Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Assassin’s Creed Valhalla – Wrath of the Druids kiegészítő (PS5, PS4, PSN)

Druidák a ködben.

Bár az Assassin’s Creed széria mindig is rejtélyes volt és erősen kapcsolódott a játék helyszínének mitológiájához, a Ubisoft elkerülte a mitológiai lények használatát. Az indok az volt, hogy inkább szerettek volna hűek maradni a történelemhez. Persze akadtak húsvéti tojások több játékban is, de valójában sosem építették be őket a játékmenetbe – egészen az Assassin’s Creed Originsig. Egyiptomban már szerepeltek olyan fontos ókori helyszínek és karakterek, melyek elég jól klappoltak a játékok alaptémája mellett a mítoszokhoz is. Az Odyssey még inkább teli volt ilyenekkel, hisz az ókori Hellász kultúrájához szorosan kapcsolódnak a fenséges istenek és a veszélyes bestiák. Számomra ez a görög kalandban kicsit furcsán volt implementálva, de sokan imádták. Most pedig a Valhalla első kiegészítőjében ismét szembe kell néznünk néhány vérszomjas fenevaddal. Az alapjáték tesztje ITT olvasható.

A szomszéd vidék mindig zöldebb

Eivor a nagy angliai hadjáratok közepette levelet kap unokatestvérétől, Báridtól – aki Írországban tevékenykedik –, hogy ugyan jöjjön már el a szomszédba, hozza a fejszéjét meg egy hordó mézsört, mert segítség kell. Eivor útra is kel, és se perc alatt ott terem, ahol szükség van rá. Bárid hamar felvázolja, hogy mi a szitu: az északi és déli királyságok küzdenek a sziget teljes uralmáért, mindeközben a helyi druidák ássák alá mindkét oldalt, mert ők nem kérnek a kereszténységből, a föld pedig az övék. Nem hiszem, hogy sokunknak ismerős Írország történelme, ezért mindenképp érdekes látni, hogy hogyan alakultak az ottani viszályok. Rengeteg új karakterrel találkozunk, néhányuk könnyen megkedvelhető, míg másokat biztosan utálni fogunk. A történet elég jól van megírva, akad benne egy-két izgalmas fordulat, viszont az egész kaland teljes mértékben mellékes Eivor számára, olyannyira, hogy még a modern szálat se vitték bele a kiegészítőbe. Bár a vége kicsit elsietett, azért a második fele tele érdekes emberek történetével: együtt érzel Báriddal, aki egy olyan földön küzd, ahol idegenként tekintenek rá, kíváncsian hallgatod a vikingek alapította Dubling kereskedelmének vezetőjét Azart, aki minden alkalommal mesél valami érdekeset, és közelről (ha akarjuk NAGYON közelről) megismerjük az ír főkirály poétanőjét, Ciarat. A Wrath of The Druids történetének az erőssége a mellékszereplőkben rejlik. Aki tehát arra számít, hogy főhősünkön van a hangsúly és a karakterét megváltoztató események történnek majd vele, az könnyen csalódhat. Az új sziget viszont még gyönyörűbb, mint Anglia vidékei: Írország zöld, fényes és pompás, a színek vibrálnak és minden pontja majd kicsattan az élettől – hatalmas füves dombok, sűrű, csendes erdők és felénk tornyosuló sziklafalak vesznek körül minket. Az egész olyan, mint egy hatalmas sóhaj a természet lágy ölén. Hogy történelmileg mennyire pontos? Az Ír történelem szakértői kommenteljenek!

