2017-re tervezték a megjelenést, erre még két évet csúszhat.
A System Shock 2, a BioShock és a BioShock Infinite játékokról ismerhető Ken Levine új stúdiója, a Ghost Story Games komoly fejlesztési problémákkal küzd, a projekt pedig alig halad – állítja a Bloomberg.
A játékot eredetileg 2017-ben adták volna ki, viszont a jelenlegi helyzet szerint még legalább két év kellhet ahhoz, hogy elkészüljön. Az alkotáson 2014-ben kezdtek dolgozni, és közel 8 év után még neve sincs. Sőt, még az sem egyértelmű, hogy milyen játékról van egyáltalán szó. Elméletileg egy úgynevezett “narratív LEGO” koncepcióra építene, ahol minden egyes játékos élménye egyedi úgy, hogy a karakterek más-más módon reagálnak a főhős cselekedeteire, sajátos helyzeteket eredményezve. A hosszú munkafolyamat miatt azonban már más is megvalósította ezt a koncepciót – mint például a Wildermyth, ami további gondokat okozott. Egyébként egy BioShock-ihlette sci-fi lövöldét akartak, ami egy három csoportnak otthont adó űrállomáson játszódik: mindegyik lehetne szövetségese vagy ellensége a játékosnak a döntései alapján – azt azonban nem tudni, hogy ebből mennyit tartottak meg.
Levine többször hetek vagy hónapok munkáját kukázza, és korábban is így dolgozott, amikor még az Irrational Gamesnél a BioShock Infinite-en szorgoskodtak – állítólag két teljes játékot lehetne összerakni a kivágott tartalmakból. Ráadásul az ottdolgozók szerint Levine ízlései egyik pillanatról a másikra változhatnak annak függvényében, hogy épp mivel játszik: például amikor a Dead Cellst vagy a Void Bastardset nyomta, úgy kellett alakítani saját projektjét, hogy ezen alkotások elemeit is beépítsék. A Ghost Story Games munkatársai ezt “demoralizálónak” és a “karrierjüket hátráltatónak” nevezték. Szintén komoly probléma, hogy Levine ambiciói nem igazodnak a csapata méretéhez: ezúttal nincs akkora brigádja, mint az Irrationalnél. Kevesebb mint 30-an dolgoznak ott, így nehéz számukra ugyanolyan hatékonyan üzemelni, mintha egy “AAA”-kategóriás költségvetéssel operálnának. A játék korábban komplex pályákkal és részletes, háromdimenziós grafikával rendelkezett, más verziók komplex párbeszédrendszert tartalmaztak, amik a játékos döntései alapján változtak, akkora mennyiségű írást igényelve, ami egy év alatt nem valósítható meg.
Levine vezetői stílusa is problémás a kollégái szerint. “Hibás menedzserként” jellemezték, aki gyakran képtelen elmagyarázni elképzeléseit és elidegeníti vagy leteremti azokat a beosztottjait, akik nem értenek egyet vele vagy nem teljesítenek az elvárásai szerint. Egyfajta keserű viccként használják a “Kenception” kifejezést a stúdióban, utalva az Eredet című filmre (aminek az eredeti neve Inception). A műben Leonardo DiCaprio karaktere egy ember álmába hatol be azért, hogy úgy ültessen el egy gondolatot a személybe, hogy az úgy érezze, ő maga találta ki. Nos, ilyen “technikákkal” próbálják ők is rávenni vagy lebeszélni valamiről Levine-t.
A játékot eredetileg 2017-ben dobták volna piacra, a megjelenési dátumot pedig folyamatosan tologatják, míg Levine azért is úszhatja meg ezt, mert a Ghost Story Games anyavállalata, a Take-Two Interactive roppant engedékeny vele. Időnként rápillantanak a projektre, de fix dátumot nem követelnek, míg az ott dolgozók úgy vélik, hogy minimum két év kellene ahhoz, hogy kiadják.
mentoloshypo
Minden tiszteletem Ken Levine-é mert olyat tud alkotni amit mások 1000 év múlva se, de nem dolgoznék a kezei alatt az is biztos.