Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

BATTLEFIELD V (PLAYSTATION 4)

Háborús témában hagyományosan a Call of Duty és a Battlefield rendelkezik a legnagyobb múlttal, és persze rajongóbázissal. Jómagam az utóbbi sorozattal kerültem évekkel ezelőtt intenzív kapcsolatba, méghozzá a PS3 beszerzése után, előbb a Bad Company 2 demójával, majd természetesen a végleges verzióval. A rombolhatóság, a pályák felépítése, az igazi csapatalapú gondolkodás, valamint a játékmenet miatt azonnal szerelem lett belőle – annyira mély nyomot hagyott bennem az online éra kezdetén, amelyet kevés game. Nem is maga a játék varázsolt el, hanem az, ahogyan együttműködésre ösztönözte a csapattársakat, a közösen kiharcolt győzelem pedig megtöbbszörözte a sikerélményt. Olyan emberekkel találkoztam ennek köszönhetően, akikkel a harcmezőn eltöltött hosszú idő után személyes kapcsolatba is kerültem.Az eltelt évek alatt újabb és újabb részek láttak napvilágot, amelyek már egyre kevésbé tudták számomra elhozni azt a korábban említett hangulatot, és valahogyan az összeszokott társaság is egyre kevesebbet ontotta együtt az ellen vérét. Minden új résznél ismét fegyvert ragadtunk, de egyre fáradtabban, mint valami baka, aki az idő elteltével fokozatosan belefárad a csatározásba.Számomra a széria csillaga jelenleg már nem fénylik annyira, mint régen, most pedig kiderül, hogy az új, a [B]Battlefield V[/B] rész javított ezen a helyzeten, vagy tovább veszített erejéből a korábbi ragyogás.Ahogyan minden nagyobb sorozatnak, a Battlefieldnek is vannak sajátos ismérvei, amiket hozzákapcsolnak. Ilyenek tipikusan a rossz sztori (ha valakinek bejött az elmúlt években valamelyik is, attól elnézést kérek), a kitűnő multiplayer, és a sok töltés.Jelentem, a jellemzők közül a hosszú töltési idő megmaradt, ráadásul a menüt is annyi idő elteltével adja be a program, mint magát a pályát. Már a játékon belül a kezdő képernyőhöz eljutás is majd egy percet vesz igénybe a teljesen sötét kijelző bámulásával, még egy fotóval sem szánták meg a felhasználókat. Csak a szoftver elindításánál kapunk egy harcos amazont, akivel kapcsolatban viszont inkább bölcsen megtartom magamnak a véleményemet. A lemez első elindítása után rögtön egy elnyomhatatlan, az események helyszíneit előrevetítő, több rövid kis akcióba keveredünk, amelyet a későbbiekben akár újra is játszhat valaki az offline részben, ha erre lenne ingerenciája. Ezek során megfordulunk a világ több pontján 1939-1944 között, illetve lesz alkalmunk kipróbálni a tankot és a repülőt is. A lánctalpas irányítása nagyon jól el lett találva, rögtön otthon érzi magát benne az ember, nagy piros pont érte. A repülő kezelése sem vészes, egy kissé azért azt szokni kell, de nem is baj, ha nem lesz mindenki azonnal az egek ura. A bevezető után jutunk majdan a kezdő képernyőre, ahonnan a főmenübe érve különböző lehetőségeink lesznek a játékon kívül, mint például az összes (eddig megszokott) kaszt és jármű testre szabása, a vásárlás, a profilunk megtekintése, illetve az igazán sokrétű és mindenre kiterjedő