Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Alonso nem indulhat hazai versenyén

Alonsot még az ág is húzza. Nem elég a leeső kerék, mikor dobogós helyezést is elérhetett volna a versenyen, még a csapatot is megbüntetik.Létezik a Sportszabályzatban a 23.1.i bekezdés, mely azt mondja, hogy a csapat csak biztonságos autót engedhet vissza a versenybe és mind az edzésen, mind a versenyen meg kell felelni a biztonsági előírásoknak.Ennek nem tett eleget a csapat, amikor az után, hogy az egyik szerelő nem húzta meg a jobb első kerékanyát rendesen mégis visszaengedték a spanyolt a pályára, ahol aztán néhány kanyar után először a fék hűtőlemez, majd a kerék esett le.A sportbírók megvizsgálták a tv-s felvételeket és a rádió kommunikációt ebben az időben, amik alapján megállapították a csapat tudott a hibáról még mikor visszaengedték Alonsot a pályára, ezért és a 2 héttel korábban bekövetkezett halálos F2-es baleset miatt született ez a súlyos döntés.A csapat fellebbezni fog az ítélet ellen.[B]*FRISSÍTVE*[/B]- A Diario AS értesülései szerint, Alonso helyettesíti Valenciában Massát. Ez nem ütközik a jelenlegi Renault-s szerződésébe sem, mivel ha a csapata nem tud versenyzési lehetőséget biztosítani, a pilóta máshol indulhat.- Az Európa nagydíj szervezői az FIA-t kérik: “A szurkolókat is szem előtt kell tartani, sokan azért vásároltak jegyet, hogy lássák Fernando Alonsót Valenciában versenyezni. Véleményünk szerint nem velük kell megfizettetni ennek a döntésnek az árát (azt, hogy az autót nem megfelelő állapotban a pályára küldték)” – nyilatkozta Jorge Martinez Aspar, a promóter alelnöke. “Kár lenne, ha ki kellene hagynia a futamot, és bízunk benne, hogy elindul majd. Az eset súlyos, de reméljük, hogy nem az Európa Nagydíj vagy a nézők isszák majd meg a levét.”

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Nemsemmi döntés!

  2. hát ez szívás az új kölyköt se látjuk

  3. ez gáz

  4. nagy kib*szás lesz ha ténleg nem ülhet autóba. amúgy is szarul mennek a jegyeladások Valenciába.2 dolog és tuti teltház:-Fernando a Ferraribanvagy-Schumi a Ferraribanegyik durvább lenne mint a másik…

  5. Pénz beszél :)Remélem Alonso-t Spanyol futamon nem látni, szentségtörés lenne.

  6. :O Aztaqrva! Ezaz! Na mutasd meg mit tudsz a ferkával!

  7. Nem igazán értem ezt a büntetést, mit kellett volna csinálniuk? Tolatni tilos a bokszutcában, azért is megbüntették volna őket. Így legalább lett volna valami esélye, hogy nem esik le a kerék, és megússzák büntetés nélkül. Egyértelműen üti egymást a két szabály, ez nem a csapat hibája… Annak pedig nagyon örülnék, ha Alonso beülne a Ferrariba, de épp most jön fel újra a Renault is… Na de mindegy, jövőre majd nem lesznek problémák a Ferrarival 🙂

  8. A Ferraris dolog elég meredek lenne, de minden meg történhet!

  9. És majd Rönó overálban fog vezetni?? =D

  10. Oh, yeah! Na ez már valami! Attól azért még sajnáljuk Massát és jobbultást kívánunk neki!

  11. Az de fura…. Alonso a ferrariban …a büntetést viszont nem értem .

  12. IGEN! 😀

  13. azért Alonso hiába ment lassan a kereke így is majdnem fejbe vágott egy pályabírót aki nem figyelt kb 5 méterre pattogott el mellette

  14. ez baromság, sztem végül nem tiltják el és versenyezni fog valenciában is

  15. Annyira látszat büntetés, amennyire ez csak az a felügyelőktől kitelik. Az elmúlt években folyamatosan szakadtak le kerekek, nem csak nagy baleseteknél, mindig szépen el lett felejtve, mert megúszták (pont nem olyan rég volt, hogy talán Heidfeld előtt pattogott el egy kerék, le is kellett lassítania). A múlt héten agyonvágott valakit, rögtön mennek a nagy nyilatkozatok, hogy megvizsgáljuk a lehetőségeket, meg, hogy mit lehetne még tenni a biztonság érdekében, majd ha Massa (reméljük) teljesen felépül, a másik meg amúgy se volt F1-es pilóta, szépen visszalanyhul az egész. Két nap telt el Massa balesete óta, és még mindig nem tudni, hogy pontosan miként is került oda az a rugó…

