Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Assassin’s Creed Chronicles: India (PlayStation 4)

Az elmúlt egy-két hétben sokadjára állapítottam meg, hogy a Ubisoft az egyik kedvenc fejlesztő és kiadó mamutcégem. Újabban egész egyszerűen mintha kizárólag az én ízlésvilágomat akarnák kiszolgálni, aki az ókori civilizációk és a keleti kultúrák nagy rajongója. Továbbra is kevés játék választja témájául a régmúlt korok varázslatos világát, eltűnt népek mítoszait, legendáit, hiedelemvilágát, a Ubi viszont szinte időtlen idők óta zászlóvivőnek számít ezen a téren. A jelen eseményeit tekintve a Közel-Kelet és az iszlám ugyan nehéz terepnek tűnhet, és talán emiatt is kell várnunk továbbra is a legújabb Prince of Persiára, de én tökéletesen elégedett vagyok, ha a kiadó legfrissebb, „2,5 D” sorozatának tagjaira tekintek. Továbbá a napokban jelent meg a Syndicate-hez készült DLC-k legújabbika, a The Last Maharajah (erről is igyekszem írni hamarosan), és mindennek megkoronázásaként ragyog a fejünk felett az ókori Egyiptomban játszódó, új fő epizód ígérete, melynek már a gondolatára is bepárásodik a tekintetem. Szóval nálam a játékokból való, divatos „kiégés” további késedelmeket fog szenvedni.[B]Amritsar, India, 1841[/B]No, de lássuk, mi végett gyűltünk most egybe. Szokásos unalmas szövegem következik arról, amikor meglátván az adott anyagot ábrázoló első screenshotokat fennakadtak a szemeim, kivert a víz és rögtön tudtam, hogy ez nekem azonnal, a megjelenéskor kell. De hát pontosan ez történt az [B]Assassin’s Creed Chronicles: India[/B] kapcsán is. Az okokat ld. feljebb, plusz tegyük hozzá, nagyon kevés játék játszódik Indiában… talán csak a klasszikus sorozat harmadik Tomb Raiderével kapcsolatban rémlik valami majmokra lövöldözés és a dzsungelben, templomromokon történő ugrabugra. Tudjuk, hogy a Chronicles szériában nem az India az első, hanem a Kína, melyről Oni értekezett [URL]http://playstationcommunity.hu/note/12794]jelen oldal hasábjain[/A]. Mivel mostanra magam is mindkét részt végigvittem, elmondhatom, sokban hasonlítanak. Az érdeklődők olvassák el az előző epizódról írott cikket is, ha még nem tették volna, engem mindkét felvonás szinte letaglózott. Szerencsés módon a trilógia legfiatalabb tagja, Oroszország világra jövetelét a Ubi egy gyűjteményes kiadás megjelentetésével ünnepelte meg, így most három remek játékot kapunk ha nem is egy, de kettő áráért, érdemes lecsapni rá.Az India egyszerű, novellisztikus története 1841-ben, a brit gyarmatbirodalom idején játszódik. A főszereplőnk egy muszlim családból származó asszaszin, Arbaaz Mir, az Éden ereklyét pedig ezúttal nem más, mint a legendás Koh-i-noor gyémánt testesíti meg. Az angol megszállás kora kellőképpen feszült helyzetet teremt a templomosok és az asszaszinek közti szokásos harc megjelenítéséhez. A hagyományokhoz híven szép számmal lépnek valós történeti személyek a színpadra, valamint játszódnak ma is létező helyeken az események, mint pl. az amritszári Aranytemplomban. Az arra fogékony játékosok ilyenkor rántják elő a farzsebükből a Wikipediát, hogy további információt gyűjtsenek a látottakról, vagy képeket nézegessenek arról, hogy néznek ki ezek az épületek a valóságban. Mivel a Chronicles tagjai a fő részektől eltérően kisebb költségvetésből készültek, az átvezető jelenetek és a konkrét narratíva állóképekben kerül bemutatásra – amiben én mondjuk semmi kivetnivalót nem találok, olyan csodálatosan van megalkotva a látványvilág. Vibráló, élénk színek, stílusos épületek, buja növényzet, dhótiba öltözött lakosok, piacok, elefántok, tigrisek, egzotikum, mindez gyönyörű cel-shaded technikával. A játékmenet oldalra gördülő, de nem csak előre, hanem helyenként a haladási irányra merőlegesen is tudunk közlekedni (innen a 2,5 D megnevezés.) Ez a rendszer mondjuk akkor szokta kimutatni a foga fehérjét, amikor rohanni kell és hirtelen nem tudjuk, melyik irányba toljuk az analóg kart, hogy a karakterünk a kívánt oldalon másszon fel, de meg lehet szokni.
