Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

ASSASSIN’S CREED: SYNDICATE (PS4)

2015. október 23. nemcsak a magyar nemzet számára volt ünnepnap, de a világ Assassin’s Creed rajongói is várakozva tekintettek e dátum elé. Honfitársaim közül bizonyára nem én voltam az egyetlen, aki nagyon örült annak, hogy az [B]Assassin’s Creed: Syndicate[/B] megjelenése pont egy történelmi évfordulóval – és nem mellesleg egy hosszú hétvége nyitónapjával – esett egybe, lehetővé téve a hetvenkét órát megközelítő hosszúságú első találkozást. Ezzel együtt sem állítanám, hogy a három nap túl sok mindenre volt elég, de arra mindenképp, hogy képet kapjunk róla, összességében hogy muzsikál a várva-várt folytatás.Elég nagy szégyen és nem is vagyok rá büszke, hogy a Unity még mindig befoltozásra váró, sötét és terjedelmes lyukként tátong videojátékos műveltségem szövetén. Ami különösen azért is érthetetlen, mert egész egyszerűen imádom a francia forradalom korszakát. Szerettem volna még a Syndicate előtt sort keríteni rá, hogy lássam a fejlődés ívét, de nézzétek el nekem, hogy ez nem így lett; becsületemre szóljon, hogy az összes többi epizódot magamévá tettem az idők folyamán. A Unity mára szinte legendás mértékű bugosságáról persze hallottam, és a széria hívei joggal tartottak tőle, hogy a jelenség az új rész debütálásakor megismétlődik. Ám én nem gondolom, hogy a Ubihoz hasonló kaliberű cég még egyszer keresztül kívánt volna menni az – egyébként jogos – meghurcolás rögös ösvényén. Apró hibák persze vannak a Syndicate-ben is, de ezek semmiképpen nem mennek az átfogó játékélmény rovására. No, és a legfontosabb: a játék jó minőségű és teljesen magyarított felhasználói felülettel bír, egyedül a szöveg nincs szinkronizálva.
[YOUTUBE]WSzscK6KhTs[/YOUTUBE][B]Hölgyeim és uraim! A nevünk Jacob és Evie Frye, és mostantól kezdve önök nekünk dolgoznak[/B]Nem véletlenül veszem észre megint, hogy a hasonló műfajú anyagok egymástól igyekeznek motivációt szerezni – szándékosan nem írtam lopást, hisz nem erről van szó, amennyiben az ideát újító, ugyanakkor az adott játékra jellemző egyedi módon használják fel. A Syndicate által hozott legnagyobb változás kétségkívül a kétszereplős játékmenet, mely a GTAV-ben látott módon teszi lehetővé a szabad karakterváltást a missziókon kívül bármikor.Jacob és Evie Frye egy asszaszin ikerpár, akik az ipari forradalom idején, pontosabban 1868-ban határozzák el, hogy a testvériség további gyengülését ellensúlyozandó az akkori ismert világ legfejlettebb városába, Londonba mennek, hogy a city feletti hatalmat átvéve súlyos csapát mérjenek a templomosokra, és nem mellesleg az állítólagosan itt elrejtett Éden Almát is megtalálják. A célhoz vezető út híres történelmi személyekkel létesített szövetségeken, bandaháborúkon és természetesen a leghatalmasabb templomos vezérek likvidálásán át vezet, miközben a jelenben Shaun Hastings és Rebecca Crane is teszi a dolgát, egy Abstergo intézmény titkos információi után kémkedve. A Ubi célja a két karakterrel természetesen a két külön személyiség prezentálása, akik más szemszögből látják az eseményeket és ránk, játékosokra vár a szimpatikusabb figura kiválasztása. Jacob forrófejű és inkább a kétkezi harc, a közvetlen összecsapás híve, aki saját banda toborzásával kívánja levadászni a templomosokat. Evie – egy nőhöz méltó módon – meggondoltabb, jobban szeret a háttérben maradni és lopakodva működni, szerinte az Éden Alma megtalálása a kulcs a város feletti uralomhoz. Bár a sztorit előrevivő küldetések karakterhez kötöttek, minden egyebet az általunk preferált szereplővel abszolválhatunk – én értelemszerűen szinte mindig csak Evie-vel vagyok. A történetben való haladásunk során és a különféle feladatok elvégzéséért tapasztalati pont, jutalom és pénz jár. A két karakter osztozik mindezekben, de saját felszerelésük van. AZ XP-ért cserébe párhuzamosan fejleszthetők harc, lopakodás és ökoszisztéma területeken, és bár túl nagy különbség nincs köztük, az elején érdemes Evie-nél a lopakodós, míg Jacobnál a harc képzettségekre fókuszálni. De sok múlik azon is, hogy milyen a felszerelésük; ha van rá pénzünk, jobbnál-jobb lőfegyverek, kardok, kesztyűk, csuklyák, köpenyek, ruhák és színek között választhatunk, ezek mindegyike képes a karakter tulajdonságait javítani. Az ikreken kívül a toborzott bandánkat is fejleszthetjük, sőt a meghódított területek után járó bevételt is növelhetjük különböző befektetésekkel.