beállítások és a készítőkkel kapcsolatos információk. Ellentmondásosnak éreztem ugyanakkor azt, hogy míg a járművek tekintetében mindkét oldalon – a valósághoz hasonlóan – nem lehet választani az ellenséges haderő által alkalmazottakat, a kézifegyvereknél viszont már nincs ilyen megkötés.A karakterek konfigurálásánál további érdekesség, hogy még azt is eldönthetjük, milyen neműek legyünk és melyik rasszt képviseljük. És ha már engedtek ilyet, akkor én gyorsan szembemenve a mai divattal kiválasztottam egy európai, azaz fehér férfit, mostanában úgyis egyre ritkább az ilyen szereplő. A játékrészbe lépve rögtön feltűnik, hogy a Multiplayer és a War Stories választható jelenleg, a Tides of War és a Practice Range pedig csak egy frissítés során lesz elérhető a következő hónapban. Lehet azért szidni az Electronic Arts-ot, hogy nem kapunk rögtön teljes értékű játékot, hiszen már újonnan előre tervezve vannak kiegészítő tartalmak, de amíg ingyenesen adják ezeket és céljuk az érdeklődés fenntartása, addig panaszra nincs ok véleményem szerint. Magam részéről inkább csak azt furcsállottam, hogy a gyakorló rész utólag kerül majd bele a játékba, de ez inkább csak logikai baki, mint valódi hiányosság.
[YOUTUBE]FQRNw0jRYxY[/YOUTUBE]
[b]Sztori mód[/b]Sztorit mondtam volna? Nos igen, a nagy riválisnál az idén elhagyták a kampány módot, itt viszont nem.Az előző részhez hasonlóan most is több apró, egymástól független szálon futnak a cselekmények. Ez bizonyos szempontból közelít a realitáshoz, hiszen történetileg nem igazán lehetne megoldani azt, hogy egy ilyen globális háborúban ugyanazon szereplő több fronton is jelen legyen. Így szabadabb kezet kaphattak a pályatervezők, változatosabb tájakat jeleníthettek meg a grafikusok, a különböző kisebb történeteket sem kellett egy epikus egésszé gyúrni.Premierkor csupán három, egymástól minden tekintetben teljesen eltérő eseménynek lehetünk a részesei. A decemberi frissítéssel választható lesz még egy újabb is, de azért valljuk be, ez azért nem sok, hisz alig néhány órát vesz igénybe a teljesítésük. Mindegyiknél tudjuk a nehézséget állítani, sőt lehetőség van gyűjtögetésre, valamint extra megoldási módok végrehajtására is, ezek természetesen nem kötelezőek. Aki mégis mindent teljesít, az kap egy eszközt az alap kése helyett a közelharchoz.A végigjátszás során az kifejezetten tetszett, hogy a készítők minden esetben megpróbáltak a valós történések nyomán alkotni valamit és ez nagyon becsülendő. Az már kevésbé, hogy ezeket „elamerikanizálták”, a történelmi szálat erőteljesen lekicsinyítették benne, ezzel párhuzamosan a kelleténél jócskán nagyobb adag hősiességet tettek a helyére, emellett igyekeztek borzasztó mód a drámai hatást is fokozni, amely sajnos nem tett jót. Leginkább a második, Norvégiában játszódó eseménynél csúcsosodnak ki ezek az aránytalanságok. Egy fantáziavilágban nem lenne egy szavam sem amiatt, ha két nő lerombol egy teljes fegyvergyárat a hozzá tartozó nagyszámú ellennel együtt. Viszont egy II. Világháborúról szóló történetben… nos, ott már nincs