Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Button idei 4. győzelmével ért véget a Spanyol nagydíj

Talán a fiatalabb generáció is emlékszik még a 2000 és 2004 közötti Michael Schumacher – Ross Brawn már-már lehetetlennek tűnő Ferrari dominanciájára, mely időszak alatt Schumi 5 VB cimet zsebelt be, és néha olyan triviális kérdések foglalkoztatták a világ szakújságíróit, hogy vajon képes-e a Ferrari, Michael-lel a volán mögött az évad összes futamát megnyerni? Emlékszem olyan rádióbeszélgetésre, mikor Ross Brawn “csak” annyit mondott Schuminak: “Futnod kéne 20 olyan kört egymás után mint a kvalifikáción, és megnyerted a versenyt!” A már akkor többszörös világbajnok ásított egyet, [S]elpöckölte a már háromnegyedig elszívott cigarettáját a célegyenes közepénél[/S], és megbüntette autóját egy 7. sebességi fokozattal, majd mérnöki precizitással rajzolt 20, versenyben futott leggyorsabb kört. Akkoriban komolyan hittem abban hogy a Ferrari team egy másik bolygóról származó mesterséges értelem, és akiknek hetente kell raportra járniuk J, és K ügynökhöz, mert amit a Formula-1-ben akkor véghezvittek, az úgy embloc nem evilági. Hogy miért volt ma erős deja vu érzésem a futam alatt? Mert úgy tűnik kedves rajongó társak, valami nagyon hasonló megy éppen végbe, aminek mindannyian tanúi lehetünk…[6924] A futamra nagyon felfokozott izgalmi állapotban készültem, sokkal jobban szeretem az európai helyszíneket a tengerentúli társainál, és gondolatban már köröztem is a spanyol pályán egy F1-es autó volánja mögött, érezve a hihetetlen erőhatásokat, a fejletépő gyorsulást és a szemkiugró lassulást. Ez persze a gyakorlatban úgy nézne ki hogy a célegyenest követő első jobb kanyarban úgy törne ki a tokás nyakam, mint a konyhapulton hagyott két hetes ropi. Hála istennek van azért a mezőnyben nálam 20 jóval edzettebb pilóta, akik ráadásul még autót is tudnak vezetni, így a memoárjaimból gyorsan visszaszálltam a Földre, és a kényelmesnek egyáltalán nem mondható fotelomból próbáltam izgalmamat magamban tartani.[6922]A rajt első pillanatai hozták a papírformát, Massa, KERS-szel a Ferrari fedélzetén rögtön Vettel elé ugrott, bár a fiatal német azért megpróbálta szépen kikísérni a brazilt a fűbe, de nem akart túl agresszív lenni, így Felipe nyert egy pozíciót. Barrichello viszont rögtön beugrott Button elé, és átvette a vezetést. A kisebb átrendeződést tetézte, a pár másodperccel később kialakult baleset, melyben rögtön könnyes búcsút intett a kockás zászlónak a Jarno Trull – Adrian Sutil – Sebastien Buemi – Sebastien Bourdais kvartett. Később a visszajátszásokból kiderült hogy mi is volt a “casus belli”, ugyanis a célegyenes utáni 1-es és 2-es kanyar kozotti szakaszon Alonso és Rosberg vívtak pozíció harcot, amiből Alonso jött ki egy leheletnyivel jobban, kissé kiszorítva Rosberget az ideális ívről, aki azonban rögtön vissza is húzódott, ám ekkor a Toyotás Trullinak már nem volt hely csak a kavicságy, melyben az autója szépen megúszott, és visszakeveredett “lappal” a pályára, ahol viszont egy irdatlan koccot már “nem úszott meg”. Természetesen ahogy a szabálykönyvben írva vagyon, rögtön jött is Bernd Maylander vezetésével a Safety Car, és pályán is maradt addig amíg a baleset következtében keletkezett törmelékeket a pályamunkások eltakarították. A kalamajkából többen is hasznot húztak, köztük talán a legnagyobbat Kimi Raikkönen, aki a 16. helyről rajtolva ekkor már a 10. helyen körözött, közvetlenül a BMW-s Nick Heidfeld mögött. Az öröm persze nem tartott sokáig a finn világbajnoknak, ugyanis nem elég hogy már a KERS is rakoncátlankodott az