Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

BioShock – bajban van az alkotó új játéka, állítólag rosszul menedzseli a csapatot

2017-re tervezték a megjelenést, erre még két évet csúszhat.

A System Shock 2, a BioShock és a BioShock Infinite játékokról ismerhető Ken Levine új stúdiója, a Ghost Story Games komoly fejlesztési problémákkal küzd, a projekt pedig alig halad – állítja a Bloomberg.

A játékot eredetileg 2017-ben adták volna ki, viszont a jelenlegi helyzet szerint még legalább két év kellhet ahhoz, hogy elkészüljön. Az alkotáson 2014-ben kezdtek dolgozni, és közel 8 év után még neve sincs. Sőt, még az sem egyértelmű, hogy milyen játékról van egyáltalán szó. Elméletileg egy úgynevezett “narratív LEGO” koncepcióra építene, ahol minden egyes játékos élménye egyedi úgy, hogy a karakterek más-más módon reagálnak a főhős cselekedeteire, sajátos helyzeteket eredményezve. A hosszú munkafolyamat miatt azonban már más is megvalósította ezt a koncepciót – mint például a Wildermyth, ami további gondokat okozott. Egyébként egy BioShock-ihlette sci-fi lövöldét akartak, ami egy három csoportnak otthont adó űrállomáson játszódik: mindegyik lehetne szövetségese vagy ellensége a játékosnak a döntései alapján – azt azonban nem tudni, hogy ebből mennyit tartottak meg.

Levine többször hetek vagy hónapok munkáját kukázza, és korábban is így dolgozott, amikor még az Irrational Gamesnél a BioShock Infinite-en szorgoskodtak – állítólag két teljes játékot lehetne összerakni a kivágott tartalmakból. Ráadásul az ottdolgozók szerint Levine ízlései egyik pillanatról a másikra változhatnak annak függvényében, hogy épp mivel játszik: például amikor a Dead Cellst vagy a Void Bastardset nyomta, úgy kellett alakítani saját projektjét, hogy ezen alkotások elemeit is beépítsék. A Ghost Story Games munkatársai ezt “demoralizálónak” és a “karrierjüket hátráltatónak” nevezték. Szintén komoly probléma, hogy Levine ambiciói nem igazodnak a csapata méretéhez: ezúttal nincs akkora brigádja, mint az Irrationalnél. Kevesebb mint 30-an dolgoznak ott, így nehéz számukra ugyanolyan hatékonyan üzemelni, mintha egy “AAA”-kategóriás költségvetéssel operálnának. A játék korábban komplex pályákkal és részletes, háromdimenziós grafikával rendelkezett, más verziók komplex párbeszédrendszert tartalmaztak, amik a játékos döntései alapján változtak, akkora mennyiségű írást igényelve, ami egy év alatt nem valósítható meg.

Levine vezetői stílusa is problémás a kollégái szerint. “Hibás menedzserként” jellemezték, aki gyakran képtelen elmagyarázni elképzeléseit és elidegeníti vagy leteremti azokat a beosztottjait, akik nem értenek egyet vele vagy nem teljesítenek az elvárásai szerint. Egyfajta keserű viccként használják a “Kenception” kifejezést a stúdióban, utalva az Eredet című filmre (aminek az eredeti neve Inception). A műben Leonardo DiCaprio karaktere egy ember álmába hatol be azért, hogy úgy ültessen el egy gondolatot a személybe, hogy az úgy érezze, ő maga találta ki. Nos, ilyen “technikákkal” próbálják ők is rávenni vagy lebeszélni valamiről Levine-t.

A játékot eredetileg 2017-ben dobták volna piacra, a megjelenési dátumot pedig folyamatosan tologatják, míg Levine azért is úszhatja meg ezt, mert a Ghost Story Games anyavállalata, a Take-Two Interactive roppant engedékeny vele. Időnként rápillantanak a projektre, de fix dátumot nem követelnek, míg az ott dolgozók úgy vélik, hogy minimum két év kellene ahhoz, hogy kiadják.

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Minden tiszteletem Ken Levine-é mert olyat tud alkotni amit mások 1000 év múlva se, de nem dolgoznék a kezei alatt az is biztos.