Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Colt Canyon (PS4, PSN)

Minimalista szopóroller.

Eleged van a 8-bites indie játékokból? Túl sok a pixel? Valami egyszerűbb képi világra vágysz? Jó hírem van, mert van itt neked egy szoftver, ami talán érdekelhet…

A Colt Canyon egy egyszerű, de nagyszerű Roguelike lövölde. A látványvilág ennél kevesebb pixelszámmal és színnel nem is operálhatna, de pont ez adja meg a cucc báját és hangulatát. A zene remekül kiegészíti a látottakat, árad belőle a westernfilmes hangulat. A vadnyugati környezetbe bugyolált kíméletlen kaland során elrabolt partnerünket kell kimenteni a banditák karmaiból. Ezt megtehetjük egyedül vagy egy barátunk segítségével. Több feloldható hőssel bővíthető a paletta, akik merőben eltérnek egymástól fegyverzet és képességek tekintetében. Más játékokban ennyire extrém végletekkel nem szoktam találkozni, például az egyik karakter tank módjára nyolc szívvel terpeszkedik, míg egy másik agilisabb csak kettővel. A kontraszt kedvéért, egy combosabb ellenfél azonnal le tud szippantani két életerőegységet, de egy skorpió vagy mérges kígyó is lassan ki tud nyuvasztani a mérgével. Emellett a párbajhősök fizikai ereje, gyorsasága, töltési ideje között is nagy szakadék tátong.

A játék 3 nagy területet foglal magába, amik további 3 szintre és egy boss pályára oszthatóak. A különböző fegyverekbe más-más típusú lőszert kell összeharácsolni, és ezeket okosan menedzselve lavírozni a vadnyugat barátságtalan tájain (egy időben kétfajta eszköz lehet nálunk). Lehetőség van csendben és taktikusan likvidálni mindenkit, amíg ugyanis nem vesznek észre, szinte mindenki egy ütéssel elintézhető. Minden pályán kiszabadíthatunk egy szerencsétlenül járt fickót, akinél jutalmul fejlesztést lehet választani, vagy ha felkínálja, csatlakoztathatjuk a mentőakcióhoz. Elhullott társaink élesztése saját szív energiába kerül, így a megfelelő “free revive” perk nélkül ráfizetés lehet pesztrálni a követőket. Lőszerhez korlátozott módon lehet jutni, ezeknek a fő formája: széttörhető tárolók, megfingatott gazfickók, zsugori boltos. A legutóbbinál pénz hiányában cserekereskedelemmel érvényesülhetünk, de ezek többnyire kedvezőtlen konstrukcióként működnek. A fő arzenál részét képezi még a dinamit, amivel hatalmas pusztítást lehet végezni, de némelyik ládát vagy megmentésre váró bezárt szerencsétlen börtönét is ezzel lehet kibontani. (Vagy egy rosszul irányzott akcióval az 1 órás kalandunk közepén lefelezni a saját életünket.) A rosszarcúakon kívül vannak csapdák, vadállatok és szúrós bokrok is, amik közül az utóbbi néha nagyon szépen beleolvad a vérrel telefröcskölt háttérbe és csak azután tűnik fel miután megbökte a púzónkat. Sajnos akadnak negatívumok is, amik vagy játékmechanikai hiányosságok vagy egyszerűen nettó kib@szásként lettek így programozva. Miközben nyüstöltem többször is megfordult a fejemben, hogy bár élvezem a rendszert benne, de lehetne sokkal jobb és teljesebb az élmény. A habos fagyi kehelyre a cseresznyét a főellenség teszi fel, ami irreálisan nehéz és sok túl sok élettel rendelkezik. Nincsenek titkos járatok sem, pedig többször is gyanakvásra adott okot a pálya dizájn. Sokszor nekifutottam társammal a Colt Canyonnak, de bármennyire is volt néha jobb a leosztás, a végén jött a kegyetlen fűbe harapás. A játék öröme végett nem mondanám elpocsékolt óráknak, mert igazából mindig kaptunk valami apróságot, például egy új loadoutot vagy szereplőt. Sajnos semmi mást nem jegyez meg a rendszer, így mindig tisztalappal indulunk útnak, ami egy idő után már nem ösztönzött. Lehet mi csináltunk valamit rosszul, mert a trófeák egészen elmebeteg dolgokat kérnek, de affinitást nem éreztünk a teljesítésükre.

A szoftver bár nem túl hosszú, változatos karakter és fegyverarzenállal operál. A random faktor, valamint a nehézség kitolja a játékidőt, amit a kooperatív mód tovább színesít. Mivel egy elég nehéz programról beszélünk, így óvatosan tudom ajánlani, a sikerélményért keményen meg kell dolgozni és lehet, el sem jön. (Jó pár 1-1,5 órás tanuló időm ment a levesbe tesztelés/szórakozás címen.) Ha valami minimalista külcsínnel rendelkező, de kihívásokban gazdag stuffra vágysz, akkor repülj rá, pár órára kikapcsol.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: Headup Games
Fejlesztő: Headup Games
Megjelenés: 2020. december 23.
Ár: 5240 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Egy-két kört futnék vele. 🙂

  2. Ennél kevesebb pixel már csak Atari 2600-on volt. :))