Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

BIRDS OF STEEL (PLAYSTATION 3)

Aki repülős alkat, bizonyára emlékszik a 2009-es Sturmovikra, ami elég jó megítélés alá esett a tesztek és a játékosok értékrendje szerint is (kivéve részemről a Hornet’s Nest küldetést), ráadásul a PS3 verzió fogyott jobban, aminek fanboy lelkünk örülhet. Így a teljesen orosz tagokból álló Gaijin Entertainment biztosra mehetett az újabb II.VH repkedős-lövöldözős anyag, a [B]Birds of Steel[/B] fejlesztésekor, ám most a kiadó nem az olasz 505 Games, hanem (egy kis activisionös Apache: Air Assault kitérő után) a nagykutyának számító Konami. A híres színterek pedig: a Ruhr-vidék, Wake Island, Pearl Harbour, Málta, Kuban, Midway.

[YOUTUBE]d8YfK8OtuV8[/YOUTUBE]Mint láthatjuk, jó sok tengeres-hajós-japános eksönben – is – lesz részünk, amit a betanító missziókban is érzékelhetünk, mert részletesen kioktatnak minket például a zuhanóbombázók használatára, szárnyfékekkel és egyebekkel. Szerintem a légcsavaros-repülős stílusról nem kell sokat elmondanom, mert arcade irányítással és egyszerűsített körülmények között a casual légi akrobaták sem találkoznak túl sok gonddal, a fél- és fullos szimuláció kedvelői pedig úgy is tudják, hogy mit miért csinálnak. Az irányítás gondolatkörében maradva még megjegyzem, hogy a BoS a legfinomabb igények kielégítését is felvállalja, hiszen egér és billentyűzet támogatást élvezve a profik a propeller vagy a motor működését is piszkálhatják igény esetén. Én kipróbáltam sima DS3 irányítóval is, ami lehet mozgásérzékelős módban is (mekkora feature volt ez anno, aztán a játékosok végül nem szoktak rá), de természetesen sokkal élménydúsabb harci repülésben volt részem a Thrustmaster T.Flight Hotas X joystickemmel, amit mindenkinek ajánlok, mivel repülőgéphez ez való (a Sturmovikot is ezzel reptettem), valamint a 12 ezer forint körüli ára sem olyan borzasztó a tudásához és minőségéhez képest. (Ezen kívül még a szerényebb kivitelezésű Stick X, és a PS3 körökben nem ismert Saitek Cyborg X360-as eszköz támogatott hivatalosan.) Ha valaki meg teljes értékű cockpitet akar építeni a kanapé köré, és van felesleges sok pénze, az még gondolkozhat egy ugyancsak használható CH Pro Rudder Pedal beszerzésén is. Néha olvasom, hogy aki először próbálkozik valamilyen joy-jal, az nem tudja, hogyan kell működésre bírni, pedig igazán egyszerű: csak az egyes USB portba kell dugni, és a kontroller automatikusan a kettes eszköz lesz, ha utána ezzel kapcsoljuk be a gépet.[38189]A játékban játszható történelmi küldetések száma első ránézésre kevésnek tűnhet, hiszen a három korszak közül a legelső csak a betanítás miatt van, a másik kettőben pedig összesen talán húsz misszió várja az égi lovagokat és lovaginákat. Szerencsére az egyéb missziók száma ezt jól ellensúlyozza, sőt, még egy küldetésszerkesztő is a rendelkezésükre áll, ha unatkoznánk. A szokásos feladatok mellett kiemelném a dinamikus kampányokat, amikben az egyik küldi történései befolyásolják a következő eseményeit. Érdekesség ezen kívül az Events, ami megfelel a GT5 szezonális eventjeihez, egyszóval dátumhoz kötött, és csak korlátozott ideig elérhető csatákról van szó.