Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

CALL OF JUAREZ: THE CARTEL (PS3)

Két éve annak, hogy a vadnyugati időket felidéző sajátszemszögű lövöldének, a Call of Juarez sorozatának második része megjelent a piacon. Sok más szériával ellentétben a lengyel Techland csapata gondolt egy merészet, majd szakítva az eddigi koncepcióval a 2011-es [b]Call of Juarez: The Cartel[/b]t már a modern időkbe, teljes mértékig napjaink „vadnyugatába” helyezte át. Az amerikai polgárháborús szituációt lecserélték egy mexikói drogkartell ellen vívott harcra. A prérit Los Angeles mocsokkal és fertővel telítődött, romlott világára váltották. A paripákat tekintélyt parancsoló dzsipekre formálták. Az igazságosztó Winchestereket pedig immáron AK47-esek, UZI-k, és RPG-k váltották fel. A magam részéről rendkívül megörültem, mikor a game talán utolsó trailerét látva konstatáltam, hogy egy ízig-vérig tökös gengszter stuffal lesz dolgom, ám sajnos a végleges produktum messze várakozásaimon alul teljesített. Ám, hogy milyennek is álmodta, pontosabban alkotta meg a Techland a mai kor vadnyugatát, az alábbi beszámolóból megtudod![GT]717624[/GT]Los Angeles-ben a bűn eddig soha nem látott méreteket öltött: prostitúció, fegyver- és drogkereskedelem, rablások és gyilkosságok váltak a lakosság mindennapjainak részévé. A mexikói Mendoza kartell egyre tovább merészkedik a bűn útján, eljutva egészen az egyik rendfenntartó erő, a DEA központi épületének felrobbantásáig. Az amerikai kormány ezt már nem hagyhatja annyiban, így egy összehangolt akció során kívánja likvidálni a mexikói drogbárót és csatlósait. Három rendőrtiszt azonban a saját szakállára kezd el dolgozni, saját törvényekkel és módszerekkel. A készítők ötletesen gondoltak némi kapcsolódás létrehozására a korábbi részekkel, így a trió egyik tagja az LAPD állományában lévő Ben McCall, a CoJ: Bound in Blood Ray McCalljának leszármazottja. További kapcsolódási pont a Mendoza kartell feje, Juan Mendoza is, akinek őse a széria előző részben szintén a gonosz szerepét töltötte be. Ben McCall mellett egy, Halle Berry színésznőre erősen hajazó hölgyemény, az FBI ügynöknője, Kimberly Evans, illetve a DEA piperkőc nyomozója, Eddie Guerra kap majd szerepet. Mind a három karakter egyéni stílussal, favorizált fegyverarzenállal és vérmérséklettel bír, ami kihatással van a történetre és magára a gameplay-re is. A tizenhat küldetésre bontott, nagyjából nyolcórányi játékidőt biztosító történeten mind a három rendőrtiszttel végig lehet menni. Új játék indításánál, miután kiválasztottátok a nektek leginkább szimpatikus karaktert, elkezdődhet a hajsza a Mendoza kartell után.Itt érdemes azonnal említést tenni a program talán egyetlen igazán értékelhető pozitívumáról, vagyis az online co-op módról. Minden küldetés elején amellett, hogy a fegyverarzenálotokat állítjátok össze, lehetőség lesz online partnert is becsatlakoztatni az adott küldetésbe, ráadásul akár kettőt egyszerre.Az idősík megváltoztatásán és néhány más módosításon felül a stuff alapjait megtartva továbbra is a belsőnézetes lövöldék sorát erősíti. Az anyag in medias res módjára egy autópályás üldözés és egyben brutális tűzharc jelenet kellős közepébe helyezi játékosát, előrevetítve az intenzív akciót, illetve azt, hogy a jól bevált FPS elemek járműves részekkel is ki lesznek egészülve. A játék e pontján még kifejezetten lelkes voltam, mert látva ugyan némi gyengélkedést a Techland vadonatúj Chrome 5-ös, PS3-ra portolt motorján, a helyzet hangulata és összképe igencsak kedvemre való volt. A kezdeti lelkesedésemet azonban hamar sikerült letörnie a játéknak, mivel egy igencsak önismétlő, programozási hibáktól hemzsegő, már-már idegesítő anyaggá vált a stuff nem sokkal az indulása után, amely negatívumok csak fokozódtak a stáblista megjelenéséig.