autójában (emiatt nem is tudta megelőzni a BMW versenyzőjét), ám a 18. körben a gázpedál vezérlésének meghibásodása miatt ideje korán kiállni kényszerült a versenyből, csakúgy mint pár körrel korábban a McLaren-es Heikki Kovalainen. Kettejük kiesésével igy nullára csökkent a finn versenyzők száma a Spanyol nagydíj mezőnyében. [6923]Közben az élen Barrichello vezetésével a két BrawnGP-s autó rótta a köröket, az első bokszkiállásokat követően ráadásul Barrichello már azt hihette egyedül van a pályan, ugyanis akkora előnye volt Button-nal szemben. Közben azért kiderült a trükk, a Brawnos fiúk eltérő taktikán voltak, Button-nak kettő, Barrichello-nak három kiállás volt betervezve. A brazil egy jó rövid első etapot futott, a második kiállásáig kiautózott egy laza 14 másodperces előnyt a csapattársával szemben, ám ahhoz hogy a végső kerékcserék után is az élre állhasson vissza, ez kevésnek bizonyult. Közben kialakultak a mezőny saját kis állóháborúi, Vettel Massával nem tudott mit kezdeni, illetve annak KERS-ével, Webber Barrichello-val, majd az egyetlen versenyben maradt Toyotás, Timo Glock Hamilton-nal. Úgy tűnt a dolog hogy ebben a sorrendben, azaz Button, Barrichello, Webber, Massa, Vettel, Alonso, Heidfeld, Rosberg, Hamilton, Glock, szépen bevonatoznak a célba, majd a “parc fermé”-be a srácok, ám ekkor a Ferrari villantott még egy utolsót idei dilettantizmusából, ugyanis kiderült hogy Massa-nak kicsit kevesebbet tankoltak, és nem biztos hogy ez elég lesz a futam végéig. Úgy viszont biztosan nem, ha Vettel támadásait kell minden körben visszavernie, így sietve jött is a rádióüzenet: “Let him go Felipe, let him go!”, tehát engedje el a Red Bull versenyzőt, mert fontosabb hogy célbaérjen az 5. helyen, és hazahozza az érte járó 4 pontot. Jópofák nem? Orosz rulettet játszatnak a pilótájukkal. Ráadásul még hozzátették, ne izguljon, Alonso 13 másodpercre van lemaradva, így nem lesz gond. A versenymérnökének, Rob Smedley-nek sem szabadna jósnak mennie, ugyanis Alonso az utolsó körben kényelmesen körbeautózta a Ferrariját már majdnem lábbal hajtó Massa-t, aki ráadásul körönként 4,5 másodperccel ment lassabban mint a Renault. A végső sorrend tehát még az utolsó körökben is változott, a befutó pedig így nézett ki: Button, Barrichello, Webber, Vettel, Alonso, Massa, Heidfeld, Rosberg, a pontszerző helyeken.[6935]A BrawnGP a hétvégén újabb lépést tett a világbajnoki cím felé, nem különben Jenson Button, aki idén az eddigi 5 futamból a maival együtt már 4-et megnyert, és mindez tisztán mutat valamit. Méghozzá azt, hogy ebben az évben nagyon nagyot fordult a világ. Egy, az évadot megelőző időszakban még a túlélésért hajtó csapat toronymagasan az élen áll, olyan szintű dominanciával bír amihez szinte csak a Ferrari dicső korszakában volt hasonló, és egy olyan legendás istálló mint a Scuderia Ferrari, 5 versenyt követően 6 ponttal a mezőny hátsó traktusában kullog, amatőr szintű hibákat halmoznak egymásra, plussz az autójuk nem csak megbízhatatlan, de legalább lassú is. Hasonló cipőben közlekedik persze a McLaren Mercedes, a BMW Sauber és a Renault is, annyi különbséggel hogy az ő autóik legalább megbízhatóak. Ezek tükrében úgy tűnik viszont, nem csak sztárpilótákra van szüksége a Formula-1-nek, hanem sztár szakemberekre is, hiszen hol tartana most a tavalyi Honda team Ross Brawn nélkül, és ugyanígy hol tartana a Red Bull Racing jelenleg a tervezőzseni Adrian Newey nélkül? Megmondom: ott ahol per pillanat a Ferrari. Derűs estét![F12009:05R]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. ez egy nagyon fura év, de nem jó értelemben