igazán helye az efféle túlzásoknak.Az első két epizódban ráadásul a settenkedés kapja a legnagyobb szerepet, nem pedig a harc, a katona viszont nem erre való, inkább harcolni vágyik. A – jelenleg – utolsó, szám szerint a harmadik történet szerencsére javít az egyensúlyon, az igazi háborús hangulatból itt már jut végre, ráadásul annak ellenére is tetszett a sztori, hogy teljesen kiszámítható volt. Ez talán annak volt köszönhető, hogy ez hatott a leginkább valóságosnak.A csatamezőkön elég gyorsan lehet ölni és meghalni is, tehát a kamikaze akció nem ajánlott még a legalacsonyabb szinten sem. Kissé öngólnak érzem viszont, hogy a korábbi évekkel ellentétben a történetvezetés során pont a csapatalapú végrehajtás maradt ki, ráadásul történelmileg is hitelesebben lehetett volna visszaadni a valós eseményeket.Az offline szegmensben az aktuális feladatokat mindig megadják, ezeknél ráadásul az is elég szokott lenni, ha eljutunk a pályán egy bizonyos pontra, a többit elintézik a gép által irányított szövetséges katonák. Nekünk leginkább csak bizonyos kiemelt feladatok végrehajtásáról kell gondoskodnunk, azt viszont csak mi abszolválhatjuk.A grafika egyébként kifejezetten szép, a megjelenítés is teljesen jó, csak közvetlenül az átvezető videók előtt észleltem esetenként apróbb belassulást (Pro gépen). Sajnos az összképet rontja, hogy vannak a játékban bugok bőven: nem ritka például, hogy a nyitott ajtón átlép az ellenség, rombolásnál a levegőben marad néhány elem, és még sorolhatnám. A hangokra viszont nem lehet panasz, a fegyverek, az emberek aktuális helyzethez illő kiáltásai, a háttérzajok mind-mind kivétel nélkül feldobják a hangulatot, amely csak úgy sugárzik belőle.Az AI, azaz a mesterséges intelligencia azonban esetenként érdekes dolgokat tud művelni, ami olykor zavaró lehet. Ilyen az, amikor a tőlünk két méterre lévő katona harchelyzetben nem lő, csak néz és megvárja, amíg mi végzünk vele, és még csak sietni sem kell. Volt olyan is, hogy találtam egy légvédelmi ágyút, lövöldöztem vele, majd megunva néhány lépés megtétele után vettek észre az őrök és fújtak riadót…
[YOUTUBE]_ZDkuG6kg9A[/YOUTUBE]
[b]Ember az ember ellen[/b]Egy Battlefield – valljuk be őszintén – mindig annyit ér, amennyit ez a része, és erre azért észrevehetően oda próbálnak figyelni az EA-nél. A menüben nagyon kiforrottak a különböző keresési feltételek beállításai, látszik, hogy ezt hosszú évek tapasztalata alapján alakították ki. Szűkíthetjük a feltételeket szerverre, játékmódra, játékosok származási helyére is akár; mutatja a szoba állapotát is, így mindenki kicsit aktívan is tehet annak érdekében, hogy elkerülje mindenki közös ellenségét, a lagot. Nagyon hamar, általában alig néhány másodperc alatt találunk szervert is, bár ez a kezdetekkor nem csoda… majd fél év múlva fog jobban látszódni, hogy mennyire sokan lógnak majd fent.Az online részben hat játékmódot kínálnak a játékosok részére, akik ezekben 32, illetve 64 fős pályákon eshetnek egymásnak. A [i]Conquest[/i] klasszikus zászlófoglalást, a [i]Domination[/i] ennek egy