[38192]Online repkedés esetén lehet a légtér uralása a cél, Domination – vagyis bázisvédés és foglalás alapú szabályok szerint –, vagy mehetünk négyes co-op küldetésekre, és természetesen az öncélú lövöldözés lehetősége is adott. Bár nem szeretem kimondottan az online csatákat, de meglepődésemre elég sokat töltöttem a netes levegőben, habár eleinte csak a csoffatagnak tűnő kétfedelesekkel nyomhattam. Sajnos csatánként 2-3 lag mindig előjött, ami által a gépem resetelte a helyzetét, de láttam más, hirtelen eltűnő gépeket is a távolban néha – ezek persze lehettek az aktuális gazdagép hálózati gyengeségei is. Szerencsére nem pro pilótákkal akadtam össze (vagy én értékelem alul harci pilóta képességeimet), mert még a duplákkal is sikerült csatában leszednem ellenséges gépeket, aminek azért jobban örül az ember, mint a potyatalálatoknak. Új gépeket persze vehetünk „War Point” árfolyamon (online Versus módban és on/offline dinamikus kampányokban lehet hatékonyan gyűjteni ezt), a százas nagyságrendű kínálatból, ha unlockoltuk őket megfelelő XP összegyűjtésével, ami nem sok idő, mert 2-3 netes harc után már sorra nyílnak a lehetőségek. [38185] A gépek kezelése alapban háromféle előbeállítással (és persze személyre szabással) lehet, mint említettem, bár már a Realistic körülmények között is meglehetősen sokszor tapasztalhatjuk a dugóhúzó kellemetlen jelenségét. Biztosan vannak olyanok, akik szeretnek harcolni a saját gépükkel is a levegőben maradásért, de én azért a kampányokat és egyebeket inkább a legegyszerűbb irányítással nyomtam, csirke módra végtelenre beállított lőszerkészletekkel. Ez az unlimited lehetőség ügyesen lett megoldva, mert azért fogynak a töltények és bombák, nullára érve viszont várni kell egy kis ideig, míg újratöltenek a rendszerek. Ezt nem kell egy helyben ücsörögve kivárnunk, mivel az elhalálozás esetén bekövetkező kötelező cserén kívül bármikor átülhetünk on-fly egy másik gépbe is egészen addig, míg van ilyen a kötelékben, hogy azzal folytassuk kalandjainkat.A légi harc tehát pörgős és változatos, pláne olyankor, ha kapunk hátsó lövészt a gépre, mert ekkor átválthatunk rá, majd vígan lövöldözhetjük a mögöttünk haladó ellenségeket, persze közben a gép irányítását is a kezünkben tartva. Joystick esetén ezt a lövészes kamerát default a nézelődőkére tették, amitől eleinte tartottam, mivel ez az kis pöcök a Hotas X-en ugye digitális, de feleslegesen aggódtam, mert igen jól lehet vele célozni ennek ellenére. Viszont a csapatunknak most nem adhatunk ki parancsokat, mint tehettük azt a Sturmovikban, hanem a társak önmaguktól teszik a dolgukat, néha elég hullámzó minőségben (a fickó ász volt légi harcban, de landolásnál 20 fokos szögben állt bele a földbe). Nekem mondjuk különösebben nem hiányzik a csapatmunka, de aki szeret parancsolgatni, az itt csak online élheti ki eme ambícióit kooperációs körülmények között ([I]Gyurikám balra van egy Zéró, szedd le kérlek[/I]). [38186]A küldetések, mint mondottam igen sokrétűek, és van bennük többek között légi harc, bombázóvadászat, bombázás, torpedózás és repülőgép hordozós leszállás, ami külön élvezeti forrás. A csirkéknek (és nekem) továbbra is megvannak a jó kis segédletek, például torpedónál a megfelelő szög alatt megjelenő virtuális nyomvonal, de aki meg akarja tapasztalni, milyen is volt anno a fogyóeszköznek számító