[32196] Mint ahogy fentebb említettem, a történet során tizenhat küldetést kell sikerrel venni. Függetlenül a kiválasztott karaktertől, a missziók során mindig veled lesznek a társaid, akik folyamatosan kommentálják az eseményeket, részt vesznek a tűzharcokban, próbálnak segíteni neked. Ám sajnos tökéletesen megtestesítik a „milyen ne legyen egy NPC társ” fogalmát. Kollégáidnak soha semmi nem fog megfelelni, bármit is csinálsz. Állandóan szidni fognak. Ezt úgy még el is viseltem volna, ha ők maguk fel tudtak volna mutatni bármi érdemleges tevékenységet azonkívül, hogy utamat állták, netán összevissza rohangáltak, vagy éppen lőttek mindenfele, csak az ellenfélre nem. Természetesen előfordult, hogy pozitívumként volt értékelhető a jelenlétük, de a legtöbb esetben a hátam közepére kívántam őket. Az akció egyébként LA forgalmasabb utcáin, kihalt sikátoraiban, sztriptízbárjaiban zajlik, különböző napszakokban küldetéshez kötött, ámde változó időjárással. Majd közeledve a Mendoza kartell mexikói határ közelében lévő haciendájához, kikötőkben, a CoJ szériában már tálalt és westernfilmek hangulatát felidéző poros városkákban, illetve a hegyekben is látogatást tesztek.Az ellenfelek immáron utcai banditák és a kartell mindenre elszánt tagjai lesznek. A szimpla lövöldözéseket időlassítás, illetve az MW2-ben megismert lassított ajtóberobbantási – jelen esetben berúgási – műveletek színesítik. Az ilyen részek előtt már távolról lehet tudni, hogy mi következik, mivel az ajtók mellett sziluettek jelennek meg, amelyek közül a nektek tetszőlegesbe kell beállni. Ezt a megoldást még csak-csak megértettem, ám a techlandos srácok annyira butának nézték játékuk vásárlóját, hogy a pályák közben is nem egy sziluettel lehet találkozni egyfajta iránymutatásként, hogy mely fedezékeket használva jusson előre a player. Gyakorlatilag a stuff végigjátszása során egyetlen olyan pont nem volt, ahol totálisan rám, fantáziám és problémamegoldó készségemre bízták volna a nehézségek áthidalását. Maguk a tűzharcok sem nyújtanak semmi extra élményt: agyatlan ellenfelekre kell lövöldözni az agyatlan társainkkal együtt, agyatlan módon. Talán némi színfoltot visz a gameplay mechanikába a készítők által kreált melléküldetés rendszer, az úgynevezett „Secret Agenda”-k, melyekben a társak tudta nélkül kell különféle dolgokat elvégezni a pályán. Ezek lehetnek mobilhívások, tolvajlások, speciális megbízások elvégzése az akció nyugisabb pillanataiban. Sokat ebbe sem kell beleképzelni, gyakorlatilag a pályán eldugott dolgokat kell megtalálni, majd interakcióba lépni azokkal úgy, hogy a társaid ne vegyék észre. [32195]A játék során a lövöldözős részekbe járműves szekvenciák próbálnak értékelhető változatosságot hozni, amikből kétfélével találkoztok a game során. Amíg egyikben a sofőr szerepét töltitek be, addig a másikban gépfegyverrel kell tüzet nyitni a száguldó ellenfelekre. Abban az esetben, ha a gépfegyveres szerepét kell betöltenetek, mondható jónak és kellőképpen élvezetesnek az akció, ám ha a vezetés jut