Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Dead Or Alive 5 – Teszt

Rewmac

2012.09.27.

[1]A Dead or Alive széria azt hiszem sosem érte el azt a popularitást ebben a generációban, mint egyes versenytársai, viszont egyedi hangulatával és harcrendszerével könnyen magával ragadta a leghardcoreabb formákat. A komplex rendszerű, a generáció elején látványban sem utolsó 4. epizód siker volt. Lássuk, hogy mire volt képes az utód 5 évvel később.A történet két évvel az előző játék vége után játszódik. Helena újra akarja építeni a DOATEC-et, hogy felhasználja a technológiát a jó érdekében. A szervezetet átalakítja, majd úgy dönt, hogy megindítja a folyamatot ami az ötödik Dead or Alive bajnokság megtartását eredményezi majd. A Story Mode lehetőséget ad arra, hogy végig próbálgassuk a karaktereket egy megfelelő háttér anyaggal körítve. Karakterenként 3 harcot bíz, ránk a játék miközben végigkövethetjük, mi történik a háttérben. A gondom ott volt, hogy amíg én örülök ennek, hiszen ez az, amit az alig pár hete megjelent Tekken Tag 2-ből hiányoltam, egész egyszerűen néha csak úgy átugrik egyik karakterről a másikra. Megközelítőleg 6-7 óra történetmód befejezése, mely 19 fejezetből áll. Lehetne jobban átgondolt ez a mód, de önmagában már az is egy szép húzás, hogy belekerült. [2]A grafikáról felemás élményeim vannak. Nem közelíti ugyan meg a generáció jelenlegi „szép” vizuális programozással megáldott kreálmányait, de ettől függetlenül a maga környezetében jól néz ki. Amíg a részletes arc textúrák hiányoznak, de az effektek viszont kárpótolnak mindenért. Külön kiemelném a kamera kezelést, hiszen az Action kamerának és az egyes esetekben létrajövő lassításoknak köszönhetően kiemelkedő élményben lesz részünk. Az animációk teljesen rendben vannak, részletesek és karakterenként teljesen eltérnek. A női karakterek mellkasa viszont az arcok elemzéséről minden férfi játékos tekintetét elvonzza, éppen ezért felesleges keresni Tina textúráit, mert úgyis csak nyaktól lefelé fogjuk felmérni mielőtt, agyonver minket. Az arcokat leszámítva minden más remekül ki van dolgozva érezhetően az ötödik részben is nagy szerepet kaptak az egyes női idomok különböző pozíciókban való prezentálása. Folyamatos nyúzás ellenére akadás nélkül muzsikált, a képtörések játék közben megszűntek és framerate droppokat sem lehet tapasztalni. Az említett V-Sync hiba csak egyes átvezető moziknál villan fel egy pillanatra a Story módban. Azonban többen jelezték, hogy a játék alkalmas fagyásra, amit én személy szerint nem tapasztaltam. Ami azonban nem opcionális az pedig a tény, hogy sokat tölt a játék. Ez fekete képernyőt jelent olyan 20 másodpercig majd még 8-10 másodpercre kiírja a “Loading” feliratot. Ez egy Arcade mód indításánál egyszer van, illetve a végén a mentés közben. A Dead or Alive 5 azon kevés játékok közé tartozik melyben a pálya animációk kiemelkedő jelentőséggel felruházva vannak jelen. Nincsen unalmas pálya. Ezt köszönhetjük a grafikus kivitelezésnek, a háttérben folyamatosan folyó eseményeknek és a Danger Zone-oknak elnevezett törést, robbanást előidéző pontokért. Többször látjuk, hogy egy verekedős játékban történik valami a háttérben, de ez semmilyen kihatással nincsen a környezetre és a csatára, az Dead Or Alive ezt kicsit fel szerette volna dobni. Kezdve onnan, hogy egy jól megkínált rúgással ellenfelünket az épülő felhőkarcoló tetejéről agresszívan letessékeljük, majd utána ugrunk, mint Pókember csak szeretne és folytatódhat a harc egy egészen más környezetben. Amíg a többi játék, lásd a konkurens Tekken Tag 2 csak leszakadó padlókkal és átszakadó falakkal jelentkezett a DoA egyedi teljes értékű kis mini scene-kkel mutatja be a pálya cserét, vagy egy-egy Danger Zone aktiválását.