Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

Call of Duty: Warzone (PS4, PSN, F2P)

A battle royale uralma.

Idestova három éve, hogy a battle royale alműfaj, – röviden BR – töretlenül zakatol előre. Kezdetben az akkoriban egyetlen, a műfajt képviselő, széles körben ismert játékkal robbant be a köztudatba: ez volt a PlayerUnknow’s Battlegrounds, vagyis a PUBG, ami hatalmasat ment és elindította a battle royale-őrületet. Persze, azelőtt is voltak hasonló kísérletek, –maga a PUBG is egy Arma 3 játékmódból nőtte ki magát –, ott volt a H1Z1 King of the Kill játékmódja, továbbá a Minecraft-ban is voltak olyan próbálkozások, amik erre az élményre alapoztak.

A stílus a 2000-ben készült, Battle Royale című japán filmtől kölcsönözte a nevet, sőt, lényegében a játékmenetet is. Adott egy adag  ember, – általában 100 –, akiket mindenféle eszköz és fegyver nélkül ledobnak vagy beraknak egy folyamatosan szűkülő harctérbe –  nyertesként pedig csak egy ember vagy csapat kerülhet ki. Ha jobban tetszik, korszerűbb behozni Az éhezők viadalát példaként. Az adott pályákon szétszórva megtalálható a felszerelés, ami a túléléshez, a rejtőzködéshez és más emberek likvidálásához kell. Ez az alapkoncepció, és nem is nagyon változik más játékokban sem, csak néhány elemén csavarintanak egy kicsit – vagy épp nagyot –, hogy ez a műfaj továbbra is népszerű maradjon, és mindenki hozzátegye a saját védjegyét. Azóta számtalan más játék született ebben a zsánerben, mint például az Apex Legends, a Fortnite, vagy a Realm Royale, , hogy néhányat kiemeljek. Rengeteg olyan játékba is implementáltak battle royale-szerű játékmódot, amelyek eredetileg nem tartalmazták, de szerették volna meglovagolni ezt a hullámot, például a  Call of Duty:Black Ops 4 Blackout vagy Battlefield V Firestorm.

A Call of Duty:Warzone, a széria első önálló, ingyenes battle royale módja sem különb :  van 150 ember, akik egyedül vagy háromfős csapatokban, véres küzdelemben eldöntik, hogy ki a játék helyszínéül szolgáló, képzeletbeli Verdansk királya. Random fegyvereket, páncélokat, eszközöket találunk, a legtöbbjük ismerős lehet régebbi Call of Duty játékokból, vagy akár a tavalyi év végén megjelent Modern Warfare-ből, ami mellesleg a Warzone alapját adja – látványban, helyszínekben és dinamikában is. Más szoftverekhez képest ez nem a nyeréshez szükséges eszközök megtalálásáról szól. A kedvenc felszereléseink – játékbeli pénzért – megvásárolhatók a csatatéren. Lóvét tudunk szerezni ládák fosztogatásából, emberek likvidálásából és a pályán található mini-küldetések teljesítéséből.Nem kell attól félni, hogy azért veszítünk, mert nincs elég jó irányzék a fegyverünkön vagy nem találunk megfelelő puskát, mert a pénzért előre felfejlesztett mordályainkat is le tudjuk magunknak dobni. A pusztító eszközeinket a Modern Warfare alap többjátékos játékmódjaiban, illetve a Warzone Plunder (erről később) meccsein is fejleszthetjük. Erre gyakorlatilag mind a 150 katonának lehetősége van, vagyis mindenki abszolút egyenlő esélyekkel indul, felszerelés tekintetében legalábbis. Nincs különböző méretű táska, nincs a földön jobbnál-jobb távcső a fegyverünkre és nincs minden golyót megállító szuper-páncél. Az, hogy lapítva nyerni szeretnénk vagy a lehető legtöbbet ölni, már a mi döntésünk, de a Warzone teret enged mindennek.

Oké, szögezzük le, hogy gyakorlatilag borzasztó vagyok a világ legtöbb, kompetitív multis játékában. A battle royale játékokban is, sőt, még azt is szoktam mondani, hogy ezekben a játékokban csak egy nyertes van, a többi mind veszít. Hiába örülsz a második, ötödik, tizedik helynek, igazából kikaptál. Mégis mindig kipróbálok egy-egy új battle royale-t és sokkal jobban élvezem őket, mint a századik Overwatch klónt. Ez azért van, mert ez a zsáner rendelkezik egy olyan elemmel, amitől sokkal kevésbé lesz frusztráló, ha veszítünk. Aki játszik a League of Legendsszel, Overwatch-csal, Dota 2-vel, vagy Rainbow Six Siege-dzsel, az pontosan tudja milyen az, amikor megteszel mindent, de egyszerűen elmarad a siker, elveszted a meccset, bukod a rangot, és akármit csinálsz, nem fogtok nyerni. Gyakran ez pár perc után kitűnik, és vert helyzetben maradhatsz játéktól függően akár 25-30 percre. Hiába adod bele a képességeid maximumát, az csak arra jó, hogy elfogyjon a türelmed és tanulj a hibáidból. Erre még rálapátolnak azok a játékok, ahonnan nem lehet kilépni, legalábbis következmények nélkül nem. A battle royale műfajban viszont, ha veszítesz, akkor kilépsz és indítasz egy új kört. Pár perc és újra egy olyan meccsen találod magad, ahol mindenki ugyanolyan esélyekkel indul, mint te. Nincs folyamatos megalázás, vagy ugyanazon hibák elkövetése egy meccs alatt. Nem találkozol olyannal, aki abszolút megállíthatatlannak tűnik. Itt ugyanúgy nyerhetsz füstölgő puskacsővel, véráztatta sisakban 50 embert lemészárolva, mint ahogy győzhetsz úgy is, hogy egy nagyon jó lövést adsz le, vagy extrém esetben el sem sütöd a fegyvert. A battle royale a véletlenszerűség, a szerencse, az egyenlő esélyek és a taktikai döntések hihetetlen haláltánca. Lényegtelen, hogy egy pár órát játszottál, vagy akár több ezret, a célzáson kívül nem olyan készségeken múlik a győztes kör, ami gyakorolandó. Nincs tökéletes módszer, nincs „meta”, mert minden másodpercben egy változó helyzetben kell új döntéseket hoznod.

