Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Csak okosan az új mozgásérzékelős kontrollerekkel!””

Jamie MacDonald, a Sony Worldwide Studios korábbi elnöke – ők készítették az EyeToy kamerát és szoftvereit – óvatosságra inti a hírforrások szerint idén debütáló új Playstation 3-as mozgásérzékelős kontroller (véleményében megemlíti az X360-as Natal megoldást is), az egyelőre “Arc” kódnéven futó kütyü fejlesztőit és leendő vásárlóit. A vele készült interjút a Gamesindustry.biz weboldal közölte le.Az úr szerint a piac láthatóan komolyabb és összetettebb játékélményt vár az új kiegészítőktől, mint amit a Nintendo Wii kínál, azon egyszerű okból, hogy a PS3 (és az X360) hardveres tudása jóval fejlettebb. Ugyanakkor MacDonald fejlesztői tapasztalataira alapozva azt állítja, a tradicionális, normál kontrolleres, fotelben ülős, “hosszú pályákon” alapuló videojátékos megoldás a mozgásérzékeléssel nem működik jól, mert a player “teljesen kiüti magát” a feladat teljesítésének végére, és ez negatív irányba fordítja az élményt.A szakember úgy gondolja, a komolyabb testmozgást igénylő Nintendo Wii játékok döntő többségükben pont azért épülnek rövidebb “menetekre”, hogy általánosságban – lehetőség szerint – minden gémer élvezni tudja a kihívást.Jamie MacDonald aggodalmát fejezte ki a mozgásérzékelős kontrollerek árszabásával kapcsolaban is. Szerinte az az optimális megoldás, ha a kiegészítő hardver és a hozzá adott szoftver együtt annyiba kerül, mint egy AAA kategóriás játék magában, így a vásárló nem érzi azt, hogy megint “túlfizette magát” egy újabb kütyüért.Arról egyelőre nincs semmi infó, a Sony pontosan – vagy legalább körülbelül – hogyan képzeli el az “Arc” varázsbot fogyárát.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Érdekel, de csak akkor ha lesz hozzá valami komoly cucc is, tenisz meg ilyesmi az nálam felejtős 🙂

  2. Aki egy kicsit is mozgásingerben szenved az úgyis lehülyézi meg leszarozza majd a cuccot!Ideje felállni a fotelból! XD

  3. szerintem jól beszél:)

  4. “””Óvatosságra int az EyeToy néhai fejlesztője.””—–izomlázat kapsz wazze”

  5. Mozgásérzékelés? Megint a nagy N lesz benne a szószban…

  6. Én nagyon várom. Remélem jól startol el a projekt.

  7. “Nekem is eszembe jutott ez a “”teljesen kiütjük magunkat”” dolog, szerintem nem lesz túl sikeres a cucc… :S”

  8. A néhai az mást jelent. Te szerintem egykori fejlesztőre gondoltál.Ha Jamie már meghalt, akkor nem szóltam:-DEgyébként meg ugráljon a halál. A mozgásézékelséből elég volt annyi, ami a CoD3-ban volt, szerintem nem kell több.

  9. Én kiváncsi vagyok rájuk ( igen a Natal – ra is kiv. vok. , de .. ) , de … Majd meglátjuk .

  10. modjuk én ez semi képen nem veszem meg , mert sztem ez egy baromság

  11. Najòò..Ha te èpp 2 naponta lekocogsz 8-10 km-ert, vagy aktìvan sportolsz.(A tornaóra nem számít..)Nos akkor elöbbi kijelentèsem nem neked szólt.

  12. Ha ütős a cucc, akár magasabb áron is kínálhatják. A Rock Band-et is sikerült eladni 40000-ért… De részemről természetesen szimpatikusabb a hardver+játék=egy AAA játék árszabás. Mondjuk ilyenkor jön be az, hogy a hardver mellé pakolt cucc távolról sem minőségi. Egyszerűen nem látom, miben lenne ez több az EyeToy-nál vagy a WiiSports-nál. Mókás kiegészítő lesz, az tuti, de hogy fél óra után mindenki inkább kicseréli a lemezt a gépben egy hagyományos játékra, az nagyon könnyen előfordulhat.

  13. Lusta pudingok vagytok mindd!Èn igenis örülnèk olyan játèkoknak ahol full mozogni kell.Pl. RPG-ben.Nagyon sok olyan ember van aki szinte ki sem mozdul otthonròlha nem muszály.Ezek a játèkok legalább megmozgatnák öket.

