Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

AereA (PS4, PSN)

Amennyiben valaki a klasszikusnak mondható, ugyanakkor némiképp modernizált, legfőképp’ 16bites alapokon nyugvó, fél-felülnézetes akció-RPG-ket kedveli, és történetesen PlayStation 4 konzollal rendelkezik, az most nagyon boldog világot élhet meg, hisz a 2016-2017-es években gyakorlatilag számtalan ilyen szoftver jelent meg a Sony konzoljára. Egy nem túl régi versenyző ezek közül a Triangle Studios által fejlesztett, SOEDESCO kiadású [B]AereA[/B], mely nem csak címében (érted: opera, meg “ária”) penget zenés felhangokat.A game sztorija egy olyan, részben barokk, részben reneszánsz világban – neve Aezier – játszódik, ahol az egyensúlyt a zene mindenható ereje tartja fent. Ez az egyensúly azonban veszélybe kerül, amikor a “nagy törésnek” köszönhetően az égben lebegő kontinens kisebb szigetekre szakad, melyeket komisz lények özönlenek el.A player Maestro Guido karmester kis lelkes segédjét játssza, aki 4 különböző – természetesen zenei kapcsolódással bíró – harcstílust használó karakterként (lovag, íjász, mágus, tüzér) materializálódhat. A feladat a központi HUB (ami persze egy zeneiskola) bejárása közben a szokásos sztori-görgetős beszélgetés és küldetés felvétel, mely cseppet megmosolyogtató formában zajlik:- Első küldetés: menj be a másik terembe.- Küldetés teljesítve!- Második küldetés: beszélj izékével.- Küldetés teljesítve!- Harmadik küldetés: menj át a harmadik terembe……és így tovább. Egy biztos: ebben a rendszerben elakadni lehetetlen. (facepalm)[YOUTUBE]r4ipDQYAHAU[/YOUTUBE]Maga az akció mindig némi léghajózás után történik, ahol az izometrikus formában ábrázolt, összekötött képernyőkön végigmenve, ajtók és kapcsolók klikkelgetése közepette mindenféle ártalmatlannak tűnő lényecskéket [I]zenélsz agyon[/I].Én elsőre az íjászt választottam, akivel még a mókásan markáns célzás-rásegítés mellett sem igazán találtam el a felém totyogó ellenséget, ezért rövidesen váltottam a kardozós lovagra, akivel immár kissé eseménytelenül, de legalább magabiztosan haladtam. A pályákról elmondható, hogy míg a zeneiskola aprólékos környezeti ábrázolása kifejezetten kellemesen néz ki, addig a külterületek nagyon sivárak, a felbontástól eltekintve tényleg kb. PS2 színvonalat képviselnek, ráadásul néha nem könnyű eldönteni, hogy a harcteret övező erdő- és fűsáv például csak dísz, vagy be is járható. Ez már csak azért is komikus, mert néha az ösvény közepén elterülő, lassító-csapdát simán ki lehet kerülni úgy, ha körbekocogod…Miután kisebb küldetéseid letudtad, átbillentettél mérhetetlen mennyiségű kapcsolót (ami után kinyílt egy ajtó), valamint kinyitottál számtalan ajtót (mely mögött volt egy kapcsoló), és legalább háromszor bejártad ugyanazt a pályát, más-más irányból, lassacskán elérsz az aktuális főllenséghez, aki valamelyik híres klasszikus hangszer “mutálódása”. Az első főboss példának okáért egy pókszerű skót duda, amit a “megütöd, hátrálsz, megütöd. hátrálsz” lefolyású, nagyjából a faék komplikáltságával vetekedő “taktikával” végezhetsz ki, nagyjából 5 perc droid-játék után.Mindezek mellett begyűjtögetett pénzecskédből fejlesztheted 4 karaktered is a bázison, ami kimerül abban, hogy más-más extra támadást adsz a kezükbe, vagy harc közben használható itemeket aggatsz rájuk.A játék igény esetén multiplayer verzióban – 2-4 személy – is “élvezhető”. Ezzel nekem csak annyi bajom volt, hogy a haladós pályák szerintem nem igazán szórakoztatók, ha többen vannak rajtuk, a főellenségeknél meg elég hamar elvész a kihívás… már ha éppen van olyan, valahol messze, mondjuk a játék vége felé.Küllemét tekintve az AereA nem okoz túl nagy katarzist, az arctalan karakterek eléggé semmitmondók, de a környezet sem igazán említésre méltó. A játék kezelése nem meglepő módon meglehetősen alapszintű, amolyan “beginner” szintű. Ami egy kis fényt hoz ugyanakkor a félhomályba, az a game fantasztikusan fülbemászó zenéje, mely minőségét tekintve messze-messze túlmutat azon, amit a szoftver többi eleme felmutatni képes. (Külön is kapható a PS Store-on, biztos nem is véletlenül!)Összességében egy olyan, kissé sótlan, belőlem például semmiféle komolyabb érzelmet kiváltani nem képes játékról van szó, mely nagyon ínséges időkben egy kalandnak talán jó lehet, hisz rossznak nem rossz – de ez az idő nem most van, az biztos, nem ezen a piacon, ahol a zsáner maximálisan csúcsra van járatva, tucatnyi versenyzővel, minden áldott hónapban.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i] [b]

Kiadó: SOEDESCO
Fejlesztő: Triangle Studios
Megjelenés: 2017.06.30.
Ár: [a https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/aerea/cid=EP4541-CUSA08005_00-AEREAEU000000000]most 5990Ft[/a] – 11990Ft helyett
Játékosok száma: 1-4f
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 3.5GB
Web: http://triangle-studios.com/games/aerea
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

4/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nna, csak a kép miatt ráklikkeltem erre a cikkre, de jól tettem. 🙂