Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

ALIENS: COLONIAL MARINES (PLAYSTATION 3)

12 év nagyon hosszú idő. Az [B]Aliens: Colonial Marines[/B]-szel kapcsolatos első hír pedig éppen ennyi ideje röppent fel. Emlékszem, akkoriban még [I]sehol[/I] nem volt az internet, így elsődleges hírforrást javarészt a nyomtatott sajtó jelentette a játékosoknak, köztük természetesen számomra is. Ha visszagondolok, még a mai napig magam előtt látom azokat az állítólagos PlayStation 2-es screenshotokat, melyeken akkori szemmel szinte felfoghatatlanul brutális látvány és átütő atmoszféra bombázta a retináimat. Ugyan azt tartja a mondás, hogy az idő megszépíti az emlékeket, ám valóban azt gondolom, anno ténylegesen átütően festettek azok a (feltételezhetően CGI) látnivalók. Persze ez a múlt, így kár is azon morfondírozni, hogy mi lett volna, ha? Ezen gondolatmeneten továbbhaladva épp ezért nem is fogok kitérni a cikkben arra a botrányra, ami ezt a játékot illetve fejlesztésének részleteit az utóbbi napokban masszívan körüllengte. A hányatott sorsú, többször lelőtt stuffot jelenlegi állapotára papírforma szerint a Gearbox Software fejlesztette, mely csapatot leginkább a remekül kivitelezett és kifejezetten egyedi stílusjegyeket magában hordozó Borderlands-szériáról, illetve a szaksajtó által – véleményem szerint – túlságosan lehúzott, szintén a hamvaiból feltámasztott Duke Nukem Forever kapcsán ismerheted. Azonban ügyes programozók ide, kreatív koponyák oda, olyan játék még nem született meg, amely ennyi éves fejlesztési múlttal, leállítással majd többszöri újraindítással a háta mögött a végső formájában minőségi produktum tudott volna maradni. Nyilván már rátekintettél az értékelőben lévő pontra, így láthatod, a csoda sajnos ezúttal is elmaradt. A részletekért viszont kérlek, olvass tovább!