[YOUTUBE]btd-oXf6LsY[/YOUTUBE][B]Player Desynchronized[/B]Az India összesen tíz epizódot tartalmaz, mégsem mondanám rövidnek a játékot. Mivel a fő követendő irányvonalunk a lopakodás, az adott pályán való áthaladáshoz egyszerűbb, a környezet objektumaira épülő feladványokat kell megoldanunk, őrök mellett elosonnunk, gyűjthető tárgyakra vadásznunk és/vagy másodlagos feladatok elvégzésére koncentrálnunk. Bár lehet harcolni, és van is rá külön betanító rész, nem ez Arbaaz legnagyobb erőssége. A szimpla védekezésre, gyengébb és erősebb támadásokra, egy semmire se jó ellentámadásra, valamint a szuper erejű, ám korlátozottan használható Helix Strike-ra épülő rendszer csak a legelszántabbnak ajánlott. Ellenségből sok típus van, erősebbek és gyengébbek, több fajta ellen esélyünk sincs. De ettől függetlenül is rengetegszer söpörjük az őszi avart a halál kertjében, ha az őrök általi felfedeztetésekre, a melléugrásokra vagy az időre teljesítendő, rohanós pályákon történő bénázásokra gondolok. A lopakodást választva meg a rengeteg taktikázással lehet hosszú órákat eltölteni. Nehezítő tényezők a ketrecekben heverő tigrisek, kalitkából figyelő madarak, akikhez a kelleténél közelebb kerülve riasztócsengőkként működnek, de ugyanez a helyzet az utunkba helyezett kolompokkal vagy a robbanószerekkel is. A kínai részhez hasonlóan az adott pályán nyújtott teljesítményünk Shadow (amikor nem bántunk senkit), Silencer (amikor csak leütünk valakit) és Assassin (amikor megölünk valakit) kategóriákban kerül díjazásra arany, ezüst és bronzérmekkel, és a pontszám is ezeknek megfelelően, valamint az egyéb összegyűjtött dolgok, másodlagos objektívák abszolválásának fényében kalkulálódik. Az első normál kör után ismét nekieshetünk a játéknak Plus módban, amikor az összes, a korábbi menetben megszerzett képességünk az elejétől a rendelkezésünkre áll, valamint Plus Hard módban, mely értelemszerűen nehezített terep. Akiket érdekelnek a trófeák, szép kihívásokkal szemben tehetik próbára magukat; ugyan Platináért csak a gyűjteményes kiadás birtokosai indulhatnak, amit a három rész támasztotta követelmények tekintetében még tréfából sem neveznék puncinak. De legalább nincs multi, úgyhogy ép ésszel teljesíthetőek a feltételek.Én hihetetlenül jól szórakoztam az Indiával, és már el is kezdtem a második körömet. Ugyanerre készülök a Kínával, ami szintén elvarázsolt, bár eddig nem igazán érdekelt Kína. Az Oroszországba csak belenyaltam kíváncsiságból, nagyon egyedinek tűnik, de arról MolonLave fog írni hamarosan. Szerintem a trilógia egyben vagy külön-külön is remek szórakozás és kötelező beszerzés minden AC rajongó számára, de simán érdekes lehet a platformer kalandjátékok kedvelőinek is. Köszönjük Ubi és csak így tovább! (A játék a Trilogy packban megvásárolható a PlayStation Store-on, PS4 platformra, ára [URL]https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/assassin’s-creed-chronicles-%e2%80%93-trilogy/cid=EP0001-CUSA03440_00-ACCHRONICLESTRIL]7490Ft[/A].)