  2. Hát, cimbora, a Ferrai – Brawn párhuzam azt hiszem kicsit erős.Nekem inkább ugrik be Villeneuve címe, mint a Ferrari fasza sorozata. Ott gyakorlatilag szabályváltoztatások nélkül építették föl a csapatot évről évre, rengeteg munkát beleadva, egy olyan hármas együttállással, amire talán soha nem lesz példa.Az idén nulláról induló konstrukciókról van szó, minimális tesztelési lehetőséggel. Aki beletenyerel a tutiba, az mindent visz. Mert azt azért látni kell, hogy itt nem a több éves befektetett munka kamatozik. Az autót alig pár hónap alatt szerelték össze. Gyakorlatilag a szerencse fia. A szerencse pedig forgandó. Tény, hogy Brawn az egyik legnagyobb agy a sportban. A pilótái viszont egyáltalán nem azok.A Ferrari botrányos.

  3. Azért észrevehetnék egyesek,hogy Button ESETLEG egy világklasszis pilóta,akinek eddig egyszerűen nem volt alkalma bizonyítania,mivel nem volt alatta évekig egy alkalmas vas!Tessék megnézni az elmúlt évek nagymenőit mit össze nem kínlódnak,mihelyst nem megy úgy a szekér….Az meg olyan szánalmas:10. helyezett Hamiltont mutogatják,mit össze nem küzd,mikor van attól fontosabb történés is bőven.Most nemazért,de Buttont ahhoz képest hogy világbajnoki aspiráns,alig mutatják….Vajh miért?

    • Nem nepszerusegi adatok alapjan mutatnak egy pilotat futam kozben. Hamilton vegig harcolt valakivel, vagy ot tamadtak, lasd Glock, vagy Alonso. Buttonnak egyetlen akcioja nem volt, modositottak egy strategiat nala, es az elre allt. A kozvetites szempontjabol ez unalmasnak mondhato, am az o erdemeibol ez mit sem von le. De a TV nezok a futamban kialakult akciokra kivancsiak, nem pedig a maganyosan autozgatokra. Ezt leszamitva egyebkent joval tobbet mutatjak Buttont, rola szolnak hirek, vele foglalkozik a vilag sajto, o van a cimlapokon, az o teljesitmenyetol hangos a szakma, szoval nem ertelek igazabol…

      • Félreértesz:nem azt hiányolom hogy Buttont nem mutogatják,mert tényleg nem volt miért.Hanem azt hogy a pontszerző helyekért is ment a harc,és közben azt közvetítették hogy Hamilton küzd a 10. helyért.Névtelenebb versenyzővel nem hiszem hogy ennyi időn keresztül foglalkoztak volna.Cjnin:ott a pont!Erről beszélek én is:aki alatt nincs jó autó,bármilyen kitűnő pilóta is nem tud csodát tenni.Viszont jó autóval sem tud csak úgy bárki.Ahhoz kell némi tudás is.

    • A Brawn olyan szinten van, hogy egy kiégett, a csúcsot már maga mögött hagyó Rubens egy elcseszett taktikával is bejön másodiknak. Asszem itt a pont.

  4. Lehet,a Ferrariba a KERS mellé tényleg be kellene építeni gyerekkorom lábbalhajthatós gokartjának a hajtásláncát is,legalább tudnának,ha ismét elszámolnák a nafta mennyiségét,ez segítene rajtuk:)

  5. A fene essen bele,hogy nem Buttonra voksoltam XD Mindegy,majd legközelebb.Sajna bejött az,amit a rajt utánra jósoltam,hogy ,Massa a KERS-szel lerajtolja Vettelt:-( Ferrari?No comment.

  6. A Ferrarinál egy voodoo varázslót kéne felkeresni, vagy valakit a folyóba hajítani, hátha megtörik az átok. Kimit pech sorozatban nem könnyű felülmúlni, de Massanak már ilyen téren is sikerült.Műszaki hiba, totál elkúrt időmérő, műszaki hiba megint, bedöglöt KERS + halott telemetria kombó, meg a mostani. Ez 5-ből öt, pedig Kimi se lustálkodik.Mondjuk megnyugtató látni, hogy néhány kretén most is Massa-t hibáztatja. Amikor 50 körön keresztül 1 mp-re tartod magad mögött a gyorsabb vasat, akkor benyögig, hogy mi elszúrtuk, old meg valahogy…na ilyet nem lehet egy versenyzőnek mondani (én még emlékszem egy Mclaren fölrobbant első kerekére, mert valaki nem volt hajlandó föladni egy pozíciót).Vettel bánhatja (ismétcsak), Button mellett jelenleg ő a legjobb csomag (pont ezért volt pazar a brazil teljesítménye, még csak esélye se volt az előzésre).Ja, a Button-Barrichello. Mondok valami merészet, logikusat, nyílvánvalót, ami még senkinek nem jutott az eszébe. Simán megszopatták Rubenst (különösen gusztustalan és mesteri módon). Nekik Button VB címe kell, lehetőleg minél hamarabb. Ennyi. Nem illik bele a tündérmesébe, de attól még kézenfekvő. Ez Brawn-től meglepő lenne, mi?Legutóbb is három kiálláson volt Rubens, akkor is szívott, most is, de a csapatsorrend miatt úgy is csak hétszeres világbajnokot lehet szidni, utólag. Érthető.És tele a tököm a sok szülővel. Régebben Hamilton-apuka, meg Massa-papa, most meg Button fater. A franc se kiváncsi rá, menjen vissza oda, ahol az elmúlt 5 évben volt.A Brawn-ról is mondanék valamit, de nem akarok ünneprontó lenni.Viszont wallace utolsó előtti mondatához: pilótára meg egyre kevésbé van szükség.Bocs mindenkitől, ha nem járok örömtáncot.