[3]A harcrendszer tovább is mély, komplex és precíz időzítésekre van kiépítve. A kontra rendszeréről elhíresült sorozat nem okoz csalódást. Továbbra is ki kell ismerni ellenfeleinket ahhoz, hogy támadásaikat semlegesíteni tudjuk. Ez könnyebb bizonyos karakterekkel és nehezebb másokkal. Vegyük például a jó öreg Bass-t vagy a drága Tina-t. Akiket jobb addig ütni, amíg el nem kapnak, mert ha ez megtörténik, akkor nagyon könnyen eliminálnak minket egy fogás kombináció segítségével. Ugyanakkor ott van Rig az új fiú, aki rúgás technikáinak köszönhetően olyan sebességgel kényszerít bárkit térdre, hogy a végén még elnézést is kér, amiért ő maga sincs tisztában vele mikor hogyan pörgött a pályán. Az input rendszer azonban néhol hibás és késve érzékeli a különböző kombinációk végelegesítését, ebből kifolyólag megtörténhet, hogy rosszul ütemezett támadássorozat következik, amire a gép vagy egy emberi ellenfél is azonnal büntető jelleggel reagál. Újdonság azonban a Power Blow rendszer. Ez úgy működik, mint a Street Fighter-ben az Ultra Combok. Rendkívül látványos és sebzésben is igen gazdag mozdulat sorozat megfordíthatja egy csata menetét. Azonban nem tudjuk folyamatosan ezt adogatni az ellenfélnek, hiszen legalább 50% alatt kell, hogy legyen az életerőnk és mindenkinél van ennek a támadásnak egy betöltési ideje. Hasonló a Critical Burst is, de teljesen más funkciót lát el. Inkább kimenekítő, defenzív jellege van, még ha támadásként is fogható föl. Mint mindig az időzítés az ötödik inkarnációban is főszereplője a rendszernek. Elengedhetetlen, hogy tudjuk, mikor mit akarunk csinálni. Ennek ellenére a kezdőknek lehetőségük van a gombok nyomkodására a legkönnyebb fokozaton és így kapnak bőségesen látványt a minimális kihívások mellett. A karakterek száma 23 ebben benne van a két új szereplő Mila aki egy MMA-s hölgyemény természetesen Tecmo által programozott dekoltázzsal és a Rig aki pedig taekwondo akrobatikus királya. A szereplők között három vendégszereplő is helyet kapott, kik a Virtua Fighter univerzumát képviselik, ők: Akira Yuki, Sarah Bryant and Pai Chan. Visszatérő szereplőként beköszön Gen Fu is, valamint játszhatóvá válik számunkra az előző játék gonosz Alpha-152-ese. Leon idén kimaradt. Más játékok magasabb karakterszáma kecsegtetőbb lehet, de a DoA szereplői is bőven elég változatosak ahhoz, hogy azt mondjuk, vannak elegen.A játékmódok között a Story mellett van lehetőségünk edzeni a géppel mely szíves betanítja nekünk választott karakterünk erősségeit. Az arcade mód a szokásos azonban rengeteg nehézségi szint van. A Rookie-tól (kezdő) egészen a negyedik hard fokozatig. Mindenki megtalálja magának a megfelelő kihívást úgy, hogy nem tépi ki a haját a végén egy mindent lekontrázó Alpha-152-től. Az online kicsit próbál hasonlítani a Street Fighter kihívó rendszeréhez. Engedélyezhetjük, hogy miközben más játékmódokat játszunk, online harcosok kihívjanak minket egy csatára. Ez azoknak jó, akik szeretik az ilyesmit és találkoztak már ezzel a funkcióval a Street Fighter 4-nél. Úgy kell elképzelni, hogy játszunk az arcade móddal, majd egyszer csak beköszön egy vadidegen és kihív minket. Az egy az egy elleni harcok mellett lehetőség van páros meccsekre lejátszására, noha ennek rendszere nem olyan mély, mint az erre kiélezett Tekken Tag Tournament 2-é, de mégis valami kis plusz. A multiplayer módokkal azonban vannak problémák. Nem mindig képes csatlakozni illetve minimális laggot is tapasztaltam olykor. Egy ennyire precízen fölépített harcrendszernél pedig egy szezonális 2 másodperces laggolás eldönthet egy online meccset. Nem olyan gyakori, mint gondolnánk és privát lobbyban pedig nem jellemező egyáltalán.[4][I]A Dead Or Alive 5 bár nagyon kevés igazi újdonságot hoz a verekedős játékok világába, viszont amit hozzátesz, azt jól teszi. Leszámítva az apróbb botlásokat és kissé erőltetett online szférát, dinamikus kis verekedős játék lett. A pontos támadások, látványos kombók továbbra is magukkal ragadhatják a stílus rajongóit. A hardcore rajongók mellett azonban kezdőknek is lehetőségük van egy kicsit érvényesülni, enyhített nehézségi fokozatoknak köszönhetően, de a kemény kihívás lehetősége sem vált kámforrá. A szavatosságát mindenki maga dönti majd el, de láttunk már tartalmasabb verekedős játékot nem is egyet. A prezentáció területén lenne mit fejlődnie, de ezen kívül egy viszonylag kerek történettel felszerelt körítést kapunk a harcok mellé, ami egy sajátos atmoszférát teremt..[/I][B]Pozitív: Látványos csaták, ötletes pályák, kellemes kö, precíz harcrendszer, DoA hölgyemények, tanulási lehetőségNegatív: Rengeteg töltés, lassú matchmaking és olykor érdekesen reagáló hit boxok, egyes esetekben az auto-save elfelejt menteni, néha laggos multi meccsek, PS3-on az offline mód fagy ha a Throwdown bekapcsolva marad[/B][B]Összpontszám : 7.5[/B]

/ /

Hozzászólás