[YOUTUBE]bJjzJffAVQU[/YOUTUBE][B]Grand Theft Cart: London[/B]A korábbi AC-kben a fő közlekedési eszközeinket a lovak, illetve a hajók jelentették. Bár volt példa a szekerek hajtására is, eddig soha nem kerültek olyan szignifikáns szerepbe, mint a Syndicate-ben. Gyakorlatilag úgy kell őket használni, ahogy a GTA-ban: ha látsz egy szimpatikusat, egyszerűen felpattansz rá, vagy ha már foglalt, akkor menet közben lopod el, a „Hajtó eltérítése” vicces parancsnak engedelmeskedve. Természetesen a GPS sem hiányzik, amennyiben jelölt célpontot kívánunk megközelíteni. A járművel lehet támadólag is viselkedni: ha ellenséges célpontokat akarunk gyengíteni, akkor nekik csapódhatunk, vagy a szekér tetejére mászva és onnan átugorva el is téríthetjük a másik hintót. Meneküléskor a mini térképen színek jelzik „körözöttségi szintünket”, és a GTA-kban megszokott módon kell kimenekülni a veszélyes zónából. Igyekezzünk mindig szem előtt tartani a brit bal oldalas menetirányt! Nagyon hangulatosan és könnyen kezelhetően lett a lovaskocsis rendszer kialakítva, és azt sem untam meg még hallgatni, hogy szereplőink milyen kedvesen irányítják a hátas állatokat, vagyis beszélnek hozzájuk. Sokféle hintó és szekér típusban gyönyörködhetünk, egyet-kettőt igyekeztem a screenshotokon is megörökíteni.Persze a központi látványosság mi más, mint a Viktória korabeli London az imperializmus korának minden sajátosságával: füstölgő gyárkémények, egész kerületekre kiterjedő manufaktúrák, szőnyegszövő gépek, mélyszegénység és gazdag paloták, gyermekmunkások – csodálatosan szépen megalkotva. Bár a gyönyörű környezet szerintem minden AC velejárója, a Syndicate-ben London hozzám hasonlatos rajongói félhülye mosollyal az arcukon mászkálnak a Parlament, a Westminsteri apátság, a Szent Pál-székesegyház, vagy a Buckingham-palota tetején vagy oldalán, és közben pontosan tudják, ez a hely hogy néz ki a valóságban… vagyis szinte ugyanígy. De a városban nyüzsgő életre sem lehet panasz: a Temze partján halászok kínálják portékájukat, munkások dolgoznak a gyárakban és az építkezéseken, gyerekek labdáznak a házak előtt, sőt a Trafalgar téren mutatványosokat is megbámulhatunk. A korábbiakkal ellentétben a házak egy része most már nem csak üres díszlet, hanem sokba be lehet menni, részben hogy – roppant pofátlan módon – a bent rejtőző ládákat kinyissuk, és hogy a családok belső életét megfigyelhessük. A nappal és az éjszaka váltakozása megmaradt, no és Angliáról lévén szó a gyakori esőzés kötelező elem, melyet követően az utakon még jó darabig ott maradnak a víztócsák. Mindezt az élményt fokozza az ugyancsak rendkívül hangulatos, autentikus darabokat tartalmazó zenei háttér és a hiteles környezeti zajok. Bár a szűk helyiségekben, apró terekben picit ugrál a kamera, összességében abszolút folyamatos a képfrissítés, és valóban gyönyörű tájképeket csodálhatunk meg, ha hajlandóak vagyunk ennek időt szentelni. Őszintén szólva én komolyabb hibákat nem találtam, csak olvastam róla, hogy egyes jelenetekben nem látszik a karakter, csupán a felszerelése… nos, hiszem, ha látom.