  14. a franc se ugrál a tv elött volt haver vett wii t aztén 2 honap mulva adta el mert elmult az ujdonság varázsa egy dead space játék meg nem tul faja mutogatva kezedben 2 joy al szerintem.azt mondják ill olvasom hogy aki vett is wii t azoknak is van 2 játékuk oszt anyi nem vesznek ujjat.

  15. “Valahogy nem tudnak megfogni az ilyen “”baromságok””. Szerintem egy játéknak az a lényege hogy hátradőlj a fotelban és kényelmesen szórakozz. Ha akár minimális mozgásra is vágyok, elmegyek sportolni. Szvsz ennyi.”

  16. Aki mozogni akar az menjen a focizni vagy kosárlabdázni ennyi a natal/arc csak sima lehuzás a gamerektol vicc kategória engem biztos nem érdekel.

  17. “sztem meg ne legyünk ennyire bizalmatlanok az új technológiákkal szembenmajd kijön, meglátjuk milyenmásrészt egyetértek Sickness hsz-ével: “”rohangászás””? emberek, egy k*****tt kar felemelése már rohangászás?”

  18. Az emberek lusták. Inkább a gondolati úton irányítható interface-ek felé menne a fejlődés, az kelendőbb lenne, mint a mozgás alapú izé. Pláne nyáron a 38 fokban a t*köm fog mozgolódni.

  19. Szerintem akit igazán érdekel a mozgásérzékelés, az vett egy Wii-t. Engem akkor érdekelne, ha lenne egy HD-s projektorom, ami akár még 3D-t is tud. De mivel relatíve kis tv-m van, nem tudnék az élmény hatása alá kerülni.

    • Projektor + mozgásérzékelés nem jó, pont benne vagy a képben. Rear megoldásnál talán nem, de ahhoz meg nagy hely kell.

  20. “Egyrészt ezt mondom már azóta, amióta meg lett erősítve, hogy a “”két nagy”” is kiad valami mozgásérzékelős megoldást. Másrészt aki azt mondja, hogy ezekkel folyamatosan “”rohangálni”” meg “”hadonászni”” kell, az vagy:- dilettáns- demagóg- életében nem próbálta- mindhárom.”

    • Elég az is, ha csak nem vagy elájulva valamitől, amitől a többiek igen.Máris lehetsz dilettáns demigod.. :)Azt azért máig viccesnek tartom, hogy vannak páran akik még mindig azt képzelik, hogy egy mozgásérzékelős shooterben majd a fotelt használják fedezéknek. És az jó lesz úgy. 😀

  21. Nem igazán érdekel ez a mozgásérzékelős dolog, az én szememben nagyon hasonlít a 3d-s mizériára… mindkettő felesleges számomra a jó játékélményhez (nem azt mondom, hogy f@szság a mozgásérzékelés mert egyáltalán nem az csak szerintem elég ha egy cég konzolja tudja a többi meg nem… de hát pénz beszél).

  22. hát hullafáradtan melóból hazaérve biztos nem azért ülnék le a gép elé h hadonásszak meg rohangáljak…..ha mozogni szeretnék akkor áthivom a csajom és meg van oldva =P

    • ennyi! XD

    • word!legnagyobb vicc azt hiszem a boxos promo videóban, anyu + kislány focizik, könyörgöm menjél ki a kertbe és ott focizz, hihetetlenwii meg arra jó, hogy az ‘elektró világ’-ban meg a médiamárk-ban elszórakozzak 5percet, nekem ennyit nem ér, de azért kíváncsi leszek mi lesz ebből

  23. Engem annyira nem izgat ez a mozgásérzékelős megondás,de sok sikert azoknak akiket igen 😀

  24. szerintem mindketto hasalas lesz,legalabb is nem sokan varjak ezeket.Nalam tuti kimaradnak majd,ha lesz hozza komoly jatek,ha nem.

  25. Én már azt várom hogy mikor dobnak piacra olyan kieg.-et ami lehetővé teszi az agyhullámmal való irányítást. XDXD Viccet félretéve tényleg fain lenne.

    • Még sima X – en is volt ilyen kütyü ( gondolat = irányítás – kütyü ) fejlesztés alatt , ha jól tudom valami autós gameval ( is ? ) mutogatták valami kiállításon . Emlékszik még erre valaki ? ( ahogy most állunk , úgy néz ki nem nagyon válhatott be 🙂 )

  26. A Sony még mindig jobb helyzetben van ilyen szempontból, mert az Arc is még mindig egy kontroller, és max csalapálni kell majd vele (de kötve hiszem, hogy úgy, mint egy félőrült).,Viszont a Natal meg ugyebár teljes testet szkennelő cucc, tehát ott már ugrabugrálni kell. Ha meg félénk módon, mégis csak inkább a softosabb vezérlésekre használják (mondjuk kézzel jelölsz ki dolgokat RTS-nél), akkor meg felesleges volt maga az egész project.Tehát a MS-nak, úgymond már kötelező full testmozgásos játékmeneteket csinálni (edd meg, amit kifőztél alapon).