[YOUTUBE]mJ521yQhZkI[/YOUTUBE]Annak ellenére, hogy láttam az összes Alien-filmet és olvastam nem egy Steve Perry által írt regényt, fanatikus sohasem voltam. Pusztán csak kedvelem az univerzumot, amely 1-2 évente azért hol egy film, hol egy játék, hol pedig egy könyv formájában újra és újra a látómezőmbe kerül. Videojáték formájában a 2010-ben megjelent Aliens vs. Predatorral igyekeztem elmerülni az Alien-világban, több-kevesebb sikerrel. Középszerűnek hatott, és álmomban nem gondoltam, hogy a majdan elkészülő – mert amíg élünk, remélünk – Colonial Marines játék masszívan alul fogja múlni. Nos, ez végül is bejött, de ennyire nem szaladok előre.A játék története direkt folytatása az 1986-os Aliens filmnek. A forgatókönyvért a Battlestar Galactica két írója, Bradley Thompson és David Weddle felelt, akik James Cameronnal többször egyeztetve dolgozták ki a cselekményt. A munkálatokba még Ridley Scottot is belevonták, ám őt már csak a tavaly megjelent Prometheus mozi itt felbukkanó utalásai miatt kereste meg a fejlesztőstúdió. A játékos egy Christopher Winter nevű tengerészgyalogost alakít, akit csapatával a USS Sulaco fedélzetére küldenek, mivel a hajóról segélyhívás érkezett, amit még Hicks tizedes küldött (filmes kapcsolódás). A feladat az események kivizsgálása, a helyszín felderítése, a bajba jutottak biztonságba helyezése lesz, különös tekintettel Ripley hadnagyra. Mint ahogy az várható, a mentőakció kudarcba fullad, Winter társaival együtt leszállást kényszerül végrehajtani az LV 426-on. Az igazi borzalmak itt kezdődnek a tengerészgyalogosnak és egyúttal az őt irányító játékosnak is…[43674]Először elmondom, mit vártam volna a játéktól, majd azt, mit kaptam ténylegesen az anyagtól. A legfontosabb dolgok közé a megfelelő atmoszféra megteremtését, félelemkeltést, a klausztrofóbia érzetét, illetve a magánnyal járó szorongás reprodukálását sorolnám. Nos, ezekből gyakorlatilag az Aliens: Colonial Marines szinte egyet sem tudhat magáénak. Az anyag alsóhangon 80%-a nem áll másból, mint agyament hentelésből, amelyben valódi borzongást nagyjából annyit találunk, mint Facehuggert a sarki kisállat kereskedésben. A stuffal eltöltött 30 perc után az fogalmazódott meg bennem, hogy ez a játék olyan, mintha valami atomdurván félresikerült, évekkel korábbi színvonalon leledző Alien-COD hibrid lenne. A játékmenet semmi másból nem áll, mint a game cső pályáin előrehaladva mindent ledarálni, ami mozog. A planéta kopár és viharvert dűnéin, a kolóniák épületeiben, titkos laboratóriumokban és néhány még akár jól sikerültnek is nevezhető helyszínen vesszük fel csapatunkkal a harcot az idegenekkel, illetve a Weyland-Yutani vállalat magánhadseregével.Az alkalmazott (vagy ha úgy tetszik, nem alkalmazott) látványelemeknek, a folyamatosan mellettünk lévő, egyébként szinte totál sík hülye NPC-társaknak betudhatóan a borzongási faktor a nullára redukálódik. Ez a játék szinte képtelen lesz frászt hozni a játékosára, bosszúságot ellenben annál inkább képes előidézni. Ha sötét helyeken vagyunk, ráadásul ne adj isten egyedül, akkor is ott lesz a háttérben folyamatosan működésben lévő mozgásdetektor, ami akkor is csipog, ha el van téve. Ezáltal szinte teljesen értelmét veszti a koncepció, mely szerint vagy csak a fegyver, vagy csak a szenzor lehet a kezünkben. Ugyanis mi a bánatért venném elő, ha majd [I]úgyis jelez[/I] alapon jobban odafigyelek az adott szakaszra.A tűzharcok megvalósítása és azok dinamikája szintén csalódást okoz. Az idegenek szinte csak és kizárólag két lábon, felemelkedve támadnak minket, ráadásul olyan mozgás animációval gyengítve a sokszor komikus jelenetsort, hogy nem egy esetben inkább éreztem magam egyfajta fiktív Aliens burleszkben, mintsem a sokszor látott és átizgult filmben. Pedig némi igyekezetet azért lehet látni a fejlesztők oldaláról, hogy ők azért próbálkoztak. Ugyanis még ebben a formájában is képes a játék időként magával sodorni, ami leginkább az ismerős helyszíneknek lesz köszönhető. Nem kertelek: a játékot csak az mentette meg nálam a totális bukástól, hogy voltak olyan szekvenciák és részek benne, amire azt tudtam mondani, hogy ha másért nem is, de ezekért érdemes végiglőni az anyagot.[43676]Ha már épp a lövöldözés került szóba, pár szót ejtenék arról is, mert több dolog felett egyszerűen nem tudtam elmenni szó nélkül. Nem értem, miért kell minden egyes fegyvert és lőszerpakkot manuálisan felvenni, mikor értelemszerűen folyamatosan szükség van az ólomra? Ez nem egy RPG-FPS (Borderlands), ahol számíthat a döntésünk, hogy éppen mit mikor szólítunk magunkhoz. Továbbá miért kellett olyan katonát megalkotni, aki a játék összes gyilkoló eszközét képes egyidejűleg(!) magánál hordozni, mindennemű realitást mellőzve így. Emberünk egyébként valamiféle burokban mozoghat, ugyanis számára semmiféle veszélyt nem jelent a xenomorfok akár tömör acélt is átmaró vére. Egy olyan Alien-játékot kalapáltak össze a készítők, melyben az Alien-univerzum egyik kulcseleme egyszerűen nincs a helyén. Szintén furcsa, hogy karakterfejlődést építettek a kampányba, amely különböző fegyverfejlesztési elemek feloldását vonja maga után. Ezt még értékelhetném pozitívumnak is, azonban látva azt, hogy mennyire összetákolt lett maga a szoftver egésze, inkább érzem azt, hogy [I]töltsük meg valamivel a játékot[/I] elgondolás miatt kerülhetett bele. Mozgás repertoárunk sajnos szegényes, semmi extrát nem tartalmaz. Nagyon hiányoltam például a rohanást követő becsúszást, amit példának okáért a Far Cry 3-ban tökéletesen alkalmaztak. Már csak azért is merült fel ez bennem, mert az NPC-társaink scriptjei nem egyszer prezentálnak ilyen akciókat. Nincs továbbá semmi olyan extra fícsőr, ami kellő dinamikát adna ennek a darálós és emellett kétségkívül elavult játékmenetnek.Megemlítendő, hogy a 11 fejezetet számláló stuff normál nehézségi szinten nagyjából 8 órányi gameplay-t hordoz magában. Előrehaladásunk során a küzdelmeken túl kapcsolókat kell aktiválni, zsilipajtók le- és bezárni, a kultikus rakodógép segítségével hadakozni. Lesz egy lopakodós fejezet is, ami némi színt ugyan visz a játékba, ám túl sok vizet nem fog zavarni a progi egészében. A fentieken túl a pályákon hol jobban, hol pedig kevésbé észrevehetően el lettek helyezve fanservice-t képző dögcédulák, illetve úgynevezett legendás fegyverek, melyek a filmszereplők egykori „társai” voltak. [43677]Ha valaki nem merne egyedül nekivágni az idegenek elleni harcnak, annak több opciója is van arra, hogy többedmagával tisztítsa meg az LV 426-os bolygót. Az anyag egyaránt támogat offline és online kooperatív módot. Előbbi megoldás maximum két fő számára osztott képernyős game formájában biztosít játékteret, míg utóbbi opció választói egyidejűleg négyen tárazhatják impulzus fegyvereiket. Pozitívum, hogy az online koop lehetőségét választók maximálisan felhasználóbarát megoldással, Drop-in Drop-out opcióval szállhatnak ki-be a játékokba, vagyis a történetbe. Ahogy szinte minden kooperatív koncepciót alkalmazó játéknál, úgy az Aliens: Colonial