    • itt nem a leszakadt kerekekről van szó, az bármikor előfordulhat!hanem arról, hogy a csapat tudott róla, hogy a kerék le fog esni és engedték versenyezni. ezt nehéz kimagyaráznod:))

      • Korábban is volt már, hogy rosszul tettek fel kereket és vissza kellett jönnie a versenyzőnek, mégsem emlékszem eltiltásra.Innentől kezdve meg a szokásos követhetetlen büntetések/nem büntetések.Kimagyarááázni? Ugyan mit?(Amúgy meg a keréknek sem szabadna leszakadnia (nem erről beszélek, mert itt nem az egész repült el), legalábis ezt szokták mondogatni.)Egyébként, csak úgy kiváncsiságból: ugyanarról a híres szabálykönyvről beszélünk, ahol ugyanaz a feltartás egyszer büntetendő máskor meg nem?, ahol ugyanazt a versenybalesetet hol büntetik hol nem?, és ahol a bekezdések első mondata az adott vizsgálandó csapat pillanatnyilag a VB pontversenyben elfoglalt helyétől teszi függővé a szankciót?

        • De pont ez a lényeg. Nem a keréknek nem szabad elrepülnie, hanem a felfüggesztésnek, azt rögzítik lánccal, a kereket az anyán kívül nem fogja semmi. Ha tudta a csapat, hogy leeshet, és ezzel kvázi szándékosan veszélyeztették a versenyző, versenyzőtársak, nézők, pályabírók, kisnyulak, őzek testi épségét, az igenis büntetendő!

          • Mármint (de ezt annyiszor leírtuk/leírták) ha eltörik a felfüggesztés, akkor tudja csak megfogni a kereket, mert a tartó taggal együtt távozna a kerék. De hajól emlékszem, ugyanilyen okozott halált 2000-ben Monzában és Ausztráliában 2001-ben, nem beszélve egyes IndyCar futamokról (ovál és betonfal, legnagyobb őrültség).

          • És én a büntetés jogosságát nem is vitattam (annak ellenére, hogy a látszatra mennek. ahogy ez benne is van a hír utolsó előtti mondatában).

        • Abban teljesen igazad van, hogy a szabályok nem egyértelműek, nem fehérek és feketék. És hogy a bírók sem egyformán ítélkeznek az pláne baj, de ez meg egyenes következménye az elsőnek…

          • “Ha innentől kezdve minden ilyen esetet szigorúan büntetnek az okés, csak akkor legyen is így. Mondjuk erről a pilóta mit tehetett (és főleg engem ez zavar)? Miután elemelték a nyalókát ő már vissza nem fordulhat, a kerék is lepattogott hiába ment araszolva (oké, lehet mondani, hogy leparkolhatott volna, de naná, hogy próbálja behozni, főleg ha a csapat is sunyít). Egy méretes bírság meg esetleg a csapatpontokkal való “”játszadozás”” szerintem helyénvalóbb lenne (és jobbat tenne a sportnak is).”

          • Megértelek, de ez csapatsport. A csapat hibázott, a csapat bűnhődik. De lehet, hogy Alonso nem is. Frissítettem a hírt. 🙂

          • Láttam. :)Kimi-Alo, nem lenne semmi (bár nyilván így menet közben átszállni azért nem egy sétagalopp). Meghát Massa miatt elég faramuci is a helyzet.

          • Csorog a nyálam :):)

    • Igy van, ahogy Yokozuna is írja. A csapat látta, tudta, hogy nincs rögzítve a kerék. Meg kellett volna állítani Alonsot, visszatolni és a hibát kijavítani. Azzal, hogy ezt nem tették meg, megszegték a 23.1.i bekezdését a szabálykönyvnek. És nem azzal, hogy a kerék leesett menet közben.

  16. szegeny Alonso, o tehet errol…

  17. Túl szigorú döntés , nem értek egyet vele.

    • Szerintem egyáltalán nem szigorú! Akkor mit mondtál volna, ha a leeső kereke agyonüt egy nézőt, vagy egy pályabírót, vagy egy pilótát talál el?! Nem volt elég már a sérülésekből?

      • Gondolom a bírók fejében is ez járt. Ha így nézzük jogos , de ha úgy hogy nem történet végülis semmi akkor túl szigorú.

      • Ezzel csak az a gond,hogy nem Alonso tehet róla,hogy az agyonfizetett Renault szerelők nem képesek normálisan kereket cserélni…

        • A csapat az csapat. Alonso is látta hogy nincs rendben a kerék, a csapat is, a szerelő is tudta, mégsem tett senki semmit. Plusz Alonso még meg is állhatott volna, mikor a pályán volt és igen jól látszott, mi lesz…Szóval mindenki hibás a csapatból amiért veszélyeztették a nézők, pályabírók és versenyzők életét!

  18. pont van egy üres autója a Ferrarinak…khm.