Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

BIOSHOCK (PLAYSTATION 3)

A politika és a vallás mindig megosztotta az emberiséget, és az eltérő nézetekből eredő konfliktusok általában háborúkhoz vezettek. Milyen világ az, ahol az embernek rettegésben kell élnie? A világhatalmak ezzel a kérdéssel „soha” nem foglalkoztak, csupán a saját érdekeiket tartották szem előtt.Van-e olyan ember a világon, aki még mer nagyot álmodni, és képes az embereknek egy új világot teremteni?! Egy olyan világot, ahol nem kell semmitől sem tartaniuk, nem kell azon gyötrődniük, hogy vajon túlélik-e a másnapot. A válasz: igen! Ez az ember pedig nem más, mint: a milliárdos, Andrew Ryan. Ez a szovjet tudós azzal az ötlettel állt elő, hogy épít egy új világot, a Földnek azon a pontján, amit még az emberiség nem mocskolt be: a „víz alatt”. Egy olyan valóságos „Atlantiszt” álmodott, ahol nincs erőszak, az emberek azonos eszméket vallanak, mindenki szép, boldog és barátságos. Andrew Ryan-nek sikerült a lehetetlen, megépítette a Rapture-t. Még maga Andrew Ryan sem gondolhatta komolyan, hogy az „emberi lény” képes lesz éveken keresztül egy tenger alatt megépített létesítményben, egymással békében meglenni. Az emberi gyarlóság, önfejűség, önpusztításra való hajlam minden emberben ott lakozik. Nem tudni mikor, de előbb utóbb biztosan előtör. Egy ideig minden a legnagyobb rendben ment, egészen mostanáig…A Rapture-ben működő tengerbiológiai kutatóbázis egy különleges élőlényre bukkant. Az ezen teremtményből kinyert speciális szérum az emberi szervezetben genetikai mutációkat okozott. Ez az anyag, amit később ADAM névre kereszteltek, pozitív hatással volt az emberi szervezetre: befolyásolta a fizikai erőt és a szellemi teljesítőképességet. Azonban az „ember” most sem hazudtolta meg önmagát!Egy Frank Fontaine nevű gazdag üzletember egyből nyereséget látott a szérumban. Nem sokkal később pénzért árulta az ADAM sejteket, melyekhez ily módon bárki hozzájuthatott. Rapture megteremtője, Andrew Ryan kifejezetten ellenezte a szérumok árusítását. Ezzel létre is jött az „ellentét”, azaz a két különböző nézőpont. A víz alatti világ kettészakadt, az egyik csoport Ryan oldalára állt, még a másik Fontaine-t támogatta. Az ellentétek belviszályhoz vezettek. Az emberek az ADAM-et mértéktelenül kezdték használni, így próbáltak mind fizikailag, mind szellemileg erősebbé, hatalmasabbá válni. A helyzet odáig fajult, hogy a lakosok genetikai mutánsokká, őrült gyilkosokká váltak. Mi pedig – egy repülőszerencsétlenség túlélőjeként – éppen ezután az incidens után csöppenünk a történetbe…[GT]39773[/GT]A Bioshock nem tartozik az átlagos elsőszemélyű lövöldözős játékok közé. Nem-nem! Ez a játék jócskán kilóg a sorból, méghozzá az egyedi atmoszférája miatt. A játék „dizájnerei” kiváló munkát végeztek, csak úgy árad belőle a hangulat. Nehéz szavakkal leírni ezt a különleges világot. Az igazat megvallva, minden elem a helyén van: a pályák színvilága, karakterisztikája, az 50-es éveket idéző kiváló zenei aláfestések, stb. Ha ezek közül, akár csak az egyik elem is hiányozna, az egész játék elveszítené a varázsát.Ennek a kiváló hangulatnak a megteremtésében kulcsfontosságú szerepet játszanak az ellenségek. A Bioshock alkotói ezen a területen nem szenvedtek fantáziahiányban. Lesz csőkulccsal hadonászó, pisztollyal, gépfegyverrel támadó, falon mászó, molotovkoktélt dobáló, teleportáló ellenfelünk. De figyelnünk kell a folyosókon elhelyezett gépágyúkra, rakétavetőkre is, a térfigyelő kamerákról nem is beszélve. Ha a kamera látómezejébe kerülünk és az aktiválódik, akkor kis repülő, zümmögő robotok támadnak ránk egy egész percen keresztül. A legkülönlegesebb karakterpárosról a Big Daddy-ről és a Little Sisterről eddig még nem beszéltem. A Big Daddy egy hatalmas búvárruhás alak, akinek az egyik kezére gépfegyver a másikra egy fúróhegy van erősítve. A Little Sister egy körülbelül hat éves kislány, aki egy hatalmas fecskendőtűvel rohangálva szipkázza ki a hullák agyából az ADAM-et. Nem volt morbid fantáziájuk