[YOUTUBE]aSM_HzyOWOA[/YOUTUBE][B]Minél magasabbak London épületei, annál hosszabb árnyékot vetnek[/B]Asszaszinjaink célja London meghódítása. Mivel a város talán a legnagyobb kiterjedésű a széria történetében, ez nem fog egyik napról a másikra végbemenni. Whitechapel szegény kerületével indul a sor, és fejlődésünk, valamint gazdagodásunk ívével párhuzamosan haladunk előre Lambeth, Southwark, a Temze, a Strand, végül a csodás Westminster és a City, azaz a belváros átvételén keresztül. A sorozat hagyományainak megfelelően most is fő- és mellékküldetések garmadája vár ránk. A történethez kapcsolódó események mellett a másik nagy csoportot a hódításhoz kötődő feladatok jelzik. Utóbbiak több műfajba sorolhatók: templomos vadászat, fejvadászat, gyermekfelszabadítás, banda fázisa, és végül a nagy bandaháború. Ezek alatt túlnyomórészt a célszemélynek lehetőség szerint lopakodással történő likvidálását vagy kiszabadítását kell érteni, a változatosságot csupán a különböző, opcionálisan teljesítendő feltétel jelenti, pl. öld meg az illetőt szekérrel vagy égesd el a tervrajzokat. De még ezzel együtt is kissé unalmasakká válnak már a harmadik kerület tájékán. Viszont jópofa, hogy minden missziónál és kerületnél ki van írva, hányas fejlettségi szinten ajánlott nekiveselkedni. Van még egy harmadik típus, a pénzszerzés, ide tartozik pl. a rakományrablás, bunyóversenyben való részvétel, vonatrablás. Különösen érdekesek a történelmi személyiségekhez (pl. Charles Darwin, Alexander Graham Bell, Charles Dickens, Arthur Conan Doyle) kötődő küldetések, melyek még gyilkosság, valamint szellemek utáni nyomozásokat is magukba foglalnak. Továbbá, mivel az ikrek központi bázisát ezúttal egy állandóan mozgó vonat jelenti, a járművön tartózkodó, egyéb személyekhez is készültek megbízások. Természetesen nem hiányozhat a csilliónyi gyűjthető tárgy sem. Az alapnak számító ládákon felül vannak illusztrációk, sörösüvegek, préselt virágok, asszaszin dokumentumokká formálódó Hélix-hibák, királyi levelek, valamint zenedobozok. Úgyhogy megint rengeteg időnket fogja elrabolni, ha az aktuális AC kimaxolására törekszünk…! London meghódításában fontos eszközünk lesz a horgonyvető, mellyel a legmagasabb épületekre is játszi könnyedséggel tudunk felszaladni, vagy nagy távolságok között, a magasban ugrálni. Ami a csatározást illeti, újnak érzem a rendszert, de nem tökéletesnek. Az új fegyverekkel ugyan brutális animációkat kapunk, de megint inkább az ellentámadás tűnik a járható útnak, a védekezés megtörése mellett. Viszont nem érzem olyan folyamatosnak, szinte filmszerűnek a harcot, mint korábban. Jó dolog, hogy ha olyan helyen küzdünk, ahol saját bandatagjaink is jelen vannak, annak ellenére jönnek segíteni, hogy nem toboroztuk magunknak őket – egyébként maximum öt embert hívhatunk meg ideiglenes csatlakozásra. A lopakodást értelemszerűen a sasszemmel együtt használjuk, bár praktikus haszna inkább csak a küldik opcionálisan választható feltételeinek teljesítésénél van. No és lehet figyelni az ellenfelek fejlettségi szintjét, de egy nálunk képzettebb figurát is ugyanolyan egyszerűen le tudunk szúrni lopakodással vagy a magasból ráugrással, mint bármelyiket. Jelen állás szerint mindösszesen hat történetes DLC vásárolható meg a játékhoz: A Long Night, The Darwin and Dickens Conspiracy, The Dreadful Crimes, The Last Maharaja, Jack the Ripper és Runaway Train. Ezekből nekem három van meg, de hát értelemszerűen még nem jutottam el hozzájuk, viszont izgatottan várom mindent, kiváltképp a Hasfelmetszőt! Hála Istennek online mód egyáltalán nincs – a Ubi végre belátta, hogy ami nem megy, azt nem kell erőltetni. Ebből következően a trófeák abszolút teljesíthető kihívást támasztanak, persze azért van nehézségi szint, szóval nem punciplatináról beszélünk. Én nagyon jól szórakozom a Syndicate-tel! Bár ismerünk ennél jobb játékokat, és nem ez a sorozat legjobbja, a rajongók szerintem elégedettek lehetnek. Ez az ősz nekünk most Londonról szól!(Ezt a remek játékot a forgalmazó PlayON.hu biztosította tesztelésre. Ezer kösz! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=assassin%27s+creed+syndicate&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy rendeld meg webshopjából a linkre kattintva, akár gyűjtői változatban is!

