne. Hamar tudtunkra adja a játék, hogy merre érdemes először elindulni, de ezt szadista okokból – no meg szpojler mellőzése végett – nem osztom meg veletek. Kialakítását tekintve gondosan ügyeltek arra, hogy a playerek még egyszer végigpásztázzák az egész területet töviről hegyire, máskülönben az utolsó főellenségnél nagy szopások elébe nézhetnek.Elfogyasztható tárgyakból nem lesznek újabb fajtájúak, de Hex-ből, Miracle-ből és varázslatból igen. A mostani DLC képzeletbeli divatbemutatójának győztese nálam az Old Bell Helm, ami tulajdonképpen egy sisaknak használható harang, ami megvéd az íjakkal történő fejlövések okozta sebződéstől, és még faszán kondul is egyet. Az egyik gyűrűt az ujjunkra húzva emberként mutat minket, ha éppen barátságos vagy ellenséges fantomok vagyunk.A fegyverek nagyon nagy része valamilyen okból nem mindennapi, sokuknak van speciális effektje vagy extra támadása – az egyik csontos kesztyűvel például „Hadouken”-t is lőhetünk, egy másik íjhoz pedig nem bizonyos számú Dexterity kell, hanem erő. Megint egy másik kard attól függően skálázva növeli sebzését, hogy éppen melyik NG pluszban vagyunk. Visszaköszön a Dark Souls első részéből is egy ruhadarab, bár jobban belegondolva ruhadarabnak erős jóindulattal nevezhető csak, viszont mégis fel lehet venni. Cameo nélkül most sem maradván a Demon’s Souls egyik nagy tudású varázslójának, Sage Freke-nek a ruhájára is rálelhetünk, vagy legalábbis a kiköpött mására.[56063]Az ellenfelekkel nem spóroltak, ránézésre sokszor nehéz megmondani, hogy melyik billen ki egyensúlyából egy kétkezes fegyver csapásától és melyik nem – némelyiket azt hinnéd, hátba szúrtad, de mégsem pontosan ott van a hátuk közepe. Tiszteletét teszi pár ismerős arc is az utunk során, persze nem a barátságosabb fajtákból, a csapdák és kelepcék pedig köcsögebbek, mint valaha, de maradjanak csak meglepetések, pedig bizisten kikívánkoznának. Magamat ismételve ne féljük elolvasni minden felszedhető és megszerezhető tárgy, fegyver, felszerelés, varázslat és lélek leírását, ugyanis a történetről így tudunk meg többet (valamint néhány érdekesség is akad bennük), a főellenségek lelkeiből pedig ismét hasznos dolgokat tudunk kihozni.Utolsó koronánk megszerzése után látogassunk el harmadjára is Vendrick kriptájába, aki utána egy újabb adag monológot tartogat számunkra. A király áldásával és a 4 korona egyikének viselésével megadatik nekünk az, amire mindenki vágyik: immúnisak leszünk az átokra (de csak arra a végigjátszásra). Továbbra is undeadek maradunk, de amíg viseljük, mentesülünk minden negatív hatása alól. Azt mindenki döntse el magának, hogy megéri-e az árát egy olyan világban uralkodni, ahol rajtunk kívül mindenki szép lassan elrohad és megőrül. Végtére is ez nem gyógymód, csupán kezelés egyetlen személy részére.A sorozat egyik legnagyobb pozitívuma, miszerint a játék nem rág semmit a szánkba, itt most negatívumként említhető meg, ugyanis ezt az „alternatív befejezést” annyiban élhetjük meg, hogy Vendrick áldása után a koronáinkból mostantól valamilyen erő árad. Nem mondja el, hogy mit nyertünk a dologgal, és nem is írja le sehol sem a játék, de mégis ennek tudatában új értelmet nyer az egész. Az alapjáték NG+ részénél a 4 nagy főellenség legyőzése után rájövünk, hogy azok részben a Dark Souls első epizódjában található 4 „Old Ones”-ként emlegetett szörnyek manifesztációi, s lelkük azóta is kihat az adott területekre, ami a koronák mikéntjére is magyarázatot adhat. Az Old Iron King koronája Gwyn lelkének köszönheti erejét. A Sunken King korona Gravelord Nito jóvoltából bír ezzel az erővel. Az Ivory King korona mostani hatalma pedig a Witch of Izalith sikertelen próbálkozásából született, amikor is megpróbálta újraalkotni az Első Lángot, ezzel viszont létrehozta a „Bed of Chaos”-t, ami felemésztette és életet adott a démonoknak. Nem utolsó sorban Vendrick koronája viszont egy kivétel, mivel az a Furtive Pygmy lelkének hatására lett ilyen, aki a sötét jelet alkalmazva akart élőhalottakból álló sereget, és akiből valószínűsíthetően később Manus vált. Seath the Scaleless azért maradhatott ki a buliból, mert ő csak sárkány fajtársai elárulásával került a képbe.[56062]Tartalmilag ismét egy minimum 4-5 órás játékidőre számíthatunk, de ez ügyességtől függően lehet akár 7-8-9 is. Ezzel a befejező résszel úgy-ahogy kiegészül az egész, de jövő februárig még jöhetne nyugodtan valami újabb tartalom. A sok fehér miatt talán itt látszanak legjobban a grafikai hibák, vagy csak sietősebbre vették az elkészítését. Aki már idáig eljutott, annak ez lesz a legkevesebb, levonni nem von le az értékéből. Hangulatra nem lehet panasz, nagyon el lett találva a dizájn is. Összességében jó pár játékórát és kiegészítő cuccot kapunk a pénzünkért, ami így nézve már nem is olyan drága.
[B]
Fejlesztő: From Software

Kiadó: Namco Bandai
Megjelenés: 2014.09.30.
Ár: Külön 3090Ft / Season Pass 7690Ft
Játékosok száma: 1-4
Kép: 480p, 720pHang: Dolby Digital 5.13D támogatás: nincsDemó: nincsMéret: 100kb unlock file (Update-tel együtt kötelező letölteni)
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/[/B]

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A Season Pass megvételéhez keresek társat 🙂 Jelentkezz privátban! Üdv 🙂 (Már én is megnézném az új részeket 🙂 )

  2. Nagy a hallgatás a BandaiNamconál egy esetleges komplett kiadásról pedig nagyon kellene már. 🙂