    • Hat haver, en megmondom neked oszinten, nem is erdekel hogy Rubens-szel mi van. Legyen Button a vilagbajnok. Soha nem csiptem az olyan embereket mint Barrichello, a mentalitasukkal egyutt. Meg oszinten: te tennel Barrichello-ra egy lyukas garast is? A Brawn-nak szponzor kell, ahhoz egy eladhato vilagbajnok kell. Button marketing szempontbol tokeletes. Szepen mosolyog, meg huszoneves, londoni playboy, ejszakai elet, fehernemu-modell baratno (Jessica Rabbit, azaz Mitchibata), brit csapat (brackley-i szekhely), brit fonok, brit versenyzo… Regen osszeallt ez mar.Massa nem azert tartotta maga mogott Vettelt mert olyan zsenialisat ment, hanem azert mert pontosan tudta hogy elozni gyakorlatilag csak a celegyenes vegen lehet, igy nem csinalt mast mint a celegyenesre rafordulva, a kanyarkozepen elkezdte elloni a KERS-t, es pont annyira logott meg, hogy csak moge tudjon megerkezni Vettel a fektavon. Egy egesz korben vegig ott volt Massa s.ggeben, kabe 2-4 tizedre, a kor utolso kanyarjaban mar szinte tolta a Ferrarit, aztan jott a KERS, es kezdodott minden elolrol. Ott ugrott egyebkent Vettel 3. helye is, sok volt a vonatozas…A faterokat meg be kene adni egy megorzobe, bar az oreg Anthony-t mintha kevesebbet latnank mostansag, lehet hogy osszefuggesben van ez a csemete vb-eselyessegevel? :))

  7. FRISSITVE LETTEK A PONTOK!

  8. Könnyen lehet.

  9. Láttátok milyen fiatal a Red Bull új tesztpilótája? Brandon Hartley, 19 éves. Itt van róla kép: http://www.f1photographs.co.uk/images/Brendon%20Hartley%204_jpg.jpg

    • Lattam, a Speed csinalt vele egy interjut is. Valszeg megvan Webber utodja.

    • hehe.néhány év és ugrik megint a legfiatalabb VB cím Hamiltontól.egyre éretebb, felkészültebb kölkök kerülnek be.szerintem lemehetünk kb 16-17 évre is. :)világsporttrend.

      • Nem kéne. Ez férfi sport volt eddig. Nehogymá’ gyereksporttá váljon. 🙁

      • Pár kiugró tehetséget kivéve(Schumacher,Senna,Alonso,Hamiton,Raikkönen,de főleg az elsőként említett két úriember) nem igazán tudok olyan nevet mondani,akik atechnikai sportokban ifjoncként sikert sikerre halmoztak volna.A Moto GP-ben Rossi az üdítő kivétel,aki a született zseni kategóriát erősíti mostanság.

  10. Ferrari egy vicc! :DEkkora égést.Bukhattak volna csak egy helyet, ebben Massa hibázott a barom.Magára vethet.

    • Nem lehet tudni mennyi volt az uzemanyag az autojaban, literre pontosan. Massa anyit megy amennyit a versenymernoke mond neki.Amit ezek holnap a vilagsajtotol kapni fognak, azt nem teszik zsebre, amit pedig az olasz lapoktol, azt plane.

      • Nem értem Schumacher miért nem vállalja már el a csapat vezetését. Állítólag Montezemolo már többször felkérte.