a fejlesztőknek! Szóval a mélytengeri búvártól és a kislánytól nem kell tartanunk. Ők az ADAM keresgélésével vannak elfoglalva, nem mi vagyunk az elsőszámú célpontjuk. Azonban, ha ADAM-re lesz szükségünk, akkor muszáj lesz megküzdenünk a kislány testőrével. Ezek az összecsapások egyáltalán nem lesznek könnyűek, legyen mindenki előre felkészülve. Ha legyőztük a búvárt, akkor védtelenné válik a Little Sister és két választási lehetőségünk van: vagy kiszívjuk a kislányból az összes ADAM-et és ezzel megöljük, vagy pont annyit távolítunk el belőle, hogy még ő is életben maradjon. A döntés a játék végkimenetele szempontjából nem mindegy.[GT]40232[/GT]Az ellenfelek mesterséges intelligenciája kiváló. Kitérnek a lövéseink elől, fedezéket keresnek, ha túlzottan megfogyatkozik az életerejük, menekülni próbálnak. Ha víz közelében vannak – ami a tenger alatt ugye sokszor előfordul –, és felgyújtjuk őket, akkor a jajveszékelés és futkosás helyett azon nyomban a vízbe vetik magukat. Ám nem sokra mennek vele, ugyanis miközben megpróbálnak föltápászkodni, már száguldanak is a töltényeink a füstölgő testük felé. Előfordulnak vicces, szórakoztató szituációk is. Ellenfeleink előszeretettel irtják egymást is. Ilyenkor nem kell mást tennünk, mint nézni az eseményeket és kivárni a győztest, majd azt egy jól irányzott lövéssel a padlóra küldeni. Az első ADAM felvételét követően képesek leszünk „elsüléseket”, akarom mondani elektromos kisüléseket előidézni. A játék során több mint hatvan képességet szerezhetünk. Ezeket a képességeket négy fő csoportba sorolhatjuk. Az első csoport a plasmidoké: ide tartozik az első képességünk, az elektromos kisülés is, de olyan kiváló adottságokra is szert tehetünk például, mint a fagyasztás, tűzgyújtás, telekinézis. Az utóbbi roppant különleges képesség. Különféle tárgyakat tudunk a levegőbe emelni, majd elhajítani. Ez a tehetség kiválóan alkalmas támadásokra: például gázpalackokat vagy olajoshordókat hajíthatunk az ellenség képébe. Természetesen ezeket a különleges tulajdonságokat nem használhatjuk végtelen sokszor, a feltöltődéshez EVE-re lesz szükségünk. A képernyő bal oldalán a piros életerő csík alatt helyezkedik el ez az úgynevezett kék színű EVE skála. A szer kifogyása esetén egy kellemes animáció keretében, karakterünk a vénájába fecskendezi az EVE Hypo szérumot. A következő három csoportba a passzív képességeink tartoznak, amelyekkel fizikai, harci és szerelői tudásunkat fejleszthetjük. Ellenállóbbak lehetünk a tüzes, jeges, elektromos támadásokkal szemben. Megnövelhetjük az életerő és EVE injekcióink hatását, és könnyebbé tehetjük a töltő automaták, rögzített gépágyúk, gránátvetők, kamerák és páncélszekrények meghackelését.A játék egyik érdekessége a hackelés. Egy ősrégi játék a Pipe Mania mintájára épül. Ez az a játék, ahol az egyik oldalról meginduló folyadékot egy általunk kirakott csőrendszeren keresztül kell eljuttatnunk a célig. Kezdetben majdnem az összes elem takarásban van. Nekünk kell felfedni őket és kirakni a megfelelő formákból a víznek az utat. Azonban a dolog nem ilyen egyszerű, akadályokba is ütközhetünk, ráadásul, ha a meghackelni kívánt széf feltörése túl nehéz, akkor a víz gyorsabban áramlik a csőben és az akadály is több. Ilyenkor célszerű használni az automata hackelési képességünket, ami rögtön megoldja a problémát.Ha meghackelünk például egy automatát, akkor sokkal olcsóbban juthatunk életerő csomaghoz, töltényekhez stb. De megbuherálhatjuk a biztonsági kamerákat is. Ekkor nem ránk támadnak a gépfegyveres zümik, hanem az ellenségeinkre. Amúgy megbolondíthatjuk a kis zümmögő, röpdöső robotokat, sőt még az automata gépfegyvereket is, s ezáltal a magunk oldalára állíthatjuk őket.A kézi lőfegyverekről még nem tettem említést. Kezdetben csak egy csavarkulcsunk van, de a játék folyamán hozzájuthatunk pisztolyhoz, gépfegyverhez, sörétespuskához, gránátvetőhöz, lángszóróhoz és számszeríjhoz is. Ráadásul minden fegyverbe három különböző tölténytípust helyezhetünk, és akinek ez sem lenne elég, annak