Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

DAKAR 18 (PLAYSTATION 4)

A Dakar, mint verseny, mindig is a hatalmas távokról és az embert próbáló kihívásokról szólt. Ez most sincs másként, hiszen a [B]Dakar 18[/B] fejlesztése során nem az egyszerű és gyors sikerélmény, vagy a csodálatos grafika volt a hangsúlyos elem.A fő csapásirány egy valósághű szimulátor megalkotása, ahol mi, játékosok tényleg úgy érezhetjük magunkat, mintha a világ egyik legkeményebb versenyén vennénk részt. A Bigmoon Entertainment csapata korábban közreműködött néhány autós játék fejlesztésénél, azonban a Dakar lesz az első igazán komoly címe a portugál nemzetiségű stúdiónak.Az első és legfontosabb a versenysorozatot ismerve a helyszínek kidolgozottsága és mérete, hiszen a Dakar minden, csak nem rövid szakaszokból álló, pár perces kocsikázás. Ennek rendje és módja szerint hihetetlen nagyságú, tulajdonképpen open world pályákat kapunk. A versenyek során olyan primitív eszközökre kell hagyatkoznunk, mint a térkép és az iránytű, na meg persze az anyósülésen helyet foglaló kolléga. Ahhoz, hogy tényleg biztosak legyünk a dolgunkban, érdemes mind a három fő segítséggel tájékozódni, ha éppen nem motorral vagy quaddal szeljük a sivatagot, hiszen akkor csak magunkra számíthatunk.A navigátor szavai és tippjei kifejezetten sokat segíthetnek egy-egy keményebb szituációnál, amikor mondjuk a futóhomokból kell kievickélnünk. Ettől függetlenül nagyon képben kell lenni, mikor merre megyünk, mert a szoftver legalább annyira kíméletlen, mint amennyire a valós verseny is. Véget nem érő homokdűnék, ahol a checkpointok nem többek néhány fánál vagy kerítésnél. Az ilyen kis elrejtett tereptárgyak alapján tudunk tájékozódni, és ez bizony nem könnyű feladat, még egy gyakorlott virtuális sofőrnek sem.
[YOUTUBE]mHapUetFWQ4[/YOUTUBE]
Ami a legfontosabb az indítást követően, hogy a tutorial módot becsülettel játsszuk végig, mivel az itt megszerzett tudományunk lesz az alapja Dakar versenyzői karrierünknek. Mint már említettem, a helyszínek óriási nagyok, és a szakaszok hossza is a türelmünkkel fog játszadozni. Ha netán túlságosan lezsibbadtunk volna, akkor félre tudjuk tenni az adott futamot, hogy egy későbbi időpontban a legutolsó checkpoint résztől tudjuk újra nekifutni, ami egy kedves gesztus az alkalmi játékosok felé.A saját pilóta kreálásának a lehetősége ezúttal elmaradt, viszont cserébe kaptunk rengeteg licencelt versenyzőt és járművet, akár a kis buggy-tól kezdve a nagy monstrum kamionokig. Mondhatnám, hogy egy élmény ezeket a gépcsodákat terelgetni több száz kilométeren keresztül, de akkor nem mondanék igazat. Nem kevés alkalommal történtek teljesen váratlan felborulások, kicsúszások és a legrosszabb, hogy a talajtípusok többsége olyan hatást kelt, mintha tükörsima jégen autóznánk, ami azért nem illik bele a tikkasztó sivatagi látképbe. Ha bizonytalannak érezzük az autót, érdemes inkább lassabban menni, mert egy rossz mozdulat és kész is a baj, ami súlyos dakar-pontokba kerül. Mint minden átlagos ralijáték esetében, itt is megvan a lehetőség arra, hogy bütyköljünk az autón, viszont ennek nem csak anyagi költsége van, hanem komoly időveszteséget is összeszedhetünk. A futam végén a megszokott másodperc alapú összehasonlítástól eltérően inkább percek számítanak, főleg a hatalmas távok miatt, de még ilyenkor sem jön jól egy esetleges negyedórás váltó javítás. A játék ezen része meglehetősen átgondolt, nem egyszer fordult