16 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Az bejött, h van egy titkos vidi, amit elő lehet csalni a trilogy pack végén:SPOILERhttps://www.youtube.com/watch?v=x_k1Hj9HHgU

    • No, akkor én ezt egyelőre nem nézem meg. :)BTW a cikk elején álló kép a háttér most a telómon. :))

      • Eagle Vision-nel lehet látni számokat a falon, amik helyát egy assassin logo jelöli. Minden részben van három ilyen szám, ha ezek megvannak, be kell írni őket a Russia végén, és úgy nyitja meg a vidit.

  2. a china, számomra valaho volt legjobb AC játék volt eddig (nem is vagyok oda a sorozatért mondjuk), nem bírtam letenni. nemsokára bezsákolom az indiát és a russia-t is, csak pénz kéne hozzá 😀

    • Tökre megértem, amiről beszélsz. Abszolút nem hagyományos AC, inkább sima ugrálós platformer. Szóval akinek bejön mondjuk a Mario, ezzel is tök jól elvan. Különben ez és a Kína kb. egy szinten van, minden tekintetben. Az Oroszország nekem picit könnyebbnek tűnik, és hát ott ugye nem olyan elbűvölő a környezet. :)Most csinálom a The Last Maharaj DLC-t, és van köze ehhez az India részhez is. Rövid egyperces lesz belőle. 🙂

  3. Élvezet volt mindhárom rész, platkóig meg sem álltam velük!Tetszett a komorabb hangvétel. És technikailag is jól össze volt rakva.

  4. Nagyon jó írás Petúnia!Én is eszméletlenül várom már az egyiptomi AC-t.

  5. 7500 a 3 rész egyben most…(India, Kína, Oroszország)https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/assassin’s-creed-chronicles-–-trilogy/cid=EP0001-CUSA03440_00-ACCHRONICLESTRIL

  6. elkerülte a figyelmemet ez a sorozat, eddig 😀 remek kedvcsináló cikk 🙂

  7. Ez engem nagyon érdekel…de majd csak egyben…a 3 rész…ha lesz valami akció, rárepülök…adja a régi Prince of Persia hangulatár…még a DOS_os változatól beszélek…mai napig megvan egy régi PC-n…számomra ott (meg kicsit az előtt) kezdődött a játékmánia…Wolfeistein 3D, Pitstop (Accolade) és társaik…:)Szval ez nálan betalált…:D

    • Teljesen POP, a Kína, Oroszország pedig ugyancsak külön világ. Valahol egyformák, mégis mások, több saját ötlettel. 🙂 Sztem nagyon megéri az árát a trilógia. Viszont aki dobozosan akarja, annak 2-3000 Ft-tal többet kell fizetnie sajna, én is lemondtam arról. Köszi a dicséreteket. 🙂

  8. képek alapján snes aladdin ugrott be.

  9. “Az utolsó AC, amivel játszottam a Rogue volt – igencsak bejött.Azóta is szeretném pótolni a következő két epizódot, ahogy ezeket is beszerzem idővel, mert nagyon hangulatosnak tűnnek ezek a Chronicles-szeletek.Annyi a bajom az egésszel, hogy ezt akár egy igazi AC-játékként is meglehetett volna valósítani, sokkal jobb lett volna mint így “”2.5D-ben””. Egyébként a teszt jó lett, szokás szerint.”