Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Armikrog (PlayStation 4, PSN)

Majdnem egy év késéssel – a PC verzióhóz képest -, de megérkezett PS4-re is a Pencil Test Studios indie kampányban finanszírozott, stop-motion technikás, gyurma-animációs (szám szerint második) játéka, az [B]Armikrog[/B]. A game a legendás The Neverhood örökségét viszi tovább 20 év után; lássuk milyen sikerrel.A gyurma-animáció stílus (clay-animation, vagy claymation) a stop-motion technikát gondolja tovább, ugyanis itt kizárólag gyurma felhasználásával dolgoznak, ténylegesen magalkotott térbeli környezetbe helyezve a szereplőket. Az animációt kockánként megmozgatva hozzák létre, ami azért valljuk meg, elég időigényes. Annyi különbséget találunk a báb- és tárgy-, valamint a gyurma-animáció között, hogy a gyurma anyagából adódóan könnyen formázható, így az rugalmasan változtatható, csak az alkotó fantáziája a határ. A gyurma-animáció egyből felismerhető, sajátos jegyekkel bír, amit a fejlesztők Mike Dietz és Ed Schofield, a Pencil Test Studios alapítói, Doug TenNapellel összeállva tökéletesen alkottak meg, már a Neverhood során is.Az Armikrog egy point-and-click kalandjáték, ahol továbbjutni a rejtvények megfejtésével tudunk. Konzolon kicsit fura ez a stílus, viszont két módot is kapunk a kurzorművelethez. Simán a bal karral, vagy a kontroller tapipadjával kezelhetjük – utóbbi elég esetlenre sikerült, így hamar visszatértem a karos megoldáshoz. Ahol valamit csinálnunk kell, ott a kurzor átvált kéz ikonra, továbbá a színe jelzi, éppen kit fogunk irányítani.A fejlesztők egyből bedobnak minket a sűrűbe, kevés segítséget nyújtanak, mi miért történik. (De leginkább a játék végére áll össze a kép.) Ahogy haladunk előre, úgy nehezednek a feladványok. Érdemes megjegyezni, hogy a rejtvények megoldásai minden esetben megtalálhatóak a játékban elrejtve, csupán nyitott szemmel és aktív képernyőmentés használattal kell kalandoznunk. Az első 2-3 órában még megjegyezhető, hogy a rejtvények megoldásait hol láttuk, vagy hol hallottuk, de az utolsó harmadban nagyon bekeményít a játék: a végső két rejtvényhez például már videót mentettem le a történetmeséléséről, de így is megizzasztott rendesen. (Az utolsó rejtvény megoldása pedig az egyik videóban van egy képként ábrázolva, ami felett simán átsiklunk.)
[YOUTUBE]3Rj7k9yA5pU[/YOUTUBE]A sztori főhőse Tommynaut, a hajótörött asztronauta, de több alkalommal színvak kiskutyáját, Beak-Beaket kell irányítanunk. Ekkor a színvilág átmegy inverzbe, s ilyenkor válnak láthatóvá ábrák és grafikák, amik elengedhetetlenek a továbbjutáshoz. Először még csak a kutyus tudja aktiválni a polip-történeteket is. Érdekes megjegyezni, hogy ilyenkor a szöveg teljesen halandzsa, és akkor fogjuk megérteni, amikor Tommynaut aktiválja a polipot. A kutyust irányítva minden esetben meg kell keressünk egy-két tárgyat, ami lehet egy ajtókar, vagy egy generátor alkatrésze, és azt kell elvinnünk a gazdihoz (lenyeljük és felöklendezzük). Szerencsére a kéz ikon egy távolság után mágnesesen ráragad a tárgyra, így nem fogunk bosszankodni, hogy nem tudjuk aktiválni az eszközt, mert 10 pixellel arrébb próbálkozunk.A látvány létrehozásával rengeteg időt eltölthettek, minden kézzel készült. Nagyot mosolyogtam, amikor újlenyomat részleteket fedeztem fel egy falon, vagy mondjuk egy pult kialakításán. Nem véletlen, hogy nem terjedt el ez a látványvilág, mert véleményem szerint már eljárt felette az idő: olyan, mintha a kilencvenes években ragadtunk volna. Nem vehetjük el a készítőktől, hogy alaposak voltak, minden részletet kidolgoztak, sőt az átvezetők olyanok, mintha egy animációs filmet néznénk. Tommynaut komikusan groteszk, Beak-Beak szerethető, a polipok és a hangyák pedig viccesek.Úgy általában rendben van a játék, de nekem mégis olyan érzésem volt, hogy az Armikrog csak egy Neverhood DLC. Olyan az egész, mint egy Neverhood-világban játszódó független történet, de a megjelenítésen kívül sok kapcsolódás nincs az eredeti univerzummal, és sajnos nem is akar elmélyülni benne.Audió része rendben van, nem zavaróan megy a háttérben a kellemes zene.Ha ki szeretnéd próbálni magad rejtvényfejtésben és nem félsz attól, hogy nem rágják a szádba a megoldást, hanem meg kell keressed, akkor jól fogsz járni a játékkal. A keményvonalas Neverhood rajongók ugyanakkor lehet csalódnak benne, viszont a csökkentett ár azért nagy csábító erő, még akkor is, ha viszonylag rövid a szavatosság.
[B]
Fejlesztő: Pencil Test Studios

Kiadó: Versus Evil
Megjelenés: 2016.08.23.
Ár: 7.99GBP / 3090Ft
Játékosok száma: 1HD Video Output 720p, 1080i, 1080p
Demo: nincsMéret: 2.8GB[/B]

8 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Milyen debil. 😀 Behalás… 🙂

  2. The Neverhood…. ohh bazmeg sírok. imádtam! KELL!

  3. Komoly, hogy látszik az ujjlenyomatuk. Számomra ebből a gyurmás meg stop-motion témából jöhet bármi, imádom!

  4. Tetszik, vagány gyurma.

  5. Képek-videók alapján érdekes lehet, de nekem ez egyelőre kimarad.

  6. Előbb-utóbb tuti beszerzem.

  7. Karacsonykor pont jo lesz.