ott van a fegyverfejlesztő automata is. Itt különféle képességekkel ruházhatjuk fel kedvenc mordályainkat. Növelhetjük a fegyver hatótávolságát, a tölténytár méretét, a töltény sebzési erejét, a fegyver célra tartását stb.A harcrendszerről csak nagyon nagy magasságokban lehet beszélni, valójában a játéknak ez az igazi erőssége. A plasmidok és a lőfegyverek kombinálása ránk van bízva. Elég csak csontig fagyasztanunk az ellenséget, majd egy „Asztala viszta, bébi” beszólást követően egy jól irányzott lövéssel darabokra törni. De használhatjuk az elektromos sokkoló képességünket is, majd az áramtól reszkető ellent egy jól irányzott ütéssel azonnal hazavághatjuk. A Big Daddy-ket érdemes a gránátvetővel megsorozni. Első támadási kísérletünk mindenféleképpen a hátán elhelyezett sűrített levegős palackra irányuljon, mert több életerőt veszít az oda bekapott találatoktól. A támadások kivitelezése teljesen a játékosra van bízva. A Bioshock-ot akár a plasmidok használata nélkül is végigjátszhatjuk. Teljes a szabadság!A csaták végeztével nem árt átkutatni a hullákat és a különböző rekeszeket. Általában nagyon hasznos dolgokra lelhetünk. Találhatunk, pénzt, lőszert, elsősegély csomagot, stb. Akár még az alkoholos üvegeket is meghúzhatjuk, ilyenkor egy pillanatra elhomályosodik a kép, ezzel imitálva illuminált állapotunkat. Sok haszontalan kacatot is begyűjthetünk, például gumicsövet, fecskendőt stb. Ezeket nyugodtan vegyük magunkhoz, mert az U-invent automatáknál átalakíthatjuk őket számunkra hasznos dolgokká, például töltényekké vagy automata hackké.Fontos momentuma a játéknak, hogy – idézőjelben – nem lehet meghalni. Vagyis miután elhalálozunk, egy úgynevezett Vita-Chamberben térünk magunkhoz, amelyből kikecmeregve pontosan a halálunk előtti másodperctől folytathatjuk a játékot, s még az ellenfeleink életereje sem regenerálódik. Hogy ez mennyire jó, mindenki döntse el maga. Szerintem túlzottan megkönnyíti a játékmenetet. A Bioshock világa nem élne, nem lélegezne kiváló hangeffektek nélkül. A játék fejlesztői pontosan tudták, hogy mi kell a nyomasztó atmoszféra megteremtéséhez. Az 50-es évek idegesítő muzsikáját hírtelen őrjítő sikoly töri meg. Majd a Big Daddy idegesítően lassú, dübörgő járására leszünk figyelmesek, aki mellet ott vigyorog és dudorászik túlvilági hangon egy hat éves kislány. A zenei és hangeffektekért felelős fejlesztők hibátlan munkát végeztek. Ezt mindenkinek látnia és hallania kell. Egyszerűen zseniális.A Playstation 3-as átirat kifejezetten jól sikerült. A grafikában nagy változások nem történtek. Körülbelül ugyan úgy néz ki, mint a tavaly augusztusban megjelent Xbox 360-as verzió. A képfrissítés folyamatos. Akadozásnak, képszinkron hibának nyomát sem véltem fölfedezni. A program támogatja az 1080p-s felbontást. Ahhoz képest, hogy egy tavalyi játékról beszélünk, még mindig megállja a helyét. A PS3-as változatra közel egy évet kellett várni, ehhez képest nem tartalmaz sok újítást, nincsenek benne új helyszínek, sem új ellenségek. A játék azonban megkapta a Playstation új szolgáltatását: a trófea rendszert, és továbbá kiegészült egy új játékmóddal: a Survivorrel. Ez azonban csupán egy új nehézségi fok. Ellenben ez tényleg egy igazi „túlélő” mód, az ellenfelek erősebbek, több életerővel rendelkeznek és elhalálozásunk esetén a Vita-Chamberek kevesebb EVE-et adnak vissza. A game igen impozáns, dombornyomott, hologramos papírtokban került kiadásra. A Blu-ray tok belsejét is az igényesség jellemzi. A belső borító szép, színes kidolgozást kapott. A kis kézikönyv végre színes, nem úgy, mint a nagy átlag, ami fekete – fehér. [483]A Bioshock egy kiváló játék! Tavaly is az volt, most is az. Aki még nem próbálta ki, az ne tétovázzon sokáig, mert ezt az élményt érdemes átélni. Nem mindennap születik egy ilyen remekmű. Az utóbbi idők egyik, ha nem a legjobb FPS-e!(A játékot tesztelésre szoftverdealerünk, a [A http://www.platinumshop.hu/][B]Platinum Shop[/B][/A] biztosította. Köszönjük!)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

