Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

CALL OF DUTY: BLACK OPS DECLASSIFIED (PSV)

Oldalunk történelmében ritkán fordult elő, hogy a PSC hasábjain egy olyan szoftver került a tesztlaborba, amely címnek a hivatalos megjelenése hónapokkal korábban történt meg. Nos, a napokban a kezeim közé kerülő PlayStation Vita exkluzív Call of Duty: Black Ops Declassified épp egy ilyen cím. A megcsúszott értékelés miatt mindenekelőtt elnézést kérünk, másfelől viszont el kell mondanunk, hogy immáron a szoftverhez érkezett javítócsomagokkal jelentősen megerősített verziót tudtunk komolyabban szemügyre venni, ezáltal ti is reálisabb képet kaphattok az anyagról, legalábbis a jelenlegi állapotáról.A Sony csúcskategóriás hordozható masinájának első COD-ját az a Nihilistic Software hozta tető alá, akiknek többek közt a még tavaly tavasszal megjelent, sajnos nem annyira átütő erejű Resistance: Burning Skies-t köszönhették a játékosok. A jelenleg már csak okostelefonos applikációk fejlesztésével foglalkozó stúdiónak állítólag mindösszesen bő 5 hónapja volt arra, hogy elkészítse a szoftvert a november közepén esedékes startra. A kapkodásnak, az időhiánynak és a látható és érezhető alacsony büdzsének sajnos meg lett az ára… Ám legnagyobb meglepetésemre még így is sokkal pozitívabb lett az anyagról kialakított véleményem, mint ahogy azt a premier után közvetlenül megjelenő cikkek sokaságában olvasni lehetett. Ebben nyilván közrejátszott, hogy a jelenleg elérhető 1.02-es update a maga „kis” 410MB-os méretével jelentősen javított a program működésén, és a többjátékos módokat biztosító rendszer stabilitásán. Nos, nem húzom tovább a bevezetőt. Lássuk részleteiben, milyen is lett a legújabb hordozható COD!

