Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Button lett Monaco új királya

Monaco igazi „versenyző pálya”. Kevés kivételtől eltekintve aki itt nyerni tud, abból világbajnok lesz. A nagy öregek szerint két pálya van a versenynaptárban, ahol elválik ki a „férfi”, és ki a „fiú”, az egyik Monte Carlo, a másik pedig a belga Spa-Francorchamps. Követve a régi elméletet, Jenson Button a legjobb úton halad a férfivé válás rögös útján, és már csak a Belga nagydíjat kell behúznia, aztán Mission Completed. Csak zárójelben jegyezném meg, hogy Jenson az első brit pilóta Sir Jackie Stewart és 1973 óta, aki itt Monaco-ban a pole pozícióból rajtolva nyerte meg a versenyt, csak hogy egy kis érdekességgel is szolgáljunk. Viszont míg eljutunk a Belga versenyig, még nagyon sok víz le fog folyni a Temzén, de a kilátások mindenképpen rózsásak a brit világbajnok-várományos számára, lassan el lehet kezdeni spórolni kicsit az évad hátralévő részére, mert hosszú az idény, és 17 futamból áll nem 6-ból.[7394] A hercegségben rendezett versenyhétvége a száguldáson kívül mindig a sztárparádéról, a csillogásról és felhajtásról szól, most sem történt másképp, az idei rajtrács és a bokszok hemzsegtek a kilátogató sztároktól, Quentin Tarantino-tól Ginger Spice-ig, azaz Geri Halliwell-ig. A Speed TV száguldó riportere Peter Windsor, aki egyébként jövőre már – mint a USGP csapattulajdonosa – vesz részt a Formula-1-es bajnokságban, mikrofonvégre is kapta akit csak ért, és a nyúlfarknyi nyilatkozatokból kiderült, az egykori spice girl a „brit fiú” miatt van itt, aki… hogy is hivják, Jenson Button!, sietett segítségére Mr. Windsor, majd egy “ahha” után Geri volt olyan kedves és megkérdezte: de hol vannak az amerikai srácok? Aranyos… Tovább szlalomozva a túlzsúfolt rajtrácson Mika Hakkinen bemutatta a tévénézőknek új barátnőjét és 8 éves fiát Hugo-t, aki gyakorlatilag köpni-nyelni nem tudott hirtelen, bár ha belegondolok én 8 évesen lehet hogy el is futottam volna a csattogó fülű fanyulammal együtt. A szenzáció persze az FIA első embere Max Mosley személyében érkezett, aki furcsamód meglepően jókedvűnek tűnt, annak ellenére hogy a sport jövője gyakorlatilag elég ingatag lábakon áll, nem beszélve arról hogy az egyik fia nemrég hunyt el, ehhez képest jókat beszélgetett, nevetett, mindenkinek interjút adott, és a Speed TV stábjának elárulta, abszolút nem aggasztja a jelenlegi helyzet, mint mondta, ha elmegy pár csapat, jön helyettük ugyanannyi új. Ilyen egyszerű ugye a képlet.[7398]A verseny már nem szolgált túl sok szenzációval, ráadásul a helyzetemet nehezítette hogy a közvetítés alatt nem láttam a körök számát, (így nagy elemzésekbe sem mennék most bele) kicsit olyan érzésem volt mint mikor a moziban rosszul lövik be a vetítőgépet, és lemarad a kép tetejéből vízszintesen egy pár centi. Mindegy, ennél nagyobb bajom sose legyen. A rajt annyiban hozott némi izgalmat, hogy a harmadik helyről induló Rubens Barrichello kihasználta a pálya tisztábbik fele adta jobb tapadást, és rögtön a Ferraris Kimi Raikkönen elé ugrott, ezzel gyakorlatilag eldöntve a befutó első három sorrendjét. Ha ezt akkor tudom, szerintem kimentem volna reggelit készíteni, majd ágyba vittem volna a feleségemnek akivel ráadásul ma ünnepeljük első házassági évfordulónkat. (Igen, már cikkekbe is helyezünk el bújtatott, öncélú reklámokat.) Viszont remélve a „nem várt fordulatokat”, maradtam, ezzel kipipálhatjuk az idei eddigi legegysíkúbb futamot, ami igazából attól volt inkább érdekes, hogy pár pilóta, mondhati szokás szerint a szalagkorláttal került igen intim kapcsolatba, de minden esetben olyan szerencsésen, hogy nem kellett egyszer sem felkelteni a safety car-os Bernd Maylander-t. Piquet és Buemi összeakadása után mindketten a St. Devot kanyar szinte egyetlen normális bukóterében landoltak, majd persze mindketten kiestek a versenyből pár perccel később, de ugyanitt dobta el Red Bull Renault-ját Sebastian Vettel is, aki ugyan a palánknak csapta autóját, a darú mégis pillanatok alatt kiemelte a pályáról. A McLaren Mercedes finn pilótája Heikki Kovalainen a Rascasse-hoz közel vállalta kicsit túl magát, és fejezte be ideje korán a megmérettetést, de az ő autóját is biztonsággal el tudták takarítani két perc alatt a monacoi pályamunkások. Kiesésből meglepetésre még az utolsó körre is maradt egy, ezt a Williams-es Kazuki Nakajima prezentálta, de természetesen az utolsó körben már ugyancsak nem vetették be a biztonsági autót, így az addig lezongorázott sorrendben futottak be (Jenson Button szó szerint) a célba a pilóták, azaz Button, Barrichello, Raikkönen, Massa, Webber, Rosberg, Alonso és Bourdais a pontszerző helyeken.[7405]Talán az egyetlen igazi meglepetés, legalábbis számomra, a BMW-k és a Toyoták gyalázatos szereplése, Kubica alatt már pár kör alatt teljesen szétment a technika így ő feladni kényszerült a számára eredetileg sem túl szép reményekkel kecsegtető versenyt. Ellenben a hipotetikus érme túloldalán a Ferrari idei legjobb versenyét mutatta be, és Raikkönen-nek hála, megszerezték az évben első dobogós helyezésüket, ami mindenképpen hatalmas előrelépes az eddigi teljesítményüket figyelembe véve. Hogy ez meddig fog tartani, permanens vagy csak egyszeri alkalom gyümölcse, majd az idő és a következő futamok eldöntik. Addig viszont marad a Brawn-uralom Button-nal, és a remény, hogy talán nem kell világbajnokot avatnunk már megint a Hungaroringen. Mindenkinek további szép napot és kellemes pihenést kivánok![F12009:06R]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. szegény barrichello mindig másodhegedűs

