Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Azonnali tárgyalást akar a FOTA a FIA-val

A FOTA [I](Formula One Teams Association)[/I] azonnali konzultációt akar kezdeni a FIA-val [I](Fédération Internationale de l’Automobile)[/I] a 40 millió fontos költségvetési plafonnal kapcsolatban. Nem is olyan rég még ketté szakadtak a csapatok a vitatott diffúzor ügyében, most azonban egyként próbálnak a FIA-val szembeszállni.Az új szabály a kis csapatoknak mindenféleképpen jó lehet, a nagyoknak viszont nem. Egyrészről kevés az a 40 millió a jelenlegi 200-300 millióhoz képest, másrészt akik alávetik magukat az új költségvetési maximumnak, azok tágabb határok között módosíthatnak a technikán.A FOTA azt javasolta, hogy lépcsőzetesen csökkenjen a plafon. 2010-ben 80 millió, majd 65 millió és 2012-ben 50 millió. Azzal indokolják, hogy így van módjuk fokozatosan leépíteni a személyzetet és az infrastruktúrát.Továbbá azt sem akarják a csapatok, hogy egy Költségfelügyelő Bizottság felügyelje őket, mert akkor egy idegen cég betekintést nyerhet üzleti adatokba.Ezért aztán a FOTA megfenyegette a FIA-t, hogy ha a nevezési idő előtt nem ül le velük tárgyalni, több csapat elállhat a nevezéstől.Berni Ecclestone a FIA pártján áll ez ügyben. Ő azt mondja azt szeretnék, ha nem arról szólna a Forma1 amiről most – ki tud többet költeni – hanem arról mint régen – ki a leleményesebb. Ne csak az tudjon versenyezni, akinek vagy aki mögött több pénz van. Továbbá azt is megjegyezte, hogy kezdetben 30 milliónál akarták a határt meghúzni. Felhozta jó és követendő példának a Brawn GP-t, akik lényegesen kisebb költségvetéssel rendelkeznek és mégis milyen eredményt értek el.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. A koltsegeket drasztikusan le kell faragni, mese nincs. Viszont nem egyik naprol a masikra, hanem fokozatosan.

  2. Nem értek egyet sem Börnivel, sem a FIA-val. Egy kisebb kategoria éves költségei többet emésztenek fel, mint az elérni kívánt összeg. Ok, ne kelljen többszáz millió dollárokat elkölteni feljesztésekre, működtetésre, miegymásra, de a 40 millió túlzás. Alapvetően szerintem pont azért szabadultak el a költségek, mert ők kötötték meg az évek folyamán a mérnökök kezét, és a megadott keretek között egyre nehezebb, időigényesebb volt versenyképes technikát kifejleszteni.Az meg mekkora butaság már felhozni a Brawn GP-t példának! xDA Honda másfél éves fejlesztési ideje, meg többszáz millió dolláros költsége semmi???

  3. Én is Berni-ék oldalán vagyok, nehogymá két vagy 3 csapatná lehessen csak VB-t nyerni. Így nem csak a pilóták lesznek, mert megkezdödhetne a mérnökök között is a verseny. Idei esztendö a legjobb példa (Brawn/RedBull). Már hamarabb megkellett volna húzni ezt a vonalat. +jöhetnek új csapatok.:)