Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

AWAY: THE SURVIVAL SERIES (PS5, PS4)

Inkább a kihalás.

(A teszt a PlayStation 5-ös verzió alapján készült.)

Még ha bejelenése után rögtön nem is, de három hónappal ezelőtt debütált “dátumozó” trailere láttán elhatároztam, hogy mindenképpen én szeretném tesztelni a PS4 és PS5 platformokra is megjelent Away: The Survival Series című alkotást. A videóban ugyanis egy szupercuki törpe erszényesmókus futott, mászott és repkedett kifejezetten kellemesen festő tájakon át, a behirdetett nyitott világos + túlélős formula pedig elég érdekesen hangzott ahhoz, hogy egy jópofa játékot vizionáljak lelki szemeim előtt. Én naiv hülye.

Egyszer nagyon régen, még valamikor a PS2 korszakban tettem azt a komoly tudományos felfedezést, miszerint amelyik videojátékos fejlesztőstúdió még a saját “felkonferáló filmecskéjét” sem képes rendes képfrissítéssel megcsinálni – ergo amelyiknek akadozik a logó-animációja -, attól nem is érdemes minőségi munkát várni. Nos, ez a tézis az ATSS esetében igazolódni látszott, ugyanis a gyártó felhős animációja gyanúsan meg-megdöccenve futott le a képernyőn, ami pedig utána következett, az rémálmaimban se jöjjön elő soha többé…

…de ne szaladjuk ennyire előre. Az ATSS stílusát tekintve egy (doku) természetfilmekre hajazó kaland, melynek sztori módjában az emberiséget a Földről száműző apokalipszis után (sok-sok évvel) kell egy vitorlás cukormókussal kalandozni egy rejtélyes szigeten, felfedezős módjában pedig az ökoszisztéma különböző résztvevőinek bőrébe bújhatsz bele és garázdálkodhatsz szabadon. És akkor innen következzen az említett rémálom.

A kaland külső nézetes formátumot használ. Látványvilágának legfőbb ismérve, hogy úgy nagyjából köszönőviszonyban nincs az előzetesben látott pazar grafikával, és bár ezt a kifejezést sajnos a videojátékos újságírásban már csúnyán elkoptatták, de tényleg egy aluldizájnolt, középszerűnek sem mondható PlayStation 3-as game minőségét prezentálja. Kevésbé körmönfontan fogalmazva a game gusztustalanul ócskán néz ki, és itt most még nem a PS4-es verzióról beszélek, hanem az általam tesztelt PS5-ösről. De a fő baj nem is ez: az egész szoftver technikai színvonala úgy en bloc katasztrofális, leírhatatlanul amatőr, ami szemkifolyató rángatózást (azaz ócska képfrissítést), borzalmasan irritáló kezelést, valamint olyan ordas poligonhibákat jelent, ami miatt a szó legszorosabb értelmében KÍNSZENVEDÉS az ATSS-sel játszani. A kamerakezelés bicskanyitogató, az ugrás gyötrelmes, a repülés halálosan idegesítő, a harc siralmas, a fára mászás katasztrofális, de igazándiból még a legegyszerűbb talajon haladás is olyan, mintha egy félkész techdemóval kínlódna az ember. Ilyen kezdetleges játékmechanikai megoldásokat 2021-ben egyetlen fejlesztő sem engedhetne meg magának, ilyen formában egy játék sem csúszhatna át a minőség-ellenőrzésen. Ez mégis átment.

A game történetes módja nagyjából 5 óra alatt kiszenvedhető, mely után ugyan lehetőség nyílik mindenféle állat és rovar képében felfedezni a szigetet és a túléléssel próbálkozni, de én a legőszintébben kétlem, hogy erre bárkinek is ingerenciája támadna. A kalandot egyébként egy természetfilmes narrátor követi végig helyzetmagyarázataival, hangja kellemes, mondanivalója érdekes, még akár tanulni is lehetne belőle, ha maga a game nem lenne ennyire gyenge. A zene szintén a helyén van, rendben vannak a muzsikák.

Én tökre elhiszem, hogy ez a game a lehető legjobb szándékkel készült és a mögé pakolt (adakozó) kezdeményezés is értékelendő, sőt, abban is biztos vagyok, hogy a PC-re optimalizált változat normálisan működik, de az, amit ez a szoftver PlayStationön mutat, kiábrándító. Őszintén mondom ugyanakkor, hogy 13 ezer forintért ezt a terméket még az ellenségemben sem ajánlanám, de megkockáztatom azt is, hogy ebben a formában, ahogy most leledzik, még ingyen sem kéne. Kár az alapötletért, lett volna benne potenciál.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható PS5-re és PS4-re támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkekre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Érdekes alapötlet; nemes cél

Negatívum(ok)

  • Kritikán aluli technikai és mechanikai színvonal
3/10
Látványosság: Gyenge
Játszhatóság: Gyenge
Szavatosság: Gyenge
Zene/Hang:
Hangulat: Gyenge

martin beleszól:

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nagyon vártam ezt a játékot. Az első trailert amikor láttam anno, csak néztem, hogy ez rohadt jó lesz!
    Erre tessék, szinte semmilyen téren nem állja meg a helyét… maga az ötlet volt jó, de sikerült elcseszni. És a nemzetközi visszhangja is tükrözi, mennyire elszarták a fejlesztők. Épp most fejeztem be a Kenát, ami egy gyönyörű játék, ettől lehet a szemem is kifolyna…

  2. Ilyen rossz, bugos hulladék cuccal (idén) még nem játszottam. Sajnálom, mert a narratívája tetszett (Netflixes Aprónépek sorozathoz hasonló cukiság).

  3. Tényleg kár érte. Jópofának tűnt az előzetese alapján. Talán majd egyszer sikerül jól megcsinálni egy ilyen játékot is…

  4. Borzalom, hogy ez hogy mehet át egy minőség ellenőrzésen.