Marines esetében is igaz, hogy ebben a formában játszva az anyagot javul az élmény, és így redukálódhat annak az esélye, hogy egy óra gameplay után akár kukázzuk is a terméket. Mivel a koop jól működik, tényleg szórakoztató így tolni a game-et, még ha nem egy esetben kaotikussá is válik a harc. Hent a barátokkal: szórakoztató, de persze nem több.Ezen felül a készítők azoknak is kívántak kedvezni, akik a kompetitív játékmódokat részesítik előnyben. Ők játszhatnak klasszikus Team Death Match-et, emberek vs. xenomorfok oda-vissza felállásban. Van ezen kívül egy Extermination, egy Escape, és egy Survivor módunk. A felsorolásban elsőként említett játék egy területfoglalós opciónak felel meg. Itt idegen tojásokat kell elpusztítatni a tengerészgyalogosok csapatának, mely műveletet értelemszerűen a xenomorfok hordája nem nézi jó szemmel. A második játék nevéhez hűen meneküléssel fog telni azoknak a playereknek, akik épp a tengerészgyalogosok bőrében vannak. A pályán ponttól pontig kell haladni, majd elhagyni az adott létesítményt. Az idegenek célja az emberi csapat tagjainak feltartása lesz. Az utolsóként megemlített Survivor mód az előző két játékhoz hasonlóan szintén 4 vs. 4 létszámú összecsapásokat biztosít, célja pedig hasonló az Escape módhoz, csak itt nem a kijáratig kell eljutni, hanem a meccs időtartamát jelentő visszaszámláló 0-ig való elérkezésig kell életben maradni. A többjátékos mód különlegessége, hogy a karakterünk (helyesebben inkább profilunk) fejlődése már az egyszemélyes kampányban megkezdődik, lévén az ott véghezvitt feladatok, gyilkolások, speciális challange-ek teljesítése után járó tapasztalati pontok itt instant megjelennek. Ezért is fordult elő velem az, hogy néhány kampány pálya teljesítése után az hiszem, talán már a 10-es szintet is elértem, miközben egyébként még be sem léptem az anyag többjátékos szegmensébe. Mind a tengerészgyalogosok csapatának, mind pedig a xenomorf hordának megvannak a maga loadoutjai, így idővel különböző fegyvereket és azok fejlesztéseit, ilyen-olyan támadásokat és kivégzéseket oldhatnak fel a játékosok a különböző kasztokba tartozó karakterekkel. A multis módokat választó gamereknek 9 térkép áll majd rendelkezésükre, ám várhatóan a későbbikben tovább fog bővülni a repertoár. Sajnos klasszikus horda mód nem került bele a játékba, pedig ez adta volna az igazi sava-borsát a bogárvadászatnak. Aggodalomra persze semmi ok: DLC formájában hamarosan megérkezik a hiányolt tartalom. Magunk közt szólva arra azért kíváncsi lennék, hogy egy ilyen minőséget produkáló anyaghoz ki lesz az, aki vásárol bármiféle extra kiegészítőt…[43675]A játék tartalmi részének ismertetése után ideje bemutatnom az anyag technológia oldalát, amely kérdéskörről igazság szerint nehéz visszafogottan nyilatkoznom. A szoftver vizualitását az Unreal Engine 3 prezentálja, ám esetünkben a prezentálás szó erős túlzásnak minősül. A látványvilág évekkel korábbi szinten mozog, mely talán már a generáció elején is égőnek számított volna, nemhogy a végén. Kidolgozatlan felületek és objektumok, amerre csak nézünk. Alacsony felbontású textúrák, széteső kép, akadozó képfrissítés, igénytelen részecske-effektek, idejétmúlt bevilágítási technika jellemzi játék látványvilágát. Csak időnként és csak bizonyos etapokban tapasztalható néminemű javulás, de ott is leginkább csak a filmes helyszínek miatt látja pozitívabban a játékos az elé tárulkozó – egyébként tömény igénytelenségű – látképet. Alapvetően, ha a game-et érintő technológiai kérdéseket feszegetve csak azt mondhatnám, hogy látványba bukó, de a harcban, azok dinamikájában és megoldásaiban, illetve a félelemkeltésben ott van a szeren, nagy baj nem is lenne. De sajnos nem mondhatom el a fentieket. A tűzharcok esetlenek, a kilőtt lőszereknek hiányzik az ütőereje. Karakterünk mozgásában semmi dinamika nincs, mint ahogy az ellenfelek fizikai- és MI motorja finoman szólva is erősen kívánnivalót hagy maga után. A fentieken túl megemlíthető az idegenek nevetséges mozgás animációja, illetve több olyan bug, amilyenekkel még béta állapotban lévő anyagok tesztelésénél sem találkoztam. A kidolgozatlanság egyik ékes példájaként említhető az xenomorfok halált követő szétplaccsanása (jobb szót hirtelen nem tudok rá), majd maradványuk hirtelen eltűnése, ami előfordul, hogy a célba ért lövéseink után azonnal meg is történik, nélkülözve bármiféle haláltusás animációt. Ez a hiba leginkább a távolabb lévő ellenfeleknél volt megfigyelhető. A technikai malőrök egy részét nyilván megpróbálják majd javítani idővel egy patch formájában, de jelen pillanatban meglévő buktatókról beszélhetek.Ha valami pozitívumot szeretnék megemlíteni az audio-vizuális téren, egyértelműen a hangzást emelném ki. Ugyan a játék ezen oldala sem rendelkezik kiemelkedő kvalitással, de hellyel-közzel itt rendben vannak a dolgok. A fegyverek hangjait egytől egyig a filmből kölcsönözték, ezáltal pl. tényleg nagy élményt jelent az impulzus gépfegyverrel irtani a bogarakat. A zenei aláfestésénél nálam már rezgett a léc, mert ugyan a főképernyőn felcsendülő és a néhány helyszínen megszólaló, tipikus alienes muzsika ezúttal is sejtelmesen és egyben bizsergetően hat a dobhártyára, viszont az in-game akciózás közben azért már más a helyzet. Persze, hogy kinek mi tetszik, nyilván egyénfüggő. A xenomorfok egyébként a tőlük megszokott hangon visítanak, így felüdülés lesz hallgatni az elhalálozásukat. A szereplők szinkronizálása szintén megfelelő, a filmből visszatérő alakok mind eredeti hangjukon szólalnak meg: Micheal Biehn (Hicks) és Lance Henriksen (Bishop) orgánuma kellemes emlékeket fognak felidézni a mozit szeretőkben. A cselekmény fontosabb pontjain átvezető animációk formájában meséli el a rendező a történet alakulását, mely videók megvalósításának színvonala nem konstans: hol igényesebb, hol pedig silányabb minőséget produkál.[43678]Az Aliens: Colonial Marines-t leginkább csak a HC rajongóknak ajánlom, mert ők jó eséllyel élvezni fogják az anyagot, de igazság szerint még közülük is vélhetően elég sokan fogják szívni a fogukat. Én azon az állásponton vagyok, hogy egy masszívabb áresést követően érdemes lehet beszerezni a progit, mert mégiscsak a mozifilm direkt folytatásának tekinthető, illetve vonultat fel azért olyan jeleneteket, eseményeket és helyszíneket, amiket azt gondolom, kár lenne kihagyni. Szépíteni persze nem akarom a látottakat. Egyrészről nem stílusom, másrészről meg itt ezt nem is lehetne elsütni. A fejlesztőknek sokkal jobb munkát kellett volna végezniük, a kiadónak pedig sokkal nagyobb odafigyeléssel kellett volna felügyelni a munkálatokat. 2013-ban, a generáció végéhez közeledve, amikor is jelenlegi gépeink csúcsra vannak járatva és tényleg álleejtő megvalósítást képesek sok esetben produkálni, ez rettentően kevés. (A játékot partnerünk, a PlayON.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható – szobros gyűjtői változatban is – támogatónk, a [A http://consolecorner.hu]Console Corner[/A] budapesti boltjában, illetve webshopjában.)