  2. hello! nem tudjátok mikor fognak frissülni a nyereményjáték pontjai?

  3. Az utólsó kép mindent elmond:)

  4. Te tényleg nagyon vágod ezt az F1-et haver.

  5. (Azért nem bánnám ha a következő futamon már nem Button nyerne.Rubensnek időgép kellene hozzá, hogy beelőzze, de talán Vettel, vagy valamelyik Ferrari (ha Török nagydíj, akkor ugye Massa, de könnyen lehet, hogy a negyedik győzelme egymás után már nem lesz meg).)És eldőlt a VB cím…

  6. Megint dögunalom.Button nagyon jó, de főleg a kocsi (meg Rubens szerintem nem egy tényleges viszonyítási alap, de még ő is második lesz a futamokon, látszik, hogy mennyire erős a vas).Viszont a Ferrarik szépen javulnak, ez meg a legjobb.És itt látszik az igazi különbség is. PL. a BMW: még jobban is kezdték a szezont, mint a Ferrari, de semmit nem tudnak felmutatni, csak Kubica hatalmas szája jár folyamatosan, meg beszólogat a csapatnak, a másik oldalon meg minden futam/időmérő után azt olvasom Massatól és Kimitől, hogy mennek előre meg haladnak és küzdenek tovább. Az viszont hihetetlen, hogy mennyire jó a Brawn autó.A verseny közepén elnéztem, hogy pölö Button a célgörbe előtti résznél néha még a rázót se csípte, míg Massa már a szűk pálya minden részén járt, és így is alig tudod hozni rajta valamit.A csalódás pedig most a Red Bull volt (és a Mclaren), bár a Monacoi versenyből nem lehet kiindulni.

  7. Button nem csak Monaco, hanem jelenleg a forma 1 királya.

    • Én már elkönyveltem VB-nek. Talán Vettel lehetett volna a méltó ellenfele de… Szabó Róbert mondott egy érdekes dolgot és úgy látszik igaza van, mégpedig a diffùzor ügy. Ami meglátszik a RedBull-on, mivel feltették és láss csodát mindkét pilóta azenvedett, az elözö futamokhoz képest. A RedBull diffùzor nélkül volt jól összhangba összerakva, és most a jó koncepciót tették tönkre a difivel… sajnos. Vagyis az egész Brawn nem csak a diffùzor miatt volt ennyire gyors.:) Brawn beetetett mindenkit.:):)

    • “””Erre a mondatodra most irigy vagyok, haver.”””