Az üzletnek pörögnie kell

A DLC nem sok újdonságot vonultat fel. Feladatok szempontjából megegyezik az alapjátékkal: ismét vannak összeszedhető kincsek, páncélok és képességek arany pöttyök formájában, apróbb gyűjtögetni valók fehér pöttyként és kisebb mellékküldetések, melyeket kék ponttal jelöl a térkép. Kapunk néhány új fegyvert és képességet is, de sajnos ezek sokszor már meglévő dolgokra hasonlítanak. Ismét vannak felkeresendő és meggyilkolandó személyek ”Danu gyermekei” néven – akárcsak Angliában az „Ősök rendje”– viszont ők nem „templomosok”, hanem a királyok ellen szövetkező drudiák. (Ez a szekta a való életben is szorgoskodott Írországban a keresztények ellen.) Az egyik játékmeneti újdonság a kereskedés. Szerte a szigeten elérhetőek kereskedőállomások, amelyeket el is kell foglalnunk: általában ki kell iktatni a jelenlegi tulajdonosokat vagy néhány apróbb házi kedvencet (értsd: farkasok), akik ott tanyáznak, majd meg kell szereznünk az engedélyt, és már árulhatjuk is a portékákat a világnak. Minél több helyen árusítunk annál jobb dolgokat szerezhetünk cserébe – egzotikus páncélokat Egyiptomból, hajódíszeket, külföldi tetoválásokat és dísztárgyakat Konstantinápolyból az angol településünkhöz. Ezenkívül galambpostától felvehetünk apróbb feladatokat a király nevében: ezek általában valami ellopása vagy egy tábor kipucolása. Mindig elérhető valamilyen extra kihívás is – ne veszíts életet, ne vegyenek észre –, aminek teljesítéséért extra nyersanyagokat kapunk. Sajnos ezek gyakran ismétlődnek és nagyon hamar önismétlővé válnak, és bár a régi idők epizódjait idézik, nélkülük is bőven el tudunk lenni, így más sem motivál igazán, hogy teljesítsük őket

Druidátok

Az új ellenfeleink a kiegészítőben a druidák, akik tipikus pogány ruhákat hordanak és agancsos fejdíszükkel bólogatnak a titkos rituálék alatt. Nagyon jó lett a dizájn – rémisztőek, mégis van bennük valami fennkölt, ahogy a természethez kötődnek. Általában nem nehéz őket legyőzni, de ha többen vannak egy barlangban vagy egy ősi druida szentélynél akkor mindent ellep a misztikus füst. Ilyenkor sokkal erősebbnek látjuk őket, sőt varázsolni is kezdenek és segítségül hívják a Farkasembert (Púca). Az alapjátékban is vannak hasonló hallucinogén ködök, szóval ez sem más – természetesen ilyenkor is meghalunk, ha alulmaradunk a küzdelemben. Teljesen rendben van, ahogy megcsinálták a misztikus elemeket, a gombák és füvek által gerjesztett veszélyes aura pedig elfogadható magyarázat a természetfeletti eseményekre. Mindeközben érdekes a történetük is, hiszen az ő szemszögükből már nemigen maradt fent emlékirat – megfosztották őket a földjüktől és a vallásuktól is. Külön kiemelném, hogy továbbra is szórakoztató azt nézni, mit gondolnak a keresztények a pogányokról és vica versa – Flann, a legfőbb király nem bízik Báridban, hiába a tanácsadója, Bárid pedig a király keresztény Istentől való félelmét használja arra, hogy Flann megígérjen neki dolgokat. Bár ez nem teljesen az a terep, ahol elmélyítik az ilyen kulturális összeütközéseket, de mindenképp tovább viszi azt a feszültséget, amit már az angliai kalandozások során láthattunk.

A Wrath Of The Druids kiegészítőt azoknak ajánlom, akik nagyon szeretik a Valhallát, hiszen ez abból még több. Ne várjátok azt, hogy rengeteg újdonsággal találkoztok, de a történet és karakterek el fognak szórakoztatni arra az extra 20 – 30 órára. Bár könnyen ismétlődővé válhat, – főleg, ha az alapjáték után ugortok bele –, azért bőven akad érdekes tennivaló és felfedezni való – sőt, valamilyen formában egy tömörebb, összeszedettebb, önálló történeti ív, így vonzóvá teheti azok számára, akik a bőség zavarában nem tudnak mit kezdeni az alapjátékban. Azok, akiknek picit már sok a viking kóborlás, jobb, ha várnak, vagy behúzzák majd a következő kiegészítővel. Azonban, ha nem zavar, hogy az egész hajcihő csak egy apró fejezet Eivor sagájában, akkor hozd azt a mézsört és gyönyörködj a mesés Írország misztikus történeteiben!

(A kiegészítőt a Cenega Magyarország biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a 13990 Ft-os szezonbérlet részeként vagy akár külön is, 8740 Ft-ért.)