Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Bridge Constructor Portal (PS4, PSN)

Feltételezem, mindenki találkozott már az úgynevezett hídépítő játékokkal, amik leginkább mobilfronton terjedtek el. Ezekben a programokban a logika mellett elkel némi strukturális ismeret is, hogy egy adott szerkezetnek – ez esetben egy hídnak – milyen felépítéssel kell rendelkeznie, hogy kibírja a terhelést. Majd a megépített hidakra a gép kiengedi a megterhelést jelentő járműveket, amik ha átérnek, akkor sikeresen abszolváltuk az adott szakaszt.A [i]ClockStone Studios[/i] csapata ezt a játékstílust helyezte bele a [i]Portal[/i] című játék szettingébe, ami magával vonzotta a portálkapukat, lézerágyúkat, savas medencéket, valamint az [i]„ezt most hogy az anyámba oldjam meg”[/i] mondattal kísért fejvakarást.Isten hozott a [b]Bridge Constructor Portal[/b] létesítményében!A játék története annyi, hogy kis fekete, kartonlap-emberként munkát vállalunk az Aperture Science Computer-Aided Enrichment Centernél, ahol a feladatunk a kísérleti termek hídjainak felhúzása lesz. A Portal közismert mesterséges intelligenciája, azaz maga GLaDOS tanítja be nekünk a munkát több pályán keresztül, majd elengedi kis kezünket és onnantól csak akkor fog felbukkanni, amikor új pályaelem jelenik meg.A játék lényege megegyezik a bevezetőben leírtakkal. A pályán kijelölt építési pontokból kiindulva egy stabil, strapabíró híd felhúzása lesz a feladatunk, amin biztonságban át kell érnie a többi munkások által vezetett kis targoncának. Ha ez megvan, akkor már mehetünk is a következő pályára. A mobiljátékoknál őshonos, háromcsillagos kiértékelési rendszer – szerencsére – itt nem teszi tiszteletét, de ettől függetlenül kiérdemelhetünk a pályákon egy jobb értékelést is, hogy megvillantsuk tehetségünket a szakmában. Ugyanis, ha egy targonca biztonságosan megérkezett a célhoz, akkor a gép felajánlja, hogy egy kisebb konvojnyi járművet enged rá az építményünkre. Ne legyenek illúzióink, az a szerkezet, ami kibír egy targoncát, az nem biztos, hogy nem omlik össze négynek a súlyától. Amennyiben a megemelt terhelést is kibírta építményünk, akkor már tényleg mehetünk a következő szintre.
[YOUTUBE]nnw3Px7q038[/YOUTUBE]
Kezdetben csak a terepadottságokat kell [i]áthidalnunk[/i], később viszont színre fognak lépni más akadályok is, mint például a savas medencék, a lövegtornyok, a lézerkapuk, vagy a címben szereplő portálkapuk. A pályák sikeres abszolválására gyakran csak egyetlen megoldást találtak ki a készítők, de ez nem jelenti azt, hogy alternatív építményekkel nem oldjuk meg a feladatot. Az újdonságként szolgáló újabb akadályok szépen fokozatosan érkeznek egy ideig, majd már csak a terepek bonyolultságának növekedése fogja növelni a kihívást.Szerencsére magát az építkezést nem komplikálták túl, mindössze három építőelem (platform, tartórudak, tartókötelek) segítségével verhetjük fel hídjainkat, amiknek precíz használatát remekül elsajátíthatjuk GLaDOS tanai segítségével. Ráadásként a tesztelések alatt vörösen izzanak fel azok a hídelemek, amiken túl nagy terhelés, így tudni fogjuk, hogy hol kell erősíteni a szerkezeten. A legapróbb változtatásokon is múlhat a siker.A látvány, ha nem is ér fel retináink számára egy happy finish-sel egybekötött tájmasszással, attól még kellemes a szemnek. Kezelésileg teljesen kézre áll a vezérlés, bár a be/ki zoomolás rohadt érzékenyre van belőve és sajnos nincs lehetőségünk ezen változtatni. Szavatosságilag nincs gond, mindössze 60 pálya állja utunkat, ami kezdetben kevésnek tűnhet, de a betanítás után gyakran fogunk (minimum) fél órákat kísérletezni, hogy a járgány(ok) épségben megérkezzen(ek) a kijárathoz. A hangzás teljesen passzol a látványhoz, bár sűrűn volt olyan, hogy a muzsikafelelős indokolatlanul szabadságra ment a pálya teljesítéséig. Hangulatra pedig hozza a [i]„na még a következő pályába belenézek, aztán megyek”[/i] életérzést és a későbbi pályák bonyolultságának ellenére (ahol a játékos helyben megfogadja, hogy ha végez, akkor uninstall) a siker édes íze teljesen feledteti a frusztrációkat, és kergeti bele az embert a következő agyérgörcsbe.A Bridge Constructor Portalban bátran ötvözték a klasszikus hídépítős játékmenetet és a Valve-féle Portal játéksorozat szettingét és sikerült az egészet egy egész jó programba koncentrálni. Ettől függetlenül elsősorban az előbb említett cím, illetve játékstílus szerelmeseinek tudom ajánlani a programot, valamint a logikai játékok rajongóinak. De bátran tehet vele bárki próbát, aki nem retten meg attól, hogy használnia kell a fejét.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i] [b]

Kiadó: HeadUp Games
Fejlesztő: ClockStone Studios
Megjelenés: 2018. 03. 07.
Ár: 4.590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 204,34MB
Web: http://www.bridgeconstructor.com/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/url] [/b]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én MAC-en toltam, de PS4-re is be fogom szerezni…a Portal-t imádtam…és hozza a hangulatot…:)