A FOTA [I](Formula One Teams Association)[/I] azonnali konzultációt akar kezdeni a FIA-val [I](Fédération Internationale de l’Automobile)[/I] a 40 millió fontos költségvetési plafonnal kapcsolatban. Nem is olyan rég még ketté szakadtak a csapatok a vitatott diffúzor ügyében, most azonban egyként próbálnak a FIA-val szembeszállni.Az új szabály a kis csapatoknak mindenféleképpen jó lehet, a nagyoknak viszont nem. Egyrészről kevés az a 40 millió a jelenlegi 200-300 millióhoz képest, másrészt akik alávetik magukat az új költségvetési maximumnak, azok tágabb határok között módosíthatnak a technikán.A FOTA azt javasolta, hogy lépcsőzetesen csökkenjen a plafon. 2010-ben 80 millió, majd 65 millió és 2012-ben 50 millió. Azzal indokolják, hogy így van módjuk fokozatosan leépíteni a személyzetet és az infrastruktúrát.Továbbá azt sem akarják a csapatok, hogy egy Költségfelügyelő Bizottság felügyelje őket, mert akkor egy idegen cég betekintést nyerhet üzleti adatokba.Ezért aztán a FOTA megfenyegette a FIA-t, hogy ha a nevezési idő előtt nem ül le velük tárgyalni, több csapat elállhat a nevezéstől.Berni Ecclestone a FIA pártján áll ez ügyben. Ő azt mondja azt szeretnék, ha nem arról szólna a Forma1 amiről most – ki tud többet költeni – hanem arról mint régen – ki a leleményesebb. Ne csak az tudjon versenyezni, akinek vagy aki mögött több pénz van. Továbbá azt is megjegyezte, hogy kezdetben 30 milliónál akarták a határt meghúzni. Felhozta jó és követendő példának a Brawn GP-t, akik lényegesen kisebb költségvetéssel rendelkeznek és mégis milyen eredményt értek el.
Azonnali tárgyalást akar a FOTA a FIA-val
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
wallace
A koltsegeket drasztikusan le kell faragni, mese nincs. Viszont nem egyik naprol a masikra, hanem fokozatosan.
AlexGKz
ez így igaz
Pufi_HUN
Nem értek egyet sem Börnivel, sem a FIA-val. Egy kisebb kategoria éves költségei többet emésztenek fel, mint az elérni kívánt összeg. Ok, ne kelljen többszáz millió dollárokat elkölteni feljesztésekre, működtetésre, miegymásra, de a 40 millió túlzás. Alapvetően szerintem pont azért szabadultak el a költségek, mert ők kötötték meg az évek folyamán a mérnökök kezét, és a megadott keretek között egyre nehezebb, időigényesebb volt versenyképes technikát kifejleszteni.Az meg mekkora butaság már felhozni a Brawn GP-t példának! xDA Honda másfél éves fejlesztési ideje, meg többszáz millió dolláros költsége semmi???
HUN_GERGO
Én is Berni-ék oldalán vagyok, nehogymá két vagy 3 csapatná lehessen csak VB-t nyerni. Így nem csak a pilóták lesznek, mert megkezdödhetne a mérnökök között is a verseny. Idei esztendö a legjobb példa (Brawn/RedBull). Már hamarabb megkellett volna húzni ezt a vonalat. +jöhetnek új csapatok.:)