Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Bionik Quickshot (DualShock 4)

Köztudott, hogy már több tucatnyi különféle kis kütyüvel fokozhatjuk játékbéli teljesítményünket, amivel némi előnyre tehetünk szert gamer társainkkal szemben, illetve némileg könnyebbé tehetjük dolgunkat az egyszemélyes kampányok leküzdése alatt. Jómagam is használok ilyen kiegészítőt (konkrétan: analóg-kar toldót), amivel precízebben irányítok a karokkal, valamint kisebb erő szükséges a megmozdításukhoz. Kezdetben alig éreztem a különbséget, amikor használni kezdtem őket, de ha [i]idegen[/i] DualShockot ragadok, akkor azonnal érzem a kis toldalékok hiányát.A játékvezérlés egy másik elemét kívánta könnyíteni a [i]bionik[/i] cég a [b]Quickshot[/b] névre keresztelt kis ravasz-gombjaival, amiknek determinált céljuk az L2-es, illetve az R2-es gomb lenyomási idejének csökkentése. Ezt hiba nélkül véghez is viszik, a lenyomáshoz szükséges idő nagyjából a felére csökken általuk. De vajon érezhető, látható-e jótékony hatásuk?A csomag impozáns kidolgozást kapott, a doboz egy mágnessel záródó kis fedéllel enged betekintést a csomagolásban szunnyadó két pár toldalékra. Roncsolásmentesen ki is szedhető a doboz tartalma, ami áll: – két szettnyi L2-es, és R2-es ravasz-toldalékból – 16 darab rögzítőlapból – útmutatókból.A toldalékokat csak fel kell húzni a megfelelő gombra, bepattintani őket, majd mehet is a móka. Ha nem illeszkednének stabilan, akkor érdemes használni a kis rögzítőlapocskákat, amik mint kétoldali ragasztólapok biztosítják majd a megfelelő tapadást. A felhelyezett ravaszok ergonomikusabban, kényelmesebben állnak ujjainkra, mint a kontroller gyárilag beépített gombjai, lenyomva őket pedig érezhetően könnyebb meghúzni a ravaszokat, amiknek a megtett útja nagyjából a felére csökkent.És akkor ezt most járjuk kicsit körbe.
[YOUTUBE]93FzE7AtEMo[/YOUTUBE]
Szóval az, hogy könnyebben lehet lenyomni a gombokat nem meglepő, hisz a megnövelt erőkarnak hála kisebb erő szükségeltetik a megmozdításhoz. A jelenség elmagyarázására remélem nincs szükség, suliban tanulta már mindenki. De hogyan csökken le a gomb lenyomásához szükséges idő?Nagyon egyszerű! Arról van szó, hogy a gyári gomb által megtett utat – ami közel 8mm – nagyjából megfelezik a toldalékok, mivel a kialakítása nem teszi lehetővé, hogy a ravaszt teljesen lenyomjuk, hiszen a tuning anyaga idő előtt megütközik a joy testén, és így nem éri el a végpontot. Emellett ott van még az is, hogy a felső pereme úgy kapaszkodik meg, hogy nyugalmi állapotban a gomb 1mm híján képtelen visszatérni a kiindulópontra. Egyszerűbben fogalmazva a gomb eredeti útvonalának elejéből 1mm-t, a végéből nagyjából 3-4mm-t levágtak.Ha úgy nézzük, akkor a toldalékok elérték céljukat, a gomb lenyomásának ideje számottevően csökken, ahogy a kifejtett erő is. De lenyomásnak számít az, amikor látszólag ütközésig benyomtuk a gombot, holott az voltaképpen nem éri el a végpontját, mert akadályba ütközik? És vajon mit szolnak a szoftverek ahhoz, hogy a gombok sosem érkeznek vissza a kiindulópontokhoz?Ezekre a kérdésekre a szoftverek adtak válaszokat.Négy játékon próbáltam ki a tuningolt ravaszokat, a [i]Call of Duty: Modern Warfare[/i]-en, a [i]Bulletstorm[/i]on, a [i]Genesis Alpha One[/i]-on, és a [i]HyperJam[/i]en (amiről hamarosan videóval támogatott teszt is érkezik). A játékok főmenüjébe érve nem reagáltak a programok egyetlen gombnyomásra se! Miért? Valószínűleg azért, mert két gombnál is azt érzékelték, hogy nincsenek a kiindulópontoknál, s ezáltal egy ahhoz hasonlatos anomália jött létre, mintha a kezemben tartott irányító nem is lenne a géppel párosítva. Ezt a helyzetet bárki előidézheti, ha az L2 és R2 gombokat folyamatosan nyomva tartva indít el egy játékot. Természetesen miután leszedtem a ravaszokat már kotorászhattam kedvemre a menüben, még akkor is, amikor visszahelyeztem a tuningokat. Elindítottam a pályákat és mit tapasztaltam? Azt, hogy gombnyomásra b@&#ik lőni a karakterem! Leszedem a cuccot, működik minden, visszahelyezve pedig vagy megint nem reagált a gombok lenyomására, vagy az ellenkezője történt, azaz lőtt akkor is folyamatosan, amikor nem kellett volna.Ezek után kipróbáltam a cuccot az első szériás, régebbi DualShockomon és mit ad Sony, a régebbi kontrollerrel nincs semmi probléma. Szemre a gombok a kiindulópontot ugyanúgy nem érik el 1mm híján, de ezzel az irányítóval működnek a játékok. Valószínűleg az lehet, hogy a régebbi DS-em már jócskán ki van kopva és nem zavarják a fent leírt beavatkozások.Ezzel használva a toldalékokat noha éreztem, hogy hamarabb koppannak a ravaszok, a teljesítményemen nem láttam/éreztem számottevő javulást. Viszont érezhetően kézre állóbb, komfortosabb volt a lövöldözés, mint az alapgombokkal.Akadt még egy nem csekély bökkenő. Mi van akkor, ha a játékos a sok FPS/TPS után egy autóversenyes címmel, vagy egy olyan open-world játékkal kíván játszani, amiben járműveket kell vezetni? Ebben az esetben, mivel a tuningok megakadályozzák, hogy [i]tövig[/i] nyomjuk a gázpedált (amennyiben ha az pl. az R2-re van kiosztva) nem fogunk tudni teljes gázzal haladni az úton, így komoly hátránnyal indulunk ([i]DriveClub[/i]on tesztelve). Ekkor célszerű leszedni a toldalékokat, de ha azokat csak a ragasztólapokkal tudtuk rögzíteni, akkor azok mennek a levesbe, s majd legközelebb újabb lapokat kell feláldozni.Mint említettem, a csomag 16 ilyen lapot tartalmaz, azaz párosával számolva összesen 8-szor rögzíthetjük velük a ravaszokat egyetlen DualShocknál (kettőnél értelemszerűen csak 4-szer). Arról nem is beszélve, hogy az ismételt installálásokkal, illetve leszerelésekkel kopik az anyag, no meg eltávolítani sem könnyű, párszor azt hittem valamit el fogok törni.Mindent egybevetve a bionik Quickshotja az akciójátékok (FPS, TPS) szerelmeseinek kedvez leginkább. Illetve csak kedvezne, ha működne a dolog, mert míg egy régebbi DualShockon hat a mágia, addig egy újabb, jobb állapotban lévő irányítón gyakorlatilag használhatatlan. Illetve ott van még az is, hogy míg maga az installálás könnyedén megy, addig az eltávolítás már nehézkesen vihető végbe. Vásárlásnál érdemes a joy-t elvinni, és ha lehetséges, akkor kipróbálni, hogy működik-e a toldalékokkal.Szerény véleményem szerint viszont kár ezzel bajlódni. Bőven jók a gyári ravaszok.