osztályrészül, gyorsan megváltozik a kialakított vélemény. Amellett, hogy a járművek irányítása csapnivaló, a gépek a fizika törvényeit sem ismerik. Ezt csak tetézi a játék által megszabott útvonal, amitől eltérni egyszerűen nem enged a program. Az üldözések során nem egyszer láttam lehetőséget levágni az utat – rövidítve ezzel köztem és a célpont közti távolságot –, ám a game egyszerűen nem adott erre lehetőséget. A kor követelményeinek megfelelve a készítők többjátékos módokat is beépítettek a címbe, de ezek is inkább úgymond kényszerből megalkotott játékok, mintsem mélyen kidolgozott és hosszú távú szórakozást biztosító opciók. Aki online gyilokra adja a fejét, annak először választania kell, hogy rabló, avagy pandúr szerepben akar majdan díszelegni. A maximálisan tizenkét játékost támogató klasszikus csapatalapú meccsek mellett küldetés orientált megmérettetések is vannak. Ilyen pl. a speciális bankrablásos küldetés, amelyben a gengszterek csapatának feladata egy bank kipucolása, a rendőröké pedig ennek megakadályozása lesz. A nyolc pályát biztosító online játékfelületben továbbá egy, a tanúvédelmet imitáló game is helyet kapott.[32194]Sajnos a látvány terén sem remekel a program. Álló képeken ugyan szépnek tűnik, viszont mozgásban botrányos képet fest. Képtöredezés, irtó rosszul skálázott depth on field effektek, villódzó poligonok és temérdek ezer más bug maradt a játékban. A végigjátszás során pl. előfordult, hogy az utcán közlekedő járművek egymás hegyire-hátára hajtottak, majd az egyik autó egyszerűen felszállt a levegőbe, és mintha csak egy tavaszi lágy szellőt elkapó tollpihe, tovaszállt a messzeségbe. Döbbenetes volt a jelenet! Mindez 2011-ben, a Techland vadiúj Chrome 5-ös motorjával a háta mögött. A látványhoz szervesen hozzátartozó karakteranimációk sem festenek biztatóbb képet, évekkel ezelőtti szinten mozog a program e része is. Amikor olyan nagyágyúk, mint a Crysis 2, a Killzone 3, és társaik kápráztatják el a játékosokat látványvilágukkal, jelen tesztalany maximum csak néhány kínos mosolyt tud az arcokra csalni.Az anyaggal töltött órák igen erőteljesen azt sugallták, hogy ez a játék töredék annyi figyelmet kapott, mint a hamarosan megjelenő, és az előzetesek szerint minden téren igencsak odaverő szintén Techland alkotás, a Dead Island. A CoJ: The Cartel olyan lett, mintha a Techland úgy hébe-hóba foglalkozott volna vele, de komolyan a legkevésbé sem vették a programozók a munkát. A progi audio oldala sem nyújt semmi kiemelkedőt, de némi ötletességet azért igen. A játék napjainkban játszódása ellenére megtartotta a régi korok klasszikus dallamait is, így ha nem a nagyvárosban irtottam az ellent, hanem a hegyekben, vagy Mexikóhoz közeli településeken, a talpalávaló igazi vadnyugati hangulatot sugárzott. Sajnos a fegyverek hangjai laposra, az ellenfelek beszólásai, vagy akár saját kommentárunk pedig eléggé sablonosra és önismétlőre sikerültek a game-ben.Zárásként azért el kell, hogy mondjam, hogy megannyi hibája és hiányossága ellenére én mégis leltem némi kikapcsolódást az anyagban, ami leginkább a témaválasztásának volt köszönhető. Ám, ha valakinek nem fekszenek a gengszter sztorik és nem vevő a crime game-ek világára, nem tartom valószínűnek, hogy élvezni fogja a játékot.(A játékból partnerünk, a PlayON.hu biztosított tesztpéldányt. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] online és offline üzleteiben.)

