Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Astalon: Tears of the Earth (PS4, PSN)

Ami megöl, az megerősít. Mivan?!

Mostanában egymás hímtagjába érnek a jobbnál jobb rouglike és metroidvania játékok, aminek személy szerint marhára örülök. Legutóbb az Ender Lilies-től kaptunk egy meseszép mászkálós, 2D-s soulslike jellegű kalandot, a Hades pedig a rouglike vénát lovagolta meg mesteri fokon. A stílusok keveredéséből létrejövő Astalon: Tears of The Earth pixelgrafikájával fogja elnyerni a szívünket, miközben magában hordozza a kedvenc játékelemeinket.

A stuff egy pöpec metroidvania, ahol egyszerre három hőst irányíthatunk. A történet szerint a vidék ivóvízét rejtélyes módon mérgezni kezdik, aminek a forrása egy hatalmas ősi toronynál keresendő. Egy koravén mágus, egy szerencsevadász hölgy, valamint egy lovag leszármazottja indulnak útnak, hogy véget vessenek a pusztulásnak. A tetthelyre belépve mágusunk veszélyes paktumot köt egy entitással, aki Epimetheus lenne, azaz ebben a világban a Halálnak felel meg. A lény bármennyiszer képes visszahozni a kompániát a halálból, cserébe viszont a céljuk beteljesítése után fizetségként a mágus lelkére tart igényt. A dejavu érzeten túl két társa nem fog tudni a szerződésről, a frankó kis párbeszédekben tapintható lesz a feszültség. Kevés színnel operál a game, de ez jól áll neki, a figurák felismerhetőek, a hátterek is hangulatosra sikeredtek. Szépen egybeolvad a 8-bites retro a modern megoldásokkal, ezt a fajta „csalást” nagyon szeretem. Minden terület eltér egymástól, amiket gyorsutazásra használható liftek kötnek össze. Menteni lehet a tábortüzeknél, és a kalandorokat is itt cserélhetjük le. Viszont mindenük közös, így az életerőben és az összegyűjtött költőpénzen is osztozni fognak. Ez a mentés inkább arra való, ha abbahagynánk a játékot, a fűbe harapás után amúgy a torony legelejéről fogjuk folytatni (ezért fontos megnyitni a rövidítéseket és a lifteket). Érdemes bejelentkezni gyakran, mert ha meghalunk a felfedezett térkép el fog veszni, amit az ellenőrzőpont után jártunk be. Ez picit idegesítő, de pár tanulópénzes menet után hamar alkalmazkodni fogunk.

De mi történik, ha elesünk?

Azonnal Epimetheus színe elé kerülünk, majd egy egyre bővülő listából kérhetünk „segítségeket” a partnertől. Akadnak közös cuccok, mint például a tárgyak részletesebb leírása, több exp, kódex, de karakterspecifikusan is költekezhetünk. Hősönként növelhető az életerő, a sebzés, a védelem és a speciális képességek. Így apránként, de egyre erősebbé válhatunk, miközben megmásszuk a setét tornyot. Jópofa dolog még, hogy a főellenség története is innen vásárolható meg apránként. A szoftver nagyjából fél óránként magára licitál és ad egy olyan új dolgot, ami miatt tovább húz magával és örömködésre ad okot. Ezeket nem spoilerezném el, mert ugyan játékmechanikai elemek, de a felfedezés öröme szent és sérthetetlen. A zenék jó kis chiptune muzsikaként szólnak, a hangok is a 8-bites érát idézik. Sokféle ellenséges lénybe futhatunk, amik mind sunyi módon fognak ránk támadni. A harcrendszer nem túl bonyolult, viszont sok olyan dolog van, amit csak egyik vagy másik figuránkkal tudunk majd eleinte megoldani. A mágus kapcsolókat lőhet meg, a harcos akadályokat vág át, az íjász lánykánk pedig képes a falról tovább szökkenni. Így a váltást folyamatosan megköveteli a játékmenet, később pedig további társakat is toborozhatunk magunk mellé. A térkép nagy, mindent fullosra felderíteni 15-20 órába is beletelhet saját kútfőből. Rengeteg titok és rövidítés, képesség, tárgy található benne, valamint a sztori után is tartogat meglepetéseket.

Bónuszjátékként egyfajta „hard” módban mehetünk akár a főgonosszal vagy egy vízköpő teremtménnyel. Velük ugyan könnyebb a stuff, mert a képességeik végett rendesen le tudjuk csalni a szakaszokat, de gyógyulni csak speciális módokon tudnak. Ez a két kampány is további órákra a képernyő elé szegezhet, illetve egy ország kedvence, a boss rush is képviselteti magát. Sajnos az utóbbiban nullás karakterrel indulunk mindig, fejleszteni pedig minimálisan lehet két főgedva között. Az Astalon egy szuper jó game, ami a diétás rougelike elemével csavar egyet a metóduson. Jó érzés benne elveszni, így szívből ajánlom beszerzésre.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★★
SZÍNARANY
Kiadó: Dangen Entertainment
Fejlesztő: Labs Works
Megjelenés: 2021. június 3.
Ár: 7319 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás