Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

BORDERLANDS (PLAYSTATION 3)

Közel négy év fejlesztési idő, egy full kész látványterv kukába hajítása majd annak képregényes stílusúvá való újraépítse, masszív online komponens, de mindezek előtt ígéret egy teljesen új és szokatlan koncepcióra – 2009 októberére a Gearbox végre elkészült a művel, amely megpróbálkozik elegyíteni a populárisabb FPS műfajt a hardcore igényeket kiszolgáló, Diablo-szerű játékrendszerrel. Az alábbiakban kiderül, vajon mennyire sikerült a Brothers in Arms-t és az egyelőre homályban megbúvó Aliens: Colonial Marines-t jegyző csapatnak a fenti cél a [b]Borderlands[/b]-ben.Az előző néhány sorból már kiderülhetett, hogy egy sajátszemszöges lövöldével lesz dolgunk, jelentős mennyiségű RPG elemmel vegyítve. A stuff egy – „ritkaságszámba menő” – poszt-apokaliptikus világban játszódik, de ezúttal nem a kék bolygón, hanem egy távoli planétán, a Pandorán. Hőseink reményekkel teli kincsvadászok, céljuk pedig megtalálni a bolygón eldugott, legendák sorai által övezett titokzatos helyet: a Vaultot. A helyet, ahol gazdagság, jólét, és fejlett idegen-technológia várja a szerencsés felfedezőt. A game során mi is egy ilyen kalandor szerepében díszelegünk – sőt akár többedmagatokkal is megtehetitek ezt, ha akad online, vagy akár offline játékos kedvű partneretek a közelben. Kezdjük![GT]58286[/GT]A sztori egy viszonylag rövid, de poénos bevezetővel indul, aminek a végén karaktert kell választanotok. Négy típus, vagy ha úgy tetszik kaszt áll rendelkezésre. Természetesen a négy külsőben is jelentősen eltérő harcos a speciális képességek, tehát a skillek tekintetében is nagyfokú változatosságot mutat. Magam a talán a legegyszerűbb, vagy helyesebben talán a legátlagosabb karaktert választottam, a „Soldiert”. Nézzük meg azért a teljes felhozatalt.• Roland „The Solider” – Elég jól kiegyenlített karakter. Jól bánik a gépfegyverekkel és a puskákkal. Speciális képessége, hogy el tud helyezni a földön egy automata gépágyút, ami nagy segítségére lesz a mészárlásban.• Lilith „The Siren” – Csinos, törékenynek tűnő, de képességeinek köszönhetően halásos szépség. Kezében jól állnak a különféle sokkoló, lángoló és maró eszközök. Különleges adottsága a hipergyors mozgásban, a láthatatlanságban, és az elektrosokkban rejlik.• Mordecai „The Hunter” – Az észrevétlen gyilkos. Távolról és halálos pontossággal operál. Mesterien bánik a távcsöves puskákkal és a revolverekkel. Speciális tulajdonsága egy barátjában, pontosabban madarában rejlik, mely úgy csap le áldozataira, mint ragadozó a könnyű prédára.• Brick „Brick” – A „Tégla” névre hallgató fickó a csapat legerősebb tagja. Egy igaz kokszgéppel lesz dolgotok! Hatalmas méretéhez hasonló mértékű erő társul. A robbanó fegyverek állnak hozzá közel, de különleges erejét a közelharcban mutatja ki igazán.A fenti négyesből kell tehát a számotokra legideálisabb karakterre letenni a voksot. Miután ezen túl vagytok, a trailerekben már párszor látott vicces kisrobot fog bevezetni az akció alapjaiba.[14290]A fejődési rendszer alapja az XP (tapasztalati pont) és annak mérhetetlen számú termelése, illetve az azt követő szintlépés lesz. XP-t az ellenfelek leöléséből, fő és melléküldetések sikeres teljesítésből nyerhetünk. A szintlépés adott XP-hez van kötve. Ha ugrunk egy szintet kapunk egy felhasználható skill pontot. A négy kincsvadásznak fejenként van három fejlődési ága, áganként hét darab képessége, amelyek tovább fejleszthetőek a szintlépés után kapott pontokkal. A játéknak e részébe nem kívánok jobban belemenni, mert a lehetőségek mennyiségéből adódóan soha nem jutnék a cikk végére, ti meg jó eséllyel elaludnátok. (A progi hivatalos oldalán egyébként megtekinthetőek a karakterfejlődési ágak.) Annyit azonban érdemes megemlíteni, hogy az 50. szint az, amit maximálisan ellehet érni a játék során, de azt sem az első végigjátszásra.Az első feladat eljutni a játék központi helyére. Az irányítás klasszikus gombkiosztással dolgozik, ami véleményem szerint senkinek nem fog újat mutatni. Ami viszont sokatoknak új jelenség lesz (konzolosoknak főleg), az az RPG elemek ilyen szintű implementálása egy FPS játékba. A fenti karakterleírásokból már leszűrhettétek, hogy mindegyik harcos más-más fegyvert preferál. Persze félreértés ne essék, mindenkivel használhatod az összes fegyvertípust (és ebből kifolyólag fegyvert), de előnyeik és hátrányaik használójuktól is függnek.[14292]Kiindulási pontunk egyben a játék központjának is felfogható. Egy lepusztult kis porfészek, menedékhely a megfáradt vándornak. Az első küldtetéseinket innen tudjuk felvenni, ám később Pandora legeldugottabb helyeire is ellátogatunk a feladatokért. Már a game bevezetőszakaszában fel fog tűnni, hogy a fegyverek változatosságára nem lesz panasz, és akkor még szinte alig láttatok valamit a teljes kínálatból… (Szerintem ember nem lesz, aki az összessel találkozni fog.) A program valami elképesztő mennyiségű csúzlival dolgozik. A gyilkoló eszközök tárháza pedig szinte végtelen, köszönhetően a motor azon részének, amely véletlenszerűen generálja a cuccokat! Lesz SMG, sörétes puska, különféle revolverek, távcsöves puskák, többféle gránát, idegen fegyverek, ilyen-olyan gépkarabélyok, rakétakilövők, gránátvetők és ezeknek több száz, vagy inkább több ezer (talán több százezer?) módosulatai, melyeknek adottságai és speciális tulajdonságai valamiben mindig eltérnek egy már korábban látott, vagy használt fegyverétől. A „vasak” felvételének módja és tulajdonságaik figyelemmel követése nagyon átláthatóan lett kivitelezve. Kézhezvétel előtt azonnal tudni fogjátok, hogy milyen szintű az adott cucc, mik a speckói, hányadik fejlettségi szinttől tudjátok használni, stb. Hátitáskátok kezdetben hamar meg fog telni, de természetesen tárhely bővítésre lesz lehetőség a későbbiek folyamán.A trailereket, illetve ezt a cikket olvasva felmerülhetett a kérdés, miszerint milyen is lett a Borderlands, milyen a felépítése az RPG hatásnak köszönhetően? Nos, a Borderlands RPG elemei szinte kizárólag a fegyverek sokaságában, azok megfelelő kiválasztásában, illetve a skillek fejlesztésben merül ki. Olyan klasszikus szerepjáték elemeket, mint pl. a komolyabb párbeszédek és fordulatos cselekmények nem fogtok találni. A felkínált küldetéseket belátásod szerint elfogadod, amik lehetnek fő, vagy mellékküldetés. Felvételüket leginkább a világban itt-ott feltűnő NPC-k biztosítják, de a központi helyen kitett információs tábla kínálatából is mazsolázhattok kedvetekre. Kiválasszátok a nektek szimpatikus melót, a helyszínre kutyagoltok, rendet tesztek, és felmarkoljátok az elvégzett munkáért járó zsetont, extra XP-t, ergo karakteretek gyarapodik és fejlődik. A küldetések túlnyomó része simán csak a hentelésről szól: öld meg ezt, nyírd ki azt. Szerezz meg ilyen-olyan tárgyakat, és kb. ennyiben ki is merül a dolog. Persze az összecsapások során temérdek fegyvert, pajzsot, pénzt és HP növelőt lehet még kiszedni az ellenfelekből, és ezek együttesével, illetve a folyamatos szintlépésekkel növekszik életerőtök, és képességeitek kihasználása. Az ellenfelek változatosságára nem volt panaszom. Idegen lények, Mad Max-ből visszaköszönő őrült gyilkosok, felfegyverzett katonák, és mutánsok ezrei várnak arra, hogy jobblétre szenderítsétek őket. Kezdetben csak kisebb őshonos lények illetve együgyű barbárok támadnak, de később nagyobb állatok, és profi zsoldosok is keresztezni fogják utatokat. Az összecsapások végkimenetele leginkább az ellenfelek, illetve a ti szintbeli különbségetekkel áll arányban. 1-2 levellel magasabb karaktert még könnyűszerrel el tudtok intézni, ám ha már 3, ne adj isten 4-5 ponttal magasabb az ellenfél fejlettsége, ott már gond lehet – és lesz is. Ez utóbbi orvosolható oly módon, hogy a főszál mellett temérdek melléküldetés is elvégezhető, melyek megpróbálják színesíti az egyébként – sajnos – szinte nem is létező történetet. Például egy banditatáborba beérve magam is rákényszerültem a hátraarcra, mert gyakorlatilag semmit nem tudott kezdeni a 14-es karakterem a 18-as ellenfelekkel. Tápolás után visszatérve már nem volt problémám. Nagyon tetszett a game azon újítása, miszerint nem halunk meg azonnal, ha elfogyna az életerőnk. Térdre rogyva, dekoncentráltan ugyan, de még néhány lövésre marad erőnk. Ha ilyenkor legyőzzük a támadónkat, feltöltött pajzzsal és energiával állunk ismét talpra. A mezei ellenfelek mellett néhány főgonosz is megnehezíti majd utatokat, bár megfelelő fejlettséggel, jó taktikával és jó fegyverarzenállal kétlem, hogy gondot okoznának a hozzávetőlegesen 30-40 órás kaland során. Nem mellesleg Pandora világa hatalmas, és egy ekkora tájat gyalog bejárni szinte lehetetlen. A fejlesztőknek hála nem is kell: a 10. fejlettségi szinttől megjelenik a járműhasználat lehetősége.[14293]Ennek a hatalmas és veszélyekkel teli planéta látványvilágának a megvalósítása egészen egyedire sikerült a fejlesztőstúdiónak, köszönhetően az általuk elkövetett grafikus stílusváltásnak. A Cel-Shading technológia rendkívül jól áll a stuffnak, használatával pedig sikerült elérni talán azt, hogy ne a Fallout 3-hoz hasonlítgassák az anyagot. A rajzfilmes megjelenítéshez vicces karakterdizájn és humor is dukál. A Borderlands ezen a téren is remekel. Akárcsak a hangulatot fokozó, és abszolút passzoló zenei és hanghatások. Fontosnak tartom elmondani, hogy a játék ugyan eléggé nehezen indul be, de néhány óra leforgása alatt teljesen átlátható lesz a felépítése, és a „Vault” utáni kutatás igencsak addiktív