felturbózott és pörgősebb változatát, a [i]Team Deathmatch[/i] csapat alapú mészárlást, a [i]Breaktrough[/i] a régi Rush mintájára pozíciók elfoglalásával történő területfoglalást, a [i]Frontlines[/i] a zászlófoglalás és területfoglalás kombinációját, a [i]Grand Operations[/i] pedig több (virtuális) napen és pályán tartó kombinált csatározást jelent. Tetszett, hogy mindegyiknél megnézhető egy kis oktató videó, amelyben bemutatják részünkre a győzelemhez vezető információkat.A helyszínek igen változatosak, melyek között lesz például Rotterdam városa, illetve havas, vizes, de még sivatagi pálya is, tehát módfelett változatos ez is. Jó ötletnek tartom, hogy lehetőség nyílik bizonyos helyeken fedezék építésére is, ezzel védve magunkat és a többieket is, ráadásul ezt és a felélesztést minden katona tudja, ami mindenképpen jól jön.A halálozás ugyanis itt még gyorsabb, mint a kampány során, viszont aránylag könnyű ölni is. Magányos harcosok, Rambók kevesebb eséllyel vághatnak neki a csatának, mivel számukra nem csak halál esetén a csapattársra való spawnolás, de még felélesztésük sem lehetséges. A fegyverek – szerencsére csak mértékkel – fejleszthetőek, ezen felül vizuálisan is tuningolhatóak. Örömmel láttam, hogy a II. Világháborút otthonunkba elhozni kívánó aktuális rész megjelenésével többen tettek egy újabb próbát régi harcostársak közül, ami a multiplayer kezdetén mindenképpen hasznos lehet az összeszokottság miatt. Volt szerencsém a teszt ideje alatt ismét néhányukkal együtt küzdeni, és boldogan nyugtáztam magamban, hogy a Battlefield még mindig akkor a legjobb az élmény, amikor olyanokkal nyomjuk, akikkel tudunk kommunikálni, illetve együttműködni.Többször kellett vadidegenekkel együtt is fegyvert ragadni, és azt kell mondjam, gyakori eset volt, hogy az ismeretlen csapattárs hagyta, hogy kivérezzek, pedig ott volt mellettem…Aki a kezdetekkor nehézségekbe ütközik, az ne adja fel, ilyen a kopaszsors. A fegyverek upgrade-elésével nagyban javulni fog azok használata, és bizonyos idő elteltével, a pályák megismerésével mindenki egyre hatékonyabban tud majd kárt tenni az ellenségben.
[YOUTUBE]twt0895CfyM[/YOUTUBE]
[b]Végelszámolás[/b]Azt kell mondjam, nagyon kellemesen csalódtam az új részben. Bevallom, az évek alatt kissé belefásultam a harcba, most azonban újfent lelkesedés fogott el, egyre jobban beszippantott a magába a játék és már vágyom vissza a harcmezőre. Talán a témaválasztásnak is köszönhető, de bizonyosan szerepe van a megvalósításnak és a hangulatnak, amelyek így együttesen simán elviszik a hátukon a rövid és eltúlzott sztorit, de még a bugokat is.Ha a betervezett tartalmak a mennyiségen kívül a minőséget is emelik, akkor simán rádobnék egy 9-est, jelenlegi formájában viszont egy nagyon erős 8-nál többet nem érdemel.(A játékot az Electronic Arts biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://platinumshop.hu/product/9004/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/FPS/Battlefield-V-5-elorendeloi-DLC]Platinum Shop[/A] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