elő, hogy az elakadt homokból kellett kiszabadítanom egy versenytársat, viszont akadnak hiányosságok is, amik előtt értetlenül állok.Sajnálatos módon se a menüben, se pedig futam közben semmilyen autó beállítási lehetőségre, fejlesztésre nincs lehetőség. Úgy érzem, ennek nagyon fontos szerepe is lehetett volna a Dakar 18-ban, hiszen nem titok, hogy a fejlesztők szimulátor típusú szoftverek közé sorolták. Az ilyen hiányosságok miatt nálam nem több, mint egy identitászavaros versenyzőnél, aki nem tudja eldönteni, hogy merre is van a helyes út. A fejlesztőcsapat által használt Unreal 4-es motornak is láttuk már szebb arcát. A legtöbb helyen elmosódott textúrákkal és részletgazdagnak nem mondható tájakkal fogunk találkozni utunk során. Az egész kinézet felemás, még annak ellenére is, hogy a járművek beltere igényesen lett lemodellezve. Úgy gondolom, sokkal változatosabbra is meglehetett volna csinálni az egyszerű homokdűnéket, mivel az ugyanolyan bokroknak és fáknak köszönhetően nem egyszer támadt olyan érzésem, mintha már jártam volna itt. Közben csak egy, a fejemben létező délibáb az egész, hiszen a többször felhasznált pályaelemek tévesztettek meg.
[YOUTUBE]AbRj80tmNSc[/YOUTUBE]
Az online szekció kipróbálása sajnos kudarcba fulladt. Dedikált szervereket nem kapunk, az általam létrehozott versenyre pedig nem találtam játszótársat, de aki szerez maga mellé egy ellenfelet, akivel lehet nyomulni hegyeken-völgyeken keresztül, annak egész biztos, jó élményben lesz része. Ha hasonló cipőben jártok, mint én akkor sem kell szerencsére letenni a többjátékos versengésről, hiszen a programban helyet kapott egy osztott képernyős mód is, amivel legalább olyan jól el lehet szórakozni, mint neten keresztül talált pajtással. A játék során többször is szemet hunytam a hiányosságok felett, hiszen mégis csak egy új csapatról és egy visszatérő szériáról van szó. A Dakar-rajongók minden bizonnyal örülnek a megjelenésnek, hiszen egy hiánypótló címről van szó, ami akár sorozattá is avanzsálódhat a jövőben. Előtte viszont jó néhány meredek szakaszt végig kell teljesíteni, úgyhogy megyek is vissza a kietlen vidékre, ahol már az is nagy csodának számít, ha sikerül elérni a célt.[i](Ezt a kiváló játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [url=http://platinumshop.hu/product/8635/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Autoverseny/Dakar-18]Platinum Shop[/url] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)[/i]

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Akkor azt hozta, amit a videók alapján sejteni lehetett. Kár…

  2. V-rally szintre csúsztatva…

  3. Erről is megnéztem volna egy videomellékletet. 🙂

  4. Köszi a tesztet.Ezt a játékot bejelentése óta figyelemmel kisértem, de igazából már akkor gyanús volt a járművek mozgása/fizikája a videók alapján.Gopndoltam ezt még pofozgatják, de amint látom, ez nem történt meg. :(Legutóbb az egyik Rally-s cím kapcsán történt ugyanez…ott is már a trailerek alapján éreztem, ez nagyon nem lesz kerek…és úgy is lett.Szerintem az már elég gáz, ha videóról látszik hogy egy szim, nem szim. :(Az alapötlet szuper, reméljük, idővel felkarolja őket valaki, vagy ők maguk rázzák helyre a produktumot.

    • Igen, sajnos ennél a játéknál nagyon sok technikai hiányosság van. Pachek érkeznek, de komoly változást nem véltem felfedezni. Érezni, hogy itt még sok év munka kell ahhoz, hogy jó játék legyen. Az ötlet és a tartalom ami igazából értékelhető.