dologgá válik, pontosabban válhat… Miért is mondom ezt? Ez a stuff nem egy mindenki számára fogyasztható FPS. Az egészen egyedi külcsínhez, még egyedibb belső tartozik, amit már nem fog minden játékos gyomra bevenni. Azonban úgy gondolom, hogy a megcélzott réteg szinte minden percét élvezni fogja az anyagnak. Azt még hozzá kell tennem az élvezeti faktor kérdéséhez, hogy a hosszantartó, ellaposodást elkerülő, végig élvezetes játékot véleményem szerint a co-op mód biztosítja. Természetesen korántsem állítom azt, hogy egyedül a fotelban, magányos farkasként nem fog élvezetet nyújtani a game. Nem, erről szó nincs! Azonban a játék legerősebb része a barátokkal való közös XP gyűjtésben rejlik. A co-op opció egyébként nagyon egyszerűen és gyakorlatilag hibátlanul van kidolgozva. Lehet osztott képernyőn nyomulni, és természetesen az interneten keresztül is. Utóbbi esetében simán becsatlakozhatunk idegenekhez is akár.[14324]A sok jó mellett meg kell említenem azokat a dolgokat is, amik véleményem szerint, ha kicsit is, de lehúzzák az anyagot. Ilyen például a túlzott kietlenség, még ha azt is beleveszem a kalapba, hogy a játék előrehaladtával már változatosabb külső és belső helyszínek is lesznek. Továbbá amellett sem lehet elmenni, hogy Pandorán nagyon kevés az NPC, túlságosan is egyedül éreztem magam a játék során. Ugyan egyénfüggő, de számomra néha eléggé monoton és egysíkú volt a game menete. Szinte nincs is sztori, mint ahogy átvezető jelenetekkel sem fogtok találkozni. A rettenetesen statikus pálya felépítéssel sem voltam megelégedve, mint ahogy az sem tetszett, hogy a programozók Pandorát feldarabolták, aminek következtében a helyszínek előtt egy elég hosszú töltési folyamat van. És ha már a töltés kérdésénél tartunk azt is meg kell említenem, hogy a frissen betöltött helyszínekre érkezve nagyon látványosan késnek a textúra betöltések. Teszi mindezt a 2GB felett járó installációs csomag ellenére. Grafika terén abszolút azt éreztem, hogy az ötlet és a látvány által is közvetített hangulat ugyan remek, de a megvalósításon már látszik a kapkodás. Rengeteg helyen csak szimbolikus a megjelenítés, amit néhány esetben poligon összeakadások és framrate zuhanások tetéznek.(Ha emlékeim nem csalnak, a fejlesztőstúdió tavaly állította át cel-shaded képi világra az UE3-at.) Örültem volna, ha ezen a téren is csiszolnak még a progin. [14295]Zárszóként elmondanám, hogy az anyag alapvetően rendben van. Nem tökéletest, de mindenképp nagyon kellemes és egészen unikumnak számító játékot sikerült a Gearbox-os srácoknak letenni az asztalra. Ha szereted az FPS-eket és akár többedmagaddal belevágnál az RPG-k világába is, kötelező darab. De ha csak egy tartalmas, egyedi, és a kommerszből kiemelkedő játékra vágysz, a Borderlands szintén remek választás lehet. Részemről egy erős 8-as.(A játékot szoftverdealerünktől, a [A http://www.gamecityonline.hu]GameCity[/A]-től kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha kedvet kaptál ehhez a különleges címhez, budapesti üzletükben megvásárolhatod a programot – vagy némi ráfizetéssel becserélheted egy régebbi játékodra.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