4/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

69 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Aszongya a kamugép Rendi Picsford hogy dolgozgatnak 3 multis DLC-n, és egy szinglis DLC-n, amellett hogy nagyon keményen hegesztik a peccseket meg a frissítéseket. Most ezt higgyük el neki ezek után? https://twitter.com/DuvalMagic/status/306677966920900610

  2. 4 pont ? :O

  3. egyébként pl a Prometheus-szal való összemosást sem nagyon értem…Sőt ez a film egyik hatalmas hibája is már ha a széria részének tekintjük (én nem)az eleve előzményfilmben is lévő fürkészradarok amik cikáznak a játékban a patkóhajóban eleve teljesen értelmetlenné tettek volna eszközöket. (mozgásdetektor, asztali digitális térkép). ezzel minden technológiai szálat is összekuszáltak.

  4. AngryJoe is bepöccent egy picitt a játéktól! xD

  5. “A legszebb:””Randy Pitchford nem érti, mi történt a Colonial Marines-szal, de utána néz.Úgy tűnik, a Gearbox elnökét, Randy Pitchfordot meglepetésként érte, hogy az internet szembesíteni próbálja a ténnyel, hogy az Aliens: Colonial Marines demózott változata ezerszer jobban nézett ki, és más játékélményt mutatott, mint a végleges verzió. Az úriember mindenesetre megígérte, utána néznek a dolognak, hiszen sok részvényes kérdésére kell választ adniuk, sok információt kell feldolgozniuk, és sok mindent kell megbeszélniük a közönséggel.””Facepalm.”