47 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nagyon jó játék! Brutál jó hangulata van.

  2. Rövid? Szerintem ha az ember minden pillanatát és lehetőségét kihasználja, gyűjtöget, felfedezi a titkokat, kimaxolja az összes ellenfél szerkezetét kamerával, akkor egy hosszú játékban lehet része. Ízlések és pofonok.

  3. Nagyo jo a game szépen meglett csinálva.

  4. Nagyon brutál a grafika!!! A hangulata is egész jó!

  5. ez a jatek szamomra az ev utazasa volt!

  6. Demo alapján is nagyon bejött, te is meggyőztél … KELL! 🙂

  7. En többször is vegigvittem X-en (igen, szegyenlem magam, nyugi 😛 ) Amivel engem megfogott az maga a helyszin, Rapture. Nem hiszem hogy valaha votl mar jatekban ilyen tökeletesen kidogozott hely mint ez az utopisztikus, gyönyörü, hipermodern es megis tagadhatatlanul retro varos. Erdemes mindenhol körülnezni, megtekinteni a posztereket, kinezni az ablakon, elgyönyörködni a halrajokban, es ugy altalaban a tenyen, hogy az ocean feneken maszkalunk. A lenyeg, hogy en jobban bele tudtam magam elni ebbe a jatekba mint barmi masba, amivel valaha jatszottam. Ahogy a felszedegetett audiofeljegyzesekböl lassan kibontakozott elöttem, hogy mi is törtent Rapture-ben. Wow. Tiszta horror. Nem is azert mert veres (pedig az) hanem mert itt nincsenek jo fiuk es rossz fiuk. Csak emberi gyarlosag van es feneketlen önzes. Vegig borsodzott a hatam. Gamer eletem egyik legnagyobb elmenye!

  8. Sok jót hallottam a játékról és ezek után nem is tudom mit mondjak 😀

  9. Nekem valahogy nem jött be ez a játék, de attól lehet, hogy jó.

  10. Nincs hozzá fogható! Kell-kell-kell!!!

  11. Az egyik pc-s haverom büszkén mutogatta. Aztán majdnem sírva fakadt, mikor meglátta a PS3-as verziót.

  12. Kár, hogy már PC-n kijátszottam.. Más különben simán megvenném ps3-ra is… Majd a második epizódot.

  13. Jó teszt zsolt1 🙂 A bioschok minden platformon eddig megálta a helyét és ps3 is remekel 🙂

  14. szeretem az FPS-eket.Megszerzem ah tudom.

  15. Engem ez a game nem fogott meg.Nem rossz, de valamiért nem tetszik = kimarad az életemből.

  16. Most így visszagondolva iszonyatosan jókat játszottam vele, de egyszerűen kiégeti magát a játék. 1 végig vitel aztán szevasz, szaerintem.