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

37 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nekem minden része meg van.Bejön ez a stílus.

  2. Jó lett a teszt, grt. A gamma is rendben van, Unity mondjuk a több NPC ellenére is pofásabb játék (a sokadik patch után pedig már framerate gond sincs vele).

  3. Köszönjük a tesztet nagyon jó lett és így most már bizonyos, hogy szert teszek egy nagy dobozos gyűjtőire:)

  4. Nincs benne felesleges hajózás, van benne a mászást segítők kötél. Már jobb mint az előző részek.

    • Igen, az a kötél eszméletlen jó. A készítők célja is az volt vele, hogy megkönnyítse a dolgunkat, egyébként a fél életünket mászással töltenénk. Végül is most London akkora, mint a többiben egy egész világ. :)A hajózásban is igazad van. Végül is több, mint elég volt belőle a Black Flagben és a Rogue-ban, ahol pisilni is hajóval mentünk. Mostanra abszolváltam a Temzét, és megállapítottam, hogy a hajóforgalom sokkal gyorsabb és sűrűbb, mint amit a kor lehetővé tenne… 😛 Bár vicces keresztülugrálni rajtuk, meg egy alkalommal végig is hajóztam, de nem is vágyom többre. Többiek: köszi a dicséretet. 🙂

  5. A teszt hatására megjött a kedvem a játékhoz pedig nem terveztem. 😀

  6. Annyira tudtam hogy 8-at fog kapni 🙂 Pedig évről évre csak egy skin pack-ot kapunk, nem értem hogy tetszhet még mindig ennyi embernek. Még nézni is unalmas pár perc után…

  7. Fallout 4 után ez lesz a következő amit beszerzek, nagyon tetszik pedig már régen nem vagyok a széria rajongója. A karakter rendszert szépen kifejtetted, de azt azért még megkérdezném, hogy egyetlen főszereplővel is végig tudom játszani a teljes játékot? Tehát az összes létező küldetés, úgy hogy a másikra egyáltalán nem fejlődök. Bevallom a férfi főhős nekem borzasztóan unszimpatikus, ha már lehet választani akkor szívesebben mennék Evie-el. Egyébként is tetszik a karaktere, Ezio óta az első komoly vérfrissülés a sorozatban, (ami nekem nagyon kellett) legalábbis szerintem.

    • Nem, mert a küldik bizonyos karakterekhez vannak kötve. Szóval hiába mész oda Evie-ként egy küldihez, ha az Jacobé, a kisfilmben már Jacob lesz. Így hát érdemes mindkettőt fejleszteni. Viszont baromi sokat számít a bandafejlesztés is, mert nemcsak a magunkét fejlesztjük, de az ellenséget is gyengítjük. Szóval ez az RPG szál is baromi jól lett beimplementálva!

      • Ilyen értelemben melyik karakter dominál? Mármint, hogy kihez van többször kötve kötelezően küldetés.