    • Nevetséges.

    • az igazság az lehet, hogy félredobták, sz*rtak bele, majd a végső dátumra rohamléptekben befejezték. Ezt abból látni, hogy szvsz minden narratív, scriptelt történetvezetést kikaptak a játékból. Szerintem pont azokat, amik pl nagyobb tervezést, mo-cap rögzítést igényeltek volna. Minden kvázi a motorból van megoldva. Ezért van ez az igazi oldschool feeling a mai játékokhoz képest. A PC-s verzát közben különböző modokkal (dx11 bár erősen vitáznak rajta) látványban kipofozták, de még így is vérlázító megoldásai vannak. A Sulaco-s nagy csatánál, van pl olyan nyitott helység, illetve zsilipajtó amibe nem tudsz belépni, pedig semmi nem akadályoz (illetve pont a semmi akadályoz)….aztán ott vannak a derékból animált katonák, akik hiába nem feléd fordulnak akkor is egyből lövik a fejedet. Sokszor benézem, hogy mással harcol pedig nem.. Alapvetően minden ellenfél téged basztat, ha látótérbe kerül. Viszont hardon élvezetesebb a komplett játék, normálon szerintem gáz.a teleportáló lemaradó társak is kemények, volt, hogy csodálkoztam, hogy lemaradt a liftről, aztán a köv. pillanatban már ott van…Az alienek meg valóban támadtak annó állva, de soha nem tették ezt már akkor mikor 20-30 méterre voltak! Ettől néz ki bután a játék. Ezt a futást is inkább csináltam volna olyanra az esetükben mint a királynőé, mert ami van, az röhejes.az arctámadók elleni harc vicc és durván kidolgozatlan rengeteg lehetőség lett volna benne, csak úgy mint abban, hogy az alienek beleolvadnak a környezetbe. a patkó hajóban próbálják használni, de sztem sokan észre sem veszik, mert messze nem hirtelen és hatásos.Még mindig azt mondom, hogy a játék egy összecsapott valami. Vannak jobb pillanatai, de alapvetően, a megannyi kihagyott ziccer miatt fogtam a fejem. az összvissz 5-10perces 11. fejezet a boss fight-al pedig kritikán aluli, ötlettelen szemét.

  6. Ígértek annó egy DLC-t ami multis lesz és Bughunt lesz a neve. Na az már most is működik! Az egész játékosvilág keresi a bugokat a játékban. De olyan rohadt nehézre sikerült hogy soha nem lesz vége! 😀

  7. Ja amúgy a rossz PS3 verziót még ki lehetett volna magyarázni azzal, hogy nem volt idejük megcsinálni a portolást, és mivel a PS3 viszi a PSX játékokat, ezért újranyomtak pár 1996-os Alien Trilogy CD-t átcimkézve Aliens: Colonial Marines-re. Szerintem ezt simán elhitték volna az emberek! 😀

  8. “Na ez már szerintem a pofátlanság teteje: http://orcz.com/Aliens_Colonial_Marines:_Shift_Codes“”Friend of Gearbox”” OMFG! :S”

  9. Jogos a 4 pont. Az “Aliens: Colonial Marines” címen kívül egyébként semmi köze sincs a 2001-ben lelőtt játékhoz.

  10. Anno eltolták a megjelenésést, hogy még csiszolnak rajta. És a végeredmény 4 pont. Erre mit lehet mondani?! Aztak*rva. A rajongók, fanok, várták-várták és kaptak egy… Bár nem próbáltam, de azért valahol sajnálom, hogy csak ennyire tellett. Jó lett a teszt. 🙂

  11. Azért szódával elmegy, nem?!

  12. “A szingli rész egy dolog…bár az ötödik pálya kb mindent visz a horror zsáneren belül. De a multi…egy hete nem bfeztem az Marines miatt, pedig erre még a Halo 4 sem volt képes. És még hogy a mozgásdetektor csak hangulati elem…akkor itt egy elég gyakran előforduló eset: Multiban marine vagy…szépen összeverődünk a többiekkel, belakunk egy jól védhető helyet…egy egyszerű darálásnak tűnik az egész mindaddig, amíg egy spitter valahonnan a halál f.szából ki nem csipáz (ugye ő a savköpő, “”ranged”” alien). Újraéledek, de pechemre a pálya másik felére pakol…és ilyenkor jön a para, mert ha vakon megyünk, úgy megsz.opat az alien, hogy öröm nézni. vérnyomás az egekben, mozgásdetktor elő, fél szemmel ezt, a másikkal pedig azt nézem, merre vannak a többiek. Mert ha van egy játék, ahol csapatmunka nélkül két percig nem élsz, az ez. Kempelés kizárva, esély nincs rá, max addig, amíg nálad van a smartgun, de az hamar kifogy, utána pedig ismét a társakat keressük fohászkodva, hogy ne halljunk a hátunk mögül visítást.És hála az égnek, az értékelések ellenére, elég sokan megvették, mert pikk-pakk besorsol bármely játékmódba…”

