Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Call of Duty – az emberek nem tudják, hogy mennyi munka elkészíteni

Az egykori fejes szerint.

Glen Schofield, a Call of Duty játékokat fejlesztő Sledgehammer Games egykori általános menedzsere arról beszélt, hogy szerinte az emberek nem is tudják, hogy mennyi munka elkészíteni egy-egy fejezetet a népszerű lövöldözős szériában – nem beszélve arról, hogy úgy véli, a fogyasztók így nem is értékelik a befektetett engergiát.

Az Edge legújabb számában kifejtette, hogy a legtöbben úgy gondolják, hogy a stúdiók csak préselik ki magukból a részeket – de ez nem így van. Megemlítette, hogy szakértőkkel működnek együtt a fejlesztéskor: ő maga például három évig tanult a második világháborúról, történészekkel dolgozott együtt, és nyolc napot töltött Európában egy kisbuszban, hogy ellátogasson azokra a helyekre, amelyek benne lesznek a játékban – sőt, lőtt is régi fegyverekkel.

Beszélt arról is, hogy a Sledgehammer hasonlóan sokat foglalkozott a Call of Duty: Advanced Warfare-hez. Tengerészgyalogsági kommandósokkal és egyéb katonai szakértőkkel együttműködve tanultak meg taktikákat és technikákat, megismerkedtek az angliai, franciaországi, spanyolországi és olaszországi különleges erőkkl is, mivel azokat is belerakták a kalandba. Folyamatosan utánaolvastak a dolgoknak, videókat néztek és szakértőkkel dolgoztak együtt.

Az alkotó kitért arra is, hogy nagy a versengés a Call of Duty részeket készítő stúdiók között, amik a Sledgehammer, az Infinitiy Ward és a Treyarch. “Furcsa, mert mindegyik csapatnak szurkoltál, mert azt akartad, hogy mindegyik epizód jól teljesítsen, de mindig magasabb pontot akartál: több eladást is, ha sikerül. Szóval igen, hajtottuk egymást is ezáltal. Viszont segítettünk is. Elvállaltunk egy pályát vagy tárgyakat vagy ilyesmit – járműveket és hasonlókat. Egyfajta Call of Duty-testvériség voltunk. Volt versengés, de amennyire tudtál, segítettél a következő epizód előrehaladásában.”

Az Edge egyébként Schofield 30 éves karrierjével foglalkozik, kezdve az 1992-es, Game Boyra kiadott Barbie: Game Girllel, érintve talán legismertebb játékát, a Dead Space-t, és tárgyalva jelenlegi projektjét, a PlayerUknown’s Battlegrounds világában játzódó The Callisto Protocolt, amit az az új csapatával, a Striking Distance-szel készít.

Az Activision áprilisban azt nyilatkozta, hogy a Call of Duty fizetős játékai közül már 400 millió fogyott az első rész 2003-as mmegjelenése óta, és körülbelül 27 milliárd dollárt generált a fogyasztók költéséből.A VGC értesülései szerint egyébként jelenleg az Activision összes stúdiója a Call of Dutyn dolgozik valamilyen formában. A cég korábban nyilatkozta, hogy 2000 új fejlesztőt szeretne felvenni az elkövetkező két évben azért, hogy megháromszorozzon bizonyos csapatokat, amelyek valószínűleg a lövöldözős szérián szorgoskodnak, de tagadta azokat a híreket, hogy leépítette volna a Crash Bandicoot 4: It’s About Time-ot készítő Toys for Bobot, és azt mondta, hogy továbbra is fejleszti a platformer szériát amellett, hogy besegít az FPS franchise-ba. Jelenleg az Activision összes fő csapata a Call of Dutyn dolgozik.

A sorozat új része a Call of Duty: Vanguard lesz, ami november 5-én jön PlayStation 5-re és PlayStation 4-re, és újra második világháborús.

Források: VGC, Edge

15 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nem nem tudják, csak leszarják.

  2. Ez mind szép és jó….most már csak a Quantic Dreams-es srácokkal kéne elbeszélgetnie hogy hogyan kell egy kis kreativitást is belepréselni egy játékba. 😂😀😃

    1
    • Mondjuk a Quantic Dream játékai és a Call of Duty kb. ég és föld, de ez ne zavarjon.

      3
      • Drága aranyapám tudom hogy ég és föld a két csapat játéka, de én a kreativitásra céloztam. Először értelmezni kéne amit leírtam és utána válaszolni. 😉

        • *játékai

        • A veled folytatott eszmecserék majdnem olyanok, mintha a Don-kanyarból hazasétáló, Trianont az ebédasztalnál folyton emlegető, a mikrohullámú sütőt a Sátán fegyverének tekintő, kertet kapáló maradi dédöregapámmal beszélgetnék.

          1
          • Ez egy nagyon vicces hsz akart lenni tőled de igazából nem az lett. Nagy zavarodban csak ez jött ki. Értelmezni tanulj meg… ha van hozzá értelmed. De úgy tűnik nincs. A kreativitásról írtam és nem arról hogy a COD-ot készítő csapatnak ugyanolyan játékot kéne csinálni mint QD-nek.

          • Ez nem vicc, halál komolyan gondoltam.

          • Ha komolyan gondoltad akkor még rosszabb. Amúgy meg lehet hogy nem ártott volna jobban odafigyelned a dédapádra. Főleg amikor Trianonról mesélt…

          • Nem szükséges, úgyis itt vagy te, hogy emlékeztess minket a magyar nép összes nyomorára, amit ideje lenne feldolgozni és amin ideje lenne továbblépni. Meg arra, hogy a Quantic Dream stúdió a játékfejlesztés csúcsa, és hogy micsoda nagy felvilágosult elme vagy, aki megmondja az összes fejlesztőnek, hogy milyen játékokat kellene csinálniuk. Aki meg vitára kel veled, vagy mást gondol, mint te, az mind hülye, csak te vagy a helikopter.

          • Mondjuk annak is van egy diszkrét “bája” hogy valaki ilyeneket ír a saját dédapjáról.

          • A te elmédnek kéne már felvilágosodnia. 😂😃

        • Mondja ezt az, aki állandóan azon bőg, hogy nem elég ötletesek az új játékok és nem elég kreatívak a játékfejlesztők, meg hogy ilyen meg olyan a PS5, aztán nemhogy nem játszott a mai játékok 99 százalékával, de még PS5-je sincs.