14 hozzászólás

Hozzászólás

  1. „Szóval ez ilyen „”szegény ember elite kontrollere”” tuningolás.Gondolom semmilyen placebo hatása sincs.”

  2. Nem létezik véletlenül oly kontroler aminek az L3 R3 gombjai nem a jolyok alatt helyezkednek el hanem máshol. Utálom ezt a megoldást, mindig mikor nagyon beleélem magam lenyomom és a leg gagyibb funkciók vannak hozzákötve amitől megy a levesbe az adott szituáció.

    • Ismerős. Cod/apex legendsnel mindig ez az első amit itt varialok. Az ütést tobbnyire ide rakjak igy gugolast,sprintet ,ilyeneket rakok ide

  3. Most akkor jól értem: ez egy olyan PS4-es termék, mely nem használható a DualShock 4 V2-esekkel?

  4. Ez egy jól félrement kiegészítő.

  5. Amúgy láttam egy olyan megoldást, ahol alulról meg volt fúrva a gomb és egy hernyócsavar volt benne, ami miatt előbb ütközött a gomb. Egyszerű és nagyszerű.

    • „””Igényes”” megoldás. 😀 :D”

      • Ne arra gondolj, hogy Barkács Robi egy Tescos fúrógépbe fogott betonfúróval belerománol egy furatot, majd magát a csavart menetfúróként használva beleerőlteti. Korrektül, szépen meg volt csinálva és igényes megoldás, ha igényes ember csinálja, megfelelő eszközökkel.

  6. Codnal kontrolfreek es l1/r1 gombokkal már top3ba lehet kerülni. Ez a kütyü se tunik rossznak. Pl apexnel, r6 siegenel. Ha nem akarunk a psn menuben mindig variálni

  7. PS3-nál még értettem hogy van egy ilyennek létjogosultsága, de PS4-en nincs rá szükség.

    • A burst vagy single shotnál van értelme ezeknek, mikor nyomkodni kell folyamatosan a gombot, hogy lőj. Ilyennel rövidebb a két gombnyomás közötti idő. Sokan l1-r1-et használnak lövésre, pont emiatt.

      • Jól mondod, ha kell a rövidebb gomb által megtett út akkor átrakom a l1-r1-re a lövést. Autós játékoknál hátráltat, más fps-tps szoftvereknél meg bajlódni kell vele, hogy hol működik, hol nem. Ez kimarad nálam, pedig DS3 kontrollernél én is használtam hasonló kiegészítőt.

    • L2/r2 alapból hatranyban van fps-nel a fenti gombokkal szemben. Ahol lehet, érdemes átváltani.