Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Call of Duty: Vanguard – kipróbáltuk a korai PlayStation-bétát

Nincs új a nap alatt, avagy ami eddig bevált, azon ne változtass!

Ismét sikerült betekintést nyernem a soron következő, a második világháború érájában játszódó CoD, azaz a Call of Duty: Vanguard bétájába. Habár nem szerelmem a műfaj, illetve maga az Activision sorozata sem, ennek sikerült elszórakoztatnia.

Ebben a kizárólag PS5 tulajoknak szóló nyílt bétában kaptunk három pályát, hogy kedvünkre szórjuk a virtuális ólmot az ellenség fejére. Küzdhettünk egy hóborította orosz városban – ami engem kísértetiesen emlékeztetett a WWII egyik pályájára -, vitézkedhettünk egy csendes óceáni kis szigeten kialakított bázison, valamint egy párizsi (amit eleinte londoninak gondoltam, de Dekadens kolléga felvázolta elméletét, hogy a háttérben igencsak nagy teret betöltő Eiffel torony megléte miatt valószínűleg a francia fővárosban vagyunk) luxushotel legfelső emeletén. Játékmódból már több állt rendelkezésünkre. Volt területfoglalós Domination, team death match, annak dögcédula gyűjtős változata, valamint egy folyamatosan pozíciót váltó célterület befoglalós móka.

Aki nem tudná, a CoD multik nem a lassú, taktikus játékmenetről szólnak. Itt pörgés van, akció és rengeteg elhalálozás. Mint említettem nagyon régen nyomtam már ilyen jellegű multiplayer cuccot, eleinte örültem, ha 10mp-ig életben maradtam. De pár óra után bátran állíthatom, hogy belejöttem, megszoktam a kasztomat, a fegyvert, eltanultam a kisebb fortélyokat, meg úgy ahogy a pályákat és így sikerült a k/d rátámat (ölés/elhalálozás arány) 1 felett tartani. S habár már eleinte is élvezetesek voltak számomra a csaták, onnantól, hogy beváltak a kisebb taktikák és jöttek a sikerélmények, már tényleg örömömet leltem a mókában.

A dolgok alapjai változatlanok. Megmaradtak a konfigurálható kasztok és a fejleszthető fegyverek. Ugyanúgy karakterünk rangját duzzasztva nyitjuk meg az új perkeket, vagy a kill streakekért járó speckó cuccokat. Fegyvereinket használva ugyanúgy boostolhatjuk fel a szintjeiket, amikért kapjuk majd a különböző alkatrészeket (pl. hangtompító, markolat, célzó szálkereszt, stb.), amikkel az adott fegyver tulajdonságait módosíthatjuk.

És pontosan ez a fejlesztősdi az, ami az újoncok kedvét szegheti a multitól. Itt a multiban a régebbi játékosok nem csak attól jobbak, hogy ismerik a pályákat, illetve hogy nagyobb a rutinjuk, hanem hogy fejlettebbek a fegyvereik és hasznosabb, durvább speckókkal bírnak. Míg mondjuk egy R6 Siege-nél, vagy Fortnite-nál teljesen egyenlő mindenki, csak a játékosok fejében uralkodó rutin nagysága az, ami megkülönbözteti őket. Oké, más jellegű, vagy stílusú multiplayer játékok azok.

Apróbb hibák tarkították néha-néha az élményt, de egyik se bírt komolyabb, a játékmenetet megakasztó jelleggel. Időnként (a próba alatt összesen kétszer) besípoltak a hangeffektek indokolatlanul, átlógtak az objektumok egymáson, és hasonló anomáliák köszöntek be időnként.

A korszak technikai, vagy műszaki szintjéhez húzódó hűséget ne várjon senki! RC távirányítós tank, robbanó golyókat eregető helikopter-gépágyú, és a fegyverekre szerelhető modern célzó szálkeresztek zúzzák össze a történelmi hűséget. Nem tudom, hogy például a fegyverfejlesztést meglehetett volna csinálni a korabeli tuningok szerepeltetésével, de ez van, az adott éránál jóval fejlettebb eszközöket vethetünk be a győzelem érdekében.

Látványilag szép, szép, de nem érezni rajta a generációváltást. Feltételezhetően ezt az érzést majd a sztorikampány fogja elhozni. A hangok pedig jók, mint mindig.

Számomra – akinek nem kenyere se maga a sorozat, se ez a pörgős katonai multizás – élvezetes volt az a két nap, amit a bétával töltöttem. Ugyan a legelején csetlettem-botlottam, de idővel megtanultam járni, majd futni, cselezni és győzni. A folyamat (ismételten) nem 20 perc. Bár ez emberfüggő. Bele kell ölni azt a mennyiségű időt, ami alatt a mechanika megszokottá válik és kiismeri a dolgokat az ember. Azután lehet fürödni a diadalok okozta mámorban, s az ellenség adrenalinnal kevert vérében. Szóval a Call of Duty: Vanguard multiplayer szegmense nagyjából ugyanolyannak ígérkezik, mint az előző részeké, de ezzel nincs semmi baj. Mert ha drasztikusan változtatnának rajta, akkor meg az volna a gond…

(A játékot a Magnew Magyarország biztosította tesztelésre. Köszönjük! A november 5-én megjelenő játék a linkre kattintva előrendelhető PlayStation 5-re vagy PlayStation 4-re támogatónktól, a Platinum Shoptól. Szeptember 16-ától 20-áig újból ki lehet majd próbálni.)

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hát részemről felejtős lesz ez a COD is, a MW-ban még láttam fejlődést, a Black Ops visszalépés volt, ez meg főleg a béta alapján. A pörgős játék számomomra nem azt jelenti, hogy Spawn után rögtön hátba lőnek, vagy fordítva, megszületek és a tűzharcban lévő ellenfél mögé rak. Értelmetlenül kis pályák 0 taktika használatával. Sniper puskát nagyon viccesen elbaszták, nem is tudom, hányszor volt olyan érzésem, hogy nem találom el az ellenfelet aztán összeesik. Szerintem elég csak az auráját eltalálni ami kb fél méteres lehet a karakternek. Értem én, hogy ez Beta, de szerintem ez már nem lesz jobb, grafikailag semmi előrelépés, max annyi, hogy az ajtók meg a fával lezárt átjárók szétlőhetőek ami a játék kezdetével egyből meg is történik, de kb semmi értelme. Sajnos a kampány meg nem ér meg kb 30 ezret.

    • “Értelmetlenül kis pályák 0 taktika használatával”

      Ez itt direkt koncepció, hogy az autisták instant élményhez jussanak.