54 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Sztem semmi háborús hangulata nincs.

  2. Picit soknak érzem ezt a 8 pontot most… a story egy rakat kaka…. a multi hiába hozza az elvárásokat, de nekem kezd ez nagyon elfáradni.

    • Ilyen erővel kb. az összes BF pontlevonást érdemelne, pozitívat én még nem tapasztaltam sztoriban… viszont itt legalább van. Szerintem maga az ötlet, hogy valós eseményeket dolgoznak fel, az nagyon jó és óriási potenciál van benne. Az más kérdés, hogy hogyan valósították meg, hozzáteszem, a 3. sztori – nekem – pozitív volt. De ha a norvégiai vonalat pl. rendesen megcsinálják, az nagyon nagyot ütött volna. Számomra így is, csak nem pozitív értelemben.

  3. Ja amúgy holnap jön a Last Tiger kampány ami a játéktörténelem első német kampánya!!!Ráadásúl a kedvenc tankomba vághatom be magam!!! Remélem nem basszták el!!!Mondjuk a red deadet azért nem szakitom meg érte de nagyon kiváncsi vagyok rá!!!

    • “Ilyen “”agresszív”” PC nyomulás mellett nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz a német kampány. Gondolom hős nem leszel.”

      • Én is ettől tartok. Nem is kicsit!!!Sose értettem miért nem bírnak egy fasza 2.vh-sjátékot csinálni a német oldalról!!!Mondjuk Sven Hassel könyveit alapul véve :)Hatalmas lehetőség lett volna benne!Végigharcolni a háborút lengyellrszág lerohanásával kezdve a végső csatáig ahol a Hitler bunkert védve esünk el mondjuk.Persze mindezt hülye ideológiáktól mentesen!!! De ebben a kurva kifordúlt világban sztem. Ez csak álom marad…

        • Engem is nagyon érdekelne hiszen német oldalon is emberek voltak akiknek a többsége a háta közepére kívánta az egész háborút, pláne a fordulópont csaták után. Meg ház ugye amerikaiak és amerikai kézben lévő EU-s stúdiók nem fognak olyan játékot csinálni amiben amerikaiakkal szemben leszel hős harcos, hiszen azok csak ők lehetnek. Meg ugye a mai napig lényegében az amcsi piac igényeit elégítik ki minden nyugaton népszerű műfajban.Gondolj bele milyen felháborodást keltene szegény jenki lelkükben ha a normandiai partra szállásnál a hajókból kirohanó katonákat aprítanád. :)https://www.youtube.com/watch?v=jBBZs0Y7Qdk

  4. Lehetne amúgy elmélkedős téma az utóbbi évek polkorrekt tartalmainak előretörése. Kit nem zavar és ki az akinél ez már sok. A hölgy tagok véleményére különösen kíváncsi lennék.

  5. “Tudom nem az eltúlzott polkorrekt tartalom fogja befolyásolni a játékélményt, de kíváncsi vagyok a következő részben hova megy még “”tovább”” EA. Még a miénknél jóval fejlettebb demokráciák békés gémereinél is zavaró tényező, bár mindig a csendes réteg alkotja a többséget. Maga a játék sótlan hangulata és gyér tartalma az igazi probléma, lehet erről vonják el a figyelmet a kirívóan nem korhű dolgokkal. Bár ez már erősen összeesküvés elmélet kategória. :)”

    • Nem tudom, de engem részben pont ez a gusztustalanul hatásvadász stílus, meg ez az orrvérzésig tolt PC-vonal irritál, ami ezt, meg a BF1-et is körüllengi. Nem akarok úgy nyilatkozni róla, hogy még nem játszottam vele, de amit eddig láttam belőle, annak alapján szerintem ennek semmi köze a II. Világháborúhoz.

      • Nézd, ez nem egy History Channel által fémjelzett történelmi játék (voltak ilyenek) de meg tudlak érteni. Ezért is jegyeztem meg. Mert tök jó dolog, hogy gondolunk mindenkire nemre és bőrszínre egyaránt, de egy 2. VH-s játéknál nem tudom komolyan venni a háborút ha szakaszomban 4 emberből 3 nő. Lehet látens előítéletes vagyok.

        • “Persze, hogy nem, én sem várok el ezektől a játékoktól pöccre pontos történelmi hűséget, de ha már egy történelmi játékot csinálnak, azért mégis legyen legalább valamennyi köze a választott témához. Főleg, hogy ezzel “”a II. Vh kevésbé híres eseményei”” dologgal promózták be a cuccot. A másik dolog meg az, hogy értem én, hogy népszerű mostanság a női egyenjogúság, meg a polkorrektség, de ezt pont ne egy II. Vh-s játékban tolják már a néző arcába. Tudom, hogy voltak női partizánok, illetve női titkos ügynökök, akik igen fontos szerepet játszottak a szövetségesek győzelmében, nem is ezzel van a baj, jó lenne egy ilyen játék is, de ahogy az EA csinálja ezt az egészet, az valami gusztustalanul erőltetett.”

          • Igen, nagyon erőltetett nem lehet ezt másképpen fogalmazni.Amúgy a szovjeteknél voltak csak nőkből álló zászlóaljak, pláne a vége felé hiszen a férfiak 80%-a elesett a fronton. Nyilván a németeknél is mentek a nők amikor már az összes öreget meg gyereket is kizavartak a frontra, lehet már előtte is. De ami a játékban van az, na. Hagyjuk. 🙂

          • Saját Lábukon Álló Erős Harcos Nők

  6. Tökéletesen egyetértek Martinnal én is pontosan emiatt vagyok kiváncsi a játékra!!!

  7. Nekem már a BO4-tól is instant hányingerem van, ez viszont ahhoz képest egész jónak tűnt, de amennyi rosszat olvasok a kampányról, valószínű, hogykimarad. Már a BF1 szinglije is botrányos volt, nem gondoltam volna, hogy azt sikerül alulmúlni.