    • Akkor nem teljesen ismered a natal technológiáját ugyanis nem csak a játékokra fog épülni igaz hogy csak a videót láthattuk edig de elvileg a Liveos menük között is tudsz majd vele válogatni és használni is a funkcióit a Livenak. Meg mintha interaktívabbnak is tűnne. de amíg nem lehet kipróbálni élesben mindkét cuccost addig minden csak találgatás. 😀

      • Tudom, hogy a dashboard-ban is lehet vele majd navigálni, és sokak szerint talán ez a leghasználhatóbb funkciója a Natalnak. Ha tényleg így tartja a többség, akkor már itt rosszul kezdődik. lehet, hogy egy darabig élvezném, de aztán elegem lenne, hogy a tenyeremmel söprögessek a TV előtt, mikor kényelmes gombnyomással is lapozhatok.Szerintem igazán sikere úgy lehetne, ha csak kisebb, apróbb szerepeket kapna a játékokban. Volt róla valahol szó, hogy például egy taktikai shooternél például ha feltartod az öklödet, akkor az egy parancs az osztagodnak és így tovább.A másik megoldás pedig a konkrétan ezekre írt játékok (pl.: Ricochet), de az már macerásabb, mert ahhoz már kreatívnak kell lenni, hogy jók is legyenek azok a cuccok, és ne legyenek Wii klónok.A hagyományos (nem mozgásérzékelős) játékok ráerőltetett támogatásánál lesz totál bukta.(Lásd: Tony Hawk Ride)

  27. Egyetértek a faszival.

  28. Az idei gamescomon remélhetőleg már kipróbálható lesz élesben minden új mozgásérzékelős cucc. Személy szerint nem igazán mozgat a téma, de kíváncsi vagyok, hogy mit tudnak kihozni belőle PS3-on és X360-on.

    • Ezzel én is így vagyok, elvégre nem vagyok Harry Potter hogy varázspálcám legyen 🙂 Azért érdeklődéssel figyelem mindkét kiegészítőt (PS3 & X360) és ki tudja lehet sokkal jobb lesz mint gondolnánk, vagy épp ellenkezőleg…..majd elválik.

  29. Egyet kell értenem az úriemberrel, teljesen igaza van.Másfelől egy érdekes kérdés, hogy mit tudnak megvalósítani ezzel az irányítással?Egy verekedős, autóversenyzős játékot egyszerűen nem bírok vele elképzelni (na jó menne, de élvezhetetlen lenne). Mindenesetre nagy fantáziával, pénzzel és odafigyeléssel! nagyon nagy szoftvereket lehetne rá készíteni.

    • Az iPhone játékokból kiindulva elég sok mindent meg lehet oldani mozgásérzékeléssel – más kérdés, melyik mennyire kényelmes.

      • Pont tegnap járt erre a haver az Ipod Touch-ával, mutatott is pár játékot, de nekem annyira nem jött be, mégsem érzi az ember a gombokat (mert igazából gombokat rajzoltak a képernyőre és azokat lehetett nyomkodni mint egy joynál).Szerintem az ilyen kezelőfelületekhez mondjuk a tuchoz, iponhehoz inkább körökre osztott RPGket, stratégiai esetleg valósidejű stratégiai játékokat lenne érdemes írni.Az ügyességet igénylő játékok (hack and slash, fps, tps, autós, verekedős játékok) csak más koncepcióban lehetnek ütősek.

  30. Nem rossz dolog sztem ez a cucc….

  31. Én maradok a jó öreg joy-nál:) Ha mozogni akarok azt nem otthon fogom csinálni!

  32. kizárt hogy megvegyem ugyanazon okból mint a wii-nél is. nem hadonászós ugribugri szirszart akarok magamnak hanem egy kiforrott,igazi játékgépt. Tehát ha ebbe az irányba indul el a világ,akkor elég erős (IQ) süllyedést látok…

  33. Én arra leszek kíváncsi, hogy milyen játékokkal rukkolnak elő.

  34. mielött megvennénk,jó lenne kiprobâlni