  8. Buktam mind a két tippem.:( Sebaj….

  9. En bevallom, elaludtam rajta. Jo hir: Ferrari egesz jo volt. Rossz hir: kovetkezo futamra azt hiszem visszater Palik.

    • Én is bealudtam… 🙂 (mondjuk erre a kis másnaposság rásegített)De ez a Kers-es szabály de hulyeség!! Lehet ezen múlott Kimi 2. helye.

  10. Jó cikk.:) A futam is tetszett és az eredmény is. Elégedett vagyok. A Brawn jelen pillanatban verhetetlen, igy kimi 3-ik helynél jobbat nem érhetett el.

    • Ha nem rajtolják le, szerintem simán 2.

      • Szerintem nem lett volna meg kemény keverékkel jó volt a Ferka Kimi és Massa alatt is, de viszont a lágyon majd 2mp vert rájuk a Brawn.

        • A KERS-el kibekkelhette volna a dolgot… de ezt már nem tudjuk meg.

          • Én is a Kers-ben bíztam, de a Brawn-k lággyal kezdték ráadásul a tiszta oldalon, és a kanyar is nekik kedvezett (de ezt wallace már leírta a cikkben)

          • Igen. Mondjuk a lagy is termeszetszeruleg kesobb indult durva kopasnak a Brawn-okon, ott is ugye Button-nal a legkesobb, mert aki az elen autozik, tiszta koroket megy, lagyabban kezeli az abroncsait is. Aki vedekezik, mert tamadjak, vagy eppen uldoz, annak nyilvan hamarabb. Ez tortent egyebkent Vettel-lel is. Meg Barrichello-val is kesobb.

      • A HA-val kezdődő mondatok a sportban ugyebár….

  11. Jó lett a cikk.Amúgy magyarázza el nekem valaki, miért hívják Vettelt csodagyereknek? Azért mert képtelen verseny közben előzni (lásd előző két futam)?

    • Naaaa. Vettel eddigi teljesitmenye alapjan csodagyerek, ehhez semmifele magyarazat vagy kommentar nem szuksegeltetik.

      • Annak aki neki drukkol egészen bizonyosan így van:)

        • Annak is aki nem neki drukkol, mivel van szemed, latod az eredmenyeket. A trivialis dolgokban az a jo, hogy nem szorulnak magyarazatra.

          • Azért távolról sem triviális jelenleg. 🙂 Le is írtam, miért. Esőben csodagyereknek nevezhető (kiemelkedő eredményeit is eddig mindig ezen körülmények között érte el), de azon kívül azért el még nem kell ájulni. Tavaly is rengetegszer hibázott (főképp az első 5-6 futamon), idén is sok pont hullott már ki emiatt.Term. még fiatal, van ideje, meg hova fejlődnie, ezt nem vitatom. De ne csináljunk médiahype-ot, mert úgy jár, mint Kimi, akit évekig sztároltak, mire végre csak összejött a VB diadal, aztán hirtelen lanyhult:).

          • Latszik hogy nem igazan erted a lenyeget. Ami ez a gyerek csinal, mar 19 eves kora ota az F1-ben, attol el lehet ajulni. 20 evesen pole-t menni es futamot nyerni esoben, Monzaban, olyan technikaval, az hihetetlen. Atulni egy uj csapatba, uj autoba, olyanokhoz akik meg szinten nem mentek pole-t, nem nyertek futamot, es megcsinalni 4 futam alatt mind a kettot, az megintcsak teljesitmeny. Mondom, ne akard nekem a 2*2-ot megmagyarazni, please.

          • Jó, oké nem látom át…. S nem is fogom az emögött álló technikai hátteret sem leírni (minek mi az alapja, s hogyan is lett lehetséges), mert minek…. minden csodával határos módon történt.

          • Fogalmad sincs a technikai hatterrol, meg arrol sem hogy mi minek az alapja, maradjunk ennyiben. Leirhatod egyebkent, szolasszabadsag van. Sot, ird le, kivancsiva tettel!

          • Azért lettek hypolva mert már az elején letettek az asztalra valamit.:)Kimi: legelsö futamán 6-ik egy vezethetetlen tragaccsalVettel: TR-val nyerni…. ebbe nem lehet belekötniHamilton: Az egész elsö éve….Az ilyen eredményeket nem lehet nem hypolni.:)

          • A Sauber legjobb éve volt addig a 2001-es (nem volt vezethetetlen sz*r az, 4. lettek a konstruktőrök között). S kizártak előtte egy pilótát úgy szerzett pontot Kimi, ez azért hozzátartozik:)Nem is kötöttem bele a Toro Rossos győzelemben (esőben :P), de amit leírtam az nem szidás volt, nem is csak degradálás, csupán megemlítettem, hogy véleményem szerint még nem kell csodáról beszélni. Ráér az még.