    • Én szeretem annyi a BF sorozatot, hogy azt kívánjam ez volt az utolsó kampány amit csináltak neki. Hosszú évek óta teljesen fölösleges mellék tartalom a multi mellett. Az utolsó BF kampány amit élvezettel toltam végig az a 3. rész volt, de az se volt nagy szám pláne az akkori CoD-okhoz képest amik akkor még jók voltak egyszemélyes tekintetben. (Multiban meg ugye kinek mi)

  8. Még egy hüle kérdés. Sokan sokfelé irogatják ezt a nincs háborús/második világháborús hangulata. Leírnák páran ez mit takar.

  9. Hamar rá kellett jönnöm h semmi sem marad ki ha kihagyok egy BF sztorit. Multi meg nem igazán vonz.

  10. Valahogy nekem a bétában nem volt meg a 2. világháborús hangulat.Majd egy év múlva talán kipróbálom ezerötszázért, mert többet nem ér számomra.

  11. Nekem ez csak meghozta a kedvem a BF1-hez…

  12. Igazi háborús hangulat ne vicceljünk már.Jó játék (már ha a multiról beszélünk) de szinte mindenki azt mondta már a beta-zás alatt, hogy egy deka 2. VH-s hangulata nincs az egésznek, amolyan BF1 más textúrákkal.

    • A bétát én nem próbáltam, de – szerintem- van háborús hangulata. A BF1 nekem lelketlen volt, üres. Ez nem az. Én kifejezetten kellemesen csalódtam, számomra ez a rész előrelépés az utóbbi évekhez képest. Ez persze saját vélemény, biztosan van, aki másképp gondolja…

      • Jobb mint a COD WW II ??!!

        • Ahogy írtam, BF-párti vagyok. Nem ismerem a COD-ot, demót próbáltam korábban, teszteket is olvastam, de az nekem nem jött be.A BF-et a BC2 óta ismerem. Mivel tetszett, nem éreztem azt, hogy másika ki kellene próbálnom.

  13. Már csak egy talpas katonás második világháborús játék hiányzott (a WoT meg a WT mellett) és ez a játék nekem tökéletesen megfelel az eddig tapasztaltak alapján.Azt viszont kicsit hüleségnek tartom hogy egyedül kevésbé élvezetes mint csapatban. Ezt a mondatot mindegyik többjátékos multihoz oda lehet írni.

    • Lehet azt akarta mondani, hogy egyedül nem jó.

      • Ha jók a csapattársak, akkor elvan az ember egyedül is. De többször előfordult, hogy nem segített az idegen csapattárs, pedig még csak veszély sem volt. Se élesztés, se lőszer… korábban ez alap volt. De lehet csak sokszor nem voltam normális csapatban.

      • Egyedül játszottam vele eddig egy hetet és nekem jó volt. Úgyhogy nem igazán értem miért ne lenne jó egyedül.

        • Ne neki mond szerintem. 🙂

        • Nem tudom nekem még nincs meg. De voltam már olyan Battlefield menetsorban, ahol üvöltöttem, úgy aláztak minket, végül már faágakkal is, annyira béna volt a csapat.

          • De ez nem a játék hibája. Van egy remek példám. A topikban feltettem egy egszerű kérdést és senki sem válaszolt rá. Ezekszerint senki sem ért ehez a játékhoz de elvárjuk hogy akik a mi csapatunka játszanak azok profin nyomják. Mert akkor a menet végén verhetjük a melkasunk hogy nyertünk.Biztos rosszul gondolom de egy profi a legrosszab helyzetből is igyekszik kihozni a maximumot megmutatva csapatársainak hogy lehet ezt csinálni jobban is. Megaztán lehet az embernek rossz napja is mikor nem jön össze semmi, öbelé is még azért érdemes belerúgni párat egy vesztes menet utánn hadszokja.