A Declassified alcímmel rendelkező Black Ops epizód kampány módja ellentétben az asztali gépes társával, nem rendelkezik olyan felépítésű és prezentációjú megoldásokkal, fordulatokban gazdag és egyben izgalmas sztorival, hollywoodi mozikat idéző látványelemekkel, mint amit már megszokhattunk a szériától korábban. A készítők a játék – éppen csak létező – propagandája során erőteljesen hangoztatták, hogy a stuff nem egy mobilizált Black Ops 2 lesz, és nem is egy Black Ops remake, vagy bármiféle komoly vetélytárs, hanem egyfajta mellékszál, mely elsősorban a multiplayer opciókra kíván fókuszálni. Ez valóban így is lett.A Declassified sztori módja tíz darab küldetést kínál, melyek teljesítése nehézségi fokozattól függően 5-10 perc közé tehető, így könnyen kiszámolható, hogy az anyag e részével átlagosan egy-másfél óra alatt végezhetünk is. Jelentős nehezítést leginkább csak a teljes mértékig hanyagolt checkpoint-rendszer fog jelenteni a pályák teljesítése során, ugyanis a bevetéseket elhalálozás esetén mindig elölről kell kezdeni. Vicces, ámde mégis érthető az elgondolás. A helyszínek és maga az akció tipikus COD-os utánérzéssel operálnak, de azzal a kikötéssel, hogy a nagyobb terepeket, járműves etapokat és az epikus jelenetsorokat szinte teljes mértékig mellőzik. Pergős, a sorozathoz hűen villámgyors, akciódús céllövöldének titulálhatnám a tíz pálya mindegyikét.A stuff története (mert, hogy egy nyúlfarknyi azért van neki) a Black Ops első része és a szintén tavaly novemberben debütált második epizód közé passzítható be. A Declassified utolsó küldetése gyakorlatilag felvezeti a széria második darabját. A történetet átvezető videók lendítik előre.A progi sztori módjának küldetésalapú struktúrája igen sokban hasonlít a Vita kezdőkínálatát erősítő Unit 13-ra, ám az a szoftver nyitócím mivolta ellenére is messze több küldetéssel kecsegtette anno a vásárlóját. Az egyszemélyes játéklehetőséget biztosító kampánymissziók mellett rendelkezésre áll még 5 darab időre menő gyakorló pálya, továbbá a Hostiles opcióban újabb 5 bevetés, ami gyakorlatilag a hullámokban érkező ellenfelek eliminálását tűzi ki céljául a playernek. Sajnos ez a játékmód sincs közel sem olyan szinten kidolgozva, mint ahogy azt elvárhatnánk, vagy ahogy azt már megszokhattuk korábbról. Gyakorlatilag a fentebb taglalt opciók képezik a Vitás Black Ops egyszemélyes játékot biztosító lehetőségeit.Ami viszont remek módon megvalósult, az az irányítás. Profin működik a dual analóg karos kezelés és maximálisan kézre állóra sikeredtek az érintőképernyős és a hátsó érintőpaneles fícsörök! Ahogy a Resistance: Burning Skies-ban, úgy itt is kijelzőre tapintva, majd az ujjunkat a kívánt irányba húzva dobhatunk gránátot, késelhetjük le ellenlábasainkat, vakíthatjuk el flash bombával az életünkre törő terroristákat. Ötletes, hogy még a hátsó érintőpanelt is partiba hozták oly módon, hogy annak megérintésével tarthatjuk vissza a levegőt a mesterlövés puska használata során.Látvány szempontjából a stuff hozza az elvárható minőséget. Nem nyújt kiemelkedő grafikus teljesítményt, viszont folyamatos és teljesen szaggatásmentesen prezentálja az akciót. Az ellenfelek mesterséges intelligenciája ugyan jócskán hagyott kívánnivalót maga után, sőt nem egy, azok mozgását érintő buggal (beakadások, egy helyben futás, stb.) is találkoztam, de mindezek ellenére elmondhatom, hogy mind a kampánymódban, mind pedig a multiplayerben érvényesülnek a remek játszhatósági elemek, és az élvezetes tűzharcok. Ám ezzel szemben sajnos az anyag mindkét szegmensére igaz a rendkívül karcsú tartalom is.[43250]A kizárólag Wi-Fi és Ad-hoc hálózaton üzemelő multiplayer mindösszesen hat darab, ráadásul igen kicsi térképpel várja az online játszó kommandósokat. Igazság szerint a térképek mérete még érthető is, hiszen a rendszer maximum nyolc főt (4 vs. 4) enged be a játéktérbe egyazon időben. Az elérhető játékmódok közül csak a legelterjedtebbekből lett néhány kiválasztva. Összesen ötféle versenyszámban vehetünk részt, melyek közül azt gondolom, sem a Free-For-All, sem a Team Death Match, sem pedig a csapatalapú, dögcédula gyűjtögetős Kill Confirmed nem szorul különösebb bemutatásra.A maradék kettő idáig meg nem említett játék a Team Tactical illetve a Drop Zone. Előbbi tulajdonképpen a fentebb említett három játékmód közül az első kettő kombinációja, míg utóbbi egyfajta területvédős illetve támadós mókának felel meg. Összesen 18 elsődleges és 10 másodlagos fegyver (na meg persze a hozzájuk tartozó kiegészítők), 6 eszköz, 7 kill streak és 12 perk kapott helyet a progiban. A fegyverek mennyiségét leszámítva tehát itt is elmondható, hogy hiába a hangzatos ígéret, mely szerint az anyag elsősorban a multiplayer opciókra lett kiélezve, a tényleges tartalom a szoftver ezen oldalán is igen szegényes. Szegényes, de mindamellett élvezetes és stabil játékot biztosít a többjátékos opció! Szerencsére társak is akadnak a háborúhoz, még ha nem is annyi, mint a nagytestvér esetében. A matchmaking ugyan jóval lassabban dolgozik, mint amihez hozzászokhattunk az asztali verzióknál, viszont szinte mindig talál játékosokat, nem dobál ki a partiból és nem is hajlamos azokra a fagyásokra, amelyekre a megjelenés után panaszkodtak a felhasználók.A Call of Duty: Black Ops: Declassified tartalma lényegében ennyi. Nem kapott helyet sem a nagy sikernek örvendő Zombi mód, de a Call of Duty-széria statisztikás applikációja, az Elite sem került integrálásra a progiba. Megítélése nem kérdéses, mert lényegében teljes áru játéknak a véleményem szerint ez nagyon kevés. Azonban, ha azt nézem, hogy mindezt kevesebb, mint fél év alatt hozták össze a fejlesztők, csak gratulálni tudok nekik. Ugyanis lehet, sőt biztos, hogy a tartalom az igencsak karcsú, azonban ami látható, elérhető és játszható, az összességében megállja a helyét! Élvezetesek a tűzharcok, darálósak az akciók. Mind a kampányküldetések, mind pedig a multi összecsapások magukban hordozzák a COD-os élményeket, ezáltal még ilyen adottságokkal is képes lehet jó néhány játékórára lekötni a tulajdonosát.(A játékot támogatónk, a http://consolecorner.hu]Console Corner[/A] budapesti boltjában vásárolhatod meg, illetve a linkre bökve kényelmesen meg is rendelheted!)