64 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ps Plusról szedtem le,remélem tetszeni fog: DCoopra vagyok nagyon kiváncsi!

  2. Tegnap jott a GOTY verzio. 15fontert csak josag 🙂

  3. Elején még érdekes ,de hosszú távon nagyon unalmas . fel kellett volna tuningolni annyi skillel mint a diablo 2-t az nagyon sokat dobott volna a játékon . Én így nem nagyon értettem mit akarnak , mert egy bizonyos idő után értelmét vesztette a játék . Szerintem csak azért kapott 10/8 at , mert hogy kezdetleges még maga az MMO FPS (ami tényleg az nem mint cod hogy lelősz 3 embert és van egy új fegyvered mint amit sokan annak MMOFPS nek vesznek valamiért ). Jövőbe lesznek nagyobb nevek szeretettel várom , mert tetszik a téma ,de ez sajnos egy teszt játék .

  4. Nemrég szereztem be és nagyon tetszik a cucc. Ez szép volt Gearbox!

  5. ha vki szeretne egy kis baráti mókában benne lenni, nyugottan vegyen fel vagy érdeklödjön, megvagyunk 4en de azért jól jön a plussz erösités ha vki nem ér rá:)

  6. ennek a játéknak nem kell sztori, ezt a játékot játszani kell és mindenki saját maga alakíthatja a történetét, eddig messze ez a legjobb játék amivel idén játszhattam pedig már a COD 6 és az U2 is mögöttem van 😛

  7. Na, most átolvastam a tesztet és szerintem nagyon jó lett, szépen ki lett emelve minden jó és rossz tulajdonsága a cuccnak, az értékelődobozzal is csak egyet tudok érteni, korrekt lett az is.Ja és remélem, hogy jó eladásokat fog produkálni mert igazán megérdemelné.

  8. Nekem a grafika egy az egyben az X360-as Crackdown című játékra emlékeztet!

    • XD :)……. Mivel a Crackdown is Cel-shaded technológiával készült és a Borderlands is. Cel-shaded grafok között oltári különbség nincs .Akár azt is írhattad volna hogy a grafika a wacky racersre v Jets set Radio-ra v The Legend of Zelda: The Wind Waker -re emlékeztet 🙂

  9. Szerintem az a baj szegény játékkal,h roszkor jött ki..U2,MW2 Pedig biztos jó játéék

  10. Eleinte nem tetszett ez a grafikai megoldás, de rájöttem hogy nem is rossz:)

    • Nekem pl. a XIII grafja bejött, de a játékot elég hamar meguntam.Nem is tudom, hogy mit toltam. Érdekesnek érdekes a cel-shaded, de nem vagyok nagyon oda érte.A többi jól hangzik papírformában, de a valóságban nem tudom, hogy tetszene -e.

  11. No Story – No Money.

  12. Csak hogy teljes legyen a kép:- barátlista frissülési problémák (oan ismerösök is ott vannak akiket ezer éve töröltem, az ujak meg sehol)- lagg jellemzi szinte végig a multit ( nem vészes de azért a framrate esés egy idö után nálam massziv szemkifolyás)- voice chat glitch ( töltés közben teljesen szaggat, pálya betöltése után 1 – 2 perc kell mire helyre áll a kapcsolat )-elég komly fagyás bizonyos pontoknál (egyik misszion 3szor fagytam egymás után, mire jött egy haver és áthuzott rajta)Nyilván ezek a gondok a kód optimalizációjának hiánya miatt lépnek fel és ahogy én a 2K és Gearbox nyilatkozatokat olvastam, folyamatosan dolgoznak a javitásokon. Továbbá én simán figyelmen kivül hagytam ezeket a bugokat, mert nagyon addiktiv és szép játék, ugy h beszerzését én is ajánlom mind az rpg mind az fps örültenkenk, nem fognak csalódni! (Fox ajánlásával)

  13. t X

  14. jo tesz D

  15. Eléggé rendben van ez a játék, körülbelül egy hete tolom és sok rosszat nem tudnék róla írni, mindenképpen számomra az év eddigi legnagyobb meglepetése. Amit előzetesen elvártam azt nagyon szépen hozza, sőt, helyenként még többet is, tényleg ütős lett.

  16. köszi a tesztet. Szerintem meg is rendelem most.

  17. Ezzel a játékkal játszva megbocsájtottam a Gearbox-nak a legutóbbi BiA-t. :)Hihetetlenül hangulatos játék, a második végigjátszásnál pedig már olyan fegyvereket dobálnak el a feltápolt ellenfelek, hogy csak győzzük kiválasztani a kedvencet.

  18. nekem az nem tetszet hogy 4 szer fejbe lövöm az embert és utána hal meg 🙁

  19. köszi az írást, mindenképpen beszerzem!

  20. nekem kicsit uncsi volt,játszottam vele pár órát de nem fogott meg, attól függetlenül nem rossz játék, valószínüleg megérdemli azt a 8 pontot, de többet szerintem semmiképp

  21. Fasza kis játék volt, amennyire nem tetszett az elején, annyira megkedveltem a végére, teljesen jogos a 8 pont.

  22. fasza lehet 🙂 vajon ki lehet kapcsolni a xp és a életerö csikot ? tudja valaki?