          • Én tökre értem amit mondasz, de van olyan multi game, ahol hiába akarod, egyedül nem lehet érvényesülni. Kérdés, ez olyan-e?

          • Mit jelent érvényesülni egy 62 fős multiba?

          • Volt az a régi király Battlefield, az 1943, amikor a szigeten ment a hirig, anyahajóról felszállás, satöbbi. Ott kerültem egyszer olyan helyzetbe, hogy konkrétan minden az ellenfélé volt, és a végén már nem játék folyt, hanem egy szánalmas alázás.A csapattársaim ahelyett, hogy összedolgozva foglaltak volna, sniperkedni próbáltak, meg úszni a tengerben, meg mindenféle leírhatatlan nyomorult dolgot művelni.Szóval az érvényesülés valami olyat jelent, hogy előrejutni.

          • Ha az ember úgy dönt hogy belekezd multiplayer játékba akkor jobb ha felkészül arra hogy a nagy számok törvénye alapján bizony elő fognak fordulni ilyen és ehez hasonló gagyi menetek.Iszonyat nagy közhely de. Ha van: Tapasztalat, Helyzetfelismerő képesség, Jó reakcióidő, Jó látás, Megfelelő internet kapcsolat és netán még Szerencsénk is van. Akkor simán hozzuk a Chuck Norris és Rambo szintet.Minél több dolog hiányzik belőlünk a fent felsoroltakból annál lejebb kerülünk a ranglistán.

          • Nos, én továbbra sem értem, egy Battlefield rendszerű játékban hogy hozod a Rambót, ha degeneráltakkal vagy együtt, de lehet elbeszélünk egymás mellett.Mert a CoD az más: lelőnek fekszel, lelövöd fekszik, mindez egy zsebkendőnyi pályán.

          • Itt mindegy, milyen jó 1 ember. Ha a csapat jó, nyernek, ha gyenge, veszítenek. Egy oldalon 16, vagy 32 ember van tele szobában. Közülük egy fecske nem csinál nyarat. Még egy squad sem.Minél több emberből áll egy csapat, annál kevesebbet ér egyetlen ember teljesítménye.

          • “Ok akkor még egy uccsó és abbafejezem. Ő szerintem ért a játékhoz és látható hogy van része a videónak ahol “”egyedül”” idegenekkel játszik.Ő most akkor érvényesül?https://www.youtube.com/watch?v=hqCxzG8p_TA

          • Ég és föld, amikor az ember barátokkal/ismerősökkel játszik vagy egyedül próbálkozik. Egyedül is lehetsz elégedett magaddal, de erősön össze kell szorítani a fogad, mert a játékosok többsége baszik mindenre. Van aki trófeázik, van aki ezerrel vigyáz a K/D arányára és képes egész meccsen hasalni valami szar helyen. Aztán még erősen érezhető az elbutulás a fejekben, de az önzőség a legkiábrándítóbb az egészben, mert szerintem a 80% FFAt v TDMet tol m ég a feladatorientált módokban is. A sírás elkapott Bf1ben is amikor csak azzal, hogy élesztettem/healeltem, a lista elején voltam.Lehet mondani, hogy nem a játék hibája, hogy sok a debil, csak az a baj, hogy lassan már minden nekik készül, mert ők a tömeg. Szerinted miért népszerűek a battleroyalok? Egyedül mindenre szarva lehet lövöldözni. Ha meghal a nyomi, már dobja is be egy másik játékba a rendszer.

          • Tisztába vagyok vele hogy egyedül és csapatban ég és föld a külömbség.De miért kellene öszeszorított fogakkal játszanom egyedül? Ha az ember nem képes elviselni a másikat, akkor minek multizik? Ha egy domináns győztes csapatba vagy mit gondolsz az ellenfélröl? 1- Szegények ezt csúnyán bebukták.2- Nézd a sok csicska nobot hogy besz**** .Ha az ellen domináns mit gondolsz?1- Ez igen ezt szépen öszehozták.2- A sok b*** kemper k***** hogy b******** meg. De tudodmit van egy javaslom. 32 fős csapat nélkül senki se merje elindítani ezt a játékot mert még a végén vesztes csapatba fog kerülni és akkor vége a világnak. Ó jaj mi lessz akkor. Hisz nem ezért fizettem érte. Az előzetesbe azvolt hogy mindenkit lelövök és csak én nyerek.