4/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

47 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nekem megvan a Bound in Blood,az nagyon bejött.Én aszerint amit láttam belőle meg olvastam róla tuti beszerzem.Szerintem nem lehet csak egy ember véleményére alapozni.Érdemes más portálokon,lapokban is utána nézni,vagy esetleg ismerősöktől megkérdezni nincs-e meg és kölcsönkérni egy próba játékra.Aztán mindenki eldönti

  2. rövidhaju sunával lehet lenni? Mert akkor tolnám

  3. A coop mód miatt baromi jó lehet.Itt egy vicces videóteszt: http://www.youtube.com/watch?v=6rp28KSlNfs&feature=player_embedded

    • Hát ez rohadt jó!Köszi

    • Ez a játék tényleg qrva gáz.A pali dumája meg hatalmas! 😀

    • OW-s teszt? 😀 Szerintem a játéknak a coop az egyetlen értékelhető pontja,de ez nem elég.Am megértem,hogy váltottak a vadnyugatról(elég nehéz lenne a Red Dead Redemption-nek vetélytársat állítani),de akkor beleraktak volna valami pluszt. Remélem a következő CoJ játék jobb lesz,már ha lesz.

  4. Szubjektívnek szuvjektív valóban talán túlságosan is, de tesztek mindig egy ember véleményét tükrözik. Érdekes volt olvasni mert én rengeteget játszottam vele és néhol mintha azt éreztem volna a tesztelő pár pályát lejátszott aztán ment a levesbe a játék mert nem volt rá idő.

  5. Elég szubjektív teszt volt…..:S

  6. Sajnáltam, mert az Online coop-ban sok lehetőség volt… 🙁

  7. Ez a teszt meggyőzött róla, hogy ez nem kell.

  8. 1ébként a zene szerintem nagyon jó. nem értem miért irtátok átlagosnak . mi kellen még? a western stilust hozza csak modernebben hogy azért érezzük ez már nem a vad nyugat.. néhol pedig visszahozza az eredetit amikor olyan helyen megyünk ahol jártunk a BiB ben

  9. A lehúzó tesztek ellenére én azért majd valamikor beszerzem, max olyan 5-6k-t vagyok hajlandó adni érte.

  10. ha ennyire leértékelik,akkor nem is fogom kölcsönkérni,hanem megveszem inkább…lehet,h nem túl jó,de nálam felkeltette az érdeklődést pedig semmi videot nem láttam róla…érik a zavvirol egy 30fontos csomag 3 játékkal ha így folytatja 😀

  11. Ekkora cimet igy elbaszni ej ej…

  12. én kivittem platra. szerintem nem ennyire rossz játék… 4/10 azért ne vigyük tulzásba.

  13. Halle Berry mióta szerepel gamekben??

  14. Red Dead Redemption Forever! 🙂

  15. Catherine teszt mikor lessz?

  16. azthiszem a zseton ennel a jateknal zsebben marad.

  17. Akkor ezt elkerülöm. Amúgy se tetszett eddig sem.

  18. én az előző részekkel nem játszottam de ez kopban nagyon jó játék és a látvány se gyenge átlagos szintet simán hozza játszhatóság meg kifejezetten jó a hangulata nekem meg bejön kedvelem ezt a stílust a 2fajta végigjátszás meghosszabbítja a végig játszást nálam 7pontos kis játék

  19. Kár volt dobni a western témát. Ilyen játékból tizenkettő egy tucat. Az elődök legalább témaválasztásukkal ritkaságszámba mentek.

  20. “Amikor az első hírek felröppentek,rögtön a kívánságlistámon szerepelt,ahogy jöttek róla a hírmorzsák,videók úgy került a listámon egyre hátrébb,és végül amikor megjelent már nem szerepelt a listámon,most a tesztet olvasva a “”Használtan majd 3000-ért””kategóriába soroltam.”

  21. Ez már nem Coj

  22. Szinte mindenhol 4pontot kap. Videók alapján nekem nem tünt rossznak és még tetszik is ez a modern környezet.Kár érte. Majd ólcsobban beszerzem.

