Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

CD Projekt RED – komoly változások a botrányok hatására

Rövidebb marketing, készül az új Witcher, elkaszálva a Cyberpunk 2077 multi, párhuzamos fejlesztések.

A CD Projekt RED közzétette új stratégiáját, miszerint a jövőben párhuzamosan fejleszt majd nagyköltségvetésű játékokat. 2022-től a Cyberpunk és a The Witcher franchise-okon egyszerre szorgoskodnak majd.

Emellett – nem túl meglepő módon – “jóval rövidebbek” lesznek a marketingidőszakok, egyértelműen a Cyberpunk 2077 botrányos megjelenését megelőző elnyújtott szezonra reagálva. A cél az lesz, hogy közelebb legyen a megjelenés, és csak később mutassanak előzeteseket és demókat, illetve osszanak meg részleteket. Ha célszerűnek látják, akkor kis ízelítők kikerülhetnek, de a fő marketingkampányok később startolnak majd – sőt, ügyelnek majd arra, hogy helyén tartsák az elvárásokat, ehhez pedig a már finomhangolt játékmenet-felvételekre fókuszálnak majd, és nem még kidolgozatlan koncepciókat adnak el. Plusz minden platformról mutatnak felvételeket, nem úgy, mint a Cyberpunk 2077 esetében, ahol a korábbi generációs gépekből nem mutattak.

2022-től kezdve párhuzamosan készítenek csúcskategóriás játékokat, gyakrabban gyártanak kiegészítőket, és nem egy-egy projektre tesznek fel mindent, ahogy eddig. Továbbá, nem többéves terveik lesznek, hanem mindig az adott évre fókuszálnak: idén például a The Witcher 3: Wild Hunt újgenerációs frissítésén lesz a hangsúly, valamint a Cyberpunk 2077 helyrehozatalán. A cég megvásárolta a vancouveri Digital Scapest, amelyet még 2012-ben alapítottak a BioWare, a Radical Entertainment és a Relic veteránjai. A most már CD Projekt RED Vancouver néven futó stúdió a Dying Light “Be the Zombie” inváziós módján dolgozott, most pedig a Cyberpunk 2077-en – innentől kezdve a lengyel csapatoknak segít majd be.

A CD Projekt RED bejelenette azt is, hogy elkaszálja a Cyberpunk 2077 bejelentett, különálló programként tervezett multiplayer módját. A cél az lesz, hogy mindegyik franchise-uknak legyen majd egy online élménye, így nem kizárólag egy csúcskategóriás multiplayer projektre összpontosítanak, ahogy azt eredetileg tervezték.

A stúdió nem tért ki a túlórák problémájára, de finoman érintette azzal, hogy jobban igyekeznek majd odafigyelni a dolgozók kényelmére és jólétére, és ügyelnek arra, hogy a munkaközeg előtérbe helyezze a kétoldali kommunikációt és a személyes fejlődést.

Cyberpunk 2077 botrányos debütálása óta – tesztünket ITT olvashatod – a cég azon dolgozik, hogy helyrehozza a játékot, és egyfajta megváltásban reménykedik – pár napja egy több mint 500 változtatást tartalmazó frissítés került ki. Az alkotás a PlayStation Store-ból már több mint 100 napja nem vásárolható egyébként meg PlayStation 4-re a technikai problémái miatt, emellett kritika érte a vállalatot a kényszertúlórák miatt is, valamint az alkotás állapota miatt a befektetők is perrel fenyegetőznek. Arról, hogy mi vezetett idáig, ITT tudhatsz meg többet, míg a pénzügyi körülményeikről ITT.

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Egy kis reményt adtak, hátha jobbra fordul a stúdió sorsa és a játékoké nem utolsó sorban. Tudom, hogy soha nem lesz olyan szép és bitang jó mint amikor a 2018-as kb. 1 órás gameplay bemutatóban láthattuk a CP2077-et, de még így is sikerülhet elérni egy kisebb de elfogadható végeredményt.

  2. Oké, de sajnos az üres ígéretekkel tele a padlás.
    A multi-player részt én nem tudtam értelmezni. Elkaszálják a Cyberpunk multit ,mert az a cél, hogy mindegyik frencsájznak legyen multija?! De viszont cserébe nem lesz csúcskategóriás.