  23. én tolom pc-n mert meghalt a ps-em, nagyon f@sza kis game abszolut bejön.

  24. Osztott képernyős co-op,must have ! 🙂

  25. A teszt alapján máris jobban tetszik a game mint eddig. Osztott képernyő!!! ^^

  26. köszi a tesztet, szerintem is jo kis gamma, rá lehet kattanni nagyon…

  27. Imádom a cell shaded grafikát. Lakotársammal toljuk osztott képernyőn, nekem nagyon bejön a játék, csak a kocsi hajlamos bebugzodni, meg néha a quest tárgyak nem ott vannak ahol mutatja de nagyon jó kis játék, és a trófeák is el vannak találva, adják magukat a játékkal.Neten még nem toltam, de lassan eljön annak is az ideje, csak legalább egyszer toljam ki.

  28. Valahogy nem tudom ezt a fajta kinézetet érdekelni.

  29. jó teszt :)volt/van szerencsém a játékhoz, nekem nagyon bejön 🙂

  30. Köszi mkinek. Szívesen. Ja, majd jön hozzá valami zombis DLC is, de azt nem tudom milyen lesz pontosan.

  31. Köszönjük a tesztet! :)Felkeltette az érdeklődésemet ez a co-op mód…

  32. Szép kis gamma, cell, úgy hogy sok lehetőség nem is nagyon áll fent.Nem kirívó, de nem is csúnya.

  33. A game shown láttam a prezentációját, nekem tetszett. Kár hogy nem tudok vele játszani. =)

  34. Az utolso kep honnan van? Talan v.mi DLC?

  35. Mindenképpen beszerzem! 🙂

  36. Nálam 9 pont, és az év legnagyobb meglepetése.

  37. nekem a grafika nem tetszik , tudom nem csak az alapjánk kell egy játékot megitélni ,de csinálhatak volna jobb grafikát

    • Gyönyörű cell-shaded, szerintem semmi baj nincs vele. A játék egyre jobban érdekel, orrba-szájba loot-olós gammákra nagyonrá tudok kattanni. Valamikor biztos beszerzem.

  38. Én abból indulok ki, hogy nekem tetszett a Bioshock fejlődésrendszere. Ha ez még annál is komplexebb, akkor eléggé kíváncsi vagyok rá.

  39. Mègcsak tegnap este òta van meg a game,de màr 12 òràt tuti belejàtszottam,rendkìvül addiktìv,egyszerűen nem lehet letenni!Nàlam erős 9 pontot kap.

  40. hát nagyon eredetinek nem mondanám…de köszi a cikket

    • Pedig viszonylag eredeti -már amennyire manapság egy FPS az lehet. Most így hirtelen – és amennyiben nagyon muszáj – csak a Fallout 3 jut eszembe amivel rokonságot mutat de az szerintem sokkal összetettebb játék szóval nem érdemes még ahhoz sem hasonlítani, a Borderlands amolyan könnyedebb, lazább móka.

  41. Már az egy nagyon jó pont a játéknak, hogy van benne osztott-képernyős coop mód, egyre több játékból spórolják ki ezt a módot, ha olcsóbb lesz a cucc akkor ez egy tuti vétel számomraKöszi a cikket!

  42. hangulatos de azok az autós üldözések nem nyerők számomramajd ha lejjebb megy az ára talán

  43. Na ez az a játék ami nekem nagyon nem jött be

  44. Bakker, nagyon de nagyon vártam ezt a játékot mindenképp megakartam venni, aztán valahogy amikor megjelent és már árulták a boltok mégse tettem, néztem gameplay vidiket és valahogy elment a kedvem, de most ez a cikk meghozta megint:)

  45. Köszi Fox a tesztet. A game valamiért megfog, de teljes áron nem merném megvenni. Idővel majd beszerzem.