Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Bright Memory: Infinite (PS5, PSN)

Amikor a cím hazudik.

A szóló fejlesztő mindig tiszteletreméltó. Függetlenül a végső eredménytől, a puszta tény, hogy egy ember elég kitartó volt ahhoz, hogy kitaláljon, megvalósítson és piacra dobjon akár több platformra is egy produktumot bámulatos. Hosszú évek kitartó munkája áll minden ilyen alkotás mögött, és van, amikor ez kifizetődő – még ha az eladások tekintetében nem is, az elismertség vonatkozásában igen. A Bright Memory: Infinite sajnos tartalmilag és mechanikailag is elég szegényesre sikeredett, de legalább a képi világa lenyűgöző, főleg úgy, hogy egy ember alkotta.

Történetünk főhőse Shelia, egy kutatással foglalkozó szervezet tagja, akit azzal bíznak meg, hogy járjon utána, mi lehet az oka az egyik kínai szigeten tapasztalt paranormális eseményeknek. A helyszínre látogatva karakterünk rádöbben arra, hogy egy ősi mágia rég holt középkori harcosokat képes feltámasztani, ezt pedig meg akarja szerezni egy katonai csoport is, akik fegyveres egységei bevették a térséget. Shelia emberfeletti képességeivel, kardjával és lőfegyvereivel vág neki ennek az alig 3 órás kalandnak.

A játékmenet több szempontból is a régi, filmszerűségre törekedő kalandok mentalitását veszi át, ámbár sűrített és gyengébb kivitelezésben. A különféle, kifejezetten gyönyörű, lineáris tájakon végighaladva kell halomra ölni a gonoszokat arzenálunkkal, látványos mozdulatokat hajtva végre. Az ellenségeket a levegőben tartva kaszabolhatjuk vagy lőhetjük szitává, és bevethetjük az eszközök alternatív lövegeit is: nyomkövető vagy robbanó töltényeket például. Van egy kis lopakodás és autózás is, de mire feleszmélnénk már vége is lett.

Összességében elég sekély élmény az egész, és a vagány fejlesztésekkel együtt sem tud a monotonitásból kitörni a játékmenet, hiába akasztja meg az összecsapásokat pár ugrálós szegmens. Ugyan nagyon szép helyszíneket járhatunk be, legyen szó a hagyományos falvakról vagy a természeti terepekről, elég hamar megtapasztalunk mindent, amit kínálni tud. A látványos összekötő jelenetek szuper akciódús mozzanatokat teremtenek, de az egész egyszerűen nem áll össze. A narratíva elképesztően gyenge azon kívül, hogy csupán egy elnyújtott prológusként szolgál. A projekt egyébként Bright Memory: Episode 1-ként futott, csak a folytatás elkészítése helyett az eredeti etapot alkotta újra Zeng „FYQD” Xiancheng fejlesztő – így a tervek szerint folytathatja majd. A lapos mechanikán és a szegényes felépítésen a gyenge szinkron sem segít, ahogy az árazás sem.

Egy nagyon komoly akcióban beszerezhetik azok, akik bírják a belső nézetes, pörgős lövöldözős mókákat, de mindenki készüljön fel rá, hogy még a legkényelmesebb megközelítéssel sem tart majd tovább 3 óránál. Remélhetőleg a visszajelzéseket figyelembe véve FYQD ügyel arra, hogy a következő rész minden szempontból tartalmasabb legyen, mert így inkább egy vizsgaprojektnek megy el, mint egy közel 10 ezer forintos piaci terméknek: címével ellentétben se nem ragyogó, se nem emlékezetes, se nem végtelen.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Playism
Fejlesztő: FYQD Personal Studio
Megjelenés: 2022. július 21.

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Remélem felvették már egy jó stúdióhoz a palit.

  2. Sok-sok évvel ezelőtt, amikor először lehetett hallani (és valamicskét látni is) a projektből, és megtudtam, hogy ezt egyetlen egy ember csinálja, azonnal rányomtam a purchase gombra (PC/Steamről beszélek). Akkor még bőven early access volt csak a cucc, ráadásul egy szimpla demo volt csak játszható aminek a végeredményhez így utólag olyan nagyon sok köze nem volt. Lelkesen vártam a teljes verziót amit olcsóbban meg is kaptam az early access támogatás miatt, de sajnos én is csalódtam… üres, lelketlen shooter, a gameplay még akár használható is lehetne, de egyszerűen nincs megtöltve. Arról nem is beszélve, hogy bár látványos, de helyenként (pl. karaktermodell) kifejezetten ocsmány is.

  3. Én baromi jól elvoltam vele, nem tökéletes az biztos, de a látvány odaver!