  13. A Resident Evil ORC 6 pontot kapott.Szerintem ez a játék annál jobb.

  14. “””A mozgásérzékelő háttérbeszorulása a másik…””Miért szorulna háttérbe???Komolyan elgondolkodtató, hogy mi hogy a frászba tudunk ezzel olyan jól szórakozni…úgy érzem, velünk van a baj…Ma este folytatjuk…már tűkön ülök…múlt hét csütörtök óta alig bírok magammal…hétvégén a filmeket néztem éjjelente…azt csak csöndben jegyzem meg, hogy a filmben a xenok mozgása elég ratyi…jóval esetlenebbek mint itt a játékban!!! Ha a szellőzőben mozognak, a testük a levegőben mozog, a végtagjhaik csak kalimpálnak…amikor a rakodóval bunyóznak, a mamma elég csúnyán esik…semmi realitás nincs a fizikájában…csakhát az idő megszépíti az emlékeket…:)Még mielőtt oltári vita alakulna ki emiatt a hsz miatt, tisztázzuk…én sem vagyok vak…látom hogy nem olyan lett mint igérték…de már írtam másutt is…ez van…ezen már nem lehet változtatni…továbbá ez egyáltalán nem egyedi eset…soksoksok játéknál megtörtént már hasonló…max nem ennyire konkrétan arcba…Hozzáteszem még, hogy ha nem lenne benne Co-Op sztori, ha nem Alien lenne, én sem vettem volna meg. Az FPS-ek alapból nem a szivem csücskei…ott a DeadSpace3…próbáltuk a Demóját…abban is megy a Co-Op…de ahhoz nem tudtam kötődi…pedig az TPS. Így lett Alien. Nem bántam meg…csak a sok negatív hozzászólás az ami elszomorít…nem azért mert lehúzza a játékot…hanem azért, mert rossz látni, hogy ti nem tudjátok elengedni magatokat, nem tudtok felülkerekedni ezen az egész balhén ami a játék körül van, így nem szórakoztok olyan jól mint mi…”

    • ehh. akkor biztos a csalódott emberekkel és a szakma 95%-ával van a baj. és igazából ez a játék egy erős 8-as a mai mezőnyben. a 2008-as Dead Space minden elemében 3x igényesebben van megcsinálva, és az már 5 éves cucc.a mozgásdetektorról az első komolyabb csatánál kiderül, hogy hangulati elem, mert nélküle is simán szétvágsz mindenkit, nem vagy ráutalva, hogy bambuld. Az egész játék mechanikája nem arra játszik, hogy megijedj, hanem arra, hogy darálj.Ami pedig a filmet illeti, messze az az egyetlen scifi ami 27 év után sem tűnik elavultnak max. a vetített hátterek miatt.Egyébként némi olaj a tűzre, hogy az alienek méretarányait is elkúrták, mert állva akkorák mint az emberek. Ez az egyik leggázabb hiba.

      • Nem mondtam hogy jó…sőtt…direkt kiemeltem, de sajnos nem érted amit írok…hagyjuk…A játék szerintem sem 8-as…de lehet élvezni…

    • Egyetértek veled, nekem is nagyon tetszett a game, pedig én még nem is annyira ismerem az aliens világát, de maga a game nagyon hangulatos.Másrészről rájöttem, hogy ahogy idősödünk, úgy tudat alatt változik a véleményünk a játékokról, de persze nem teljes mértékben(tudat alatt úgy értem, hogy alkalkmazkodunk a többiek véleményéhez, s a gamer ipar változásaihoz), én például kiskoromban sokat tudtam játszani bármilyen játékkal, most meg mindent próbálok kritizálni, mert ilyen a mai játékipar, sajnos, de én inkább próbálok minden gamet élvezni, mert végülis ez a célja a játszásnak.

  15. Istenem de jó hogy nem rendeltem elő! 🙂 Megjelenés másnapján 7-8 ezerért árulták legtöbben, azért ez is jelent valamit…

  16. “””COD-Alien hibrid”” agyatlan hentelés, pont ugyanezek a szavak jutottak eszembe mikor először játszottam vele hétvégén.”

  17. Hát nekem a lehúzós értékelések ellenére is nagyon bejött. Hogy mi viszi el az egészet? A hangulat! Egy az egyben hozza a filmes atmoszférát, iszonyat jelen van a fanservice, és az, hogy mondjuk az lv-426-on kb kajak lemodellezték a főépületet, ami a filmben is volt, rengeteget dob rajta. Az ötödik pálya, a ravenes…nos, ebben a generációban még nem féltem úgy játék közben, mint akkor…az az alien-temetős rész iszonyat para.igen, vannak hiányosságai a játéknak, de én örülök, hogy kiadták. Azóta is csak a multiját tolom. Emlékszem, anno az AVP volt az első játék pc-n amit online nyomtam huzamosabb ideig, még 56k-s modemmel. Azt az érzést, amit azóta egyetlen rész sem hozott, ez most hozza. És külön vicc, hogy már a BF-ben is hiányzik, hogy a fegyvereknek nem Pulse Rifle vagy Smartgun hangjuk van 😀

    • jelen van a fanservice, azért mert lemodellezték a főépületet?!? És a legfontosabbal, a főszereplő idegenekkel mi a helyzet, azokkal amik a filmben intelligensnek vannak bemutatva?!? Cameron egyik legjobb jelenete pont ezt emeli ki, erre a játékban akkora cafat hülyék, hogy belerohannak a lövedékbe. A mozgásérzékelő háttérbeszorulása a másik… Fő dramaturgiai elem, ami feleslegessé válik a játékmenet miatt.. Ez aztán fanservice…..