          • Ezt lehet félreértetted.

          • Lehet.

          • Túl élesen választod ketté az egyedüli illetve a csapatban való játékot. Én nem gondolok másokról semmit, csak egy csapatalapú játéknál elvárható lenne, hogy aki játszik vele, az a csapatért is játsszon és ne csak saját magáért. Ha klánnal, barátokkal tolod, akkor ez működik, ha egyedül, akkor nagyon ritkán. BF1-et jobbára egyedül játszottam, de igyekszem mindig úgy játszani ahogy másoktól is elvárnám. Hidd el, hogy pár csapat képes megnyerni a 64 fős menetet. Elég annyi, hogy nem rohan át mindenki + 200 pontért foglalni a következő pontot, hanem hátramaradnak 3-4-en és védenek. Egyedül is maradhatsz, de kevés az esélyed a sikerre. CQ-ról beszélek amúgy végig. Egy Dominitionnél, supply drop (bf1) egy csapat jelenléte hatványozottan igaz. Ha már 3-an összeálltunk, akkor mindet nyertük, pedig nem vagyunk top játékosok.Nem szándékom meggyőzni téged, de játssz sokat csapatban ismerősökkel és utána érteni fogod, hogy miről beszéltem.

          • Ahoz képest hogy nem gondolsz senkiröl semmit elég szép kis listát írtál játékostársaidról. De igazad van, menyivel jóbb végignyomni egy menetet fogcsikorgatva, vesztes menet utánn dürohamot vagy agyvérzést kapni esetleg egy vesztésre álló mecset idő elött elhagyni.

          • Amiről én beszélek, az nem győzelemről vagy vereségről szól. Lehet egy vesztes meccs is élvezetes, sőt. De van olyan multi, ahol egyszerűen meghal a játékélmény, ha barom a csapat.

          • 100 menetből kb. menyi lehet az enyire rossz menet? Átgondolva nálam ez öszevonva az öszes multis játékot oly 10-20ból 1 szokott lenni ahol bedarálják az egész csipetcsapatot.

          • Olyan, mintha meg sem akarnad erteni, amit mondunk. Nyertel, egyeful tenyleg jobb.

          • Én pontosan ezért nem multizom!Hiába nagyon jó a játék ha a sok gyökér agyatlan idióta tönkrebassza a játékélményt!

          • Igazából nem ugyanúgy kell hozzáállni, ez a trükkje. Ha látom már a meccs elején, hogy sikerült a Harmadik Nemzetközi GYP-s rohamosztag kötelékébe kerülnöm, akkor nem dühöngök, próbálok egyedül érvényesülni és nem úgy érezni, hogy tönkrebaszták a játékom. Ha jó a csapat, akkor meg élvezem a játékot. Persze vannak szélsőségesen szar meccsek, akkor a félórás töltési idők ellenére kilépek.Ha látom, hogy alapos létszámelőnyben vagyunk egy kiscsoportos játékmódban, akkor tuti, hogy átlépek a vesztes oldalra és nincs jobb érzés, mint amikor ezután megfordul a meccs képe.

          • A baj ott van, hogy ha sikerül olyat kifognod ahol a csapatod nem retardáltakból áll akkor azellenfél közt tuti lesz…Arról nem is beszélve, hogy egy háborús játékban nekem teljesen tönkrevágja az egész játékélményt a sok idióta a hülyébbnél hülyébb skinjeikkel meg fegyverfestésekkel stb.- vel.Szóval kössz de nem. Inkább maradok a singlenél ott nem tud más beletrollkodni az én játékélményembe.

  14. Egyszer biztos. 🙂