  23. Haveromnál próbáltam Xen, nagyobb pontszámot nem is vártam. A 2. részt imádtam, az után ezt elég szánalmas CoJ-nak hívni…

  24. Nos azt hiszem woods nevű felhasználóval semmilyen kötekedő hangnemet nem ütöttem meg ergó neki semmi köze nem volt az egészhez. Azonban ő azt hiszem igencsak sértegetett.

  25. En a kettot imadtam, ki is platinaztam annak ellenere h vagy 3 napot kellett multizni (amit utalok).

  26. ÚÚÚ de gizda! Látom megszállt az isteni edzs lap szelleme. Még a pontszám is egyezik. Amúgy nem egyedül kellett volna játszanod vele és mindjárt más a véleményed.

    • Ki kell ábrándítsalak. Nem olvasok más lapot a PSC-n kívül, és nem egyedül játszottam.

      • “Hagyjad, tudod jól, hogy az a kis kupac fan nehezen viseli a kudarcot. Vagy a óvodás fiúnak nem tetszik, hogy az ő szintjét “”minősíthetetlennek”” vélted.”

        • Nem zavar, szó nincs róla. Legyen csak meg mindenkinek a maga véleménye. 🙂 Meg sem erőm, sem időm nincs vitatkozni másokkal, győzködni másokat.

        • Te kivagy? Foxhound jobbkeze? Máramivel a seggéttörli?

          • Kérlek, ezt a stílust és hangnemet itt ne erőltesd!

          • “Nem stílusom ez a hangnem, de azt hiszem a “”kis kupac fan”” elég sértő és kéretik szólni a másik félnek is.”

          • Nem gondolom, hogy annyira sértő lett volna, de igazság szerint nem is érdekel. Eleve kötekedő hangnemmel kezdtél, majd vulgáris módon folytattad az eszmecserét. Szvsz felesleges volt.

          • Nem éppen. Csak tudod nem vagyok akkora fax, hogy a csávó rohadt nagy munkával megírta nekünk a tesztet, erre bekiáltom, hogy mekkora pöcs aki ezt firkálta mert nem 10-et adott rá. Sorry haver, de hiába sírsz itt össze-vissza, attól még a játék nem lesz jobb és ezt mindenki tudja. A 4 pont korrekt, magam is belemélyültem a programba, elismerem nem volt rossz de az idei pályán nem versenyzik ezzel a teljesítménnyel. Te is tudod csak picit megtetszett, aztán nehéz elviselni, hogy valóban harmat gyönge darab.Persze lehet itt vitatkozni tovább, csak tökre felesleges, úgyhogy én ki is lépnék a csevejből.És csak azért szóltam bele, mert zavart, hogy ennyire nem értékeled más munkáját és egy picit sem tudsz gondolkozni azon, hogy vajon miért kapott 4-et. Valószínű minden magazin sík hülye, hogy 4-5 pont körül értékelte és te pedig vagy az aki jobban tudja.Am. elnézést a leszólásért, amely másokra is sértő lehet, de már megakadt a szemem, ezen az újabb kötekedő gyerkőcön.

    • lehet ,hogy neked tetszik meg a kedvenc játékod dea tesztelőnek semlegesen kell néznie! amúgy szerintem is gagyi és lealacsonyítja a vadnyugatot…

      • Ki kell ábrándítsalak, nem a kedvenc játékom. Csak engem ez a szar sokkal jobban szórakoztatott az agyatlan lövölde hangulatával, pláne co-opban, mint egy 10 pontos játék. A grafika pedig sokadrendű de azért semmiképpen sem gyenge. SZERINTEM a gyengébbek kedvéért.

  27. Pedig az előzetesek alapján a kalapom tettem volna rá, hogy jó lesz…

  28. néhány képen van némi Far Cry 2 beütése a cuccnak. Az előző részekre egyébként – a western körítés miatt – rá voltam izgulva, de kipróbálásig jutottam csak el, végig sosem vittem őket.

  29. nagyon jót szórakoztam vele, csak az ellenfelek hihetetlen primitívsége zavart a Fear 3 A.I.-a után. a grafika meg olyan amilyen, a bugok sem zavarták a játszhatóságot.