  18. A vicc ,hogy a gearbox állítólag a játék 25%-ét készítette, de mégis ők vannak mindenhol megnevezve.Itt orbitálisan nagy átverés volt. Kezdve az első demótól, mely valószínüleg a gearbox víziója lett volna, és máig rejtély, hogy miért kapott piros lámpát az a projetk.Itt az történhetett ami Duke N. apóval. Gearbox fogta a több sebből vérző projektet és játszható formában öntötte. Más kódjában dolgozni nagyon nagyon nehéz, ennyire futotta.Itt ami felháborodásra ad okot az az E3-as videó. Mert az olyan mintha direkt arra rakták volna össze ,hogy megtévesszék a játékosokat.

  19. Én máshol azt olvastam, hogy nem ezt a játékot mutogatták ps2-re ezt a játékot 2008-ban kezdte el fejleszteni a Gearbox. Off.:Vitások 15 perc múlva új bejelentés ezen a címen:http://www.ustream.tv/channel/psvita2013

  20. Nagyon rosszakat olvastam a játékról, a kommentek is szinte pár kivétellel lehúzósak voltak, már kezdett elmenni a kedvem a játék elindításától, de ha már pénzt adtam érte hát elindítottam.Én végig élveztem a játékot, valóban vannak benne hibák, de én azt kaptam amit vártam. Nekem erős hetes a játék. A hangulata nagyon ott volt. Voltak részek ahol keményen szivatott a játék, de végül mindig jött egy jó taktika. Nem egy hosszú játék, de még lesz pár végigjátszásom. Nem hinném, h kiplatinázom annyira azért nem tud lekötni, de azért még visszatérek a játékhoz. Én egyáltalán nem bántam meg a vásárlást. Nekem semmiképpen nem négy pontos a cucc.

  21. nagyon jó teszt, teljesen egyetértek.sajnálom, hogy a motion tracker-re és a savra nem építettek, mert mindkettő k*rvajó stratégiai elem lett volna (mondjuk a sav lelassít pl, a tereprendezésről nem is beszélve, de az nem ez a gen).Visszatérve a detektorra, az viszont az oldaladon is működik, ez így helyes, az egész akkor lett volna igazán ütős, ha egy lassabb/horror játékmenetet kap a stuff, és valóban az életed függött volna rajta, hogy lásd az irányt is.nekem a lopakodós résznél volt a csúcspont, az olyan volt mintha teljesen más brigád csinálta volna (kinézetre is). Ott rövid ideig de megvolt a helyes út. Egy hasonlóan nagy rajongó barátomat beültettem elé és kihallottam a szívverését…:)én még most is azt mondom, hogy az 1-2 éve ígéretes verzát valaki ledobta magáról, a másik brigád meg erre a takonyra volt csak képes. Hiányzott a filmszerűség, az átvezető scriptek, a járműves részek minden olyan trendi elem, ami miatt a mai játékok olyan kegyetlenül hangulatosak.

  22. “Én kb egy óra játék után “”elfogadtam”” hogy ez ilyen és megpróbáltam élvezni. Némely szituációban azért jött a hangulat, de tény hogy 2013 ezt így nem lett volna szabad kiadni. A shotgun-nak azért érezni lehetett az erejét az alien-ek frankón hátrarepültek. Jó volt a derékra csatolható gépfegyverrel nyomulni, a rakodógéppel való harcot kicsit változatosabbra csináltam volna.”

  23. Ja és az sem igaz hogy csak sétafikálgatnak a xenok…mi folyton a plafonról kapkodjuk le őket…kezden azt hinni hogy mi valami más játékkal játszunk…:)

    • Mondjuk az tényleg jól nézett ki ahogy a falon másztak, de lent a földön már szánalmas volt a mozgásanimációjuk.