        • Úgy tudom, Jacobnak van több küldetése, de csak ami a fősztorit illeti. A side mission-öket bárkivel csinálhatod, meg a gyűjtögetést – és a legtöbb időt ezekkel töltöd.

  8. jó volt olvasni, bár a játékot természetesen látatlanban is megvettük xDbaromira tetszik, így annyira már nem is izgat, hogy nem jártam még Londonban 😀

  9. Eddig nem nagyon érdekelt a játék, de a teszt elolvasása, és a képek egészen meghozták hozzá a kedvemet. Valamikor a jövőben mindenképp be lesz szerezve, de még a Unity-t is pótolnom kell.

  10. Unityhez képest milyen?

  11. jelenbeli száll teljes negálása óta számomra meghalt a sorozat. Ott a hatalmas Cliffhanger amit a 4 részben még jobban elmélyítenettek…. és azóta a múltban kutakodunk jelentéktelen hülyeségekért……Bár most legalább visszahozták Shaun-t és Rebeccát pár percre…. de ez nagyon nagyon kevés. számomra oda a motiváció.

    • Mivel sokaknak nem tetszett a múltbéli kalandokból kizökkentő jelenkori szál, így érthető, hogy nem eröltetik.

      • Azok nem értettek a játékhoz. Az unity bebizonyította ,hogy a múlt a jelen nélkül semmit sem ér…. csak egy béna befejezés és vége. Itt nincs folytatás ,hogy clifhangeres legyen a vége…. A régi részekben amit a múltban megtaláltál, elrejtettél azt a jelenben újra felfedezted, vagy segített a végső megoldás keresésében…. és bumm kaptál egy olyan befejezést ,hogy 1 évig a körmödet rágtad….. most a múltban őszintén mi lehet a vége? Amikor a jövőben elszabadúlt egy ős és az abstergo az ő féjrének a Sage (mágusok) genetikai vonalát kutatják ,hogy visszahozzák… a múlt az múlt.

        • Még nem Unityztem, de biztos kevéssé katartikus a sztori jelenkori referencia nélkül. :/ Az Ezionál volt a leghatásosabb.

      • az én szemszögemből mindig is a jelenkori szál alá volt rendelve a múltbéli. az a sztori sokkal jobban is érdekelt.a black flag óta, mióta nincs Desmond, valahogy nem az igazi az összkép :/

    • Nekem is jobban tetszik így, hogy nincs jelenkori szál. Nem volt a sorozat erőssége, ahogy a multi sem. Viszont Shaun szövegei továbbra is zseniálisak, ld. a screenshotoknál a söröset… bár a sörösök közül bármelyiket választhattam vna. 😀

      • “Pedig rengeteg fan a miatt fordult el a sorozattól. Még a 4. rész is fogyasztható volt Desmond nélkül…. de amit az unity végén műveltek a szánalom.Spoiler!!!Felbérel minket Bishop, hogy segítsünk neki egy emlék kibontásában visszafejtésében… ez ok. Majd mire megfejtjük és jelentünk neki kapunk egy “”bocsi de már nem érdekel minket. Maradjunk kapcsolatban “” nem volt elég Arno béna végkifejlete…. még ez is alákavart..azóta ott hever a polcon a játék…. pedig addig minden AC 100% toltam :(“

        • Én nem érzem úgy, hogy hiányozna a jelen. A korábbi részekben is mindig azt vártam, hogy mikor lehet már visszamenni a múltba. Úgyhogy ez nagyon relatív sztem… A visszajelzések alapján valszeg’ az lett a végeredmény, hogy az emberek a múltbeli jeleneteket kedvelik jobban. Részemről bőven elég egy-két videó a jelenből, hogy legyen kapcsolat, de nem sajnálom, hogy nem kell ott órákat eltölteni. Inkább legyen több történetes DLC, ahogy a Syndicate esetében.

  12. Sose tudtam ezzel játszani se irányítani se lopakodni pedig tetszik . De annyit nem ér hogy 10 perc után 200 legyen vérnyomásom bénázásomtól . Majd egyszer olcsón talán.

  13. “””félhülye mosollyal az arcukon mászkálnak””Erről csak annyit, hogy a sztorival még nem sokat haladtam, de a kilátók meg a gyűjtögetés mindjárt kész.=D”