  17. Kira teszt! Gratu! Egy a bajom ezzel a játékkal, hogy nem TPS. Utálom az FPS-t, de halesz fölös pénzem és olcsón adják, akkor lehet hogy végigviszem. 😀

  18. Igen ezt is megkéne venni De miből?:D kisnyugdíjból?:P

  19. “Nekem a demo alapján tetszik a dizájn, fílingje is hatalmas, csak épp azt nem tudom mennyire változatos a játék….Vannak esetleg logikai részek, mint mondjuk a half-life2-ben(a vizszerelés nem tartozik ide), vagy csak menni és lőni meg ez a “”hekkelés”” a max?Bosszantana mert volt kint hírként, hogy jön valami portal féle kiegészítő, na az viszont érdekelne.”

    • Komoly logikai feladványok nincsenek a játékban.

    • szerintem a játék feléig még izgalmas, hat az újdonság varázsa, aztán dögunalmassá válik az egész, én legalábbis így voltam vele anno pc-n, csak mentem és csapkodtam az agyonpimpolt wrench-csel deus ex1 meg tényleg all time top ten örök szereplője, 3-ra én is kíváncsacsi vagyok, 2 is csak azért él szar játékként emlékeimben, mert az 1 nagyon-nagyon magasra tette a mércét

      • Köszi akkor eltolom és majd egyszer olcsón belenézek. Idén jó lesz nekem a LBP, meg elvileg lesz Home, aztán most POP classic a psn-ön. Nincs is időm ennyi játékhoz, keményen szelektálni kell.

  20. Jó írás, köszöntem/tük!

  21. Na én rühellem az ilyen stílust, szal nekem 2-es max… 🙂

  22. 10 pontot megér ez a játék!

    • Ez egy szubjektív dolog. 🙂 Én csak azért adtam neki 9 pontot, mert szerintem lehetne egy picit hosszabb is. A legnagyobb videojáték magazinok is, átlagosan 9 pontra értékelték.Ettől függetlenül mindenki úgy értékeli ahogy akarja, nekem kilenc, neked tíz stb. 🙂 Ez nem befolyásolja azt a tényt, hogy a game kiváló!

      • Én erre azt mondom, hogyha a Deus Ex 3 hozza legalább ezt a minőséget, csak a Deus Ex féle fejlesztéssel, meg story elágazással, na az AKKOR 11 pontos cucc lesz. Tesztet arról mondjuk én írok 🙂

        • “Szerintem simán tudja hozza ezt a minőséget. Még az is lehet, hogy rátesz egy lapáttal. 🙂 11 pont? Ha a 10 pont: “”Csúcskategóriás atomkirályság, a krémek krémje. Amit nyújt, az a videojátékozás magasiskolája. Vétek kihagyni!””Mi lesz a 11? 🙂 :-)”

          • Nekem a Deus EX 1 a csúcs minden terén. Világ, zenék, karakterek, hangulat. Nagyon frankón el lehet szöszölni mindenhol. Történet csavaros, van egy valag végigjátszási mód, meg különbözőre csinálhatod a karakteredet. Atom királyság:) Ha a harmadik részben elfelejtik a szánalmas második részt, meg a project snowblindot, és vissza térnek a gyökerekhez, akkor kiosztom rá a 11 pontot :D:D:D:D

  23. Hatalmas gém, kötelező vétel! Sztem a teszt több mint kielégítő volt, grat ahhoz is!

  24. Ja, es egyebkent minden lehetne hosszabb…. 🙂 Ezt nem erzem negativumnak.

  25. A jatek egy isten! A szavatossaga pedig szerintem is peldas. En kabe 30-35 orat toltam bele az ending kepsorokig.

  26. Én 360-on toltam végig, jó sokáig pihent is nálam (elsőre nem volt olyan bejövős). Nemrég vettem elő újra, hogy befejezzem, na onnantól kezdve nem volt megállás 🙂

  27. Remek kis teszt, gratula!

  28. Lehetne hosszabb?Úgy emlékszem nem volt rövid játék 🙂

  29. Hangulata tényleg kiemelkedő! Gyarapodnak a remek tesztek az oldalon… X)

  30. kösz a tesztet!

  31. jó lett a teszt Zsolti 🙂 a játék meg egyszerűen zseniális!

  32. Áj láv disz gém!