pilóták élete, az egyszer legalább próbálja meg szimulációban és pilótafülke nézetből végrehajtani a mutatványokat. Kis segítség lehet, hogy az alapmanőverek képekkel és rövid leírással is illusztrálva vannak az Extras szekción belül, bár az Immelmann-fordulást biztos, hogy nem ebből fogjuk jól megtanulni.Különben a játék nem sok hibával büszkélkedik, de az egyik ezek közül az igen minimális dokumentáció hiánya. Legalább in-game tettek volna be részletes infót, ha már a pár lapos kis könyvecskére nem akartak költeni. Persze az ember elboldogul így is, nem erről van szó. [38190]Látvány tekintetében a játék rendesen odaver, persze közelről nézve a terepet vagy a hajókat azért húzza a száját az ember, de ez is egy ok arra, hogy halmozottan várjuk a következő konzolgenerációt. A gépeket természetesen azért rendesen kidolgozták, mivel ezt fogjuk a legtöbbször közelről nézni, és lehetőség van az egyéni színezésre vagy matricázásra is. A sérülések megjelenítése és kezelése is kellemesen élethű, igaz egyszer nem tudtam rendesen fordulni a csűrőlapok találata miatt, de külső nézetben teljesen ugyanúgy mozogtak és néztek ki, mint ép állapotban, és azért nem csak akkor volna jó látványos dolgokat átélni, amikor már éppen leszakad valamelyik szárny. Jó, ne legyünk maximalisták, és örüljünk a bombázók motorjaiból kicsapódó és a képernyőt átlátszatlanná tevő olajnak, vagy a hasonlóan szépen megvalósított időjárási effekteknek, vagy felhőben repülési körülményeknek. Egyébként szerintem az egész környezet átláthatóbb lett azáltal, hogy nem minden gépre akar a játék kis jelölőnégyzetet tenni, hanem csak visszafogottan színezgeti be a baráti és ellenséges dolgokat. Gondolom ez azért lett így, mert az elhagyott taktikai csapatharc miatt nem volt szükséges az, hogy a három kilométerre lévő pixelről is tudjuk, hogy pontosan micsoda. A belső nézetek is szuper kidolgozottak, látjuk mozgó műszereket, a lábainkat a pedálokon, a kezünket a [S]tolóerő[/S] fordulatszám szabályozón meg a rúdon, bár sajnos a tűzgomb magától nyomódik be, nem teszi rá az ujját virtuális énünk.[38191]A hangulat mindenképpen kiváló, különösen akkor érezzük magunkat egy valódi gép fülkéjében, amikor egy hajóra repülünk rá, és látjuk a felénk száguldó és közelünkben robbanó légvédelmi zárótüzet. Vagy kiemelném még az éjszakai csatákat, ahol a nyomjelző lövedékek zöld csíkokat hagyva húznak el mellettünk, ráadásul van menthető Replay is, amin visszanézhető a szerencsétlenkedésünk.A hangok úgy vélem, hogy valamivel jobbak lettek a Sturmovikban tapasztalhatóaknál, ami fokozottan érvényes a motorzajokra, mert véleményem szerint a fedélzeti gépágyúk most sem elég dinamikusak, bár lehet, hogy ez így élethű (sajnos még nem hallottam élőben sem Allison V-1710, vagy Packard V-1650-7 motorokat, sem pedig M2 Browning 12,7mm-s lövegeket működni).Lehet a Birds of Steelre mondani, hogy csak egy feljavított és néhol leegyszerűsített Sturmovik, de ettől függetlenül igen kiváló repülőgépes anyag, amit szeretettel ajánlok az arra érdemeseknek.(Ez a remek és komoly repülős játék megvásárolható támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] online és offline boltjaiban. Kattints egyet a linkre!)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