A Warzone még inkább könnyít, ha félünk a harcmezőn történő haláltól. Első alkalommal hadifogolyként a gulágra kerülünk, ahol egy másik játékossal mérkőzhetünk meg a börtön zuhanyzójában. Pánikra semmi ok, szappan nincs, random fegyver van, és kábé’ egy perc, hogy eldőljön, ki megy vissza a harcmezőre és ki marad vérfolt a fehér csempén. Félni még ekkor sem kell, hiszen ha csapatban vagyunk társaink akárhányszor visszavásárolhatják a szabadságunkat. Ha visszatérünk természetesen felszerelés nélkül tesszük azt, de újabb esélyt kapunk a győzelemre. Ez a fajta rendszer (amit az Apex Legends alkalmazott először) segít abban, hogy a kudarcból tanuljunk és képesek legyünk visszavágni és ugyanazt a meccset máshogy megközelíteni.

Call of Duty®: Modern Warfare®_20200329221443

Ami számomra kiemeli ezt a COD-ot, a többi BR közül: a Plunder játékmód. Itt nincs szűkülő játéktér, modern kalózkodás viszont annál inkább. Doktor Genyaként egymillió dollárt (remélem ezt mindenki a megboldogult Józsa Imre hangján hallja) kell összeszednünk hamarabb, mint a többi csapat. Saját fegyverekkel kezdünk, amiket kedvünkre váltogathatunk, mert ha meghalunk, elvesztünk némi pénzt (abból amit nem küldtünk fel helikopterrel, vagy ehhez használható ballonnal), aztán újraéledünk és folytathatjuk a verdanski Legyen Ön is milliomos!-t. Nagyon könnyed játékmód, ahol kedvünkre lehet szórakozni, trollkodni, gyakorolni a fegyverekkel való lövést, fejleszteni a halálosztó eszközeinket, kihívásokat teljesíteni. Természetesen lehet komolyan nyomni, minél több pénzt szerezni, küldetésekből, ládákból és más emberektől, küzdeni az adómentes nyereményért, hogy Vágó István elégedetten nézzen majd ránk és gratuláljon.

Call of Duty®: Modern Warfare®_20200329001229

Az Activison-Blizzard egy olyan BR játékot tett le az asztalra, ami lényegesebben átgondolt és majdnem tökéletesre csiszolt. Próbálkoztak már ezzel, de a Black Ops 4 Blackout módja egyáltalán nem volt ennyire kiforrott. A szoftver ráadásul támogatja a cross-play-t, vagyis minden megjelent platformon játszható közösen, és lehet egér-billentyűzet kombóval is nyomni. Ezt én külön köszönöm, mert az Unreal Tournament 2003 óta csak így vagyok képes a legtöbb shooterrel játszani. Afelől ne aggódjunk, hogy kontrollerrel való játék során PC-sek fognak Headshot Jesust játszani: a játék a meccs elején regisztrálja az irányítási módot és leáll, ha más kontrollt érzékel.

A Warzone rengeteg szórakoztató, vicces és vagány pillanatot okozott már nekem, pedigalig három hete jelent meg. Szerintem a battle royale játékok krémje, szóval aki szeretné megnézni, milyen is ez a műfaj, esetleg ki akarná próbálni, mennyire tetszene neki, az feltétlen ragadjon ejtőernyőt és szaltózzon bele, akár egyedül, akár barátokkal – garantáltan maradandó élmény lesz. Ó, és említettem, hogy amúgy tök ingyenes?

Na, ugrunk még egyet?

(A játék ingyen tölthető le a PlayStation Store-ból.)

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Gondoltam ránézek.

  2. én nem vagyok egy br párti ember, cod párti meg végképp nem ami a multit illeti, de ez a warzone egy nagyon kellemes meglepetés volt minden szempontból. kimondottan élvezetes, hangulatos, stabil és nem mellesleg szép is.

    • Így voltam vele én is, bár én kedvelem a műfajt, nekem izgalmas, viszont nem volt még olyan BR ami ilyen jól működik. Az Apex kullog mögötte kidolgozottságban, de ott a megszerzett cuccok miatt gyakran unfair tud lenni 1-1 late game.