Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Chime Sharp (PS4, PSN)

A különféle (ritmusjátéktól távol álló) zsánerek és a zene összeolvasztása sok esetben jár valami egészen különleges végeredménnyel – elég csak a legendás REZ példájára gondolni -, így felfokozott érdeklődéssel vetettem bele magam a [b]Chime Sharp[/b] tesztelésébe… és szerencsére nem is kellett csalódnom!Minden bizonnyal lesznek olyanok, akiknek a játék címe ismerős lesz, ami természetesen nem a véletlen műve: a Chime egyike volt az előző generáció ígéretes indie címeinek, melynek valahogy mégsem sikerült nagyobb körű ismertségre szert tennie. Ezt próbálja megváltoztatni a Chime Sharp, amire meg is van minden esélye! A játék nagy vonalakban olyan, mintha klasszikus Tetris játékmenetét ötvöznéd a Lumines-szel: adott tehát egy pályánként változó felépítésű tér, ahová adott idő alatt minél több Tetris-alakzatot kell leraknod olyan módon, hogy azok 3*3 méretű blokkokat alkossanak, ilyenkor ugyanis a különféle alakzatok összeállnak és el is tűnnek, amikor áthalad rajtuk a pályán folyamatosan köröző idősáv.A dolgot némiképp bonyolítja, hogy az elkészült építményhez kis ügyességgel további kockákat is hozzá lehet pakolni, amit érdemes is meglépni, hiszen minél nagyobb területet tisztítasz meg egyszerre, annál nagyobb lesz a rendelkezésedre álló idő mennyisége. Amint áthalad az építményeden az aktiválósáv, az eltüntethető blokkok alatti rész kékes árnyalatot kap, a játék célja pedig az, hogy a rendelkezésre álló terület minél nagyobb részét színezd át mielőtt lejárna az idő.[YOUTUBE]8ot_bxG1uhs[/YOUTUBE]Amennyiben sikerül egy pályát 90%-os hatékonysággal megtisztítani, megnyílik a játék címadó módja. A Sharp variáns annyiban különbözik az időre menő pakolgatástól, hogy az óra itt nem ketyeg, ellenben van egy energiajelződ, ami szépen elkezd csökkenni minden olyan lerakott Tetris darab után, amit záros határidőn belül nem sikerül alakzatba rendezni. Ez a mód teljesen más gondolkodásmódot és játékstílust kíván, és míg a standard módban őrült módjára, gyakorlatilag tét nélkül lehet pakolni a formákat, itt minden egyes lépést ki kell számítani, egy lassabb, zen-szerű puzzle-élménybe süppedve. Emellett további két extra mód is a rendelkezésedre áll, közte egy Strike névre hallgató time attack variáns és a pályát folyamatosan átváltoztató Challenge mód, így a logikai cuccok rajongói nem egyhamar fognak ráunni a játékra.Bár a Chime Sharp kétségkívül nem indulhat szépségversenyeken, a grafika éles, színes, és a különféle effekteknek hála valamilyen szinten még látványosnak is mondható. A zenével kapcsolatban aztán egy rossz szavunk sem lehet, hiszen olyan előadók adták a nevüket és egy-egy dalukat a jó ügy érdekében, mint a CHVRCHES, Kavinsky, és számtalan kevéssé ismert, ám annál tehetségesebb elektronikus előadó. Amellett, hogy a felhasznált zenék zseniálisak, a Chime Sharp különlegessége, hogy a Lumines-hez hasonlóan akármit csinálsz, annak hatása lesz audio szempontból is a játékra. A blokk lerakása, eltüntetése, vagy forgatása újabb és újabb egyedi hangeffektet adnak a háttérzenéhez, ami révén kicsit olyan érzés keríthet hatalmába, mintha te is közreműködnél a háttérzene megalkotásában. Sajnos a játékmenet finom apróságai és trükkjeit a CS látványosan nem óhajtja a képernyő előtt izzadó gémer rendelkezésére bocsátani, ami által a cuccal töltött első 1-2 óra a próbálkozásból és az anyázásról fog szólni, de ha sikerül ezen túllendülni, szinte biztos, hogy el fog kapni a cucc hangulata.Egy szó, mint száz, a Chime Sharp puzzle és az elektronikus zene rajongóinak kötelező darab, de mindenki más is bátran próbálja ki, mert ebben a nekifutásban minden esélye megvan a sorozatnak arra, hogy az éra egyik meghatározó logikai címévé váljon.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i] [b]

Kiadó: Chilled Mouse
Fejlesztő: Twistplay
Megjelenés: 2017.02.21.
Ár: 3090Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 769MB
Web: http://chimesharp.com/
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Első részt imádtam, erre is majd beruházok.

  2. Szuper kis cucc, köszi az ismertetőt! Annyi kis játék jelenik meg, hogy könnyű átsiklani felettük.

  3. Bár a PS3-as Chime dizájn jobban bejött, de 120% hogy ezt is megveszem majd. Jó tudni hogy megjelent egyáltalán, új Lumines is igazán jöhetne már PS4-re vagy PS Vitára.