  24. “””Ha sötét helyeken vagyunk, ráadásul ne adj isten egyedül, akkor is ott lesz a háttérben folyamatosan működésben lévő mozgásdetektor, ami akkor is csipog, ha el van téve. Ezáltal szinte teljesen értelmét veszti a koncepció, mely szerint vagy csak a fegyver, vagy csak a szenzor lehet a kezünkben. Ugyanis mi a bánatért venném elő, ha majd úgyis jelez alapon jobban odafigyelek az adott szakaszra.””Ezt ki lehet kapcsolni a menüben!!!Mi az elején így kezdtük…hard-on és kizárólag co-op-ban…2-en…nagyon adja…bugokkal sem találkoztunk…nekünk bejön…mi pontosan azt kaptuk, amit vártunk…:)”

    • Ki lehet, de egyrészt opcionális, másrészt teljesen elhanyagolható maga kütyü is, mivel alapból kiszámithatóak a támadàsok, ráadásul mindig ugyanazon script szerint vezéreltek az enemy-k (sokszor eszetlenül). A fentebbi hozzászólásodra reagálva: persze, mászkálnak a falakon, de a konkrét támadàsok (nem a savköpő, robbanós) az esetek 80%-ában kétlábon rohanva, emberszerű mozgással kerülnek megjelenítésre, miközben a filmekben jószerivel ilyen nincs is. Bugos dologra nem is tudok mit mondani, az én verzióm (promo) gyakorlatilag hemzsegett a grafikai, és MI hibáktól.

      • A tesztben nincs még megemlítve sem hogy kikapcsolható, szimplán hibaként van feltüntetve…ezért tettem szóvá…

    • “””Mi az elején így kezdtük…hard-on””Szerintem a HARD a kulcsszó. Az általam játszott játékok legalább 90%-a ezen a fokozaton élvezhető!Belegondolok, hogy pl. egy remek Uncharted milyen rossz játék lenne easy-n végigfutkározva. Kiveszne belőle a fedezékharc, taktikázás stb.Ettől függetlenül elhiszem, hogy ez az Alien-játék nagyon gyenge!”

      • “Nem…pontosabban nem csak az…szerintem a Co-Op a kulcsszó…meg az hogy egy jóbaráttal tolom!!! Így mi 100%-osan élvezzük…minden lehúzó kritika ellenére…ha egy lelőtt ellenség bután esik össze, max röhögünk…de nem állunk ott fölötte hogy “”láttad???láttad???fuuudeszarezajáték””Mint mondtam, mi tökéletesen azt kaptuk amit vártunk…én a videókat nézve pont erre számitottam…ugyanis amit egy ilyen cucc előtt kiadnak, azt állt. osztomhússzal…:)”

  25. Nem túlságosan vártam a játékot (pedig imádom az Alien-univerzumot), de azért félszemmel figyeltem a híreket, mert igen kellemes darabnak tűnt. Kár hogy ez lett belőle, később, olcsóbban mindenesetre lehet hogy érdekelni fog.

  26. az amalur csapat csődbement egy király játék után ennek meg továbbra is fut a szekér.. hol az igazság ?

  27. Én is úgy gondoltam, hogy a téma kötelezővé teszi számomra, de nem ennyiért.

  28. Sejtettem hogy ez egy fos lesz És én még aszt írtam az előzőleg hogy ez a szar 7pontot fog kapni. A demo jobban nézett ki de ez valami iszonyat ronda. A 2010-es kiadás grafikája szebben nézett ki. Remélem ezek után befejezik az Alien sorozatot mert nincsen jövője.

  29. Sajnálom, hogy ez lett a játékból. Ettől még akár melyik cod-os csapat is jobbat csinált volna !Mondjuk én a Guerrilla Games-től néznék meg egy Alien játékot.

  30. A teszt jó lett! Alapból sem akartam megvenni a játékot, de így biztos, hogy nem is fogom!

  31. Nekem nagyon tettszett sőt nekem még az AvP is tettszett…A csatornás rész retek ijesztő volt és azért coopban végigtolni Ultimate Badassen ahol egymás fülébe síkitva szedd le rólam ezt a szart!!Szerintem üt!

  32. Az esélyt megkapta, de valahol az LV426-on elegem lett belőle.Pedig egy hálás téma, ha csak középszarra sikerült volna, akkor az univerzum és a hangulat elviszi a hátán. A hangulat amúgy eleinte korrektnek tűnt, de a szar játékmenet annyira lehúzta az egészet, hogy hagytam a ‘csába.

  33. 4……..Talán nyáron 4000-ért……

  34. a generáció legnagyobb rejtélye marad ez a játék.. pedig mennyire vártam és bíztam is benne, erre minden idők egyik legpocsékabb játékát kapom a pofámba.

  35. Duke Nukem Forever Alien mod pack

  36. Várunk vele még…

  37. 5 év fejlesztés, X halasztás (a minőség miatt nemde) után kapunk egy 4 pontos játékot amit természetesen teljes áron tolnak az orrunk alá, hát mit lehet erre mondani….

  38. a teszt remek lett, kár hogy ezt a játékról nem lehet elmondani

  39. Na ezt nem is tudtam hogy a Battlestar-os sracok irtak a sztorit! (Lehet hogy csak hiba a matrixban, de a Battlestar egyebkent egy szo.)A cikk nagyon jo let Fox, iszonyuan sajnalom hogy EZ lett ebbol a jatekbol.

  40. Én jól elvoltam vele, de csakis a nosztalgiázás, és a filmek övezte szeretet miatt. Ha nem rajongóként nézem, valóban siralmas.