      • Tudhatta volna, hogy képtelen így megtartani Vettelt.Ahhoz nyomni kell neki, de pont azt nem volt neki szabad.Rögtön 1-2 kör alatt meg kellett volna fontolni a lépést.7-8 kör alatt könnyebb megtakarítani 1 körre elegendő üzemanyagot, mint 4 kör alatt.Elengedem Vettelt és spórolok.Ha spórol 2 mp-eket körönként akkor TALÁN lassabban érkezett volna meg a nyakára Alonso, és újra csak TALÁN akkor vele az utolsó 2 körben még tudott volna valamit kezdeni. TALÁN!Persze innen kívülről okosabb az ember.Tudhatták, hogy Vettelt nem tudja feltartani úgyse ilyen körülmények között. Én rögtön kérdeztem volna mennyivel van mögöttem a következő. 16mp? (bár előtte még több volt csak már ott is buktak) Ok. Vettel úgy is bukta és azt a 16mpet meg kispóroljuk.Lehet nem jött volna össze így sem, de ésszerűbb lett volna így megoldani SZERINTEM.

  11. és milyen jó volt palik nélkül…

  12. Most sikerült csak megnéznem a futamot. Érdekes ezt az átrendeződését látni. És s.zar a Ferrarik vergődését….

  13. ezek a képek nagyon állatok:)

  14. “jó cikk volt, köszi wallace!! (tényleg! :)én örülök, hogy kicsit vége a mclaren-ferrari dominanciának, kellett a “”friss vér”””

    • “Koszonom neked is.Abszolut egyetertunk, szerintem sem baj hogy nem a megszokott csapatok megszokott pilotai harcolnak az elen. Mondjuk azert azt sem szeretnem hogy Button az osszes futamot csont nelkul behuzza. Legyen egy kis versenges, a Red Bull pilotakkal, johetne a Toyota is, bar ok ugy tunik iden is a “”majdnem meglett”” kategoria, es orultem volna egy Nico Rosberg, Williams gyozelemnek is.”

      • Ja ja, de olyan jó végre úgy ülni le a tv elé, hogy nem az évek óta megszokott papírforma van 🙂

        • Ketsegtelen. Aztan lehet ugy jarunk, hogy par ev mulva azt emlegetjuk, de sz.r volt mikor evekig a BrawnGP es Button dominaltak.:) De persze ne szaladjunk ennyire elore, jovo heten Monacoban borulhat minden idei papirforma is. Ott az idomero lesz majdnem mindennel fontosabb…

  15. Egyszerűen nem tudok hibázni (persze Button volt megint, még az időmérőn is), legalább olyan jó vagyok, mint Wallace és Agent a Forma 1 hírszerkesztésében. Kösz Srácok, végre itt mindent megtudhatok amit akarok!!!

  16. Aztán lehet,hogy még nem könyvelte el a futamot csak az időmérőt:)

  17. “(Bazz, ne legyetek már besz*rva a pontok miatt… mint ha ez lenne a legfontosabb. Látom sok az F1 “”rajongó””…)”

  18. 5 pontot kaszáltam,kezd éledezni a ferrari bár a taktikusuk egy kalap kaki!!!

  19. “Élvezet volt olvasni, wallace. thx. A szakkommentátorok keményen temették Barichellot, én persze hittem nekik, végül pedig nagyot néztem. Lehet ezzel nem voltam egyedül, ez a Ross Brawn… hihetetlen. Webber helyezésének örülök, szépen csendben végigautózta a versenyt és végül még a dobogóra is felfért. Szerencsére Vettel is jó helyen végzett és öröm volt látni végre egy Ferrarit is pontszerző helyen. Az már a másik dolog, hogy ezen a hétvégén is “”jó munkát végeztek””.Én ugyan Vettelnek szurkoltam, de Buttonra nyomtam volna a tippelésnél (csak 2 perccel lecsúsztam róla, sebaj).”

  20. 3 pont!!! :)Szerintem Kimi rekordot döntött müszaki problémák terén. A Ferrari idénre tuti nem fejleszt. Vettelt sajnálom, ma ö volt a nagy vesztes.:(

  21. én is kérném majd a 3 pontomat

  22. Éljen már 16 pont és átvettem a vezetést köszi Button:)Jó kis verseny volt….jöhet Monaco!!!!!!

  23. Amit idén a ferrarinál csinálnak az egyszerűen no komment…

  24. A pontok nem lettek még frissítve? Mert én Buttonra szavaztam és nem kaptam meg a plussz 3 pontot, még mindig 6-nál járok.

  25. Fasza verseny volt, és kaptam 3 pontot, hála Barichello hülyeségének. 😀

  26. Jó futam volt…..Massa meg lol XD