Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Battlefield 2042 – kipróbáltuk a zárt bétát

(Majdnem) totális háború.

(A bétát PlayStation 5-ön próbáltuk ki.)

A napokban lehetőségem nyílt próbára tenni az (elviekben) november 19-én megjelenő Battlefield 2042 zárt bétatesztjét, ám az igazat megvallva nem teljesen erre számítottam. Habár nem sorolnám magam a legelhivatottabb és legeredményesebb Battlefield játékosok közé, azért számos játékórát öltem a széria utolsó részeibe. Ezalatt megszoktam egyfajta minőséget a DICE játékaitól – igaz, egyiket sem a béta alatt vagy közvetlenül a megjelenéskor kezdtem nyüstölni –, ám a Battlefield 2042 nem a legjobb szájízt hagyta maga után.

A bétában egyelőre sajnos csak egyféle játékmód, az All-out War érhető el, amely azonban ad egy kis ízelítőt az új rész egyik legnagyobb vívmányából: az új, még inkább csatatéri hangulatot idéző 128 fős szerverekből, ahol értelemszerűen két 64 fős csapat ütközhet meg egymással. A pálya (ugyanis jelen pillanatban csak egy játszható) kellően tágas ahhoz, hogy a megduplázott játékosszám és a jobban elszórt járművek értelmet nyerjenek, így kellemesen kaotikus, mégsem érződik túlzsúfoltnak.

A látványvilág egyébként szokás szerint teljesen rendben van, a pálya szépen, gondosan van felépítve, a színek és a fények is remekek, és nem tapasztaltam azt a szemet irritáló fakó színvilágot vagy épp túlzott sötétséget, amit a Battlefield 4 vagy a Battlefield 1 bizonyos térképein.

Habár sajnos a korábban a Battlefield 4-ben bemutatott Levelation rendszert (mely hatalmas objektumok életszerű összeomlását eredményezte) itt nem láthattam akcióban, a pályán kíméletlenül végigsöprő, villámlással és mennydörgéssel övezett tornádó érdekes adalék az eddigi játékmenethez, és a természet kíméletlen erői tovább fokozzák a csaták kaotikus természetét.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a széria új epizódját (egyelőre) ne mérgeznék meg komoly grafikai és játékmenetet megakasztó bugok, mint például a csapattársak oldalán természetellenesen remegő fegyverek; elnagyolt, kidolgozatlannak ható karaktermodellek; esetenként villódzó, eltűnő textúrák; a járműre szerelt fegyverek idegesítően remegő távcsövei; a pályába gyanútlanul bele-bele süllyedő vagy zuhanó játékosok és egyéb furcsa, a fizika törvényeit szegő anomáliák.

Bár csupán esztétikai szőrszálhasogatásnak hangozhat, de nem tudtam nem észrevenni, hogy karakterünk halál- és összeesés-animációja – amelyet immáron külső nézetből látunk – sokkal lelketlenebb, elnagyoltabb mint mondjuk az utolsó két világháborús részben. A Battlefield V-ben ezek rendkívül zsigeri, átérezhető, belső nézetből megtapasztalt haláltusák voltak, amiket katonánk sikolyai és segélykiáltásai kísértek, miközben egyik kezünket sebünkön tartva nyújtózkodtunk a másikkal még talpon lévő bajtársaink felé, mígnem valaki a megmentésünkre nem sietett, vagy a világ teljesen el nem sötétült körülöttünk. Ellenben a Battlefield 2042 bétájában üveges tekintetű karakterünk erőtlenül forgolódni, – mint az a bizonyos sz@ró galamb – miközben egy szót sem szól, mint aki már csak a megváltást jelentő fejlövésre vár.

Az előző részek egy másik hangulatos, ám itt hiányzó aspektusa a meccsek lezárásakor hangosodó és felfokozódó zene, ami eddig egyértelműen jelezte a játékosoknak, hogy ideje mindent beleadni, mert az összecsapás utolsó pillanatai következnek.

Ezen felül a játékban egyelőre a jól megszokott osztag-parancsok sem kaptak helyet, amelyekkel könnyedén tájékoztathattuk vagy akár utasíthattuk csapattársainkat. Illetve a HUD-on elhelyezkedő minitérkép kezelése sem a legpraktikusabb, amelybe egyelőre belenagyítani sem lehet.

Szeretném persze leszögezni, hogy a Battlefield 2042 így is ígéretes darab az eltökélt rajongók számára, és a fent említett hibák, hiányosságok nagy része még bőven pótolható, javítható a teljes játék megjelenéséig, így nincs komoly ok az aggodalomra. Jelen pillanatban azonban szívesebben látogatnék vissza a második világháborús Battlefield V-höz, amelyet olyan méltatlanul hagyott sorsára a fejlesztő.

(A nyílt béta október 8-ától október 10-éig tart. A teljes játék november 19-én jelenik meg.)

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. PS3-as grafika. LOL

  2. Nem csalódtam. Ugyanolyan sz lett mint az előző.

  3. Én szerda óta tolom de még a tornádoval nem találkoztam ps5ön,,miért?