5/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

17 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Akkor ugyanaz a szar, mint ps3-n. pedig a BO milyen fasza játék volt.

  2. “Tipikusan “”majd a neve eladja”” kategória. Ezért kár volt CoD-ot készíteni Vitára. Majd a Guerrillás srácok megmutatják, hogyan kell hordozható formába is minőségi fps-t készíteni. Nem hinném, hogy ők kiadnának a kezeik közül ilyen “”mesterművet””. Amúgy a teszt jó, kicsit talán jószívű is az 5 pont.”

    • Killzone 3 is annyira jó volt a 4 órás single playerével…

      • Multija még talán ennél is kevesebb tartalommal bírt. Őszintén szólva én egy CoD-ban reménykedtem ami hozza a nagykonzolos szintet multiban. Nem jött össze. Temetem a Vita-s vágyaimat és invesztálok Nexus 4-be.

  3. Hogy utálom én a CoD minden formáját. Tönkretette az egész multiplayer erát a sok baromságával.

  4. Ez sem lett egy system seller, pedig alapjában véve a Call of Duty igencsak annak számít. Mondjuk aki a Nihilistic Software által valami AAA kategóriás cuccost várt, finoman fogalmazva naivnak nevezhető.

    • Azért a Resistance már egy jó próbálkozás volt tőlük, csak ha jól tudom ott is kevés időt kaptak, és ez meg is látszott!

  5. Köszi a tesztet!Összehozhatnának egy épkézláb fps-t Vitára is. A Resistance már egy jó próbálkozás volt, de még közel nem az igazi.

  6. Én még az öt pontot is soknak érzem.

    • A KM-ba csak 4et kapott! Bár azt még hozzá tették, hogy ezt inkább titkosítani kellett volna……… Ebből gondolom még a 4 pont is sok rá 😀

  7. Nem értem a Sony-t! Itt van a COD! Mindig megdönti az eladásokat, sokmilliós játékosbázisa van! Erre ki ad egy maximum közepesnek mondható játékot! Ad kemény 5 hónap-ot a csóró fejlesztőknek, hogy adjanak ki valamit a kezeik közül! Minimum másfél évet kellett volna hagyni a srácoknak, hogy be tudják fejezni tisztességesen a játékot! A fejlesztőkkel nincsen baj, csak hagyni kellett volna ők kibontakozni! Ez így ebben a formában szégyen és erről NEM a fejlesztők tehetnek!

    • Nem tudom, a Resistance: Burning Skies-ra mennyi idejük volt, de szerintem – ahogy a teszt is megemlítette – azt sem lett egy átütő cím. De a ludas a Sony mellett az Activision is. Ugyanis már 2011 elején bejelentették a Vita leleplezésekor, hogy lesz rá COD: tehát, ha bejelentették 2011 januárjában, akkor miért 2012 májusában-júniusában kezdtek el keresni fejlesztőt?A Sony-t sem védem: nekik sem a Nihilistic-et kellett volna felbérelni, hogy rakjanak össze egy Resi-t a gépre, hanem az eredeti fejlesztőknél kellett volna kopogtatni. És akkor sírni támadna kedvem, mikor ezzel a játékkal példálóztak….Sajnos ezen a véleményen a játékkal való tapasztalataim sem módosítottak, már nincs is nálam, a Burning Skies-szal egyetemben.A Killzone: Mercenary-ben van minden reményem, már ami az FPS-eket illeti.

      • “””És akkor sírni támadna kedvem, mikor ezzel a játékkal példálóztak….””Ez a Declassifield-ra vonatkozik már. A Resistance hozzáképest sokkal jobb, csak hát az sem az igazi.”

      • Az Activision biztos nem engedte volna, hogy a Treyarch fejlessze hiszen rajtuk kívül csak az IW tudna még fejlszteni csak ők is eléggé megfogyatkoztak! Az Insomniac Games-nek kellet volna adni a játékot, és nem elengedni őket multiplatform címet csinálni!

        • Volt egy olyan pletyka, hogy állítólag elöször a BO2-t akarták leportolni Vita-ra és a munkát az a fejlesztöcsapat végezte volna, ami a Tony Hawk játékokat is készíti (bocs, nem ugrik be a neve). Aztán utána az Acti inkább lemondta és a Nihilistic felé fordult.

    • Tudtommal a Call of Duty szériának a kiadója az Activision, nem a Sony… aki nem fogja szabotálni a gyengébb játékokat sem a platformjára, pláne ha CoD-nak híjják’ és bármilyen gagyi formában garantált többmilliós eladott példányt jelent.