24 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Megvettem. Nagyon nehéz, de nagyon jó.

  2. Adom Martin vèlemènyèt fasza csak nem az èn stìlusom inkább játszanèk az új Ace Combattal mert az sokkal kezelhetőbb egy kezdő számára :/

  3. A demó alapján én sem látom a különbséget. Érzésre, grafikára is nagyon hasonló a 2009-hez. Pont nem rég játszottam vele. De bizom benned és megveszem. Ha csak egy kicsit is jobb akkor meg kell hogy érje.

  4. hááát. letöltöttem a demo-ját ééééés nem a legjobb.emlékszem még, PS2-re volt a pacific warriors, na az nagyon adtaez nem annyira… 😀

  5. Egész jónak tűnik 😀

  6. Demo alapján sokallom azt a 8 pontot.Számomra a repcsis játékok annyit újítanak, ami felesleges, hogy már egyre rosszabbak lesznek.

    • Martinnak szóljunk, hogy legyen külön demo tesztelés? :)Csak mert lehet, hogy nem azt adja vissza, mint 4-5 óra játék a véglegessel.

  7. A demo alapján jó,de sosem rajongtam a repcsi szimulátorokért.Nekem elég a demo is 🙂

  8. Már amikor a DEMO-t kipróbáltam , tudtam hogy kelleni fog . :] Viszont addig még csak nem is hallottam róla – derült ég -> villám … .

  9. “””és a kezünket a tolóerő szabályzón””Béna vagy Dzson, itt maximum fordulatszám szabályozó van. :)”

  10. na letöltőm a DEMOT kíváncsi vagyok rá, remélem nem lesz nagy csalódás

  11. L-2 Sturmovik megvan, de nem játszottam még vele, csak pár percet.. 🙁 De legalább ez a teszt meghozta a kedvem, hogy elővegyem 🙂

  12. Huuuha ez baromi hangulatosnak tűnik, sokszor megkívánok egy repülős játékot de mindig csalódás a vége 🙂

  13. A videók alapján mozgalmasabbnak és hangulatosabbnak tűnnek a csaták, mint az IL-2 Sturmovikban. Főleg a tesztben is említett hajóbetámadás néz ki jól. Beszerzem, ha lesz rá pénzem.

  14. letoltom a demot. megnezem. Eddig a hawx amit szerettem igy PS3on. Ace combat csalodas volt. Majd kiderul. A kepek szepek.

  15. Ez nekem úgy jött, mint derült égből a villámcsapás a demo meg is győzött a vásárlásról! 🙂

  16. Vártam már a tesztjét nagyon. Nekem tetszett a demó. Valahogy félre kell rá tennem >:]off: Én a Hawxot töröltem 2 perc után…elaludtam rajta 😛 Ez koncentrálósabb játék nehezebb fokozatokon. Ízlések és pofonok..van, aki a God of Wart szereti, és van aki a Dark Soulst. Kb ugyanaz egy kalap alá venni a kettőt 😛

  17. Én nem láttam a demo-t, de a kész játékkal nincs semmi baj.

  18. Hát kipróbáltam a DEMO-t nem voltam töle elájulva!Amúgy ja én is azt hittem hogy psn cím lesz így a demó alapján!

  19. Én kifejezetten szeretem a repülős játékokat de ennek a demoját 10 perc után töröltem. : ( Először azt hittem hogy valami gyenge Psn cím lesz. Szvsz ritka ocsmány lett szegény. Nálam még mindig a Hawx 1. a repülős játék Ps3ra.

  20. ha szerettem a regi ace combatokat (ps2, psp) ezt szeretnem?

    • Ez régi fajta, nem afterburneres – rakétás légi harc. Van belőle azt hiszem demo, töltsd le.

    • Nem.Én nagy ace combat rajongó vagyok, de ez a játék teljesen más mentalitást igényel.Arcade mód, valamelyest hasonlít a arcade gamekre, de a szimuláció közepes fokozaton már vért izzad az ember.A grafika a demóban gyengébb? Mert így a képeket elnézve nekem nem ezt dobta a gép… létezik?