          • Ok. Nincs problem, értelek.:)

    • Esőben az, ezt aláírom (s emiatt is tarthatják annak?), szárazon még azért nem az-az ájulás szerintem (még!! hangsúlyozom, mielőtt nekem esne a Vettel gittegylet:) ). Ezt mondjuk az angol kommentátorok/szakértők is hasonlóképp látják. Említették is pont pénteken.

      • “Csak egy kerdes, de azert mert esetleg az angol “”szakertok”” is ugyanugy latjak attol meg nem biztos hogy igaz, nem?Az amerikai, a magyar, es meg ki tudja hany orszag szakertoi meg nem igy gondoljak, akkor kinek van igaza?Esoben a jelenlegi mezony egyik, ha nem a legnagyobb asza, es az hogy egy Toro Rossoval olyan eredmenyeket ert el amiket, az nagyon nagy dolog. A Red Bull-al tovabbra is szarnyal, raadasul az idei pole-jat eppen szarazon erte el, elverve egyedulikent a Brawn-okat, tehat az esos-dolog is santit kisse. De ha az angol kollegak nem igy latjak, az mas, akkor elnezest.”

        • Nem mondtam hogy így is van, csak megemlítettem, hogy ők is így látják ahogy én, s pont hallottam. Nincs itt igaza nem igaza történet.Nem figyelem a világ összes szakijának a véleményét, így azok nevében nem beszélek, nem is idézek. Az a száraz pole azért úgy sikerült, hogy a csapattárs is elverte a Brawnokat (+ kevesebb volt a naftájuk):) S a Red Bullt idén ne hívjuk olyan autónak, amivel olyan lehetetlen ezt elérni igazából:)

  12. Végre valami jó eredmény Kimitől. Csak így tovább.

  13. Kimi szépen ment és Bourdais is végre szépen teljesített.

  14. Jó lett az irományod és egyébként is gratulálok az évfordulótokhoz!!!Mondtam már, hogy csípem a humoros sziporkáidat a cikkben??? Néhol jobban élveztem, mint magát a versenyról szóló leírást.Nekem bejött a futam, bár sokan unalmasnak találták. Lehet még túl kezdő vagyok, hogy minden tetszen???!!!

  15. Annak ellenére, hogy tényleg semmi lényeges nem történt a versenyen én egyáltalán nem unatkoztam, jó volt. Vettelt picit sajnálom, de hát megesik… Hamilton tegnapi hibája miatt is kár. Ferrariknak viszont örülök, hogy végre lesz belőlük valami.(Ezeken a hivatalos fotókon meg mindig besírok, durva komolyak, mindig végignézem az összeset. 🙂

    • Kimi marhara nem orult, latszik a kepen is. Aztan a sajtoszobaban el is mondta, hogy jo eredmeny ez a csapatnak, de o egyaltalan nem boldog.:)

      • Szerintem ez érthető is. Már volt világbajnok, újra az akar lenni. Viszont Kimit akkor sem láttad igazán örülni és tombolni, mikor az lett. 🙂

        • A fenéket nem lehetett látni akkor:)

        • “Na akkor azert elmosolyodott.:) Egy aranyos sztori Peter Windsor-tol, o irt egy cikket az F1 Racingbe akkor. Azt irta, hogy epp interjuvolta a 2007-es Brazil futam utan a harom pilotat, koztuk persze az uj vilagbajnok Rikkonent, es eppen Massaval beszelt, majd Alonsoval, mikozben Kimi integetett neki a kezevel. (Ez utana tortent, miutan Kimi mar elmondta a mondandojat egyebkent.) Peter is intett neki hogy egy perc. Odafordult a riporter, kerdezi, mi van Kimi, mit szeretnel. O azt mondta, be tudjatok kapcsolni a kamerat? Persze, mikron, kamera ujra, es Raikkonen: Csak szeretnek koszonni es koszonetet mondani a szuleimnek es a nagymamamnak, mert tudom hogy most otthon engem neznek a TV-ben, es en rengeteget koszonhetek nekik. Aztan konnyes lett a szeme, a kamera meg leallt… Annyit tett hozza P.W (aki egyebkent Kimi es par pilota nagy baratja a paddock-ban), hogy “”igazan akkor ertettem meg milyen maganyos is Kimi egesz evben. 17-18 verseny, vegig egyedul, az egesz bajnoksagban.”” Hat ilyen is tud lenni a Jegember…:)”

  16. Szép volt KIMI csak így tovább újra ágaskodik a Fekete telivér